• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Hødd hjemme i cupen 3 runde, 9 juni

Started by KennethS, May 28, 2004, 22:21:30 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

KennethS

tå på Brann

Odd

hehe.. burde ikke by på de store problemene, nei.. men klumpen satt godt i halsen før Lund banket inn 4-3 mot Vrakgodset i 3.runde i fjor.

Brann e livet mitt :)

LUND E KONGE :) Men får en billetter på vanlig måte t denne kampen?? Pleier jo ikkje å kjøpe biletter siden eg har partout kort.
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

Odd

trodde man fikk adgang til cupkampene også når man hadde partout-kort? (tror det var sånn i fjor i hvert fall)

anyway, billettene kjøpes på Stadion, pleier å koste ca 100 kr

Okey, thanks :) Så man får billigere hvis man har partoutkort el??

Brann69

Om det er som i fjor. Noe det helt sikkert er. Så teller ikke partou-kort når det er cup-kamp, og alle må kjøpe billett. Ingen nummererte billeter, og ikke stort flere på tribunen enn på en Brann 2. kamp..

Odd

fikk inntrykk av at det var gratis i fjor for de som hadde partoutkort, men skal ikke sverge på det.

har aldri somlet meg til å kjøpe partoutkort selv, synes de er litt dyre, blir ofte sittende på annen plass enn resten av bekjente/venner, osv. dessuten får jeg av og til noen gratisbilletter, så jeg hadde ikke tjent mye på det. vet ikke hvorfor jeg begynte å legge ut om dette nå, men poenget er i hvert fall at jeg er ikke 100% sikker. :)

Odd

Quote from: "Brann69"Om det er som i fjor. Noe det helt sikkert er. Så teller ikke partou-kort når det er cup-kamp, og alle må kjøpe billett. Ingen nummererte billeter, og ikke stort flere på tribunen enn på en Brann 2. kamp..

var ganske mange i 3.runde i fjor.. ca 2500 hvis jeg ikke husker fullstendig feil. det var mycket bedre fremmøte enn på en Brann 2-kamp..

Felt F forever

Var ikkje gratis for partoutkortinnehavere i fjor... 100 spenn billetten, tror eg... men halv pris hvis du klarer å fiske opp et student-leg!!  :lol:

Odd

Quote from: "Felt F forever"Var ikkje gratis for partoutkortinnehavere i fjor... 100 spenn billetten, tror eg... men halv pris hvis du klarer å fiske opp et student-leg!!  :lol:

"Brann e livet mitt :)": dette må da være noe for deg? i mange sammenhenger kvalifiserer lærling for student.. (jeg sparte faktisk litt penger selv da jeg var lærling)

Ole Brom

er det ikke kun salg i døren da som det har vært tidligere ?

Xminator

Det som er drit med hjemmekamp i 3. runde er garantert bortekamp i 4. eller 5. :p Og om du ser etter så har RBK fått bortekamp => RBK-Brann i 4. runde. Banna bein :p

sekto

Hehe.. Det hadde vært typisk med en sånn trekning ja.. Håpet litt på å kunne ta en Millwall, komme hele veien til Ullevaall uten å møte et lag fra Eliteserien.. :0P Men selvfølgelig ulikt Millwall vinne da.. ;0)

Brannfrelst

Tror ikke vi trenger å bekymre oss så veldig.
Blir nok neppe RBK-Brann i 4.runde.
Håper på bortekamp i 4.runde og kvarten og semien hjemme.
Det er jo de som trekker folk da.

Kommer over 3000 mot hødd,det kan jeg garantere!
2.10.07-Gullet kom hem!

Brannfrelst

2.10.07-Gullet kom hem!

sekto

Med den nye delingen av SS, så kunne de jo alltid åpnet bare BBB feltet, og samlet de som ville stå der.. Tror ikke de kommer til å gjøre det, men er jo en muliget..

Hansasvingen er jo et alternativ det også, blir bra trøkk der om alle samler seg.. Hvor mange som kommer tror jeg avgjøres på de neste kampene. Bra resultat mot Lyn hadde jo vært hyggelig, men en seier mot Tromsø, så tror jeg folk kanskje stiller opp..

