• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ivar Rønningen

Started by Ole Brom, May 28, 2004, 17:53:41 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ole Brom

Såg nettopp på sporten der de tok opp situasjonen vedrørende kontrakten til Ivar Rønningen. eg skjønner ikke hva Brann og Per Ove tenker med ! Hvorfor skal en gamble med en keeper som har vist at han er i topp 3 blant keeprene i norge ? Fotball er jo litt gambling sier Peddien ! Gamble kan du gjøre på travparken, isje i Brann !

enavgutta

Nettopp! Peddien har gjort spooky ting før, nå må han komme seg ned fra sin høye hest og signe Rønningen ! Han er jo sin beste alder som keeper. Mister vi Rønningen bør Peddien stikke til Fyllingen med det samme. Slike uklarheter har vi ikke bruk for i Brann! Foreslår at hele Stadion reiser seg for Rønningen i neste hjemmekamp 6.juni mot Tromsø.

Brann e livet mitt :)

Ja, vi må vise han kor mye han betyr for oss og at vi har brukt for han... Tror nok han vil være i Brann, men d e jo ikkje opp t han å bestemme d. Ivar bør få en fremtid i Brann....
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

enavgutta


Sotraanda

Quote from: "enavgutta"Mistenker fremdeles Peddien for å ha vært hodeløs i Tony saken.


Akuratt der har du helt rett. I den saken hadde PO et stort ansvar og misbrukte det totalt. Er fortsatt rystet over den saken!
ater, heter, hater NFF!

Odd

Så nettopp reprise av den nyhetssendingen på webtv. Det Peddi sa er den mest tåpelige kommentaren jeg noensinne har hørt.. hva er det som stikker fyren???? Winters vil han visst heller ikke ha.

enavgutta


Kruxleiven

Mulig det at det er noe utenomsportslig igjen. Nei, ikke nødvendigvis en kopi av Runar. Det er mye annet galt Ivar kan ha gjort som gjør at Brann ikke vil ha han. Var det opp til meg så ville ny kontrakt blitt underskrevet i dag, men det er sikkert noe utenomsportslig her som delegger. I tilfelle Rønningen går så har vi i hvertfall en fin erstatter i Opdal. Ny andrekeeper da kan jeg ikke helt se for mwg. Sikkert noe lokalt vi kunne satset på da, men innerst inne håper jeg Rønningen blir.

Felt F forever

Kanskje Håkon Opdal trenger tillitt for å vokse som keeper, sånn som Espen JOhnsen tydeligvis får? Har jo sin del av blunderne blant tippeligaens bakerste menn, men får tillit og ro for det,.. Peddien har kanskje søkt inspirasjon i bartebyen.

Men; det kan jo ikkje stikkes under en stol at RBK-pakket har litt mer slingringsmonn når det gjelder eksperimentering på banen...

Odd

hvis det hadde vært noen alvorlige utenomsportslige ting, så tror jeg vi hadde fått det med oss ganske kjapt, så mye som avisene skriver om Brann. men det kan likevel hende at det nettopp er sånne ting som stikker Peddi. i så fall er det ikke snakk om annet enn trynekarakter!!

så hvis Peddi'en velger å IKKE signe Rønningen for ny kontrakt pga utenomsportslige ting, så burde han kastes på dør øyeblikkelig.. "hans hode på et fat", osv..

Ole Brom

Denne situasjonen kan i værste fall gjøre våre 2 keepre dårligere !

Opdal som er fortvilet over ikke å få sjangsen og får signaler at de vil satse på han og ikke Rønningen men får allikavel ikke spille annet en 2 divisjonskamper.

Rønningen som spiller sin livs fotball og ikke får belønning i form av ny kontrakt men kun fraser fra peddien og at fotball er gambling og bla bla bla.
Disse elementene kan gjøre våre keepre ukonsentrert og oppgitt og kan gå utover prestasjonene på banen og i verste fall kan begge to gå fra Brann !

Jeg vil påstå at vi har 2 av Norges beste keepre i Opdal og Rønnnigen og det må da kunne finnes en løsning for å kunne beholde begge to og at de er fornøyd !

Odd

Tror det kan ligge mye riktig der, i det du sier. Situasjonen kan umulig gjøre noe positivt for prestasjonene, konkurransen har blitt negativ og har ingen "gulrot" / ser ikke ut til å lønne seg en gang.

