• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Livlig i Hansasvingen

Started by [bat], May 23, 2004, 23:47:28 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

[bat]

Synes mange av tilskuerne på Hansasvingen fortjener en takk i tillegg til storestå for at det til tider blir bra stemning og mye liv på tribunene!
Så får vi krysse fingrene for minimum 5000 flere på neste kamp, og enda bedre stemning.

Heia Brann og 12mann!
stolt og kry-

Erik

Bare dumt at det på 2 mål til før de våkner skikkelig til!!!

Mr_Soma

Er fullstendig enig!

Måtte ta til takke med Hansa idag - så jeg plasserte meg helt oppe.

Og for en gjeng som befinner seg her!
Spesielt den delen som er mot Haukelandshallen, de fikk med seg resten av Hansa på forskjellige sanger.

Når "Byen e bergen" runget over tribunen var det tedenser til gåsehud altså!

Og ikke minst når SS holdt "Vi e brann bergens stolthet" gående i sikkert 20 minutter i strekk - det var MAGISK!

Go' on!

[bat]

Sant nok, men det er en begynnelse  :lol:  Hadde fjortissene på rad 7 på Z feltet blitt pælmet vekk kunne vi lengre bak (og sikkert de fleste andre) fått det litt mer gøy også  :evil:
stolt og kry-

monzilla

Hansa dro i gang et par sanger før scoringene...

Likte best den der når nesten hele felt Z ropte "ut med pakket" til en eller annen jævel på storestå-tribunen som gjorde noe. Så ikke hva han gjorde, men det førte til at to politimenn gikk bort og preiket med han, og da vår venn på storestå hørte ropene ble han plutselig veldig tøff, noe som endte med at han ble kastet på hodet ut :)

[bat]

Quote from: "monzilla"Hansa dro i gang et par sanger før scoringene...

Likte best den der når nesten hele felt Z ropte "ut med pakket" til en eller annen jævel på storestå-tribunen som gjorde noe. Så ikke hva han gjorde, men det førte til at to politimenn gikk bort og preiket med han, og da vår venn på storestå hørte ropene ble han plutselig veldig tøff, noe som endte med at han ble kastet på hodet ut :)

Jepp, Sandsliklanen holder orden :p
stolt og kry-

Mr_Soma

Det er virkelig bra trøkk på Hansa.

Noe sier meg at mange har flyttet seg fra Store Stå og over på denne tribunen av en eller annen grunn?

For det var jo ikke sånn helt i begynnelsen...

Men Hansa har fått sitt lille "samfunn" der - helt genialt spør du meg.

Må få slik over hele Stadion!

enavgutta

Mr_Soma

Ja jeg vet -

Det er triste saker.
Greit nok, Bodø Glimt er ikke den mest attraktive motstanderen.

Men under 10 000 på en ellers så kjedelig søndag, og været var ikke noe dårlig heller.

Folk må ikke skylde på slike dumme fenomén, at " været er dårlig" da sitter vi heller hjemme og ser kampen forran tven med nystekte vaffler og en dæsj krem i kakaoen.

Herlighet folkens!
De lyser jo bare <<medgangssupportere>> lang vei!

Med en gang Brann storspiller i en bortekamp så spretter enhver bergenser ut fra hus og hytte for å gå på stadion. Men så spiller de ikke noe sambafotball denne kampen, men vinner allikevel - men for så og tape i neste bortekamp.

Da har vi fenomenet, og alt er ett faktum, drøyt 9000 på tribunen.

Tynt spør du meg! Vi bor i Bergen.

enavgutta

Eventuelt syltynt. Kommer en 6-7 tusen på Røkkeløkka i ny og ned, og det bor vel ikke mer enn knappe 20 000 i rosenes by, til sammenligning.

Hjemmesitterfenomenet è kjipt. Håper en bedring av fasilietetene vil medføre at flere sessongkort blir solgt og dermed fotballfeberen stiger. Egentlig burde jo Stadion vært utsolgt så mye som det snakkes om Brann i Bergen om dagen... Merkelig

grei

Synes det var ufattelig slapt på tribunene i dag. Lite folk og nedtur for Hansa som var helt på styr de siste 20 min mot Ham-Kam. I dag var det allsang et par ganger, men da helt i utakt (en versjon øvre, en nedre og en Store stå). Kjipt, vi hadde bra tendenser en stund.

Skumling

Quote from: "grei"Synes det var ufattelig slapt på tribunene i dag. Lite folk og nedtur for Hansa som var helt på styr de siste 20 min mot Ham-Kam. I dag var det allsang et par ganger, men da helt i utakt (en versjon øvre, en nedre og en Store stå). Kjipt, vi hadde bra tendenser en stund.

Sånn hørtes det ut fra min posisjon foran tv-skjermen også.