Litt sol og varme hadde jo også bidratt til mer folk..

brannfrik

det eneste stedet det kommer lyd når vi står oppunder taket e i hansa og man hører oss knapt ute på banen...

nei: nedre hansa eller store stå e tingen

Branntilegdør

Husker Cup-kampen mot Strømsgodset ifjor. ALle skulle stå i hansa og det skulle være så veldig bra liv. Var faktisk tragisk. Håper dere fixer det bedre i år enn ifjor da.

brannfrik

vel, det var jo ikkje så utrolig mange av oss som stod der og sang, men vi lagde bra lyd i forhold til kor få vi var..... tror at hvis vi bare får økt den syngende massen i forhold til på cupkampen i fjor kan det være like bra å stå i nedre hansa som og stå på ss...

http://www.bataljonen.no/visgbilde.php?id=216

vi bør bli fler enn dette i år

Eg kunne godt tenkt meg å stått på storestå, men d e ford eg e vant til å stå der, har aldri stått noen andre plasser. Men hadde vært kjekt og sittet på hansasvingen, alltid gøyt med noe nytt :) Kem e d som ordner med d då, kor vi skal sitte??

Odd

Hehe, då e vi to.. og forhåpentligvis mange,mange fler???
La oss ha godt oppmøte i år også!! I fjor kom ganske mange for 3.runde å være, det bør vi gjenta i år også. Minimum 3000 stk??

grei

Det blir helt dødt på denne kampen, sånn er det alltid i disse tidlige rundene.

Odd

Var uventet bra stemning i fjor, men det kunne vært bedre. 2500 tilskuere er mye sammenliknet med de fleste andre 3.rundekamper. Koffor i all verden skulle det være dødt?? Kem kan ikke avse 100 kr for et par timer underholdning med Brann?

Skal vi være Norges beste supportere, så bør vi også være minst 3000 i 3.runde på Stadion. Det er i hvert fall min mening..

Ole Brom

Det er jo typisk at cupkampene blir hauset opp og ALLE skal stå i Hansa å lage kanonstemning, realiteten er at det blir lite folk i Hansa og elendig eller ingen synging !

Odd

Det kan snus i år hvis folk bare gidder...

grei

Hvis folk bare gidder kan det være elektrisk stemning om 15000 syngende på Stadion hver kamp. Det skjer bare ikke.

Odd

Det er kanskje noe litt annet om det skulle komme 15000 til hver kamp.. Her er det snakk om folk gidder å komme på en cupkamp på Stadion før vi er kommet til 5.runde. Fatter bare ikke hva problemet er, og tror ærlig talt at vi blir omtrent 3000 denne gang.

KennethS

Lær av Rosenborg, del ut en haug med gratis billetter og skryt etterpå at vi klarer og trekke masse publikum :D og etterpå kan vi mobbe fotball norge med at de bare klarer og trekke noen par tusen til kjedelige europakamper :D tipper toppen 2500 mot Hødd på stadda.
tå på Brann

Odd

Egentlig liten vits i å spekulere i / krangle om hvor mange som kommer. Umulig å vite, mitt eneste poeng er at jeg håper på mange. I fjor var det en svært underholdende kamp mot Vrakgodset, absolutt verdt turen. Jeg stiller uansett.

Eg kommer uanz også, og håper d kommer mange fler. E du supporter, så kommer du vel , i alle fall ekte supporter.

Brannfrelst

Hva er vitsen med å dele ut gratis billetter? Da kommer jo bare folk som ALDRI hadde tenkt å komme på Stadion,men bare kommer for å henge der..
2.10.07-Gullet kom hem!

Ja, du har et stort poeng der, då kommer d bare en haug md medagngs supportere, eller som vidt har hørt om brann og egentlig driter i de. De kommer for å se ka som skjer og for å henge der ja, d blir jo bare patetsik. Så står de i et hjørne for seg selv og kniser og ler....

