• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Uklarheter om Stadion og ny byarena

Started by enavgutta, May 25, 2004, 14:56:39 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

enavgutta

Leser i dagens BT at dette med byarena versus utbygging av Stadion er like uklart som før. Investorene har kommet fram til en annen løsning enn det Sportsklubben Brann ønsker + at leieforhold og andre eierskapsproblemer vil igjen skape problemer når man skal enes om dette. Trist at journalister er flinkere til å oppdage problemene enn beslutningstakerene selv.

La Stadion bli på Stadion, sier nå bare jeg.

Brann-Peter!

helt enig!, det blir ikke det samme hvis de flytter stadion..
jeg står for utbygging av stadion: Bevar storestå, bygg på umbroen, bygg ny tribune på gamletribunen/riv den (det må til ), bygg lik som hansa i klokkesvingen, bygg like tribuner, og ha "bon appetitt" hjørner i alle hjørnene, trenger ikk være bon apetitt, men de hjørnene...
håper noen er enig...

_____________________

Alt for Bergen, Alt for Brann...
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

Erik

SS kan de rive vekk... vi må ha noe større... fjernt at mann skal stå på tærene til folk... gi oss nedre del av Hansa eller noe... der er ok plass og bra sikt....

brannfrik

men ikkje opp i øvre del av hansa sånn som i 99 sesongen!!!!!
der var det ok plass bra sikt, men de eneste som hørte at vi sang var oss sjøl!! i nedre hansa kan det bli bedre, men ingenting blir no ikkje helt det samme trøkket som vi får fra en langside.

Lurendreier

Enig! Det må vel være muligheter for å få plasser på langsiden der SS er idag, selv etter utbyggingen. Tenker da på de seteradene som blir satt opp der hvor SS er nå. Men de seteplassene blir vel muligens dyre da, med tanke på at seteplasser rett bak SS koster 220,-
Men det hadde vel vært mulig å gå i dialog med Brann om dette?

Tror SS ville høres bedre over stadion fra en langside..
Bare en tanke.... :-)

KennethS

Quote from: "Erik"SS kan de rive vekk... vi må ha noe større... fjernt at mann skal stå på tærene til folk... gi oss nedre del av Hansa eller noe... der er ok plass og bra sikt....


Uenig, gi oss heller nedre del på Nye Nordre tribune, da står vi midt på slik vi gjøre idag.
tå på Brann

Ole Brom

La hele SS flytte til nedre del av Hansa !!

monzilla

og så etter en sesong når folk vil tilbake til store-stå så blir halvparten igjen på hansa... (Hint : 99-sesongen)

Ole Brom

Quote from: "monzilla"og så etter en sesong når folk vil tilbake til store-stå så blir halvparten igjen på hansa... (Hint : 99-sesongen)


Vi ble vel flyttet pga de skulle oppgradere SS ? Var ikke det tilfellet i 99 ? Eller er jeg helt på jordet ?

KennethS

Quote from: "Ole Brom"
Quote from: "monzilla"og så etter en sesong når folk vil tilbake til store-stå så blir halvparten igjen på hansa... (Hint : 99-sesongen)


Vi ble vel flyttet pga de skulle oppgradere SS ? Var ikke det tilfellet i 99 ? Eller er jeg helt på jordet ?


Du e helt på jordet :D
tå på Brann

Ole Brom

Quote from: "KennethS"
Quote from: "Ole Brom"
Quote from: "monzilla"og så etter en sesong når folk vil tilbake til store-stå så blir halvparten igjen på hansa... (Hint : 99-sesongen)


Vi ble vel flyttet pga de skulle oppgradere SS ? Var ikke det tilfellet i 99 ? Eller er jeg helt på jordet ?


Du e helt på jordet :D


Hehe:) Lett at hjernen gÃ¥r varm etter alle disse Ã¥r  :wink:

enavgutta

Ordner seg nok. Plassering è det minste problemet når vi får "lukket" Stadion.

Branntilegdør

Quote from: "Lurendreier"Enig! Det må vel være muligheter for å få plasser på langsiden der SS er idag, selv etter utbyggingen. Tenker da på de seteradene som blir satt opp der hvor SS er nå. Men de seteplassene blir vel muligens dyre da, med tanke på at seteplasser rett bak SS koster 220,-
Men det hadde vel vært mulig å gå i dialog med Brann om dette?

