• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Klapping på SS under sanger

Started by Helge, June 07, 2004, 18:07:38 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Helge

å på en smell og reis deg igjen!

Brannfrelst

Eg pleier å si til de rundt meg som klapper at de skal gi faen å klappe å SYNGE!! Du er ikke på viddene her.. Eg er helt enig,men når folk blir veldig glad etter mål,så klapper de ofte mye.. Er ikke så mye å gjøre med dette..
2.10.07-Gullet kom hem!

stig

Greit nok at det e mye klapping etter scoring. då e jo hele stadion med og det høres sikkert rimelig bra ut ute på matten.
problemet e jo den nitidige klappingen på hver sang og spesielt den tostemte som helge skrev om.
Blir utrolig stillig hvis de aller fleste hadde hatt et skjerf i hånden som de viftet med på den sangen.  Ser stillig ut , umulig å klappe og volumet øker.to,nei tre  fluer i en smekk
Nettsideansvarlig

Brannfrelst

2.10.07-Gullet kom hem!

Ole Brom

For å løse problemet kan BBB dele ut hansker til alle på SS så slipper vi å høre den jækla annoying klappinga  :lol:

Erik

ekte kjuagutt

Klappingen e vel forsåvidt grei til tidar den vist en ellar an jør nokke bra kan man vel slå hendene litt sammen og lage lyd..

men helvete så forbanna plagende d e når folk begynnar og klappe t sangene.. d irriterar meg grenseløst då får hellar folk synge for full hals og binde hendene på ryggen

Stoffi

Virket som om Høyre side av SS (sett fra SS) greide å holde tilbake klapping ganske mye. Venstre siden var fæl til å klappe på absolutt alt.

Enten så er det litt fler vettuge folk på høyresiden, eller så er folk der bare mer giddalause.  :lol:
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Erik

jeg merket deg og, sk brann bergens stolthet klapper venstre side vilt hele tiden mens andre gjengen holdt hendene på magen og sang max....

grei

Tillat ølservering inne på Stadion, funker dårlig å klappe med et Hansabeger i høyreneven.

Barode

Er irriterende med klappingen ja. Men hva skal vi gjøre med dem som klapper? Sette på dem tvangstrøye? Ikke lett å klappe da.

Kruxleiven

Ikke bra nei, men om man får vekk all klappingen på SS, vil ikke klappingen på de andre tibunene være et problem? Hørte for øvrig et annet sted her at man har slitt med dette siden 80-tallet.

Hvilken sang(er) bør det svinges skjerf til? Bruker den på "hei hå.." og noen få andre sangersom går noenlunde raskt, men føler meg relativt alene.

Ole Brom

Vi e Brann Bergen stolthet sangen kan det funke med skjerf ? Alle hopper opp og ned, veiver med skjerf og synger for full hals ? Kan være et fint skue ?

sekto

Er enig med at klapping er en uting under de fleste sanger.. Det dreper trøkket helt og folkene som synger gir etter hvert bare opp..

Da er det å svinge litt med skjerfet over hode betraktlig bedre da.. Syngingen får ta seg av lyden, så kan heller hendene skape noe visuelt i tillegg.. Så blir SS sett så vel som hørt..

Delingen av Store Stå skulle kunne utnyttes til å skape mer liv, men det jeg ser har skjedd er at før kampen, så er det kun trøkk på ene siden, så da gidder ikke folk å stå på andre siden, de beveger seg over, så ender det opp med at halve SS ikke tørr å synge for ingen henger med..

Det siste jeg gjerne vil nevne i listen over ting som irriterer meg, er hvorfor folk synger sanger fortere og fortere. Jeg kjenner jo snart ikke sangene igjen. Når sangen er over halvveis, så speeder folk på så de skal bli ferdig. Hva er vitsen med det da? Og er det bare jeg som har merket meg dette?

2rB

Quote from: "Ole Brom"Vi e Brann Bergen stolthet sangen kan det funke med skjerf ? Alle hopper opp og ned, veiver med skjerf og synger for full hals ? Kan være et fint skue ?
Ville ikkje hatt det på den sangen... For når me har holdt på i 3 minutter vil folk være drittlei - og etter 10 minutter så.... (og i tillegg er vel kanskje tempoet litt tregt?)
Men hadde vert tøff effekt om halvparten hadde snuffa/løfta skjerfet då dei sang - og så tar dei det ned og andre halvdel opp - men trur det hadde blitt stress...

"Vi e' Brann, bergens stolthet"  er forresten ikkje den sangen det er størst problem med klapping på...
Kunne tenka meg å holda "Heia Brann!" gåande i meir enn 15 sek. eg... Sjølv om det er ein ganske monotom og kjedelig sang...

2rB

For å sitera meg sjølv...

Helge

Quote from: "Fiore9"Ikke bra nei, men om man får vekk all klappingen på SS, vil ikke klappingen på de andre tibunene være et problem?

Tor ikke dette vil være et problem. Folk på stadion kan klappe de, men problemet tror eg ligger i at de som synger på SS og klapper samtidig fucker opp hele driten. Så lenge vi holder oss unna klapping på SS under sanger, så tror eg resten av stadda kan klappe til huden sprekker...
å på en smell og reis deg igjen!

howie

Det må søren meg ikke bli slutt på klappingen, på hele stadioen altså...

Er enig at det funker ikke helt hele tiden at folk begynner og klappe når vi synger på SS, men når vi synger "SK Brann, Bergens stolthet - Vi è Brann, Bergens stolthet" i 10-15min høres sangen kjedelig ut uten klapping. Ofte når vi synger den lenge er det perioder med klapping, det syns jeg ikke gjør noe, syns det bare er bra. Men vist klappingen ikke holder takten med sangen blir det bare stygt. Og det er jo det som skjer.

Det jeg prøver er og klappe høyt i samme takten som sangen, så resten av gjengen rundt meg holder samme tankt også, men det funker nesten aldri, ender vel heller opp med at jeg ødlegger hele sangen og stemningen.

Men jeg tror det er det eneste vi for gjort med klappingen. Den som greier og få SS til å stoppe å klappe under enkelte sanger skal få en hel ti'er av meg...(Fattig gutt...:D)
Derfor tror jeg det beste er og henge seg på og prøve å kontrollere klappingen, rett og slett.

Men jeg vet ikke helt om det er så godt råd. Det blir vel mest sannsynlig verre. Ikke vet jeg...

Brannfrelst

Bra håvard,men ikke klapp i det hele tatt under sanger.. Kun på "kom igjen vårt SK Brann" "klapp,klapp,klapp....Brann" og "heia Brann" :evil:
2.10.07-Gullet kom hem!

howie

Quote from: "Brannfrelst"Bra håvard,men ikke klapp i det hele tatt under sanger.. Kun på "kom igjen vårt SK Brann" "klapp,klapp,klapp....Brann" og "heia Brann" :evil:

Si det ikke til meg, men til SS.

Og denne saken er blitt delt opp to forskjellige emner/tråder.
Her er det andre.

Go Up