• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Stemning og sanger

Started by villaksen, June 08, 2004, 09:46:04 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ã?ge

Og så må vi klare å få vekk klappingen i sangene.
Merket det på søndag spesielt når vi sang "vi e berømte brann fra bergen"
De gangene folk begynte å klappe til den gikk den sinsykt fort på slutten, mens når det ikke klappes i den er det mye bedre trøkk og den går i normalt tempo.

Forslaget ditt til ørnen er helt fint, sanger som er kort tekst på er lettere å lære seg og blir ofte mer trøkk på.

KennethS

Quote from: Og så må vi klare å få vekk klappingen i sangene.
Merket det på søndag spesielt når vi sang "vi e berømte brann fra bergen"
De gangene folk begynte å klappe til den gikk den sinsykt fort på slutten, mens når det ikke klappes i den er det mye bedre trøkk og den går i normalt tempo.

Forslaget ditt til ørnen er helt fint, sanger som er kort tekst på er lettere å lære seg og blir ofte mer trøkk på.

80 % av alle sangene ødlegges av klappingen, folk gidder ikkje synge og erstatter det med klapping, utrolig irriterende.
tå på Brann

Stoffi

Alle må prøve å være aktive i å forhindre klapping, si til nabomannen/damen at det ikke skal klappes til sangene, eller snakke høylytt om hvor mye klapping ødelegger og at det ikke skal klappes.
Folk lærer da. Det nytter,
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Quote from: "villaksen"

Den øverste sangen der er helt genial.

Ollie sangen greier jeg ikke helt å koble med en sang.

Ole Brom

Kjempebra sang den første der du villaksen !

Og ja, klappinga DREPER sangene no inni gtanskauen, slutt opp med det !
Skjønner ikke at man skal kunne la være å klappe !!!

Nixon

Folk har klaget på klappingen under syngingen siden på 80-tallet. Så det er ikke lett å bli kvitt...:)
Rød makt på Hansa!

grei

Det er sjelden jeg ser gode sangfoslag her inne, den første der kommer i den  kategorien. Det passer sÃ¥pass bra at vi fÃ¥r tilgi nok et rim pÃ¥ Brann og mann. Man mÃ¥ muligens gjøre enkelte tilpasninger i forhold til sÃ¥nn sangen egentlig er for Ã¥ gjøre det lettere Ã¥ synge.

Helge karlesn

hva vist alle på ss peker på gamle tribunen og synger: hold kjæft med den klappingen.
idenes forsvarer.

Nixon

Var det ikke klappingen på SS man ville få slutt på?
Og Karlesn? Har han spilt for Brann?:)
Rød makt på Hansa!

grei

Quote from: "Helge karlesn"hva vist alle på ss peker på gamle tribunen og synger: hold kjæft med den klappingen.

Ja dette hadde nok hjulpet Store stå å få økt aksept blant publikum på Stadion. Folk hadde ledd og tenkt "for noen patetiske tullinger".

Dessuten misser du poenget, det er ikke klapping generelt på stadion i seg selv som er problemet. Har du noengang stått på en scenbe og opplevd trampeklapp vs full stillhet vet du at førstnevnte innebærer ganske mye mer stemning. Det er langt bedre at folk på Stadion klapper enn at de holder seg helt passive.

Det man klager på er at folk starter å klappe i takt med sangene. Dette har en tendens til å overdøve sangen så den renner ut i stadig raskere klapping som tilslutt ender i klappsalver. Sånn ender nesten hver eneste "Heia Brann" på Hansa før den har begynt. Du får ikke resten av Stadion til å slutte å klappe når de ikke bør, men på Store stå bør folk kunne være mer lærevillige.

Ã?yvindH

hva er egentlig meningen til enkelte her om klapping unnder sanger??? i en tråd hyller dere en hammarbysang full av klapping... i denne tråden sier de samme at man må få vekk den helvetes klappingen. TA ET STANDPUNKT!!!!!!!!!

Stoffi

Quote from: hva er egentlig meningen til enkelte her om klapping unnder sanger??? i en tråd hyller dere en hammarbysang full av klapping... i denne tråden sier de samme at man må få vekk den helvetes klappingen. TA ET STANDPUNKT!!!!!!!!!

Er du seriøs nå?

I hammarby sangen så klapper de en takt, og det er en TOTAL annen klapping enn klappingen vi har på stadion.
Man bør vite når man skal klappe og ikke klappe

2rB

howie

Quote from: "2rB"

Vel... Tror ikke folk tar det hintet. Tror ikke alle bryr seg om klappingen eller tenker over det. I hvert fall ikke over hele stadion, så jeg tror ikke de tar det hintet at de skal slutte å klappe under sangen. Problemet er vel egentlig på SS, og med å begynne og bruke slike plakater tror jeg det fører frem flere negative handlinger en positive.

Men ver så god. Prøv du. Vist du er modig nok til å stå der med plakater og kritisere SS.

Go Up