• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Sang til Ã?rnen

Started by TcK, June 25, 2004, 00:45:53 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

TcK

denne kom litt spontant under england kampen i dag, men kanskje den har potensiale til å bli noe?

melodien er "England till I die" som "ligner fryktelig" pÃ¥ "bergen til eg dør".  hørte 40.000 engelskmenn faktisk SYNGE dette, og det lød ganske heftig.

"Vi har Bjarnason -Ã¥-Ã¥
Vi har Bjarnason
Islandsk fryd
Bergens pryd
Vi har Bjarnason"

x2, starte sakte og kraftig andre gang.. men det kan dere jo...

jeg vet det høres uhorvelig ut, dette med "fryd og pryd", og helst vil jeg oppfordre mennesker med større ordforråd enn det jeg har, til å finne noe som kan erstatte akkurat dét.

Men hva tror dere om sangen? Har dere hørt engelskmennene synge? kanskje dette kan bli et rop uten melodi også, men det tror jeg bare blir rot..

tck
Jesus elsker alle barna

grei

Det er samme melodi som Bergen til eg dør. Bergens pryd? Tror ikke det...

TcK

akkurat.. hva kan det være da?

men etter å ha hørt 40000 engelskmenn synge melodien, står jeg for at sangen skal synges, ikke ropes.. det er greit på innøvde ting, som bergen til eg dør, men....

tck
Jesus elsker alle barna

howie

Var kanskje ikke det beste jeg har hørt, men jeg har ikke noe bedre forslag. Det blir nok bedre vist noen hadde greid å finne noe bedre å si enn
"Islandsk fryd
Bergens pryd"
som du selv sier...

Men uansett hva som blir sakt der, så hører jeg ikk den for meg helt...
Men bra forsøk uansett, stå på og finn på nye sanger!
Det trengs!

Mr_Soma

Jeg synes ikke den var hakkande gale!

Likte den faktisk.
Man kan ikke forvente all verden.
Vi skal bare være glad til at noen gidder å stå på å lage sanger, og heller være ukritiske.

Stå på TcK!

grei

Tullball, man skal være skikkelig kritiske, ellers ender man opp med en middelmådig gjeng der folk rister på hodet av sangene. Tro meg, kritikk kommer ikke for å surmule, det er til de som skal synge sitt eget beste.

TcK

takk for støtten mr_soma.. grei, du har et veldig godt poeng med kritikken. Det er heller ingen som gidder synge når sangene blir så elendige som f.eks. denne er, til nå.

men melodien er jo genial! alle som har hørt denne som SANG, må jo være enig i det... derfor.. hva kan teksten bli, for å gjøre den bedre?

tck
Jesus elsker alle barna

Go Up