• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brannsupporterane har tapt seg!

Started by kirsti, June 02, 2004, 19:36:56 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

kirsti

Tenkte fyrst å skriva svar på innlegget om at det kjem for få folk på borteturar, men dette handler slik eg ser det om større ting. Eg synest at Brannsupporterane generelt har tapt seg, og det berre på eit par år. Mykje betre berre for 2-4 år sidan.

Eg har (grunna upraktisk bustad) vore kun på fire kampar hittil i år, men ingen har gitt meg grunn til å tru at det har vore noko annleis dei andre kampane. Og både mot Vålerengen, Odd, HamKam og Lyn var det generelt lite lyd, lite futt.

Nytter ikkje skulda på lite folk på bortekampane, delinga av Store Stå eller noko anna. Feks mot Lyn sto den harde kjerne som kom med bussen der og gadd ikkje synge store delar av kampen. Enkeltsjelar rundt omkring forsøkte å dra i gang, lykkast av og til, av og til ikkje. Me sang ut Bastionen, men det skulle søren meg berre mangle.

Brannsupporterar skal gi lyd frå seg, vera mange, raude og dominerande. Eg e skuffa, flau og forundra. Kva er det som skjer? Kva kan me gjera med det?
ar du hette og ljå, holder du med rbk.

Ole Brom

Dette er vel ikke no nytt ? De fleste har sett at "formen" på Brannsupporterne de siste år har vært dalende. Nå skal jeg ikke helle bensin på bålet men min mening er at dette begynte for alvor da vi fikk en kvinnelig russ som leder for BST. Sier ikke at det i hovedsak er hennes feil, men dette var en feil "ansettelse" i mine øyne. BST var på hell, vi hadde trengt en sterk person, en mer "voksen" person til å kunne løfte og bringe BST videre. Vet om mange som flyktet fra SS i denne perioden og flyttet til bla Hansa. Mange meldte seg ut av BST i protest, det var planer om å starte ny supporterklubb, var mye turbulens. Dette har nok innvirket og et resultat på dagens situasjon.

I tillegg har generasjonsskifte på SS også påvirket. Ja, vet at det tidligere har vært generasjonsskifte før på SS men ikke så voldsomt som denne gangen. Plutselig var de "gamle" vekke og det krydde av fjortisser på SS.

Tja, hva kan gjøres ? Ikke et lett spørsmål å besvare. Vi har fått en ny supporterorganisasjon i BBB som har gjort en fremragende jobb på kort tid. Viktig at det fortsatt jobbes videre her samtidig som BBB utvikler seg.

Det finnes ikke et fasitsvar på denne problemstillingen, det finnes nok flere spørsmål enn svar.....

viks

Enig i din konklusjon her "brom" hva angår flere spørsmål enn svar.

Uansett så mener jeg at det er på tide at det skjer noe, og blir reist en debatt rundt dette temaet såvel som den dårlige oppslutningen rundt borteturene.

Deler oppfatningen om at stemningen er dårligee nå enn for noen år siden. Syntes også at vi er mindre nyskapende hva anngår nye sanger, tifo etc.

Syntes absolutt at vi på et eller annet vis bør prøve å få gjort noe med dette..Prøve å få svar/indikasjoner på en del av disse problemstillingene.

Problemet blir jo hvem som skal gjøre en slik jobb. Tror gutta i BBB har mer enn nok å henge fingrene i, men dette burde vært utredet....
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Kruxleiven

Quote from: "Ole Brom"Dette er vel ikke no nytt ? De fleste har sett at "formen" på Brannsupporterne de siste år har vært dalende. Nå skal jeg ikke helle bensin på bålet men min mening er at dette begynte for alvor da vi fikk en kvinnelig russ som leder for BST. Sier ikke at det i hovedsak er hennes feil, men dette var en feil "ansettelse" i mine øyne. BST var på hell, vi hadde trengt en sterk person, en mer "voksen" person til å kunne løfte og bringe BST videre. Vet om mange som flyktet fra SS i denne perioden og flyttet til bla Hansa. Mange meldte seg ut av BST i protest, det var planer om å starte ny supporterklubb, var mye turbulens. Dette har nok innvirket og et resultat på dagens situasjon.

viks

Forstår ikke helt hvor du vil hen her fiore (hva er egentlig poenget ditt?)..

