• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann bøtelegges

Started by Xminator, June 09, 2004, 09:47:32 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Link til Brann.no

QuoteNorges Fotballforbund har idømt Sk Brann en bot på 50 000 kroner for Brann-supporternes oppførsel i forbindelse med trakasseringen av Sogndal-spilleren Robbie Russell under lagenes møte på Fosshaugane i mai.

Forbundet skriver:

"Forbundsstyret er opptatt av at den opptreden som enkelte av SK Brann sine supportere viste i Sogndal, må straffes strengt. Oppførselen var helt uakseptabel og må på det sterkeste fordømmes. Klubben har et objektivt ansvar for sine supporteres oppførsel.

I formildende retning er det i innstillingen lagt vekt at SK Brann både umiddelbart etter kampen og i de påfølgende dagene, både i ord og handling har vist at en ikke aksepterer den oppførsel som ble vist av enkelte av klubbens supportere på Fosshaugane 09.05."

Forbundet ilegger Brann en bot på kr. 50 000,- for episoden.

-Rart om klubbene alltid er ansvarlige

Branns daglige leder, Bjørn Dahl, reagerer med skuffelse på dommen: -Jeg synes det er rart om klubbene til enhver tid skal stilles til ansvar for hva enkeltpersoner foretar seg, sier han. -Hvilke muligheter har vi til å forhindre slike enkelthandlinger, spør han.

Brann har frist til fredag med å bestemme seg for om klubben skal anke dommen og Dahl vet ennå ikke om klubben vil benytte seg av den muligheten.

Det står ingenting om at Sogndal straffes for manglende vakthold. Det vil jo være merkelig om det ikke skjer, som det bruker å skje ved for eksempel blussing... SK Brann er her tredjepart, og uskyldig i handlingen. De er ikke arrangør av stevnet, og de har heller ikke arrangør - direkte eller indirekte - av reise til Sogndal.

Tviler vel på at Bataljonen har finanser nok til å dekke Branns utgifter her :/

KennethS

Sogndal straffes aldri, tror noen må bli drept der inne før sogndal får kjeft eller bot fra Nff.

HATER HATER HATER NFF!!
tå på Brann

Xminator

Har ikke funnet noe som sier at Sogndal ikke er straffet. Dette er det Brann som har fått på faks (eller e-post) tror jeg. Fant ingenting på fotball.no - enda.

Blææ

For å si det enkelt:
Blir det bot til Brann på 50.000,- så skal den eller di supporterene som stod bak disse handlingene mot Russel betale.
Di fleste vet hvem disse personene er så det skulle ikke være så vanskelig å riste utav dem pengene,jeg melder  frivillig til den oppgaven :evil:  :evil:

NFF viser igjen sin innkompetanse.
ont follow me,Im lost too

KennethS

tå på Brann

Frispark

:evil: Her blir det hårfine grenseganger. På den ene side var jo episoden
i Sogndal mildt sagt uheldig og så prepubertalt at det halve burde vært
en fjortendedel så noe måte liksom skje... Men måten det ble ryddet opp på (både fra SKB, Bataljonen og forsåvidt de mest involverte - ref BT-artikkel) står det respekt av. Reaksjonen fra NFF er nok satt som den er for å statuere et eksempel, men det er vel neppe normal rettspraksis å straffe en "uskyldig" 3-part for noe en - i denne sammenheng ukjent og privat - person gjør eller ikke gjør.

Har klubben dårlig vakthold og en supporter går amok er det naturlig at både personen og klubben får en smekk, men dersom vakthold og ellers alle omstendigheter er OK og man likevel klarer å lure seg til å ta en piss på hodet til en for ex VIF-supporter så bør det være en reaksjon mot den som gjør det.

Hvem blir neste som straffes for hva? Hele greien er i tåken; som vanlig er det beksvart natt hos NFF - særforbundet i norge med garantert minst gangsyn.

-bav
rispark e mål!

Geir

De er nok på jakt etter en ekstra inntektskilde i Fiaskoforbundet.  Kunne vært artig om alle sendte en mail til NFF og spør hvorfor Sogndal ikke ble bøtelagt som arrangør pga manglende sikkerhet. Kan bli spennende å se om noen får svar, men tviler på det, for arrogansen er stor i Sognsveien 75X.
ndelig SERIEMESTER

Bent

å bøtlegge brann for dette er jo helt fjernt... Da kan de jo like godt bøtlegge de som leide ut båten til brannsupporterene også..
Ut med RBH

Nixon

Rød makt på Hansa!

Sotraanda

Selv om vaktholdet var dårlig var det tross alt vi som spyttet... Send boten til hun kjerringen som spyttet!
ater, heter, hater NFF!

Ole Brom

Send regningen til kjerringa, eg skal betale porto og konvolutt !

Helge karlesn

er denne dama utestengt fra bataljonen nå?
idenes forsvarer.

KennethS

Quote from: "Helge karlesn"er denne dama utestengt fra bataljonen nå?

Ja
tå på Brann

Helge karlesn

hørte på radioen at sogndal hadde fått 25.000 i bot.
idenes forsvarer.

2rB

Skal jo bli interresant å sjå kva NFF forsvarer dette med...
(at Sogndal har fått 1/2 bota av Brann)

Det værste som kan skje er vel at godtar dette uten noko som helst krangling...