Ivar presterer og presterer, ser ut til å kunne forsvinne likevel. Opdal trener og trener for å komme seg inn på A-laget, men så fortsetter kaaanskje Rønningen likevel. Dessuten trenger Opdal både konkurranse og en mer rutinert keeperkollega, for å kunne utvikle seg skikkelig.

2rB


enavgutta

Lei ut Opdal, enkelt og greit. Rønningen er i sin beste keeperalder. Den kontinuiteten trenger vi. Sisteskansen er det siste Brann kan gamle med.
Orden i sakene eller Peddiens hode på et fat.

Brann e livet mitt :)

Eg e enig der, tenk om han spiller kjempe bra i morgen i mål?? Ingenting e jo bedre enn d då, men då blir vel Ivar slengt på benken. D e vanskelig d der, begge to skulle få spilt, men då må de selvfølgelig vise at d e god for d. Blir for dumt å sløse bort et talent med å sitte på benken.
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

2rB

Quote from: "enavgutta"Lei ut Opdal, enkelt og greit. Rønningen er i sin beste keeperalder. Den kontinuiteten trenger vi. Sisteskansen er det siste Brann kan gamle med.
Orden i sakene eller Peddiens hode på et fat.
Klart det hadde vært ideelt Ã¥ leie ut Opdal - men f.eks. kven skulle stÃ¥tt i mÃ¥l mot Lyn om han hadde vært leigd ut no? Det hadde vært smÃ¥lig krise... Men - samme problemet gjelder jo egentlig viss Rønningen forsvinner - hmmm... der vart det faktisk 2 poeng i samme setning...  :o

Eg er enig med folk i at Rønningen bør få bli, men ikkje for ein kvar pris. Det er VIKTIG å satsa på Opdal. Og med satsing meiner eg ikkje at han kun skal spilla cup, og når Rønningen er suspandert / skada.

Odd

Ja, Opdal burde få spille A-lagskamper hvis Riisnes og Mjelde mener at han er god nok. Med keepere er det kanskje ekstra vanskelig å "måle" hvor gode de er utifra en treningsøkt. Men eg regner jo med at Brann har metoder og rutiner for å fortløpende evaluere kem som e best blant keeperne også.

Ivar Rønningen/Redningen er i de flestes øyner (også Riisnes sine) den klart beste keeperen i dag. Vi trenger en reservekeeper, og vi trenger en GOD reservekeeper. En god reserve vil selvsagt også få spilletid iblant.

Men skamme seg de som mener det er greit å ofre Rønningen for å utvikle Opdal. Hvis Opdal e "for god" til å sitte på benken under mesteparten av sesongen (og det er han forsåvidt kanskje også), så burde han lånes ut eller satse på en annen klubb. Har god sans for Opdal, har klappet flere ganger på hans redninger, men bedre at Opdal forsvinner enn at Rønningen forsvinner!!!

enavgutta

Foreslår enkelt og greit at StoreStå i neste hjemmekamp kjører 20 min med "Ivar Rønningen -- Ivar Rønningèn" i 20 min for å understreke at det blir helvete i byn hvis ikke de signer ham snart på en 3 årskontrakt!

Brann e livet mitt :)

Quote from: "enavgutta"Foreslår enkelt og greit at StoreStå i neste hjemmekamp kjører 20 min med "Ivar Rønningen -- Ivar Rønningèn" i 20 min for å understreke at det blir helvete i byn hvis ikke de signer ham snart på en 3 årskontrakt!



JA!!
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

The Fan

Opdal og Rønningen ble side stilt i oppkjøringen til årets sesong, den beste keeper skal være 1.keeper. Opdal fikk spille i annhver treningskamp og han fomlet ganske mye!! Jeg syns ikke han holder tippeliga nivå!! Rønningen har reddet Brann ganske mangen ganger i år, han har gjort noen tabber men ingen kjempe store som burde sitte han ut av laget. Det er en skandale at P O ikke har tilbudet Rønningen ny kontrakt!! Greit at opdal har mye talent, men det hjelper så lite hvis han ikke klarer å ta skrittet fult ut og vise at han burde være 1. keeper, noe han ikke har gjort enda. Hvis opdal ikke tåler skikkelig konkurranse om keeper plassen, ja da må han bare forsvinne for min del. Vi har en god 3. keeper, så jeg er ikke særlig bekymret vist Opdal forsvinner, heller han framfor Rønningen!!

Rønningen har lett 10 år igjen som keeper på toppnivå, gi han minst en ny 3års kontakt!!

Ole Brom

Quote from: "The Fan"Rønningen har lett 10 år igjen som keeper på toppnivå, gi han minst en ny 3års kontakt!!


