• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Dagens BA

Started by Blææ, June 11, 2004, 11:15:50 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Blææ

I dagens BA,Summetonen står det fra en av dem som bor nær stadion at stadion er et onde for dem som bor der.
For det første hvorfor bor du der da?
Hvem var der først du eller stadion?
Banner beint på at du er en sur østlending som ikke liker at Brann har flere tilskuere an Skiklubben og I klubben tilsammen.
Bonde!
ont follow me,Im lost too

brannfrik

kjenner til det problemet ja... borettslagene på minde har klaget over stadion så lenge eg kan huske... av og til med god grunn også. når folk går hjem fra kampene e det ikkje nåkke som heter å vise respekt for andre menneskers eiendom. hager blir trampet ned, og det flyter søppel i gatene, i alle fall etter de største kampene. eg skriver ikkje dette fordi eg e imot stadion, men eg kan på en måte forstå folk som bor der også.... men hvis det e bråket de klager på får de bare finne seg et annet sted å bo, for det kommer forhåpentligvis aldri til å forsvinne.

Kruxleiven

Finnes bare et passende stikkord for naboene til stadion: hysteri!!

Bønespampen

Og finnes kun en løsning : FLYTT DA VEL !
IL HA HASSAN TILBAKE !

Erik

Brenne de stygge naboens hus ned, Stadion var der først!!!!!

BL

Quote from: "Fiore9"Finnes bare et passende stikkord for naboene til stadion: hysteri!!

så du har ikkje noe imot at 10-15000 trakker rundt huset ditt hver 14. dag?? eg skjønner de litt men det er klart at de må godta at stadion er der, men vi kan også vise litt hensyn... ikkje kaste drit fra oss overalt og holde oss unna hagene til folk
Hansa-
Felt Z

howie

På en måte er stadion veldig domt plassert...
Mitt inni et boretslag, nesten.

Uansett hvordan du kommer deg til stadion må du forbi noen hus.
Og får de som ikke er glad i fotball elle folk skjønner jeg at det sikkert er meget irriterende å ha brann supportere i gaten og hagen sin...
Det er noe alle bør akseptere.
Jeg sier ikke dette fordi jeg er nabo med stadion eller noe, bor lagt vekke fra bergen jeg, men jeg kan tenke meg hvordan det når det skal 17 000 personer forbi stuevinduet.

Men det er vel ikke noen store problemer med dette...?
Det er jo ingen som bokstavlig talt går igjennom hagen til folk. Hvor og hvorfor gjør de det? Trenger i hvert fall ikke å gå igjennom noen hage for å gå en snarvei når du skal til bussen...

grei

Quote from: "BL"

så du har ikkje noe imot at 10-15000 trakker rundt huset ditt hver 14. dag?? eg skjønner de litt men det er klart at de må godta at stadion er der, men vi kan også vise litt hensyn... ikkje kaste drit fra oss overalt og holde oss unna hagene til folk

Man kan vel si noe som som at "it goes with the territory". Jeg bor også et strøk der det ser litt skittent ut fordi folk kaster fra seg søppel, det er ikke noe positivt, men det visste jeg da jeg kom hit. Men vi som traver Stadion bør jo prøve å vise hensyn. De stakkarene som bor der Fotballpubbussen stopper muisunner jeg ikke. Man burde nesten satt opp et offentlig toalett der, for å skåne stakkarene.

Kruxleiven

Quote from: "Fiore9"Finnes bare et passende stikkord for naboene til stadion: hysteri!!

Nei, det ville jeg ikke hatt. De går rett forbi. Det er ikke slik at de kommer inn til deg eller plager de som bor der på noe måte. Foretrekker liv og røre fremfor et nabolag der det aldri skjer noe jeg.

Henki

Quote from: "cola_boy"På en måte er stadion veldig domt plassert...

Dumt og dumt. I for eksempel England er det ikke uvanlig at fotballbaner ligger innestengt i trange boligstrøk. Old Trafford, hvor det til vanlig er nesten 70000 tilskuere på kampene (vi har 12000-14000) ligger i et boligområde, og av det jeg har sett av bilder av Anfield, Goodison Park, Higbury osv. virker det som om disse banene også ligger i boligstrøk (Sikkert noen på forumet her som har vært på en eller flere engelske baner og som kan bekrefte dette).
Syting og klaging fra naboene til Stadion har det vært i mange år nå så det får vi leve med. Og i forhold til mange andre land i verden har jo vi få tilskuere.
Ballen skal fremover!

DrMeland

Quote from: "cola_boy"På en måte er stadion veldig domt plassert...

Tror ikke historiekunnskapene strekker helt til her. Da stadion ble bygget var det bare ødemark rundt. At man i ettertid har bygget boliger nesten helt inn på innbytterbenken er ikke Brann skyld i.

Hvis man ikke vil ha ståket fra Stadion er det mange andre steder man kan flytte, dessuten snakker vi om 13-14 kamper pr år med mye folk. Så for å omsitere deg:

"På en måte er boretslaget veldig dumt plassert... Mitt rundt et fotballstadion, nesten."
rMeland

Eirik_88

Anfield ligge i eit boligstrøk, å da e faktisk blitt et problem da og no, for dei får ikkje bygge ut stadion no mer fordi då må dei riva husen så e rundt å da e sjølvsagt inngeng i område rundt Anfield så vil flytta for å bygga ut stadion, tror omtrent samtlige bana i England ligger i boligfelt.
Så di nyeste stadionane blir bygd utenfor sjølve byane for å slippe dette probleme.

mbs

Jeg har samme problemet som naboene til stadion. Bor på Torvallmenningen. Konsert og bråk døgne rundt. Folk som kaster søppel og pisser opp etter inngangsdøren. Samtidig er jeg lov på lagt å holde det ryddigt.
Skal jeg kreve Torvallmenningen stengt?

Nei, den kom først, jeg må tilpasse meg.
Til Nymark vel, ta det med et smil eller flytt.

enavgutta

Ryktene sier også at Stadions naboer har vært svært delaktig i å stikke kjeppere i hjulene på enhver stadionutvikling og utbygging de siste årene. Men for oss som har bodd i borettslag før, så vet vi jo at det alltid e en haug med folk som aldri kan samarbeide og være fornøyd med noe.

grei

Quote from: "enavgutta"Ryktene sier også at Stadions naboer har vært svært delaktig i å stikke kjeppere i hjulene på enhver stadionutvikling og utbygging de siste årene.

Jepp, naboene sørget faktisk for at Hansatribunen måtte bygges flere meter lavere enn først planlagt. Ganske utrolig, når man tenker på at nærmeste hus ligger en grusbane unna, og diisse meterne har absolutt minimalt å si for utsikten.

enavgutta

Da får vi enkelt og greit gjøre som på Noe Camp, bygge banen ned i jorden :-)

Go Up