Uansett så syntes jeg denne diskusjonen er alt for lite løsningsorientert. Er det ikke noen som har noen forslag til hva som kan gjøres for at stemningen på SS igjen skal nå nye høyder?

Syntes i tilfelle dette er mer interessant enn å høre bortforklaringer på hvorror den har tapt seg...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Kruxleiven

Quote from: "viks"Enig i din konklusjon her "brom" hva angår flere spørsmål enn svar.

Uansett så mener jeg at det er på tide at det skjer noe, og blir reist en debatt rundt dette temaet såvel som den dårlige oppslutningen rundt borteturene.

Deler oppfatningen om at stemningen er dårligee nå enn for noen år siden. Syntes også at vi er mindre nyskapende hva anngår nye sanger, tifo etc.

Syntes absolutt at vi på et eller annet vis bør prøve å få gjort noe med dette..Prøve å få svar/indikasjoner på en del av disse problemstillingene.

Problemet blir jo hvem som skal gjøre en slik jobb. Tror gutta i BBB har mer enn nok å henge fingrene i, men dette burde vært utredet....

Tror ikke gutta i BBB tar tak i det. Det er en "paraplyorganisasjon" som jobber for alle medlemmer uansett hvor de er pÃ¥ tribunen. Enten har du ikke fulgt med eller sÃ¥ er du bare gjenstridig. Temaet har vært oppe flere ganger og det fører ikke til stort. Mange er enig med det, men det er ogsÃ¥ en del som mener at vi har forbedret oss siden i fjor. Jeg har vært pÃ¥ alle hjemmekamper siden 2000 og jeg synes ogsÃ¥ det har blitt bedre i Ã¥r. Det var helt utrolig tragisk mot Tromsø i fjor for eksempel.  Mot Viking i 2002 tror jeg aldri i mitt liv jeg har vært med pÃ¥ dÃ¥rligere støtte fra tribunen. Brann tapte 2-3 og vi viste ELENDIG støtte fra tribunen i kampen mot nedrykk. Man mÃ¥ klare Ã¥ riste av seg at vi ledet 2-0 etter første omgang men likevel ga vekk seieren. Store stÃ¥ (og de som synger har ikke blitt dÃ¥rligere). Tvert imot faktisk bedre. At det ogsÃ¥ er dÃ¥rlig fÃ¥r sÃ¥ være. Huske pÃ¥ at det er ikke bare antall syngende som teller (det gir lyd), men ogsÃ¥ engasjement blant supporterne. Skal man ta tak i noe, sÃ¥ husk Ã¥ ta tak i rett problem. Jeg synes jeg bare hører at om vi kunne fjernet Radio 1 foran kampen sÃ¥ ville stemningen vært sÃ¥ mye bedre. Helt alvorlig! GÃ¥ i dere selv! Det er ikke det som er problemet? Hva Kleinen og fuglafansen mÃ¥tte mene bryr meg midt der ryggen begynner Ã¥ se ut som to bein.

Jeg tror at skal man ta tak i dette så trengs det jaggu organisering til. Stillhet på høyttalerne og null musikk før kampen ville hjulpet null og niks. Heller ikke å spille gamle Ove Thue sanger eller den 12 mann melodier. Det trengs også en opplæring i supporterkultur og bevisstgjøring over hvordan man gjør det i andre supporterklubber.

Kruxleiven

Quote from: "viks"Forstår ikke helt hvor du vil hen her fiore (hva er egentlig poenget ditt?)..

Uansett så syntes jeg denne diskusjonen er alt for lite løsningsorientert. Er det ikke noen som har noen forslag til hva som kan gjøres for at stemningen på SS igjen skal nå nye høyder?

Syntes i tilfelle dette er mer interessant enn å høre bortforklaringer på hvorror den har tapt seg...

Poenget er vel at hvis det var så mange som ville synge for Brann og stå som supporter på Store stå så burde de kunne overse den kvinnelige lederen? Jeg synger av kjærlighet til laget ikke hvor kul supporterklubben er eller hvem som leder den.

viks

Jeg stiller meg 100% bak deg her.