Hvorfor gi han en 3 års kontrakt når han har 10 år igjen :)

enavgutta

Jepp, om ikke den nye røykeloven laget et helvete, så skal vi lage helvete på byn om ikke Rønningen får ny kontrakt. Kopi av denne tråden er herved avsendt Peddien.

Branntilegdør

no ble eg litt usikker, men man gir en spiller/trener alt for lang kontrakt og så slutter dem å prestere. Og da får man DET problemet med dem seinere. Enten må man lønne denne personen ut kontrakten, eller gi ham en fin sum.

Odd

Quote from: "Branntilegdør"no ble eg litt usikker, men man gir en spiller/trener alt for lang kontrakt og så slutter dem å prestere. Og da får man DET problemet med dem seinere. Enten må man lønne denne personen ut kontrakten, eller gi ham en fin sum.

Ja, man bør selvsagt ikke gi dem for lange kontrakter. Det er en kjennsgjerning at litt konkurranse og press gjør godt på prestasjonene. Hvis en spiller kommer dithen at han ikke opplever at prestasjonene er viktige eller avgjørende for sin fremtid lenger, da er det noe galt. Man bør ha "en gulrot" foran seg.

Men det må finnes en mellomting.. Det er rett og slett dårlig behandling fra Brann sin side å vente til siste minutt med å fornye kontrakten med Rønningen. Når han presterer godt og stabilt slik han gjør, er det nedbrytende å måtte gå rundt og bite negler og frykte at kanskje det ikke er noen klubb å gå til senere i år.


enavgutta


Branntilegdør

er personlig fan av Opdahl. Men en ting jeg ikke fatter, klarer ikke den mannen å ta et utspark som treffer banen?

Odd

Quote from: "Ricky"Han gjør de samme feilvurderingene fremdeles, med sine hasardiøse utrusninger og evne til å krangle på seg advarsler.
Jeg mener Peddien gjør det rette. Vent lengst mulig med å signere ny kontrakt; det er tross alt bare flaks at ikke spilloppene til Rønningen har kostet oss mer enn det har gjort så langt i år.

Er veldig uenig i dette.. dette er i mine ører en klokkeklar beskrivelse av Rønningen for 1-2 år siden og lenger tilbake. Jeg skalv i stolen da han la ut på sine mange langturer i feltet, og var konstant nervøs når Kihlstedt ikke var med i troppen (den gang vi hadde ham).

Men i den senere tid har Rønningen virkelig lagt bak seg disse tendensene, og det bør vi også gjøre. De få gangene Rønningen faktisk gjør sine sprell i dag, lykkes han! Dette viser bare at han har klasse, og unike måter å løse tingene på. Hadde det ikke vært for Ivars uortodokse utrusninger i år er jeg overbevist om at vi hadde hatt flere baklengsmål enn det vi har!

Håper ikke noe av dette er siktet til situasjonen mot Bodø/Glimt forrige søndag.. Det skjedde veldig raskt, og alternativet hadde vært baklengs.. Mener heller ikke at det enkelttilfellet forteller noe om Rønningens generelle spillemåte i år.

enavgutta

Gode poenger ! Modningsbegrepet her tror jeg er riktig å bruke. Blir litt sånn at når du è 18 tror du gjerne at du e så jævlig moden og fikser det meste, 5 år senere skjønner du at du det ikke var helt tilfellet selvom du kanskje var på god vei -og du er glad du kommet videre og er der du er i dag.
Rønningens utvikling er svært svært god på siste 2 årene. Tror de fleste av oss føler oss HELT SIKRE på Rønningen nå.

En helt sinnsyk redning Ivar hadde mot Glimt hvis noen husker den eller har den på tape, så var det da en av Glimtspissene var alene med ham på femmeteren etter et innlegg fra høyrekanten og flikket den helt motsatt av hva som ville vært naturlig. En dårlig keeper ville gått rett i fellen, men sisteskansen vår som han forhåpentligvis fortsetter å være reddet oss :-)

Ricky

Quote from: "enavgutta"Hans utrusninger og uortodokse løsninger på enkelte situasjoner har nok kostet oss noen baklengs, men på samme tid står jeg støtt ved at uten Rønningen og Soma hadde vi allerede funnet oss godt til rette i bunnstriden.