Tror SS ville høres bedre over stadion fra en langside..
Bare en tanke.... :-)


Tror nok seter pÃ¥ en eventuell ny tribune blir billigere enn hva som er i  dag. Det skjer pga man slipper mange av de kostnadene man har ved driften av den delen i dag. I tillegg fÃ¥r man sikkert inn noen nye inntekter der. Og selve kostnaden ved byggingen er det jo ikke Brann som tar alikevel. Ergo, sÃ¥ fÃ¥r vi hÃ¥pe Brann "gir" disse pengene tilbake til oss. Uansett, sÃ¥ vil jo et supporterfelt være billigere enn hva en tilsvarende billett for en vanlig supporter ville betalt der.

Xminator

Monter seter som kan fjernes på Nordre langside. Så på norske kamper så har vi ståtribune, halv pris, men 3 mann for hvert (fjernet) sete. Vips, tradisjonen SS er der, det blir plass til flere tilskuere og alle er glade.

Noen som har regnet på hvor mange det er plass til om vi setter opp tilsvarende "hansa" tribune på de tre siste sidene?

Blææ

ont follow me,Im lost too


Xminator

Tviler på at de noengang river Hansa :p Er rimelig sikker på at de vil plukke frem de gamle planene og bygge etter de. Todelt tribune er ikke noe problem for meg. Gir oss dessuten en fjern mulighet for å faktisk få et felt til BBB :p

Naboene? De er vel like kranglete som sist gang. Jeg har hele tiden ment at det bør bygges stort, for festene, og la de grå hverdagene være like grå som de alltid vil være - fulle tribuner eller ikke... Har en teori om at tilskuertall tilpasser seg tribunekapasitet. Selvfølgelig innen gitte grenser.

MEN, jeg har fortsatt ikke sett noen løsninger på å få folk til og fra Stadion uten å sitte en time i kø etter kampen. DET er problem nr 1. Og det som holder folk hjemme neste kamp. Bergen er en bilby, å snakke om kollektivtrafikk er dødfødt. Det er ikke slik Bergen fungerer. Folk vil ha med seg bilen sin helt til porten og vi liker jo alle å sitte i kø. Om folk viste de var ute av køen 5 minutter etter at de startet bilen, så ville terskelen for å gå før kampslutt vert mye høyere...

Ã?rnen

Nå er vel internasjonale mål på en fotballbane ca 105*68 meter. Jeg er ikke sikker på om Brann Stadion holder de målene, jeg går ut ifra det.

Hansa tar ca 3600 i dag, deler det på 68 meter, så finner man ut at Hansa tribunen tar 53 mennesker per meter i høyden.

Tilsvarende tribuner på langsiden : 105*53 =5565 *2 =11130

11130 + 7200 (kortsidene tilsammen) = 18330

Svaret er 18330 tilskuere fordelt på 4 "Hansa" tribuner rundt stadda.

Blææ

Grei skrev:
DÃ¥rlig regnestykke...

les før du uttaler deg Grei,

Xminator skrev:
Noen som har regnet på hvor mange det er plass til om vi setter opp tilsvarende "hansa" tribune på de tre siste sidene.

I dette spørsmålet legger jeg til grunn det Xminator spør etter,Hansatribunen tar 3500 tilskuere,setter vi opp tre Hansatribuner til så blir det 4 x3500.
ont follow me,Im lost too

grei

Haha, han skrev " tilsvarende "hansa" tribune" og du tror han mente tre eksakte kopier av Hansa... En langside som ikke rekker frem til 16-meterne en gang, ja det trenger vi nok.

Forresten kan jeg ikke huske å ha sett planer for å rive Gamle Sitte (heldigvis). Bran trenger ikke bruke millioner av kroner når man allerede har en sittetribune med brukbare forhold. Siste delen av denne tribunen ble sluttført så sent som i 97. Det trengs kun litt oppshining, samt bedre utbytting av arealene (seter helt ned til banen på vestsiden).

Tipper det mest aktuelle er å rive Nordre (bygge en ny hovedtribune der), samt bygge en Hansaklone i svingen. Dette med lukkede hjørner er noe vi publikum drømmer om og noen snakker om som det var en selvfølge, men jeg tviler dessverre på om Brann gjør dette med mindre de absolutt må (altså dersom de trenger den ekstra kapasiteten).

enavgutta


enavgutta

Når vi først snakker om det. Til dere sitteplassmattematikere; hvor mye vil sitteplasser i hjørnene øke kapasiteten? Hvor mye kan vi håpe på ?
22 ooo kanskje?  Bare slenger ut et tall her

Henki

Quote from: "enavgutta"

selvom noe slikt aldri må forekomme i Bergen; altså leiligheter i et Stadionkompleks.

Ballen skal fremover!

enavgutta


grei

Uff, landskamper osv, nei la dette være Brann Stadion og ikke Mulighetenes Arena.

