• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Rykter om Helstad

Started by Tom C, June 15, 2004, 09:23:03 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Tom C

Noen som vet noe mer om ryktene om at Helstad er på vei tilbake? Han har jo oppholdt seg på Stadion i tre kamper i det siste, samt at han er sett i byen titt og ofte.

Dessuten har jeg en kamerat som har snakket med ham for en uke siden, og da han spurte ham om han var på vei tilbake til brann svarte han at "det ikke var umulig"...

Tror Helstad til Brann vil bety garantert topplassering for Brann.
Aldri mer Obos....

Xminator

Jeg nekter å i det hele tatt tenke tanken før det er bekreftet, opplest og vedtatt :p

Det kan jo være at Helstad ganske enkelt er intressert i fotball og har vert i Bergen en uke ;)

Stoffi

Det hadde jo vært flott, men dette er jo bare rykter.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Rød makt på Hansa!

brannsupporteren:-D

Quote from: "Nixon"

tror nok dette er tilfellet ja..men vi får no vente å se :wink:
url=http://www.bergenck.net]BCK HJEMMESIDE[/url]

Ole Brom

Det gikk rykter om at han hadde vært i møte med noen sponsorer og Brann. Noen som vet om det stemmer ?

Sotraanda

Får vi tilbake Helstad tar vi gullet. Ingen tvil.
ater, heter, hater NFF!

Ole Brom

Og Hassan tilbake på midten etter at Seyi er solgt !!

Sotraanda

No begynner eg å bli litt frustrert... Hassan spiller på en eurpoeisk toppklubb, til dags dato europas nest-beste fotballklubb! Mannen tener millioner av kroner i  året, ka får folk til å tro at han vender tilbake til norsk fotball, med sin fotballposisjon og lønn? Han vender neppe tilbake til Norge, evt Brann før om en del år, om han gjør det i det hele tatt. La oss være realtistik folkens. Helstad er, spør du meg mye mer realistisk å håpe på enn hassan!
ater, heter, hater NFF!

Ole Brom

Quote from: "Sotraanda"No begynner eg å bli litt frustrert... Hassan spiller på en eurpoeisk toppklubb, til dags dato europas nest-beste fotballklubb! Mannen tener millioner av kroner i  året, ka får folk til å tro at han vender tilbake til norsk fotball, med sin fotballposisjon og lønn? Han vender neppe tilbake til Norge, evt Brann før om en del år, om han gjør det i det hele tatt. La oss være realtistik folkens. Helstad er, spør du meg mye mer realistisk å håpe på enn hassan!

Vi har da lov å dagdrømme  :lol:

Om han forlater Monaco pga lite spilletid så er det nok andre toppklubber i Europa som snapper han opp, for han er en meget god spiller. Om Brann og Chess sku få kloa i han ja da skal jeg kjøpe 25 chess abonnement !!:)

sekto

Vi kan alle drømme.. Helstad tilbake hadde vært morsomt, men tørr ikke tro det skjer..
Enda mindre sannsynlig tror jeg det er at Hassan kommer tilbake før om mange mange år..

Men mens vi er i gang med drømmingen.. Noen som vet om Chess har vært i kontakt med Henry og Zidane om mulig overgang til Brann? :0P

abe78

Quote from: "Ole Brom"
Quote from: "Sotraanda"No begynner eg å bli litt frustrert... Hassan spiller på en eurpoeisk toppklubb, til dags dato europas nest-beste fotballklubb! Mannen tener millioner av kroner i  året, ka får folk til å tro at han vender tilbake til norsk fotball, med sin fotballposisjon og lønn? Han vender neppe tilbake til Norge, evt Brann før om en del år, om han gjør det i det hele tatt. La oss være realtistik folkens. Helstad er, spør du meg mye mer realistisk å håpe på enn hassan!