Tabellposisjonen så langt forteller oss at det har vært en jevnspilt serie hvor vi først nå begynner å bli stabile og varme i trøyen. Det har vært marginalt så langt, og i nøkkelkamper har Rønningen holdt oss inne der det fort kunne ha vippet andre veien.
Sisteskansen har vært avgjørende for at vi er der vi er i dag, på vei mot toppen og storformen.


Ja, er det nå egentlig slik at Rønningen har reddet oss fra bunnstrid? Det blir jo bare et teoretisk spørsmål om hvordan kampene ville ha utviklet seg, og hva som hadde skjedd om Opdal stod i mål etc...
Han reddet oss iallefall ikke mot RBK, VIF, Sogndal og Stabæk, for de kampene tapte vi. Molde kjørte vi helt over, mens Odd-kampen var vel så jevn som 1-1 skulle tilsi, og Rønningen slapp en av tre avslutninger forbi seg.
Da sitter vi igjen med kampene mot HamKam og Bodø/Glimt. I den ene hadde han en viktig redning på den eneste avslutningen HamKam hadde på mål (da Geir Frigård skjøt rett på Rønningen), mens han i den andre ville ha fått marsjordre av 9 av 10 dommere allerede før et kvarter var gått pga hans klovnerier utenfor 16-meteren.
I det hele tatt har vi fått veldig få avslutninger mot oss som har gått på mål denne sesongen.. Rønningen har rett og slett hatt lite å gjøre på i forhold til tidligere sesonger.

Odd

Quote from: "Ricky"...mens han i den andre ville ha fått marsjordre av 9 av 10 dommere allerede før et kvarter var gått pga hans klovnerier utenfor 16-meteren

Tror dette er å overdrive. Det hadde ikke vært noen god dommeravgjørelse å gi rødt kort. Det sto to-tre forsvarsspillere i god posisjon bak Rønningen, og rødt kort skulle kun gis dersom det var en soleklar direkte obstruksjon av scoring. Og det er det da ingenting som tilsier. Dette var også dommerens begrunnelse på avgjørelsen.

Quote from: "Ricky"I det hele tatt har vi fått veldig få avslutninger mot oss som har gått på mål denne sesongen.. Rønningen har rett og slett hatt lite å gjøre på i forhold til tidligere sesonger.

Dette kan jeg da virkelig ikke kjenne meg igjen i?? Jeg husker mange imponerende redninger fra så langt i sesongen.

Ricky

Quote from: "Odd"
Tror dette er å overdrive. Det hadde ikke vært noen god dommeravgjørelse å gi rødt kort. Det sto to-tre forsvarsspillere i god posisjon bak Rønningen, og rødt kort skulle kun gis dersom det var en soleklar direkte obstruksjon av scoring. Og det er det da ingenting som tilsier. Dette var også dommerens begrunnelse på avgjørelsen.
[......]
Dette kan jeg da virkelig ikke kjenne meg igjen i?? Jeg husker mange imponerende redninger fra så langt i sesongen.


Tror ingen hadde sagt noe om dommeren hadde dratt opp det røde på den. Skuddet gikk mot mål, og det var vanskelig (for ikke å si umulig) for dommeren å beregne om Soma ville ha stoppet skuddet. 9 av 10 dommere ville nok betraktet et skudd mot "åpent" mål som en opplagt scoringssjanse.

Når det gjelder skudd på mål, så er det vel bare til å lese live-referatene..?

Christian

Så du mener Rønningen bør vrakes, Ricky?

enavgutta

Vel, Rønningen har også vært god i de kampen vi har tapt. Teoretisk og teoretisk. Magefølelsen tilsier at Rønningen har vært rett man på rett sted i svært avgjørende situasjoner nå som 9 serierunder er spilt.

Odd

Quote from: "Ricky"Skuddet gikk mot mål, og det var vanskelig (for ikke å si umulig) for dommeren å beregne om Soma ville ha stoppet skuddet. 9 av 10 dommere ville nok betraktet et skudd mot "åpent" mål som en opplagt scoringssjanse.

Når det gjelder skudd på mål, så er det vel bare til å lese live-referatene..?

Vi blir kanskje aldri enige om det første. Men det var altså etter min mening IKKEhar sett mange skudd på mål, selv om forsvaret har klart å avverge mye.

KennethS

Var klart rødt kort, men spiller ingen rolle lenger, på tide noe gikk Brann sin vei.
tå på Brann

Odd

Quote from: "KennethS"Var klart rødt kort, men spiller ingen rolle lenger, på tide noe gikk Brann sin vei.