Angående hjørneplasser er det vanskelig å si hvor mange plasser dette ville kunne bety. Nærmere tusen i hvert hjørne? Uansett har jo Hansasvingen bygget inn inngangspartiene i selve hjørneområdet, noe som betyr at det skal kostbar ombygging til å få lukket hjørnene. Tipper de ser på det som helt uaktuelt. I den andre enden der de starter fra scratch er det kanskje større sjanse, men så lenge stein på stein-filosofien råder (bygge litt etter litt) så er det vanskelig å se for seg en så helhetlig løsning.

Blææ

Grei skrev:
Haha, han skrev " tilsvarende "hansa" tribune" og du tror han mente tre eksakte kopier av Hansa... En langside som ikke rekker frem til 16-meterne en gang, ja det trenger vi nok.


Tror du er litt kort i hodet du Grei,
ont follow me,Im lost too

Brann-Peter!

eg synes ikkje at det e en god ide Ã¥ være pÃ¥ nedre del av hansa, det blir dÃ¥rlig stemning, delvis dÃ¥rlig sikt...hvertfall pÃ¥ det mÃ¥let mot klokkesvingen... funker det ikkje Ã¥ (ikke bevare storestÃ¥, men bygge den større og "pusse den opp"??)...  by the way, e det noen som har oversikt over hvor mange stÃ¥plasser vi kan ha??

_________________

Alt for Bergen, Alt for Brann...
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

grei

Quote from: Nå er vel internasjonale mål på en fotballbane ca 105*68 meter. Jeg er ikke sikker på om Brann Stadion holder de målene, jeg går ut ifra det.

Hansa tar ca 3600 i dag, deler det på 68 meter, så finner man ut at Hansa tribunen tar 53 mennesker per meter i høyden.

Tilsvarende tribuner på langsiden : 105*53 =5565 *2 =11130

11130 + 7200 (kortsidene tilsammen) = 18330

Svaret er 18330 tilskuere fordelt på 4 "Hansa" tribuner rundt stadda.


Det var siste ord i den saken.

Brannfrelst

Hansa tar 4157.
Gamle sitte 4339.
Umbro 2700.
Store Stå 3000.
"lille stå" 800
Ståplasser klokkesvingen 1500.
Sitteplasser klokkesvingen 1004.
2.10.07-Gullet kom hem!

Branntilegdør

var ikke tilfelle alikevel det jeg mente  :shock:

enavgutta

Gamle sitte og Umbro kan vel med fordel gjøres høyere.

Branntilegdør

ja, få samme høyde på som hansa. I tillegg innmat ala hansa. Altså, ikke det samme, men noe av samme kvalitet. Dassen på gamle gamle sitte er jo rævva.

Ole Brom

Quote from: "Branntilegdør"ja, få samme høyde på som hansa. I tillegg innmat ala hansa. Altså, ikke det samme, men noe av samme kvalitet. Dassen på gamle gamle sitte er jo rævva.


Du får drite heme før du går på stadion da :lol:

Branntilegdør

eg holder ikke til på den delen, men det er jo en skam at fasilitetene er fra før krigen.

enavgutta

Merkelig at Brann stort sett har gitt faen i Stadion opp gjennom de siste årene egentlig... heller brukt pengene på spillerflopper. Heia Kai Eskelinen !

Ricky

Quote from: "enavgutta"Merkelig at Brann stort sett har gitt faen i Stadion opp gjennom de siste årene egentlig... heller brukt pengene på spillerflopper. Heia Kai Eskelinen !


Vet nesten ikke hva jeg skal svare på dette... Du husker Kaj Eskelinen, men du har ikke fått med deg gjeldskrisen og utbyggingen av tre tribuneseksjoner de siste par årene?

Xminator

Det er jo en rød tråd fra Hansatribunen og Tennfjord til økonomisk ruin og Teitur kvalikk... De som ikke ser den har et problem.

Så 18 000 om planene fra forrige årtusen gjennomføres :p Tror Gamle sitte var siste tribunen de planla å rive.

Jeg ønsker i utgangspunktet noe som virker brattere. Arena Aufschalke var jo rå ;) Ideelt sett burde det virke som om publikum henger over banen.

Og igjen, jeg vil ha ett stadion som smadrer Branns offisielle tilskuerrekord. Bygg for festene, hverdagene er grå nok!

enavgutta

Okay, Ricky.. tar det til meg at det var en litt feilaktig spissformulering. Men men, nå da ikke lenger slike pengeutpressere som Thoresen og Giske. Men samtidig burde de gjøre noe helt, og ikke så stykkevis og delt. Regner med at ikke Mastadonten teller, for den hører mer hjemme på Briskeby enn Stadion.