Men igjen vi tilbake til det som jeg syntes er litt trist på dette forumet. Folk er så utrolig lite løsningsorienterte. Istedenfor å komme med konstruktive konkrete forslag, så maler man i vei med den ene unnskyldningen etter den andre.

Som jeg sa tidligere, så er dette, dårlig oppslutning rundt borteturer, samt lite "fornyelse generelt" (nye sanger, ny tifo osv) noe som må, og bør utredes slik jeg ser det.

Jeg sa også at sannsynlligheten for at BBB skal ha kapasitet til dette er liten. Spør du meg, så burde mann satt ned en gruppe fra både SS og partoukort innehavere fra andre steder på stadion, og sett på mulige løsninger på probemet, for et problem er det spør du meg.

BBB kunne også gått ut og laget en spørreundersøkelse på hjemmesiden, uten at det hadde kostet for mye resurser. Selv skulle jeg gjerne tatt 5 minutter til å svare på noen spørsmål, for å hjelpe en god sak.

Det siste jeg vil understreke at en slik debatt må være inlkluderende for alle. Man burde forsøkt å få noe PR, og skape blest rundt dette for å få folk til å synge ut, stor som liten, om hva de mener kan gjøres bedre.

Man bør begynne å fokusere litt mer på løsninger, fremfor stadig fokus på problemer/unnskyldninger.

Derfor er jeg glad for at noen har tatt initiativ og startet denne tråden. Alt begynner jo i det små...

Kruxleiven

Okay.

Dere har en sak der. Jeg tror ikke jeg blir med på noe som helst liksom. Jeg vil nok svare på et spørreskjema som du nevner ja, men et problem er det gjerne ja. Ikke alle klubber som mister supportere. Det er vel egentlig de færreste, men det jeg kan si er at de som vurderer å komme tilbake ikke kan forvente seg de tidene som var fra 1990-1997 (eller noe slikt). Det er over nå.

En ting bør man forsøke å endre på uten at jeg vet hvordan. At folk forsvinner etter ca. 20-21 år. Ser man på andre supporterklubber i Norge og utlandet så er det ingen grunn for dette. Gjennomsnittsalderen på SS har vært lav lenge og fortsetter bare å være det. Hvorfor rømmer de som blir eldre? Jeg skjønner dem på et vis, men det er nå en gang slik at man bør kunne klare å svelge noen kameler. Alternativet er å bli sittende pasiv på sittetribune neste år. Jeg header vel den retningen jeg også, men i utgangspunktet mener jeg at jeg ikke hører hjemme der.

Enig med deg viks at man burde prøve å få i gang noe konstruktivt.

Brann69

Radio 1 har  Ã¸delagt mye av min entusiasme med Ã¥ stÃ¥ pÃ¥ SS. Før kunne vi varme opp og fÃ¥ igang skikkelig stemning i god tid før avspark. NÃ¥ drukner vi i larmen fra popmusikken fra Radio 1 og gamle for lengst oppbrukte brannslagere.  

I tillegg begynner vÃ¥re egne sanger Ã¥ bli temmelig slitne.  Jaggu lenge siden det kom noen nye oppfriskende sanger, og mange gode gamle er for lengst glemt. Skulle ønske at en i det minste for variasjonens del hadde hentet frem noen gamle om det ikke er mulig Ã¥ lage nye.  

Men det er hverken mulig Ã¥ innføre nye/gamle sanger, eller gjøre noe med Radio 1 for vi har ingen sterke ledere pÃ¥ SS. Vell finnes de gjerne i Bataljonen, men de har vell for lengst trekt opp pÃ¥ Hansatribunen.  

Heldigvis er det gledelig Ã¥ se at stemningen nettopp der har tatt seg opp. Hadde en gjestevisitt der halve 2001 sesongen, og da var det ikke mye Ã¥ skryte av. Da var det godt Ã¥ komme tilbake til SS, men nÃ¥ mÃ¥ jeg innrømme at det kunne være fristende Ã¥ sitte igjen. HÃ¥per fortsatt pÃ¥ en liten revolusjon pÃ¥ SS i Ã¥r - men tror ikke noe særlig pÃ¥ det -  neste Ã¥r blir det sannsynligvis Hansa hvor jeg kan klage pÃ¥ hvor elendig de pÃ¥ store stÃ¥ er.  For det er faktisk ganske trøttende Ã¥ synge seg stemmeløs hver eneste helg for sÃ¥ komme her og lese at det var fordelig dÃ¥rlig stemning, ingen hørte oss, store stÃ¥ stinker osv.   Nei, da virker det mer fristende der oppe pÃ¥ Hansa blandt mine jevngamle..  De som for lengst er lei av Ã¥ stÃ¥, har fÃ¥tt nedsatt hørsel pÃ¥ grunn av alderen, og etter hver eneste kamp klager pÃ¥ at de ikke hørte oss..

