• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Ble nesten flau

Started by Veronica, June 07, 2004, 21:12:44 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Veronica

Stemingen i kampen mot Tromsø (spesielt i 1.omgang), var mildt sagt elendig.. Eg ble nesten litt flau.. eg stod på "barnefeltet" til store stå, men ganske nærmt midten.. og innimellom hørte eg supporterene til tromsø bedre enn bataljonen!! og d ekje kødd.. så begynte bataljonen : "hører vi bøndene synge? neei.. neiii".. men det gjorde vi faktisk.. og de var vel rundt 10 folk.. nei, d var flaut.
Og på det feltet eg stod var det jo omtrent ingen som sang, så det blir siste gang eg står der. stod jo nesten der å sang aleine..
Håper no hvertfall det blir lit mer liv enste kamp mot fredrikstad!! d skal kje så mye til...  :oops:
 Stolt og kry

Ole Brom

Ka e det med dette syngingen mot motstandernes supportere. Greit nok med en gang eller 2 men det var sikkert ti ganger mot Tromsø ! Fan heller og da, støtt no heller BRANN for svingende og la bønder være bønder !

Mr_Soma

Quote from: "Ole Brom"Ka e det med dette syngingen mot motstandernes supportere. Greit nok med en gang eller 2 men det var sikkert ti ganger mot Tromsø ! Fan heller og da, støtt no heller BRANN for svingende og la bønder være bønder !

Kom igjen Ole Brom... vi må ha litt "kniving" mot de andre supporterne og vise at vi har makten og overtaket selv om det lyser lang vei av før kampen er igang.

Synes vi skal opprettholde dette her....

KennethS

Veronica kan tydligvis ikkje vært på samme kamp som meg, syngingen på SS var bra mot Tromsø. Et tips Veronica, ta av deg hodetelefoner når du e på kamp. Dessuten så lenge du står til venstre (mot ulriken) for SS så hører du de dårligst for lyden går ikkje bort der nesten, men det blir nok mye bedre når vi får bygget ut klokkesvingen :D
tå på Brann

Stoffi

Stemningen mot Tromsø var bra den, veronica. Du må ha stått på et dårlig sted og hørt dårlig
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Odd

Ja, jeg hørte SS temmelig kraftig.. Satt på Z-feltet helt borterst mot SS. Hele svingen oste også av liv og synging og klapping.

TIL4Ever

Det var hyggelig å høre at det var noen av dere som hørte at vi også var på stadion  :)

Vi hørte ihvertfall dere ganske godt, men det skulle da bare mangle  :)
 Vi vant ikke RL i år -

Odd

Quote from: "TIL4Ever"Det var hyggelig å høre at det var noen av dere som hørte at vi også var på stadion  :)

Vi hørte ihvertfall dere ganske godt, men det skulle da bare mangle  :)

Takk for en god kamp, forresten! Var redd det skulle bli en reprise av fjorårets geriljakrig på gressmatten.

29. juni 2003 ble den dårligste, kjedeligste og mest bedrøvelige kampen jeg noensinne har sett, spilt på Stadion. Filming, grisetaklinger, grov uthaling av tid, krangler mellom vakter og supportere, trusselrop mot dommeren og et sinnsykt dårlig vær - bare for å nevne noe.

Men denne gang var det faktisk stort sett fotball de spilte, selv om det var noen få enkeltepisoder som kunne minne litt mer om rugby enn noe annet..

ekte kjuagutt

BBB feltet på store stå støyet no på som vanli vi.... eg syns og at hanse jore en temmeli god jobb.. problemet sonn som eg ser d e flankene på store stå der e d temmeli dødt faktisk å d syns eg bør jøres nokke med, står du på store stå så står du på store stå

grei

Litt ironisk at den eneste gangen det synges "kan vi høre bønder synge, nei! Nei!" er når vi faktisk kan høre bønder synge...