Xminator

Det er arrangør som har ansvar for publikum. Ferdig med den.

Uansett, norgesmesterskapet i påtatt antirasisme går videre, med NFF i klar ledelse. Om NFF faktisk brydde seg om dette, hvorfor ikke pålegge Brann å betale boten til antirasistisk arbeid isteden? Neida, rett i lommeboken til NFF...

KennethS

Eg har hverken hørt på radio, sett på tv eller lest på internet at Sogndal har fått 25.000 i bot. ka kanal hørte du det på?
tå på Brann

Helge karlesn

p1  men eg sa feil, det var 20.000. sorry.
idenes forsvarer.

2rB

Sitat frå BT:
QuoteDoms- og sanksjonsutvalget skal nå avgjøre utfallet i saken.

Med andre ord: Dommen er ikkje endelig enda. Håper NFF tar til fornuft!
(sjølv om dette litt i min tvil... Men signaler i media kan gjera at dei ikkje tør...?)

Xminator

De tør ikke. Her leker NFF Kong Salomon og lager regler mens de dømmer.

kirsti

Ein treng ikkje vera advokat for at NFF ikkje har (burde ha?) sjans i ein sivil rettsak.
Kva ansvar har Brann for Brannsupporterar?
Kva ansvar har FrP for veljarane sine?
Kva ansvar har ein forfattar for lesarane sine?

Om NFF vinn ei slik sak kan ein seinare sei at, ja, no har me bevist at gjerningsmannen hadde ei Adidas-trøye på seg når ugjerningen vart begått, så no må Adidas betala bot.

Om ein skal sjå (som NFF) firkanta på ting...
ar du hette og ljå, holder du med rbk.

morten_61

Kan det være en ide at bataljonen prøver og samle inn disse pengene, dette vil jo gi ett signal utad at bataljonen er imot rasisme

Brann_Askøy

Quote from: "morten_61"Kan det være en ide at bataljonen prøver og samle inn disse pengene, dette vil jo gi ett signal utad at bataljonen er imot rasisme

Helt enig. Kan ikke vi sette opp noen bøsser ved utgangene på søndag. En tyver fra hvert medlem som vil vise at de bryr seg om Brann kan hvertfall hjelpe Brann med boten?? Enig eller?

kirsti

Eg har ikkje lyst til å vera med å betala på ei bot som er gitt utan hald i lovverk og rettssikkerheit.

Samstundes må ein velja sine slag. Kan Brannsupporterane få eit godt ry angåande anti-rasisme att, er det vel verd eit par kamelar i magen.

Xminator

Blææ

BBB samle inn penger til boten...?...No way.
Boten skal betalest av hun kjerringen som spyttet.
.

Henki

Satser på at Brann bringer denne saken inn for sivil domstol. All tidligere praksis har jo vært at det er den arrangerende klubben som står ansvarlig for sikkerheten under kampen og dermed også må stå ansvarlig for brudd på sikkerhetsreglementet. På tide at noen tør utfordre NFF i retten nå. Tror det hadde vært veldig nyttig hvis man hadde fått dannet en presedens for denne typen saker (og andre konflikter med NFF) i rettssystemet.
Sogndals gjennomføring av sikkerhetsreglementet for fotballkamper er vel også overmodent for vurdering fra høyere hold enn NFF.

Forøvrig synes jeg det blir litt umodent å sitte på forumet og proklamere at man er villig til å "drive inn pengene" fra hun som spyttet.
Ballen skal fremover!

Blææ

Ser poenget ditt Henki,proklamasjonen er fjernet.

2rB

Ingen kan meina seriøst at BBB skal samla inn penger slik at Brann kan betala den bota.
Har ikkje ein supporterklubb meir vetige penger å bruka pengene på enn å finansiera NFF? Eg betaler vertfall ikkje ei krone om pengane går til denne saken!

Forresten, så har Brann visstnok anledning til å kreva at spytteren betaler bota:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=230131

MEN - trur aldri ein domstol vil godta at ein sivilperson får 50.000 i bot for spytting!

Håper Brann ikkje godtar bota.
Det er på tida å sei til NFF (igjen) at me ikkje godtar at dei forskjellsbehandler oss i forhold alle andre klubber!

---
HATER, HATER, HATER, NFF

2rB

NFF HAR JO TATT HEILT AV DESSE DAGANE!!!
Brann er no irettesatt av NFF for å ikkje ha søkt om sispansasjon for Mjeldes manglande kompetanse... Ser faktisk med undring på at me ikkje fekk bot for dette OG!

Sjekk denne "sjuke" lisa med bøter:
http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=63075

(Seier ikkje at alle unødvendige/ufortent)

grei

Dette er nok igjen et resultat av NFF sitt ønske om å profesjonalisere sporten. No more pølsepapir.

kirsti

Får frysningar på ryggen av det byråkratiet der...
Sikkert mykje av det som er viktig, men tviler sterkt på at det gjeld alt. Om trenaren vår e dårleg (noko det ikkje verkar som han er), er ikkje det vårt problem? Nei, nff er ikkje til for å forstå seg på.

Brann e livet mitt :)

Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

Bønespampen

NFF dreper norsk fotball sakte men sikkert.......................

Det e sikkert, det e sikkert
NFF skal blø !
IL HA HASSAN TILBAKE !

Go Up