grei

Quote from: "Brann69"Radio 1 har  Ã¸delagt mye av min entusiasme med Ã¥ stÃ¥ pÃ¥ SS. Før kunne vi varme opp og fÃ¥ igang skikkelig stemning i god tid før avspark. NÃ¥ drukner vi i larmen fra popmusikken fra Radio 1 og gamle for lengst oppbrukte brannslagere.  

Kan være noe i det der. I de gamle "uglamorøse" dagene eide Store stå Stadion mer. Så tok nytt lydanlegg (med enormt plagsom høy lyd de første årene) over. Stadionarrangementene har blitt proffere, sikkert til glede for mange men mindre sjarm vil mange si. Hvem vet egentlig. Tiden da folk gidder stå i en time og synge før kampen er definitivt forbi.

monzilla

hva med å prøve å arrangere en "reunion" på SS der alle gamle travere er invitert til å vise den nye generasjonen hvordan det skal gjøres?

enavgutta

Xminator

Alt var så mye bedre før. I 87 da var vi gode da. Og i 93. Vel ikke egentlig. Jeg var der, det var ikke spesielt mye bedre. Eller verre. Vær og føreforhold. Men klart, Sogndal er ikke det samme som Fyllingen, og Winsnes er ikke Mini. Hoset er ikke like sleip som Ulrich Møller heller...

98 må være det verste året noensinne. Håper vi aldri mer noengang kommer ned på det nivået igjen.

viks

Ert synd å si d, men tror vi har litt å lære av klanen her...

Vil tro at de har minst ti år høyere snittalder på supporterne enn oss.

Kjedelig men sånn er det...

Ole Brom

Quote from: "viks"Ert synd å si d, men tror vi har litt å lære av klanen her...

Vil tro at de har minst ti år høyere snittalder på supporterne enn oss.

Kjedelig men sånn er det...

Hva med å kontakte klanen og få synspunkter, innspill, hvordan de gjør ting og tang ? Vet det er å fyre oppunder et allerede stort bål for klanen liker de fleste ikke i det hele tatt.

Det er frustrerende å ikke komme med løsning på dette, blir veldig mye om hvis og men. Det er flott at noen har tatt tak i dette og få det på dagsorden.

En som nevnte at sangene våre er gamle og slitne og at det ikke har kommet så mye konstruktivt nytt de siste år. Dette har også jeg registrert samtidig som eg føler at vi burde forbedre Tifo'en vår. Begge disse sakene har jeg postet innlegg om inne på TIFO, SANGER o.l men fikk lite eller ingen respons på dette.....

kirsti

For å oppsummera litt...

Problem:
- For få folk på borteturear
- Låg gjennomsnittsalder på SS
- Lite entusiasme i supportermassa
- Lite nyskapande
- For få som ynskjer å synga for Brann

Løysingar:
- Utvikla BBB
- Ta vekk popmusikken før kampane
- Opplæring i supporterkultur
- Utval av folk frå alle tribuner ser på løysingar
- Spørjeundersøking på Bataljonen.no
- Fleire sangar (nye og eventuelt gamle)
- Reunion på Store Stå der gamle travarar viser nye korleis det skal gjerast
- Klar profil ut, mindre "lukka" miljø, meir mangfald i klientellet
- Læra av Klanen mm

Mange av løysingsforslaga er ganske vage, men absolutt noko å arbeida vidare på, for eg trur det er dei som har størst potensiale til å forandra på ting.
Eg trur spørjeundersøking er ein god idé, etter å ha gjennomført den kan ein på eit eller anna vis på spikra saman eit utval som ser på svara som har komme inn, eigne idéar og så legg fram forslag til kva BBB kan gjera og kva envt andre kan gjera. Bruka det ein har. Men kven skal setja igang? Nokon må ta initiativ. Det her er viktig, og me kan få så utruleg mykje moro utav å betra stemninga på Stadion.