2rB

Quote from: "Brannfrelst"Hva er vitsen med å dele ut gratis billetter? Da kommer jo bare folk som ALDRI hadde tenkt å komme på Stadion,men bare kommer for å henge der..
Gjer det noko då?
Kan jo faktisk fanga opp potensielle supportere.
Fyllt opp mastodonten med "gratis-supportere" f.eks., og plassert borte supporterene i ein eller anna seksjon på sitte. Eller omvendt... Er vel forsøket verdt?

Men tviler på det skjer, for det er jo ein fare for at 100 av dei som ville ha betalt får gratis-billett...?

Odd

Quote from: "Brannfrelst"Hva er vitsen med å dele ut gratis billetter? Da kommer jo bare folk som ALDRI hadde tenkt å komme på Stadion,men bare kommer for å henge der..

Det får du spørre Rosenborg om.. :P

Men enig med 2rB.. Det finnes nok et hav med potensielle supportere her i Bergen. Mange som virkelig brenner for Brann, men som likevel går lite på Stadion. Var faktisk en av disse selv inntil for bare noen år siden, før gløden virkelig eksploderte til himmels. Det skal lite til...

brannfrik

Quote from: "Ole Brom"Det er jo typisk at cupkampene blir hauset opp og ALLE skal stå i Hansa å lage kanonstemning, realiteten er at det blir lite folk i Hansa og elendig eller ingen synging !

så sant, så sant...

en del av grunnen til det e jo at vi faktisk ikkje e så altfor mange inne på dette forumet heller, og det e antakelig ikkje så mange som e inne og leser her heller hver dag..
det eg savner her e litt organisering fra BBB sin side. kanskje en notis på forsiden kor om kor vi skal stå. på den måten får vi samlet folk på en mykkje bedre måte og vi får forhåpentligvis mykkje bedre trøkk.. det greieste sånn sett e at vi står på bataljonfeltet, men siden vi antakelig vis blir endel færre enn vanlig blir det vel bare enda mindre samstemt enn vanlig...

15000 syngende blir vi i aller beste fall i semien på stadda, men klarer vi 300-350 syngende på en 3.runde kamp i cupen skal eg si meg fornøyd for i år. og hvis det skal bli flere tilskuere i det hele tatt på sånne cupkampen som dette bør brann alvorlig revurdere bilettprisene sine.. det e ikkje alle som gidder å betale 100 kroner for en 3.runde kamp...

Ole Brom

Quote from: "brannfrik"

en del av grunnen til det e jo at vi faktisk ikkje e så altfor mange inne på dette forumet heller, og det e antakelig ikkje så mange som e inne og leser her heller hver dag..
det eg savner her e litt organisering fra BBB sin side. kanskje en notis på forsiden kor om kor vi skal stå.

Går vel utifra at BBB har mailadressene til alle sine medlemmer, hva med å masseutsende en mail om info om dette ?

Bjarte

Quote from: "Ole Brom"
Quote from: "brannfrik"

det eg savner her e litt organisering fra BBB sin side. kanskje en notis på forsiden kor om kor vi skal stå.

Går vel utifra at BBB har mailadressene til alle sine medlemmer, hva med å masseutsende en mail om info om dette ?

Til denne cupkampen ser vi ingen grunn til å organisere noen "samling". Husk at BBB er en paraplyorganisasjon, som er til for alle typer Brannsupportere, enten de står på SS eller andre steder, enten de er aktive supportere eller heller nokså "daue".  Og til denne kampen er det ikke behov til å organisere noe spesiellt, da det nok ikke kommer flere folk enn at det organiserer seg selv for de som ønsker å synge.

Og, nei, vi har ikke e-mailadressen til noen. At det ikke er alle som er innom her hver eneste dag kan ikke vi gjøre noe med. Men at det er mange ser vi på besøkstallene. De er svimlende høye.

Ole Brom

Quote from: "Bjarte"

Og, nei, vi har ikke e-mailadressen til noen.

hadde det ikke vært en fordel for BBB å ha dette da ? Jeg tenker da på utsendelse av mail vedrørende turer, arrangementer eller annen viktig informasjon. Da får en nådd ALLE medlemmene i BBB, for selv om besøkstallene er høye på hjemmesiden er nok ikke alle medlemmene innom siden.

