• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

nystemten

Started by BL, June 13, 2004, 21:59:52 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

BL

tror det hadde gjort seg viss hele stadion, då mener eg hele og ikkje bare ss, holder opp skjerfene under nystemten.... er nok skjerf ute og går til at det kan bli bra
Hansa-
Felt Z

brannsupporteren:-D

D syns eg va en go idé. vi må gjøre noe for å få me resten av stadion på noen av ropene og kanskje ikkje alle men noen. TENK så tøft det hadde vært! :D
url=http://www.bergenck.net]BCK HJEMMESIDE[/url]

sekto

Man skal holde hånden over hjertet når man synger nystemten, alt annet er jo bare en skam.. :0P

Quote from: "sekto"Man skal holde hånden over hjertet når man synger nystemten, alt annet er jo bare en skam.. :0P

HELT enig! hånden skal alltid være over hjertet når nystemten synges!

BL

Quote from: "sekto"Man skal holde hånden over hjertet når man synger nystemten, alt annet er jo bare en skam.. :0P

faktumet er jo at flertallet faktisk står med henda i lommen når det synges
Hansa-
Felt Z

Quote from: "BL"

faktumet er jo at flertallet faktisk står med henda i lommen når det synges

Alexåsane

Se på em da? når nasjonal sangen synges står de med sjerfene! så ikke enig
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

sekto

Det er no engang sånn at dette ikke er EM, og at nystemten har en helt egen plass på Stadion.. Ingen andre klubber har den kulturen, og tradisjonen har alltid vært å få av deg luen og holde deg på hjertet..

Om du ikke vil det, så er det et fett for meg, stå med skjerfet over hode og syng av full hals, bare tror ikke det kommer til å forandre mange års tradisjon, og jeg ser ikke helt vitsen i å forsøke heller.. Selv om jeg kan se at det hadde sikkert vært stillig å se på..

BL

Quote from: "sekto"Det er no engang sånn at dette ikke er EM, og at nystemten har en helt egen plass på Stadion.. Ingen andre klubber har den kulturen, og tradisjonen har alltid vært å få av deg luen og holde deg på hjertet..

Om du ikke vil det, så er det et fett for meg, stå med skjerfet over hode og syng av full hals, bare tror ikke det kommer til å forandre mange års tradisjon, og jeg ser ikke helt vitsen i å forsøke heller.. Selv om jeg kan se at det hadde sikkert vært stillig å se på..

mange år? begynte vi ikkje med nystemten i 2000 eller 2001 sesongen?
Hansa-
Felt Z

grei

Nystemten var et BST-påfunn fra rundt årtusenskiftet en gang (mellom 99 og 01 en gang).

Det beste hadde vært om det fantes en passende hymneaktig innspilling av Byen e Bergen og at refrengdelen kunne spilles av når spillerne går på banen, til allsang fra hele Stadion. Noe lignende Gerry & the Pacemakers og You'll never walk alone i Liverpool og Celtic.

Quote from: "grei"Nystemten var et BST-påfunn fra rundt årtusenskiftet en gang (mellom 99 og 01 en gang).

Det beste hadde vært om det fantes en passende hymneaktig innspilling av Byen e Bergen og at refrengdelen kunne spilles av når spillerne går på banen, til allsang fra hele Stadion. Noe lignende Gerry & the Pacemakers og You'll never walk alone i Liverpool og Celtic.

eg for min del syns ikkje kampene e d samme uten nystemten..! det hører liksom med:-)

atlascopo

Quote from: "brannsupporteren:-D"
Quote from: "grei"Nystemten var et BST-påfunn fra rundt årtusenskiftet en gang (mellom 99 og 01 en gang).

eg for min del syns ikkje kampene e d samme uten nystemten..! det hører liksom med:-)

tror du misforstod den smarten. han mener jo ikke å ta vekk nystemten for å få plass til den andre. den han skrev var å spille byen e bergen når spillerene kom inn på banen. nystemten spilles når spillerene står oppstilt.
men brann er nok pålagt av nff å spille den fanfare lignende greien de spiller nå. helt ok for min del i grunn

Ole Brom

Når man synger nystemten skal lua av og høyre hånd på hjertet, for vi synger om byen og laget....i vårt hjerte :)

Selvfølgelig hadde det vært tøft med skjerf over hodet og vaiende flagg lik YNWA i Liverpool men hvorfor endre på en tradisjon ?

La Nystemten være slik den er !

Go Up