Enig med "Utsletteren" her at vi må få en arena som er bygget for fest, så får de grå hverdagen heller være litt ekstra grå.

Felt F forever

Bare vi unngår skandalefinansieringen som preget Brann på slutten av 90-tallet, så kan vi gjerne utvide Stadion til den store gullmedaljen (HAHA likely) ... sitter forresten på felt F - noe kjipt å bare ha kaldt vann å vaske hendene med når du har vært på dass...

Ole Brom

Tror nok det er fortvilende for Brann å sitte å se på klovnepolitikerne her i Bergen som snakker i STORE ord om bybane og ny byarena ! Hvor mange år har vi ikke hørt dnakk om dette ? Skjer jo fan ete meg ingenting !

Brann må ta tak i dette sjøl for vi kan ikke vente lenger, gjør vi det må vi spille alle hjemmekampene på "bortebane" ettersom stadion forfaller og forfaller. Sier jo litt om standarden når ene sittetribunen IKKE kan brukes på Bryan Adams konserten fordi man er redd for at den skal kollapse !

Nei Brann, kjør løpet sjøl, få tak i sponsore som Chess, Mohn og andre pengesterke folk og lag en ny arena SELV !

Branntilegdør

ja, hvis Brann skulle være sÃ¥ heldig Ã¥ kvalifisere seg for RL eller uefa, sÃ¥ mÃ¥ Brann mest sannsynlig spille kampene i stavanger.. eller en annen by for den saks skyld. Dvs Skal Brann fÃ¥ sÃ¥ mange tilskuere som dem har mulighet for Ã¥ fÃ¥ der nede(ikke sammenlignet med her), men der nede. SÃ¥ mÃ¥ nok Brann betale buss eller bÃ¥t til tilskuerene. Brann kommer uansett til Ã¥ tape mange penger i forhold til hva dem kunne tjent pÃ¥ Ã¥ spille kampene for noen  tusen pÃ¥ stadion.

abe78

Quote from: "Branntilegdør"ja, hvis Brann skulle være sÃ¥ heldig Ã¥ kvalifisere seg for RL eller uefa, sÃ¥ mÃ¥ Brann mest sannsynlig spille kampene i stavanger.. eller en annen by for den saks skyld. Dvs Skal Brann fÃ¥ sÃ¥ mange tilskuere som dem har mulighet for Ã¥ fÃ¥ der nede(ikke sammenlignet med her), men der nede. SÃ¥ mÃ¥ nok Brann betale buss eller bÃ¥t til tilskuerene. Brann kommer uansett til Ã¥ tape mange penger i forhold til hva dem kunne tjent pÃ¥ Ã¥ spille kampene for noen  tusen pÃ¥ stadion.


Enig, men det blir ikke europacupkamper forran noen tusen på stadda uansett. Fasilitetene på stadion er for dårlig...
.og husk!

Erik

Etter de gammle planene når Hansa ble bygget ble hansa 3 eta høy mens nye umbro blir 6 eta høy, så umbro blir en stor tribune!!!

2rB

http://euro.nhh.no/stud/s011026/stadion/brann.shtml

Legg merke til at det er modell av slik stadion var planlagt, då dei begynte på Hansa, i stolpen til høgre.

Her er forresten ein link til:
http://www.skbrann.org/klubben/stadion/nystadion

enavgutta

Gud hvor herlig det blir når vi får alt på plass og hele stadion synger "Byen è Bergen" ... blir magisk :)

Ole Brom

Med denne fremdriften så er vi alle blitt grå i håret når en ny byarena står klar !

enavgutta

Okei, 10 i odds e bra. Setter en rød en på det, det har jeg råd til å tape.

Odd

Ok, du gir meg 100,- hvis ingenting stort skjer på den fronten innen utgangen av 2004. Så gir eg deg 1000,- hvis det mot formodning skulle skje noe... *hehe* 'like stealing candy from a kid'..

enavgutta


Blææ

http://www.ba.no/nyheter/article1133562.ece


Etter hva som skrivest i dagens BA så er jeg lite lysten på noe Byarena der Brann som det blir uttalt bare vil stå for 1% av inntjeningen og garrantert vil bli prioritert deretter.
Det er hårreisende at denne Linde fabler om en byarena uten gressmatte...og evt uten Brann..?
Hvor dum kan man bli,man er garrantert full støtte fra alle Brannfans i Bergen med et slik prosjekt. :lol:  
Nei det er nok bare til å bygge på stadda og la disse østlendingene i Arealutvikling bygge seg en Håndballbane eller to så kan vi sitter på stadda å le av dem.
ont follow me,Im lost too

Go Up