Brannfrelst

Quote from: "Veronica"Stemingen i kampen mot Tromsø (spesielt i 1.omgang), var mildt sagt elendig.. Eg ble nesten litt flau.. eg stod på "barnefeltet" til store stå, men ganske nærmt midten.. og innimellom hørte eg supporterene til tromsø bedre enn bataljonen!! og d ekje kødd.. så begynte bataljonen : "hører vi bøndene synge? neei.. neiii".. men det gjorde vi faktisk.. og de var vel rundt 10 folk.. nei, d var flaut.
Og på det feltet eg stod var det jo omtrent ingen som sang, så det blir siste gang eg står der. stod jo nesten der å sang aleine..
Håper no hvertfall det blir lit mer liv enste kamp mot fredrikstad!! d skal kje så mye til...  :oops:
2.10.07-Gullet kom hem!

KennethS

Quote from: "Odd"29. juni 2003 ble den dårligste, kjedeligste og mest bedrøvelige kampen jeg noensinne har sett

Da kan du være glad for at du slapp oppleve Brann-Sogndal i 1990 på stadion , kampen endte 0-0 eneste som skjedde i 90 minutter var at Atle Torvanger traff ene cornerflagget og Arne Møller andre Cornerflagg :D
tå på Brann

Nixon

Mange triste kamper på Stadion de siste årene. Men Tromsø-kampen i fjor var spesiell. Ikke bare fordi selve kampen og resultatet var trist. Men etter kampen låg Brann på sisteplass på tabellen dersom jeg ikke husker feil. Og det var nest siste kamp før ferien. Så statistisk sett var vel Brann allerede rykket ned.

Håper det blir lenge til vi neste gang kommer i en slik posisjon...
Rød makt på Hansa!

Henki

Quote from: "KennethS"
Da kan du være glad for at du slapp oppleve Brann-Sogndal i 1990 på stadion , kampen endte 0-0 eneste som skjedde i 90 minutter var at Atle Torvanger traff ene cornerflagget og Arne Møller andre Cornerflagg :D

Hmmm, Sogndal var ikke i Tippeligaen i 1990, og Arne Møller spillte ikke for Brann lenger da heller. Mulig du tenker på 0-0 kampen i 1991 (den var ræv og pikk og sugde golfballer gjennom hageslanger i 90 minutter +tillegg) og at det var en annen enn Arne Møller som traff det andre cornerflagget...
Ballen skal fremover!

Christian

Eg slutter meg til Brannfrelst. Stod sjøl på SS mot Ulriken (det var dette med fattige studenter...) og reagerte ikkje på at det var spesielt dårlig stemning der. Klart; det blir ikkje det samme som på midten og kanskje SS mot Hansa òg er bedre, men det vet en no når en går på denne siden. Gjengen bak meg var i alle fall ivrig. Både med stemme og konfettien...

KennethS

Quote from: "Henki"
Quote from: "KennethS"

Hmmm, Sogndal var ikke i Tippeligaen i 1990, og Arne Møller spillte ikke for Brann lenger da heller. Mulig du tenker på 0-0 kampen i 1991 (den var ræv og pikk og sugde golfballer gjennom hageslanger i 90 minutter +tillegg) og at det var en annen enn Arne Møller som traff det andre cornerflagget...

Jepp var 26 mai 1991, var ihvertfall på begynnelsen av 90 tallet :D, lenge siden og ikkje alltid like lett og huske. Sikkert Atle Torvanger som traff
begge cornerflaggene da :D
tå på Brann

DrMeland

Torvanger traff ihvertfall ET cornerflagg! (Tror faktisk Tore Hadler-Olsen traff det andre) Kommer aldri til å glemme den kampen...
rMeland

Ole Brom

Quote from: "Mr_Soma"
Quote from: "Ole Brom"Ka e det med dette syngingen mot motstandernes supportere. Greit nok med en gang eller 2 men det var sikkert ti ganger mot Tromsø ! Fan heller og da, støtt no heller BRANN for svingende og la bønder være bønder !

Kom igjen Ole Brom... vi må ha litt "kniving" mot de andre supporterne og vise at vi har makten og overtaket selv om det lyser lang vei av før kampen er igang.

Synes vi skal opprettholde dette her....