Bare en tanke :)

KennethS

Quote from: "brannfrik"og hvis det skal bli flere tilskuere i det hele tatt på sånne cupkampen som dette bør brann alvorlig revurdere bilettprisene sine.. det e ikkje alle som gidder å betale 100 kroner for en 3.runde kamp...

Da mener eg de samme tilskuerne bør holde seg unna når semi og finale skal spilles, tragisk.
tå på Brann

Odd

Quote from: "KennethS"Da mener eg de samme tilskuerne bør holde seg unna når semi og finale skal spilles, tragisk.

Er veldig enig, men ikke alle som er så engasjerte. For noen er det å gå på stadion det samme som å gå på f.eks. kino eller tivoli.. de legger ikke noe mer betydning i det, liksom.

de folkene ser vi ikke før semifinalen..

GhostDog

Quote from: "KennethS"
Quote from: "brannfrik"og hvis det skal bli flere tilskuere i det hele tatt på sånne cupkampen som dette bør brann alvorlig revurdere bilettprisene sine.. det e ikkje alle som gidder å betale 100 kroner for en 3.runde kamp...

Da mener eg de samme tilskuerne bør holde seg unna når semi og finale skal spilles, tragisk.

Hva er best - redusere billettprisen på noen kamper for å fylle stadion med fler folk eller spille for tomme tribuner?
KennethS - du er litt kjapp med å sparke beina under andre som ikke prioriterer som deg, ikke alle har cash nok til å løpe på alle kampene og vil gjerne da prioritere anderledes enn deg. Oppfordrer deg til å bli litt rundere i kantene enn det du fremstår som - kanskje andre enn de "nyfrelste" vil ta deg alvorlig da.. Livet er ikke sort-hvitt, finnes en del nyanser skjønner du.
Eksempel, guttungen har sammen med kompisene vært på endel kamper - og synes d er fett - men uten tilgang til sareptas krukke blir han nødt til å vurdere - skal eg gidde å betale like mye for å se et "møkkalag" møte Brann eller skal jeg dra på kino? - Livet består av og til av valg mellom to onder.. Beklagelig vis. :wink:
 Beer a day keeps the doctor away!

KennethS

Quote from: "GhostDog"ikke alle har cash nok til å løpe på alle kampene og vil gjerne da prioritere anderledes enn deg.

Jævlig merkelig at de ikkje har 100 kroner i innledende cuprunder, men i oslo i finale helgen har de flere 1000 de brenner av på god mat og drikke, det e bullshit ghostdog og det vet du selv, dessuten refererte eg ikkje til unger som får en ukelønn på 100 kr, men til godt voksne folk som kun kommer på store begivenheter og handler inn supporter utstyr for flere 100 kr for de skal være med på cupfinalen, neste gang det utstyret blir tatt fram e neste gang det e cupfinale, så det går noen år mellom hvergang du ser det. En av grunnen til at Vesta Hygea e jævlig pop reklame på cupfinalen.
tå på Brann

Ole Brom

Hva skal man gjøre da ,for å få folk til stadion på "uinteressante" cupkamper ? Ja redusere prisene er en ting men tror ikke det kommer så mange flere forde. Hva med "familievennlige" priser ? På den måten kan det rekkruteres nye stadiongåere. Lodde ut drakter eller annet supporterutstyr på bilettene, reise & opphold på evt cupfinale, biletter til tippeligakamper, partourkort etc etc ???? Ikke vet jeg men gutta på markedsavdelingen bør gjerne ha seg et kreativt møte på stadion :)

GhostDog

Quote from: "GhostDog"ikke alle har cash nok til å løpe på alle kampene og vil gjerne da prioritere anderledes enn deg.

Jævlig merkelig at de ikkje har 100 kroner i innledende cuprunder, men i oslo i finale helgen har de flere 1000 de brenner av på god mat og drikke, det e bullshit ghostdog og det vet du selv, dessuten refererte eg ikkje til unger som får en ukelønn på 100 kr, men til godt voksne folk som kun kommer på store begivenheter og handler inn supporter utstyr for flere 100 kr for de skal være med på cupfinalen, neste gang det utstyret blir tatt fram e neste gang det e cupfinale, så det går noen år mellom hvergang du ser det. En av grunnen til at Vesta Hygea e jævlig pop reklame på cupfinalen.

