• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Spillerstallen til Brann

Started by Ole Brom, May 24, 2004, 16:34:10 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ole Brom

[/b]

såvidt jeg kan huske var vel han med på juniorlaget til Brann da de vant det meste i år 2002. Vet ikke så mye om denne keeperen. anyone ?

At han fikk ny kontrakt med Brann var riktig. Håkon er en talentfull keeper og er på U-21 landslaget og har vist at han har gode egenskaper. Vil nok krige med Rønningen om keeperplassen i Brann.

Er Branns klart førstevalg på keeperplassen pr dags dato. Kan ikke huske at Ivar har åpnet en sesong slik som i år ! Han har vært solid, hatt mange klasseredninger og har reddet brann mangt engang. Han har heller ikke hatt de store "klassisk" blunderne hittil i år. Den så mye utskjelte Rønningen har vist sine kritikere at han er den beste keeperen i Brann. Måtte bare brannledelsen også skjønne dette og gi han en ny kontrakt !

FORSVAR

JAN TORE OPHAUG

Ophaug's karriere i Brann har vel gått en vei siden overgangen fra Moss..feil vei. Han er nå blitt omskolert til høyreback og må nøye seg med innhopp. Om det kommer et bud bør Brann vurdere seriøst, er nok ferdig i Brann.

EGIL ULFSTEINERLEND HANSTVEIT

Erlend er en god allrounder og "potet" som kan brukes på flere plasser. Han har nok vist seg å være best på venstreback, en plass han bør fortsette på. Erlend er en profil i Brann og jobber hardt for laget. Absolutt en av topp 5 spillerne i klubben !

CHRISTIAN KALVENES

Han har vært skadet siden han kom til Brann og har ikke fått vist så mye av den han er god for. Vi har sett litt av hans kvaliteter i Sogndal og gleder meg til å se han i aksjon for brann, SKADEFRI ! Er en spennende spiller som jeg har tro på, en lokal gutt med følelser for Bergen og Brann.

Et godt kjøp ! En god allroundspiller som både kan spille i forsvar og midtbane. Er solid i taklingsspillet, god på hodet og leser spillet godt. Sammen men Soma danner de et av Norges beste, om ikke det beste, stopperparet.

ROY WASSBERGCATO GUNTVEIT

Guntveit er tilbake for fullt både fra utenlandsk opphold og fra skade. Han ble overraskende nok for mange valgt til kaptein av Monsamjelden inneværende sesong men har vist å løse denne oppgaven på en voksen og god måte ! Han har vært solid i år og beviser at han er en mann for fremtiden. Kan brukes både i forsvar og på midtbanen.

MARTIN KNUDSEN

Martin er vel en av de mest utskjelte i Brann og alle har ett eller annet imot den gutten. Han kan gjøre 100 gode taklinger i en kamp og 1 dårlig og da er alle kritikerne etter han med engang ! Hva er det med denne mannen som så mange ikke liker ? For min del så har jeg sansen for gutten, han takler så det suser, duellsterk og gir alltid 100% for klubben !

RAGNVALD SOMAHELGE HAUGEN

Terrieren vår på midtbanen ! Jobber og sliter, løper mil etter mil og gir aldri opp. En av arbeidsjerna til Brann og kniver med Knarvik om plassen, som for meg er uforståelig ! Helge er bankers på midten !

ERLEND STORESUND

En annen local lad som har mye fotball i seg ! Fikk sin A lags debut i fjor og var med på jubelsesongen til juniorene og var vel en av de 2 som fikk A lags kontrakt med Brann etter den sesongen. Han vil nok få dine innhopp iløpet av sesongen men med den gode midtbanen Brann har så er det knallhardt om plassene !

SEYI GEORGE OLOFINJANA

Hva skal man si ? Kom som en rakett inn i norsk fotball og Brann. Har vist med sin blendene teknikk og overblikk at han er en av de desidert beste fotballspillere i Norge. Mannen er en fryd å se på, har stor spilleforståelse og har en ro på banen mange ville ha misunnet han ! Men desverre ser det ut som han kan bli solgt i løpet av sesongen/neste sesong.

ARVE WALDE

Walde familien har en talentfull fotballfamilie, broren Knut spilte også i Brann men er nå i Haugesund om jeg ikke tar feil. Arve er en spennende spiss men kan også gjøre en jobb på venstresiden. har fått innhopp i år som har vært meget positive så dette er en meget spennende spiller som Brann kan ha godt nytte av i de neste år !

TOMMY KNARVIK

Lokal stril som reiste til utlandet i ung alder og dro sikkert lærdom av dette. Men en ting han ikke lærte var selvdisiplin. Makan til syting og klaging skal en lete lenge etter !! Enten var det lite spilletid eller var det spillerdisponering og taktikk. Nå som han har fått spilletid kan jeg ikke skjønne hvorfor. Han er lat på banen og virker veldig "sur" Inntil kampen mot Bodø har han vært langt under parti men mot B/G viste han litt av "gamle" knarvik. Jeg mener at han bør selges om vi får et akseptabelt bud.

RAYMOND KVISVIK

Navnet får vel di fleste til å le og smile. Vår moroklump i Brann både på banen og utenpå ! Mannen er nesten et fotballgeni og varter opp med festfoppal uten like ! Mot B/G lekte han med hele bodø og litt til ! En bedre venstrekantspiller skal man lete lenge etter, etter min mening er han den beste i Norge !

ROBBIE WINTERSDYLAN MACALLISTER

Tok Brann og Bergen med storm da han ankom Norge, han er en spennende spiss med kvaliteter som ligner litt på Helstad's sine, er rask, god på hodet og er en flink medspiller. Dette er en kar vi bør vente oss mye av fremover !

KRISTIAN YSTAAS

Kom fra Sogndal og har vist sine kvaliteter som en spiss skal. Han er en lur spiss som vet å være på riktig plass. Har scoret 3 mål på 3 kamper sålangt og er en meget spennende spiss som jeg forventer mye av !

THOMAS LUND

KennethS

Knut Walde e på utlån til Haugesund, regner med han retunerer til Brann når Wassberg og Ulfstein forsvinner til neste år.
tå på Brann

Knixen

Det var no veldig så mange keepre Brann har ;-)

Ole Brom

Quote from: "Knixen"Det var no veldig så mange keepre Brann har ;-)

Hehe ja de er omskolert hele gjengen :)

Austevolling

Ska vera so mongen keeperer. Torbjørn må jo inn so reserve keeper han no når Ivar må stå øve neste kamp!
g e STRIL, og da ska eg ALLTID vera!!

Go Up