Selvfølgelig skal det synges mot hverandre, men går ann å begrense oss. Mot Vif er det gøyt for da er de mange og vi får respons men mot 4 bønder fra TIL så ser jeg ikke vitsen..

ekte kjuagutt

Eg syns d e flott eg.. vi ska vise kem som e sjef.. uansett hørte eg ikje veldi masse av d mot tromsø... men fikk dokkar me dokkar TIL supporterene inne på BBB feltet?? eg likte ikje d veldi godt

TIL4Ever

Quote from: "ekte kjuagutt"Eg syns d e flott eg.. vi ska vise kem som e sjef.. uansett hørte eg ikje veldi masse av d mot tromsø... men fikk dokkar me dokkar TIL supporterene inne på BBB feltet?? eg likte ikje d veldi godt

Stod det TIL supportere på deres felt ?   hmm,  de kunne ikke kommet ilag med oss, for vi hadde oversikt over alle vi hadde med.  Men det er jo bra at det var TIL supportere rundt på stadion da :)

Vi var mer enn 4.  En plass mellom 20 - 30.  Dessverre var ikke alle i rødt og hvitt.  Syns vi var flinke til å synge mot dere, selv om vi nok ikke hørtes i bråket  :)
 Vi vant ikke RL i år -

Stoffi

Quote from: "TIL4Ever"
Quote from: "ekte kjuagutt"Eg syns d e flott eg.. vi ska vise kem som e sjef.. uansett hørte eg ikje veldi masse av d mot tromsø... men fikk dokkar me dokkar TIL supporterene inne på BBB feltet?? eg likte ikje d veldi godt

Stod det TIL supportere på deres felt ?   hmm,  de kunne ikke kommet ilag med oss, for vi hadde oversikt over alle vi hadde med.  Men det er jo bra at det var TIL supportere rundt på stadion da :)

Vi var mer enn 4.  En plass mellom 20 - 30.  Dessverre var ikke alle i rødt og hvitt.  Syns vi var flinke til å synge mot dere, selv om vi nok ikke hørtes i bråket  :)

Det gikk an å høre det litt vagt i bakgrunnen da det var helt stille på Stadion, men det er ikke så ofte det er stille.  :)
Men velkommen tilbake neste sesong, og så møtes vi i Cupfinalen.  :D
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Kruxleiven

Dårlig, men ingenting ekstremt. Synes det er slik nesten alltid jeg. Det er mange ganger jeg har vært med på at folk synger "kan vi hører bønder synge..." mens det skulle vært, "kan vi høre oss selv synge"? At Veronica overdriver er det ingen tvil om. Hørte Tromsøfansen midt på SS jeg også, men det var stort sett når de hadde corner at de sang og 10-20 mann gir ikke mye lyd uansett.

Har sluttet å bry meg om stemningen. Jeg synger med der det passer og står på SS fordi jeg liker å stå og synes det er mer engasjerende.

Kruxleiven

Quote from: "Odd"[29. juni 2003 ble den dårligste, kjedeligste og mest bedrøvelige kampen jeg noensinne har sett, spilt på Stadion. Filming, grisetaklinger, grov uthaling av tid, krangler mellom vakter og supportere, trusselrop mot dommeren og et sinnsykt dårlig vær - bare for å nevne noe.

Husker den kampen bra. Mye enig med deg, men ikke enig at den var kjedelig. Nerve hele tiden og som en eller annen dude med aksjer i Braaann sier:"Gi meg heller enn plass på bunnen enn midt på tabellen".

Det var nå bare en liten fillesak om en gammel kamp da. Måtte bare si at jeg synes bunnkamper med rabling på tribunen og møkkaspill har sin sjarm de også.

Odd

Stemingen var mildt sagt dårlig.. ikke et eneste opplagt fjes å se etter kampen. dessuten mener jeg at hele kampen var en skam mot fotballen som en idrett.

By the way, han med aksjer i Brann synger "Gi meg heller en kvallik - enn en plass midt på tabellen". Og kanskje enig med den - det absolutt kjedeligste og minst innholdsrike er en plass på midten. Blir lite spenning og nerve da. Men det er på toppen vi hører hjemme.

Synes ikke at kampen var så dårlig fordi Brann tapte, men fordi alt i hele kampen var bedrøvelig. Kun sur stemning hele veien, og dagen var ødelagt etterpå.

Go Up