• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

seyi

Started by fettnok, May 26, 2004, 16:35:17 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

fettnok

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1128099.ece
tror det vil være en tabbe av brann å selge olofinjana nå...han sier selv at han bare er på 85%, å etter litt ferie fra fotballen i sommer tror jeg vi vil se mer entusiasme fra denne karen. å når han storspiller som i fjor eller spiller enda bedre så vil vi kanskje, men bare kanskje få en 30-35 mill for han.
må si at det siste eg vill er at brann selger han men skal man først selge så venter man til det rette øyeblikket.
ette går aaaaaldri bra!

Branntilegdør

er vel "lenge" siden han sa han var bare 85%. I tillegg går verdien av han nedover for hver måned som går. I tillegg har han ikke imponert i noe særlig grad i år. Og dermed går prisen enda mer ned.

Ole Brom

OM han signerer ny kontrakt bør Brann ha is i magen og la han spille seg opp og satse på en budrunde evt neste år. Hvis Brann nå har fått et bud på 20 mill,tja så kan deler av disse brukes som egenkapital til utvidelsen og forbedring av nåværende stadion. Men slik det ser ut nå så kommer han gjerne til å bli solgt. Da bør vi seriøst ta en telefon til Monaco og høre om hvordan ståa er omkring Hassan !

Branntilegdør

hadde vært herlig å fått hassan tilbake igjen. Han kan jo gjøre som Soma, bruke Brann til et springbrett ut i Europa igjen. Selv om han får millioner, så kan det være lite kult å sitte på benken på et lag,  i tillegg være langt vekke fra damen osv..?? Må vel være bedre å spille såpass godt at det blir lagt merke til i Norge, for så å ta turen ut igjen? På denne måten, betaler Brann gjerne 6 millioner for han, men vi får solgt han for 15 etterpå? god deal det! Kan til og med gi han et par mill i året og alikevel gå i pluss.

abe78

Får han ikke vist seg frem i kveld da? Han sitter i hvertfall på benken. Hadde vært veldig bra med Hassan i Brann - men jeg tror det blir for naivt å tro at han kommer tilbake til Brann på en stund...
.og husk!

Ole Brom

Quote from: "abe78"Får han ikke vist seg frem i kveld da? Han sitter i hvertfall på benken. Hadde vært veldig bra med Hassan i Brann - men jeg tror det blir for naivt å tro at han kommer tilbake til Brann på en stund...

Hvorfor det ? Han har jo sagt at han vil gjerne spille for Brann igjen. Er jo litt usikkert omkring Hassan's fremtid så der lov å håpe ! Gi han noen miller i året !

fettnok

å så kan brann la vær å ta inngangs penger å vi kan ha ett grillparty med alle spillerene før kampene å alle hadde fått gratis branndrakt....eller kanskje ikke.....
ette går aaaaaldri bra!

Felt F forever

Hvis vi får 20 millioner for Seyi, har vi mulighet til å finansiere eierandelen i Stadion ved utvidelse - og dette vil gi høyere inntekter på lang sikt. Bare se hvor mye folk Viking trekker med ny stadion - det kan neppe være spillet de kommer for å se. Ikkje det at vi skal bygge ny stadion, men effekten av et nyoppusset Brann Stadion vil sikkert gi samme effekten. Håper man velger planene om å forbedre i Idrettsveien, i stedet for å bygge ny stadion - mye historisk sus på den matta der.

Seyi var en lottogevinst - den bør forvaltes slik at den gir avkastning på lang sikt - ikkje sløses på en eller to "stjernespillere" med sinnsyke lønnskrav. Ikkje det at Hassan er en slik mann, men kan tenke meg mange fallerte norske utenlandsproffer som kan tenke seg god lønn i Norge når de trapper ned...

enavgutta

Jess, vi è nå enige om at vi ønsker Stadion på Stadion, med historisk sus, magi - fresh, utvidet og fornyet. Og ingen nye spillere med superlønn og fet overgangsum. Bruk alt vi har av kroner og øre på å gi oss den Stadda Bergen fortjener!

Brann69

[qote]skal bygge ny stadion, men effekten av et nyoppusset Brann Stadion vil sikkert gi samme effekten. [/quote]

Effekten av sportslig suksess (seriegull/sølv/cup-gull) vil sannsynligvis ha langt større effekt på bergensere enn nyoppusset stadion.  Så for meg må vi gjerne beholde Seyi så lenge som mulig..
Tror uansett en slik effekt som nevnes her vil bli kortvarig, og jeg vil aldri bytte bort eventuell sportslig suksess mot flottere stadion.

grei

Quote from: "Brann69"

Effekten av sportslig suksess (seriegull/sølv/cup-gull) vil sannsynligvis ha langt større effekt på bergensere enn nyoppusset stadion.  Så for meg må vi gjerne beholde Seyi så lenge som mulig..
Tror uansett en slik effekt som nevnes her vil bli kortvarig, og jeg vil aldri bytte bort eventuell sportslig suksess mot flottere stadion.

Dette skjer ikke uansett. Vi har ikke noe større sjanse til gull nå enn vi har hatt de 10-15 siste årene. Vi kommer sikkert til å ture frem som før, litt oppturer og nedturer, og kanskje tilmed en gang hanke inn en cuptriumf? Dette er ikke avhengig av at vi behoder Seyi. Som forresten forsvinner uansett, om vi får penger igjen eller ikke. En forbedret stadion vil vi potensielt ha glede av i lang tid. Den vil kunne legge til rette for bedre stemning på Stadion, noe som kan gi tilbake den ære supporterne en gang hadde. Stolthet og ære måles ikke bare i antall seriegull...

Felt F forever

Seyi forsvinner, enten vi vil det eller ikkje... og det er neppe sannsynlig at hans tilstedeværelse vil gi oss noe seriegull resten av hans kontraktstid. Hadde situasjonen vært en annen (f.eks som den Tromsø er i nå), ville et salg vært en mulig fallitterklæring i kampen om seriegull... men vi må vel være så ærlige og innrømme at gullet ikkje havner hos oss i år heller.

Sjetteplass med Seyi i steden for syvendeplass uten Seyi er IKKJE verdt 20 millioner på bok... spillere med 1/4 av hans verdi kan faktisk gjøre samme nytten i norsk tippeliga. Gjerne ikkje like spektakulært, men sikkert like effektivt...

Go Up