Støtter fremdeles dommerens avgjørelse på objektiv basis. For øvrig er jeg enig i at det var på tide med en dommeravgjørelse som gikk Branns vei. Men du er vel ikke enig i at Rønningen burde gå?

Ricky

Quote from: "Christian"Så du mener Rønningen bør vrakes, Ricky?


Jeg sier bare at det er håpløst å legge seg så langflat for en som har sluppet inn 10 mål på 45* målsjanser. Kan sikkert begynne å regne på hvor mange av disse målsjansene som faktisk endte med avslutning på mål, men jeg blir ikke overrasket om det viser seg at hver tredje seriøse avslutning på mål har gått forbi Rønningen og inn i nettmaskene.

Jeg har også sett Rønningen varte opp med noen flotte redninger i år, men et par av de største paradene har jo strengt tatt vært skudd som har truffet ham i kroppen. La ham spille videre og vise at han kan mer enn ishockeyredninger på streken og plukke ned høye baller, og at han ikke minst kan holde seg stabil gjennom en hel sesong (eller ihvertfall mesteparten av en).

* = fra VG sin oversikt over målsjanser denne sesongen

Ole Brom

La Rønningen spille til han spiller seg ut av laget så kan Opdal få sine sjangs å vise seg !

Rønningen har vært stabilt god i hele sesongen og bør få fortsette i mål !

howie

Vist rønningen ikke skal få ny kontrakt, betyr det at opdal er bedre?

nei nei nei...
Ha rønningen med på laget i vert fall ut neste sesong, så får vi se hva han duger til da...

enavgutta

Har en liten feeling av at Mjelde vil starte med Opdal mot Tromsø. Dette er ikke noen good feeling.

Odd

Quote from: "enavgutta"Har en liten feeling av at Mjelde vil starte med Opdal mot Tromsø. Dette er ikke noen good feeling.

Ole Brom

Eg har feeeeeleing på at vi tar nok engang 3 poeng hjemme. Rønningen står, den er grei !

howie

Jeg har feleing på at det blir en kamp med mye spill og mye bråk/diskusjon og trolig kort...

Sier selfølgelig at brann tar pÃ¥ poeng nÃ¥ igjen, men innerst inne tror jeg at brann vil  slite gÃ¥tt for Ã¥ ta poeng...

Og til dere som datt ut litt tidligere i diskusjonen så står det Byen è bergen og lage è BRANN, fordi Bergen er den kuleste og beste byen som finns og brann spiller de gøyest kampene, det står soma, soma, soma fordi jeg digger soma mest til nå i sesongen, og det står cola, cola, cola fordi jeg elsker PEPSI!!!

KennethS

Self vil Brann slite for poeng, ingenting kommer gratis i årets eliteserie, men tror men 100% innsats at vi e et bedre lag en Tromsø.
tå på Brann

enavgutta


juset

Quote from: "Ole Brom"Såg nettopp på sporten der de tok opp situasjonen vedrørende kontrakten til Ivar Rønningen. eg skjønner ikke hva Brann og Per Ove tenker med ! Hvorfor skal en gamble med en keeper som har vist at han er i topp 3 blant keeprene i norge ? Fotball er jo litt gambling sier Peddien ! Gamble kan du gjøre på travparken, isje i Brann !
augen e en pudding

LeonLatex

Brann har idag to veldig gode keepere,-med Rønningen som første keeper.  Opdal er veldig god, men mangler selvsagt den erfaringen som gir trygghet som første keeper. Den fÃ¥r han kun nÃ¥ hvis Brann velger Ã¥ satse pÃ¥ han. Brann bør velge Ã¥ satse pÃ¥ Opdal uten Ã¥ hente inn ny første keeper, slik RBK har satset pÃ¥ Johnsen.  Opdal er vel ca. 22-23 Ã¥r og Johnsen ca. 3 Ã¥r eldre.  RBK har idag fÃ¥tt en ufattelig god keeper og med tiden tror jeg Johnsen ligger i verdensklassen, om han ikke er der allerede.  HÃ¥per Brann tør Ã¥ satse pÃ¥ Opdal nÃ¥ nÃ¥r det virker som om de gir Rønningen skulderen.

enavgutta


Ivar Rønningen ! Ivar Rønningèn !

Ole Brom

Det er søren meg pÃ¥ tide at det skjer noe pÃ¥ den fronten ! FÃ¥r virkelig hÃ¥pe Rønningen fÃ¥r fornyet kontrakt pÃ¥ mandag ! Hvis ikke tar vi et "Soltvedt tog" gjennom byen  :lol:

Go Up