Vi har da lov å dagdrømme  :lol:

Om han forlater Monaco pga lite spilletid så er det nok andre toppklubber i Europa som snapper han opp, for han er en meget god spiller. Om Brann og Chess sku få kloa i han ja da skal jeg kjøpe 25 chess abonnement !!:)

Dagdrømme? Det er jo syting om han i nesten hver tråd i forumet! Og hvordan kan du si at han sliter benken? Har du peiling på hva som skjer i Monaco?
.og husk!

Ole Brom

Quote from: "abe78

Dagdrømme? Det er jo syting om han i nesten hver tråd i forumet! Og hvordan kan du si at han sliter benken? Har du peiling på hva som skjer i Monaco?[/quote

Har jeg sagt at han sliter benken ?

Om han forlater Monaco pga liten spilletid.... skrev jeg. OM han sliter benken det vet jeg ikke. Mitt poeng var at om han skulle forlate klubben av ulik årsak/grunn havner kan nok i en annen europeisk toppklubb.

Comprende amigo ?:)

howie

Jeg tror "Nixon" har et poeng...

Helstad er bare på besøk på stadion og gamle kjente.

Tror ikke det er noe mer en det.

Enhver spiller kan si "Det er ikke umulig".

Tror vi skal "ro'an" med disse ryktene altså. Snart står det vel på forsiden av BA at Helstad bare vill tilbake til Brann og alle mulige andre rykter...

Nei, jeg tror ikke Helstad kommer tilbake til Brann før jeg, vel, vet ikke helt, ser han har på seg brann-drakten og spiller på stadion.

Superjack

Monaco sliter og må nok kvitte seg med mange spillere, uavhengig av cl suksess.
Får satse på at Hassan blir fristilt, og Helstad ikke får noe tillig i Austria.

Ole Brom, jeg slenger meg på og øker med 25...
Skulle du lese dette Idar, og det er en lovnad. Skulle du fikse hassan og Thorstein til stadion i sommer skal jeg personlig tegne 50 chess abonnement!!!
i taper ALDRI!

enavgutta

For å se disse drømmene og dagligdagse synsingen fra en annen vinkel, så vet jeg ikke om jeg ønsker noen av disse spillerene tilbake til klubben. Det er mye som har endret i Brann de siste årene, alt fra når det gjelder økonomisk tenkning, spillerfilosofi og planlegging av fremtiden.

Vi går fremover med NYE spillere, nytt trenerapparat og nye tanker om hvordan vi skal gjøre ting. Bra at Super-Ray kom tilbake, men utover det ser jeg ingen grunn til at vi skal være en oppsamlingplass for spillere som har vært litt i utlandet og så skal spille til siste fløyten går her hjemme. Utviklingen av sportsklubben Brann, Stadion, spillerkultur og sværen rundt tror jeg tilsier at vi skal utfordre Rosenborg når det gjelder blant annet disse kriteriene.

Jeg tror ledelsen i klubben er begynt å se fremover på en annen måte en tidligere og går dette veien kan vi etter hvert etablere oss som en toppklubb, med en topp Stadion og spill i Europa - noe en by som Bergen fortjener!

B.B.

Det e vel omtrent det latterligste innlegget eg har lest i mitt liv! Ser overhodet ikkje noen grunn til å ikkje ønske Hassan og Helstad tilbake til Brann. De vil jo styrke laget noe vanvittig!

Dessuten tror eg neppe det e aktuelt å kjøpe de fri fra kontraktene. Eneste sjansen for at de kommer tilbake e hvis de ikkje får ny kontrakt med sine klubber, og det heller ikkje e interesse fra andre europeiske klubber, sånn som med Raymond.

Du kan ikkje si at Brann ville vært en "oppsamlingsplass" dersom Hassan og Helstad skulle vendt hjem til Norge no! De e jo for f... fast på landslaget og under 30 begge to. Dersom de kommer hem no så har de mange gode år foran seg. Skal vi utvikle oss videre og ta opp kampen med bartepakket så trenger vi sånne klassespillere. Tenk dokkar bare fra midten og frem:  Kvisvik-Olof-Hassan-Cato + Winters - Helstad.... Då snakker vi offensiv legning og mange mål pr. kamp.. Nei, en sånn lagoppstilling vil eg gjerne se i Brann!