Også her synes jeg at du bommer på målet med å undergrave andres behov for å vurdere hva en skal gjøre med fritiden sin. Ikke alle har samme "fanatiske" innstillingen som deg - heldigvis.
Har selv vært på alle innledende treningskampene i Bergen + omegn i år - og det er f.. meg ikke mange av de som kommer på de vanlige kampene som har vært, selv ikke de fleste av de som står på SS! MEN det er faktisk ikke det som gjør MEG til en Brannsupporter bedre enn en annen - cluet er at i løpet av året har jeg og mange med meg faktisk andre ting å ta hensyn til, jobb, kjerring, unger, egne sportsaktiviteter osv.. Når man da endelig får en frihelg så kan kanskje vurderingen - sol + båt + lettkledde damer vurdert mot ett eller annet obskurt "ørtendedivisjonslag" mot et vingestekket Brannlag bli et lett offer. Sånn er det bare - og skulle Brann komme seg til Cupfinalen - vel, valget da er faktisk en sportslig opplevelse + folkefest osv - i motsetning til Branns reserver mot "bangla-brothers".. For meg er det ikke vanskelig å skjønne - men det er no meg.

Men å hovere over at andre ikke er skikkelige supportere - det blir bare latterlig. GROW UP!
 Beer a day keeps the doctor away!

Odd

GhostDog: Tror mye av poenget bak det KennethS skrev var basert på det du nevnte med "å ikke ha cash nok til å løpe på alle kampene". Men det du egentlig mente hadde åpenbart ingenting med penger å gjøre.

Jeg forstår dine argumenter veldig godt, og det er bare et sunnhetstegn at man har annet innhold i livet enn Brann. Man bør da for all del stå over en kamp hvis man har viktigere ting å ta seg til. Det er lett å få opplevelsen av at det herjer nærmest en "pliktmentalitet" i et supportermiljø, men det er viktig å skille mellom det som gjenspeiler ulike grader av entusiasme og det som kvalifiserer for et dårlig miljø.

Hos de mest engasjerte supportere er Brann en såpass stor lidenskap at en kamp vinner prioriteringsrunden til fordel for både båttur, romantisk kveld med damen, gratistur til Newcastle, osv., osv.. Dusteeksempler, men la gå.. ;-) Man har forskjellige måter å prioritere på, og sånn er det bare..

KennethS

Quote from: "GhostDog"Men å hovere over at andre ikke er skikkelige supportere - det blir bare latterlig. GROW UP!

Kem som hoverer her? e bare utrolig lei folk som kun kommer på de STORE kampene, og når det går dårlig e de første i hylekoret til og slenge dritt, da kan de like godt holde seg vekke når det går bra også.
Det e min mening, men hvis ikkje du takler den ghostdog så ignorer den istedenfor og komme med slike talentløse utaleser som den siste der.
tå på Brann

Ole Brom

Quote from: "GhostDog"Men å hovere over at andre ikke er skikkelige supportere - det blir bare latterlig. GROW UP!

Kem som hoverer her? e bare utrolig lei folk som kun kommer på de STORE kampene, og når det går dårlig e de første i hylekoret til og slenge dritt, da kan de like godt holde seg vekke når det går bra også.
Det e min mening, men hvis ikkje du takler den ghostdog så ignorer den istedenfor og komme med slike talentløse utaleser som den siste der.

Dette er da et debattforum hvor det utveksles meninger både positive og negative sådan. Ja vi bør ha en viss takhøyde her på tingene, alle har forskjellige meninger om en sak og kan bli "støtt" av andres uttalelser og ytringer. Man skal ha litt temperatur på disse sidene, hadde alle vært enig og alt i skjønneste orden hadde disse sidene vært i ordet forstand: drittkjedelig !!

Det er min mening :)

Branntilegdør

får si som de sier på VGD det er din mening og den bryr vi oss ikke om?? =) neida er helt enig med deg! Forum er vel latinsk for diskusjon?? :P Uansett ikke vits med dette forumet hvis ikke folk er uenig.

Go Up