I mellomtida kan folk ta til helvete og skjerpe seg!
Syng med viss du elskar Brann!

PS: Og kva popmusikken angår? Den e i beste fall irriterande.
ar du hette og ljå, holder du med rbk.

GhostDog

Bra skrevet Kirsti.
I tillegg så kunne kanskje av de mest trangsynte supporterene kikke seg litt i speilet og tenke over om en del av uttalelsene de kommer med er med på å inkludere flere eller om de kanskje er med på å støte vekk andre med litt mer moderert forhold til Klubben.
Kanskje det er en sammenheng mellom alderssammensetning og de "verdensmester i Brannsupporter" holdningene til enkelte? (Les Gloryhuntersdebatten..)

Forøvrig så er sangmaterialet bra, men kanskje ikke like tilgjengelig for alle. Har gjentatte ganger etterlyst en publisering av dette flotte materialet, for å få det opp i dagen. Ikke alle synes det er like morro å synge "vi er SK Brann - Bergens stolthet etc" - ikke at det er noe gale i at noen syns det er kjekt - men det svinger ikke like bra som en del av klassikerene. Se bare på hvilke sanger som får stadion til å bruse - og får "gamlingene" til å stemme i.. Men det er no min mening..
 Beer a day keeps the doctor away!

howie

Litt enig med GhostDog her, det er ikke alle som kan sangene og det er ikke alltid lett å høre hvordan teksten er, og derfor tror jeg det er mange som ikke gidd og bry seg om Bataljonen eller store stå eller faktisk vere en god supporter. Jeg må innrøme at jeg faktisk ikke lærte meg nesten noen av sangene før jeg fikk de i hånden, bokstavlig talt...
Jeg hadde plass på felt F en gang, og da var det noen folk, tror det var Chess, som delte ut et A4 ark med de fleste sangene på. Da fikk jeg med meg vert eneste ord i sangene, faktisk hver bokstav.

Det er jo noe en kunne prøvd igjen.
Skrive de mest brukte sangene på begge sider på et A4 ark og spørre Chess om de sponser kopieringen ved at de får logoen sin nedi et hjørne.
Tror ikke Chess har noe i mot å sponse en tusenlapp på det, i hvert fall ikke hvis en spør Idar personlig, tror jeg.

En annen måte å lære bergenserfolket sangene på er jo storskjermen...
Den viser jo bare kampen og det er jo ingen som ser på den utenom reprisene av omdiskuterte situasjoner. Men da må det vere noen ekte supportere som er med og bestemmer hva som blir vist, og vet hvilken sanger som passer inn, vist det er en svenske eller østlending som sitter og redigerer det som blir vist på den.

Lavt gjennomsnittsalder på SS.
Hvor gått markedsfører BBB seg?
Kanskje de skulle markedsført seg litt bedre.
Jeg bor i nordhordland og ikke i "bydn", så jeg vet ikke helt hvordan det er i Bergen, men tenker det ikke er så veldig god markedsføring av BBB.
Kanskje de skulle tatt å lagd en annonse i BA og fortalt litt hva BBB er, hvem det er for, hva de gjør osv...
Når jeg meldte meg inn i BST for 3-5år siden så fikk jeg en ark der det sto masse medlemsfordeler og masse info.
Jeg har ikke fått noe slikt i år.
(Har faktisk ikke fått noen av de 4 medlemsbladene du skulle få som BBB medlem heller.)
Det er kanskje noe BBB skulle tenkt på.
Men da sier vel de fleste: Det koster penger det, smarten...
Jaja, chess kunne sikkert sponse ett eller annet medlemsgreier så ville sikkert BA vere med på leken og så har vi det gående, bare det ikke blir for mye med sponsing og reklame. Tenker da på kampprogramet som selges før kampen på stadion. 60-80% er kun annonser. Og det koster 20kr. Samenlign det med det andre bladet "den12mann". Ikke noen annonser men mange sider med masse lesestoff og bilder om BRANN.