Når det gjelder lønn så e eg imidlertid svært skeptisk. Disse to skal nok ha høyere lønn enn ka Brann kan tilby etter det nåværende lønnssystemet. Derfor så e vi helt avhengig av at Vollviken "tar en kvisvik" og trør til med litt lønnsmidler.
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

enavgutta

Det è helt urealistisk og mase om disse "pengespillerene"! De kommer aldri til å returnere til Brann før de e passert 30 og da har vi ikke bruk for dem!

Ricky

Begge to har vel også gjentatte ganger forklart at de ønsker å spille mange år til i utlandet før de eventuelt returnerer til Norge. Og som landslagsspillere får de nok null problemer med å finne seg en ny klubb i Europa om de plutselig skulle stå uten kontrakt. Så lenge signalene ikke er sterkere enn "det er ikke umulig" (forsåvidt bare en høflig måte å si nei på), så er nok disse to spillerne å regne som like uaktuelle som Ballack og Joaquin på kort sikt.

Odd

Hvis jeg forstår enavgutta rett, så synes jeg at det ligger mye fornuftig i det han sier. Brann tenker mer langsiktig nå enn de gjorde før - de tenker på langsiktig lagoppbygging, og ikke så mye på kortsiktige "forsterkninger". De har nærmest dannet sin egen metodikk, og ser ut til å virkelig ha tro på hva de driver med. Dette blant annet gjennom at Mjelde får langsiktig tillit og mye spillerom.

Det hadde ikke vært et typisk kjennetrekk for Brann, slik klubben fremstår i dag, å hente tilbake Helstad og El Fakiri. Begge disse har klart seg bra ute i Europa, og Brann hadde neppe hatt råd til å betale dem en tilfredstillende lønn. Brann tenker ikke så mye enkeltspiller lenger som de gjorde før - nå er det kollektivet og enheten Brann som er i fokus. Se på spillere som Helge Haugen, Arve Walde, Erlend Hanstveit, og til og med Kristian Ystaas. De har alle blomstret under dagens SK Brann. De er nok fremdeles svært sårbare hvis de ikke til enhver tid har sterke, rutinerte spillere rundt seg, men de er allerede godt på vei blitt etablerte og sterke spillere selv. At det har skjedd så mye bra på så kort tid, vil jeg forklare med god, taktisk ledelse.

Men selvsagt vil kravene til spillerne øke dramatisk dersom Brann kvalifiserer seg til Royal League, Champions League, e-cup osv. Det er sannsynlig at Brann etterhvert både vil øke spillerlønninger og hente et par skikkelige klassespillere. Men tiden er ikke inne enda. Nå dreier det seg først og fremst om å stabilisere laget, økonomien og resten av miljøet i og rundt klubben. For en gangs skyld innser klubben nå at en prosess kan ta tid, og at tingene må få den tiden de trenger. Det må vi også akseptere.

grei

Royal League er det jo gode muligheter for at vi kvalifiserer oss for. Sånn sett er det bare å gjøre klar spillermateriellet. Vi har massevis av "ganske gode" unge spillere som gnistrer til iblant, men det er ingen tvil om at Brann (selv med fokus på kollektivet) drar veldig stor nytte av profilene, både på banen og i markedsføringssammenheng.

Xminator

Om vi våkner til nyheten, så er det en kjempedag. Om det ikke skjer så er det ikke akkurat uventet :p Realistisk skjer det ikke, for Brann ville det vært en kjempeopptur.

Og en ting til, selv om de er landslagspillere, så er de avhengige av spilletid på klubblaget for å fortsatt være landslagsspillere. Dette taler til norske klubbers fordel når det gjelder å hente spillere tilbake. Vi må ikke glemme at utvidelsen av EU skaffet proffene våre en god del potensielle konkurrenter ;) Og mens det nok er lite aktuelt for Brann å hente en polakk med årslønn på 2 mill, så er det veldig aktuelt for Monaco og Austria...

Go Up