• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Engelske "rangler"

Started by sekto, June 12, 2004, 16:09:48 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

sekto

Kan være dette forslaget ikke blir så populært, men tar sjansen på å høre hva andre mener om det. Synging og klapping (når det hører hjemme) skaper bra liv, men jeg lurte på hvordan folk stilte seg til de gamle engelske ranglene, eller ka det heter..

Som disse:
http://www.mullockmadeley.co.uk/auctions/fm090402/images/430%20-%20395_jpg.jpg

Det regnes sikker som slagvåpen og man hadde sikkert ikke fått det med oss inn, men om Brannbutikken gikk til innkjøp av noen sånne i plast som vi fikk lov å bruke, så tror jeg det kunne blitt jævlig trøkk om folk brukte dem til rett tid. Med det mener jeg at det fortsatt skal være synging og klapping som står sentralt og når den først skal brukes så følger alle på..

Hadde kanskje til og med klart å få med folk på andre tribuner også om de gadd å kjøpe noe sånn.. Da trenger de ikke reise seg, de trenger ikke synge, de rtenger ikek klappe, de må bare veive ranglen rundt litt..

Hva sier folk teit eller noe som kunne skapt mer liv?

BL

dette er vel topp 3 når det gjelder dumme forslag
Hansa-
Felt Z

Helginho

Stikker du på håndballkamp er sikkert de ranglene dine populær....men på fotballkamp, vær så snill!!!

sekto

Har ikke sagt jeg brenner for disse, men mener selv det ikke hadde vært en altfor dum ide.. Greit de bruker det på håndballkamp, men det har lange tradisjoner fra fotball, derfor jeg ikke mener det trenger å være så dumt forslag. Sier ikke vi skal skaffe oss kubjeller også, men må være plass for andre ting en synging og klapping, for til tider funker ikke det særlig bra desverre..

Men greit, om jeg er stokkdum, så får folk syntes det.. Legger merke til at ingen her kommer med konstruktiv kritikk og et bedre forslag til stemningsskapende elementer, så tar meg ikke så nær av det..

Kruxleiven

Har aldri sett noen har brukt dem på fotballkamp verken i Norge eller utlandet. På hockey- eller håndballkamp passer de vel inn sammen med bannere om Harald Bredli fanklubb. Det blir som disse avlange plastballongene. Klappere eller hva det kalles. Helt tragisk.

sekto

Er kanskje ikke så overraskende at du ikke har sett dem i Norge eller utlandet.. I England ble de bannlyst for mange år siden pga at de svære treklossene var prima slagvåpen for hooligans. Men tradisjonen for disse ranglene går vel tilbake over 100 år når det gjelder Engelsk fotball.

I norsk fotball, så gjorde de også sitt inntog, men det døde rimelig raskt ut, og det ble plukket opp senere av andre supportere..

Så selv om det kanskje hører hjemme på håndballbanen, så er dette faktisk først og fremst et fotballfenomen.

Ser man på denne siden, så kan man se den typen rangle jeg tenkte på.. Liten og i plast, og ikke minst billig.
http://www.amtmarketing.com/index.php?section_id=94

13 kr per stk for 2 500 sånne, Brannbutikken kunne solgt dem for 20kr og tjent bra på det..

I tillegg, så hadde det vært en opplevelse å høre 2000 sånne gå samtidig, noe som man verken hører på noen håndballkamp eller annet idrettsarrangement lengre.

TIFO gruppen skrev vel i et innlegg at bluss var ut nå for det var blitt gjort før. Vel nesten alt er gjort før, derfor jeg kommer med et forslag som ingen annen supporterklubb i Norge har. Kunne vært en mulighet til å skille oss enda mer ut, og vise at vi tenkte gammel nytt..

grei

Quote from: "sekto"

I norsk fotball, så gjorde de også sitt inntog, men det døde rimelig raskt ut, og det ble plukket opp senere av andre supportere..


Takk og pris.

Forresten finnes det andre tradisjoner fra før i tiden som jeg setter mye mer pris på. Etter å ha lest intervjuer med de eldre virker det som alle hadde med paraply på kamp den gangen, gjerne ikke så rart ettersom Stadion ikke var overbygget. Disse paraplyene brukte gjerne hissige fruentimmere til å denge løs på både spillere og dommere, dette virker det som man så på med glimt i øyet snarere enn bøter fra NFF.

En annen ting er at absolutt alle herrerne hadde med seg hatt på kampdagen. Ved scoring var det populært å juble med å kaste hattene i været. Slik mistet man gjerne sin egen hatt, men det var ikke så farlig, det var bare til å ta en av de andre som ramlet ned.

Hva med å ta opp disse fine gamle tradisjonene? Hatte-Tifo fra 10000 mennesker ved scoring hadde gjort seg. Og man kan ha mye moro med fint koordinerte paraplyer.

brannsupporteren:-D

eg syns ikkje forslaget ditt va så dumt eg sekto..
url=http://www.bergenck.net]BCK HJEMMESIDE[/url]

sekto

Quote from: "grei"
Quote from: "sekto"

I norsk fotball, så gjorde de også sitt inntog, men det døde rimelig raskt ut, og det ble plukket opp senere av andre supportere..


Takk og pris.

Forresten finnes det andre tradisjoner fra før i tiden som jeg setter mye mer pris på. Etter å ha lest intervjuer med de eldre virker det som alle hadde med paraply på kamp den gangen, gjerne ikke så rart ettersom Stadion ikke var overbygget. Disse paraplyene brukte gjerne hissige fruentimmere til å denge løs på både spillere og dommere, dette virker det som man så på med glimt i øyet snarere enn bøter fra NFF.

En annen ting er at absolutt alle herrerne hadde med seg hatt på kampdagen. Ved scoring var det populært å juble med å kaste hattene i været. Slik mistet man gjerne sin egen hatt, men det var ikke så farlig, det var bare til å ta en av de andre som ramlet ned.

Hva med å ta opp disse fine gamle tradisjonene? Hatte-Tifo fra 10000 mennesker ved scoring hadde gjort seg. Og man kan ha mye moro med fint koordinerte paraplyer.


Både hatte-tifoen og paraplyer er jo helt glimrende forslag som absolutt vi burde gi like seriøs vudering som du gav mitt forslag. Eneste som er problemet med dem er at begge disse tifoene er visuelle..

Mitt forslag var for å få opp lydnivået på Stadion.. Men du har vel noen flere seriøse forslag å komme med du grei..

Takk for støtten, brannsupporternen:-D

Go Up