Sorry at jeg kom litt utav diskusjonen på slutten her, men fikk i hvert fall sagt min mening og tanker.

espen

Ja, jeg vet faktisk ikke om BBB har det, men å opprette en markedsgruppe ville ikke vært noen dum ide.. Om du får Chess å Ba til å spandere hele sulamitten er jeg litt mer skeptisk til, men uansett, ting kan gjøres, og det trenger ikke å koste så mye..

Synest ikke det er så dårlig ide jeg, er sikkert nok av mennesker med markedsførings utdannelse som vil se på dette som en kjempe mulighet til å gjøre seg kjent i bergen. Hva ligger en Bergenser nærmest hjerte om ikke Bauekorps og Brann?

Odd

Synes ikke at markedsføring er et "off-subject"-tema å ta opp i denne diskusjonen/tråden. Tvert imot.

Mye enig i det GhostDog skriver, mange av oss kan være temmelig trangsynte til tider, og bidrar ikke til et åpent og inkluderende miljø. Dette gjelder ikke bare når vi skriver skjellsord om "medgangssupportere" og "gloryhunters", men også når vi skriver drittpreik om spillere som har forlatt Brann tidligere (Azar, osv.), og kaller dem for verdiløse svikere. Jeg tror at alle slike ting kan være med på å vippe potensielle supportere av pinnen.

Og nei, "markedsføring" i denne sammenhengen trenger ikke å koste mye penger. Det finnes nok mange Brann-supportere i alle yrker og større bedrifter, og mye kan gjennomføres for slikk og ingenting. Det krever bare at man har noen som er målrettet og tar initiativ. For at dette skal kunne fungere med BBB avhenger alt av at det finnes mange "ildsjeler" som deltar aktivt inne i BBBs organisasjon. Det er i felles interesse å få så mange medlemmer som mulig - det gir oss f.eks. bedre muligheter til å få råd til et skikkelig TIFO-opplegg, og det blir mer attraktivt å være medlem.

Det blir en sterkere og bedre supporterkultur hvis vi kan "friste"/invitere flere folk med oss. På sikt kan jeg tenke meg at det kunne blitt mange flere engasjerte tilskuere på Stadion, flere deltakere på borteturer osv.. Kort sagt; mer underholdende og kjekt å være på Stadion, bedre å være supporter. Man kunne f.eks. hatt som målsetning å oppnå minst 10000 medlemmer i BBB i løpet av noen år.

Kruxleiven

Quote from: "GhostDog"Forøvrig så er sangmaterialet bra, men kanskje ikke like tilgjengelig for alle.

Ikke enig, men man skulle visst bidra positivt i denne tråden. Jeg er lei, lei, lei og litt mer lei de samme sangene. Det er klart det er vanskelig å kunne sangene om man går 2-3 ganger på stadion i løpet av året. Går du mer enn det så kan du dem på kryss og tvers. Litt av grunnen til at jeg sier dette også er at det har vært minimal forandring siden 2000. For meg som har vært på hver eneste hjemmekamp siden første kamp i 2000 mot Viking så er sangene foreldet og jeg kan dem i søvne til og med. Gi alle på hele stadion et skriv med sangene! Og det vil være nøyaktig like mange som synger fremdeles.

Om vi utelater skjellsord om medgangssupportere og gloryhunters og at Hansatribunen er elendig. Da vil nok antall folk som synger øke med 50 %  :? ? AltsÃ¥. Jeg skal ikke være surmaget, men jeg synes dere bør tenke en gang til over løsningene deres for Ã¥ fÃ¥ et bedre supportermiljø. Det er ikke sÃ¥ enkelt. Det er feile omrÃ¥der som angripes.

Okay. Leser det cola_boy skriver her. Kjør i gang kampanje med å trykke ut tekster da. Det kan ikke skade.

KjellMo

GGG Travel

viks

Kjøper noe av det du sier Kjell Mo.

Likevel erkjenner vi alle at noe burde gjøres. Vi kan ikke grave oss ned, og si at ingenting nytter. Vi må forsøke, og det er BBB som må ta initativet, gjennom dette forumet, eller gjennom "feltrekrutering" på fotikken eller et eller annet.

Det hjelper så inderlig lite og si at vi har prøvd det, og at ingen stiller opp. Da står vi jo på stedet hvil i oversiktlig fremtid.

Vi bør ta tak, og vi bør få gjort noe. Ikke bare konstatere at vi har mange gode ideer, men at ingenting nytter!

espen

Tell me where to sign up.. så skal jeg hjelpe til så mye jeg kan.

enavgutta

Medlemsblad? Eksisterer ikke legendariske Red Army lenger?
Noen som vet om Apostlenes Røde Gerninger è med fremdeles?

GhostDog

Quote from: "KjellMo"

Leser innlegget og er ikke det minste overrasket - desverre..
Du peker på et problem som ikke bare BBB sliter med også andre frivillige organisasjoner/klubber sliter med det samme manglende engasjementet - utover det å klage sin arme nød..
MEN - det er kun et langsiktig engasjement fra dedikerte mennesker som vil gi resultater, det betyr at de som påtar seg det ansvar som det er å lede en profilert supporterskare som SK Branns supportere - de må regne med mye arbeid for å få folk til å trekke i samme retning.
Se bare på de uttalelser som er her på brukerforumet - er mange sterke motstridende meninger å ta hensyn til..
Det å få hanket inn "arbeidere" i organisasjoner er ikke enkelt, men å møte de med negativitet er hvertfall ikke noen suksess. Videre M� SK Brann være interessert i å få en stabil og god supporterskare - så BBB og SKB burde kunne "koke" ihop noen gulerøtter for å premiere de av supporterene som virkelig gjør en innsats! Kanskje man klarer å få litt flere hjelpende hender hvis man har noe å lokke med?

Forøvrig kan jeg bare si - "Keep up the good work!" Og lykke til!
 Beer a day keeps the doctor away!

Nixon

Rød makt på Hansa!

Ole Brom

Quote from: "Nixon"

Ja helt enig her. d12 mann er et godt blad. Hvorfor skal BBB lage et eget medlemsblad ? Det må da være bedre å "inngå" sammarbeid med et allerede "etablert" blekke ?

howie

Jeg er helt enig.
den12mann bladet har ikke særlig mye penger i sving, som jeg har forstått. Tenk hvordan det bladet kunne ha blitt med penger i sving...
Men bladet er jo helt nydlig, trenger ingen forandringer.
Synes det kunne vert en kjempe ide og fått det til å bli medlemsbladet til BBB.

Og skulle dette bli økonomiske problemer for BBB gjør det vel ingen ting om Chess hadde fått en liten annonse inni der, så er kopi/trykk pengene i boks. Så lenge de som lager bladet ikke tar betalt for jobben, noe de ikke har gjort til nå, så skulle det vel ikke vere noe problem med pengene.

Om det ikke skulle blitt medlemsblad for BBB så skulle det gått an og abonnere på det på et vis. Slik at vi fikk det tilsendt i posten. På den måten kan alle brann supportere få det, uansett hvor de bor i landet.

Dette synest jeg BBB og de som lager den12mann bladet bør tenke litt på.

Vist det er noen som ikke vet hva den12.mann er for noe og vet om det burde blitt det nye medlemsbladet til BBB kan jo du se litt her og laste ned noen utgaver fra denne linken: http://d12m.fanzine.no/

ekte kjuagutt

va d nokken her som la merke t nokke litt uvanlig på tromsø kampen??? ... d befant seg faktisk to TIL suportere inne på selveste BBB feltet.. eg vetsje me dokkar men eg likte d vertfall svært dårlig

Nixon

"Når det gjelder medlemsblad og sponsing tror jeg ikke at det er noe problem, har selv snakket med BBB og d12mann om det uten å fått noen tilbake melding. Jeg løper ikke etter de heller men døren min er åpen."

Hva mener du? Kan du skaffe sponsorer? Kan du produsere et blad? Trykke det? I så fall er det gull verdt.
Rød makt på Hansa!

2rB

Bur ein "liten" grafiker i meg...
Har ikkje så mykje tid til overs nett nå, og har derfor heller ikkje tatt kontakt med BBB.
MEN - om nokon trenger sårt hjelp, og leser dette - så er det ein oppfordring for dei (i BBB) om å legga ut ein"annonse" etter folk dei trenger.

Sikker på at det finnes godt kvalifiserte folk innen dei fleste områder som er villig til å bruka litt dugnadstimer på BBB innen eit område dei kan/er utdanna for...

Eg skal vertfall klara å setta av tid om dette virkelig er ønska...

Go Up