Skumling

Quote from: "[bat"]Sant nok, men det er en begynnelse  :lol:  Hadde fjortissene på rad 7 på Z feltet blitt pælmet vekk kunne vi lengre bak (og sikkert de fleste andre) fått det litt mer gøy også  :evil:

Hva i SVARTESTE mener du med det?! Sitter der selv  :wink:

[bat]

Quote from: "Skumling"
Quote from: "[bat"]Sant nok, men det er en begynnelse  :lol:  Hadde fjortissene på rad 7 på Z feltet blitt pælmet vekk kunne vi lengre bak (og sikkert de fleste andre) fått det litt mer gøy også  :evil:

Hva i SVARTESTE mener du med det?! Sitter der selv  :wink:

Mener den rekken med tullete fjortiser som ikke gjør annet enn å lage kvalme for alle andre som sitter rundt der. "jævla fittetryne - dra puppene ut av øynene dine" er ikke akkurat noe familiene rundt har betalt for å høre..

Skjønner veldig godt at folk reagerer på ulikt vis, men når det hetses og bannes uavkortet i 2x45 minutter begynner folk å bli lei.. Jeg vet GODT at jeg ikke er den eneste som synes det.
stolt og kry-

Blææ

Eeeh,Skumling.
Var du kampen eller satt du hjemme i divanen...?
Uansett  om Skumling var på kamp eller ikke så det er noe på gang i Hansaen,men det kan bli mye mye bedre.

Man kan jo drømme sa noen for 3 år siden når Hansafolket ville ha hele tribunen som supportersving,nå er det iferd med å skje.
Til dere 6-700 som er igjen på SS,bygg seter på SS og dra dere opp på Hansaen dere dere hører hjemme.
ont follow me,Im lost too

Ole Brom

Quote from: "Blææ"Eeeh,Skumling.
Uansett  om Skumling var på kamp eller ikke så det er noe på gang i Hansaen,men det kan bli mye mye bedre.

Man kan jo drømme sa noen for 3 år siden når Hansafolket ville ha hele tribunen som supportersving,nå er det iferd med å skje.
Til dere 6-700 som er igjen på SS,bygg seter på SS og dra dere opp på Hansaen dere dere hører hjemme.

Tja dette er jo en ganske interessant tanke da ! Det har jo vært så mye snakk om ny "SS" plass i klokkesvingen når den blir bygget, hva med å lage ny SS tribune i Hansa tribunen ? Denne tanken likte eg !

Blææ

Ole Brom

Prøvde ikke gamle BST å få til en ordning med Brann angående plassering i Hansatribunen for SS medlemmer ? Mener å huske dette. Man bør vel gjerne ta opp igjen denne diskusjonen ?

Blææ

Legg da til grunn at det er stor,meget stor forskjell på hele tribunen og et felt som var prøvd tidligere med lite hell.

Brannfrelst

Hadde vert bra å fått Store Stå under her.. F.K.S. på æ feltet i hansa..
Blir jo sinnsyk trøkk når vi synger under tak,husker jeg rett ble det d i 99 når SS var her.
Men samtidig liker jeg Store Stå veldig godt da...
2.10.07-Gullet kom hem!

BL

Quote from: "Brannfrelst"Hadde vert bra å fått Store Stå under her.. F.K.S. på æ feltet i hansa..
Blir jo sinnsyk trøkk når vi synger under tak,husker jeg rett ble det d i 99 når SS var her.
Men samtidig liker jeg Store Stå veldig godt da...

hadde faktisk vært noe!!! kanskje vi kunne klart å fylle hele hansa en gang i tiden med syngende supportere... då hadde det blitt trøkk på stadion!!!! hansa er jo en bra tribune med tanke på tifo også....

men det er vel ikkje helt realistisk  :wink:
Hansa-
Felt Z

enavgutta

Som jeg har poengtert i en annen diskusjon her tror jeg at jo flere sessongkort som selges, og det tror jeg man vil gjøre i tiden og sessongene fremover etterhvert som Stadion utbedres, så vil stemningen stige, f.eks på Hansa. Sitter selv på Hansa og har en del partoukort folk rundt meg, til deles stille og rolig de første kampene, men artig å se at fotballfeberen har virkelig tatt grep og de heier med som om de var hardbarkede StoreStå'ere. Min teori at det bor en Brannfanatisme i alle, den må bare vekkes til live noen ganger. :)

Formica

Hva med å ta hansa med på "sk brann, bergens stolthet?
Det hadde vært nokke.. Litt kjipt at ikke hansa og ss er mer samkjørt. Er ikke sjelden at det synges på to forskjellige sanger..

Skumling

Quote from: "Blææ"Eeeh,Skumling.

Kai-Olai

Satt på Hansa og prøvde faktisk å få folk med på "sk Brann, Bergen stolthet" et par ganger da SS holdt på, med det var ikke så lett..
Det blir ikke akkurat lettere å få igang stemningen når du prøver å reise deg å skape litt liv, og de bak deg klikker i pissvinkel siden du står!! Det skal ikke være lett..

enavgutta

grei

Quote from: "Kai-Olai"Satt på Hansa og prøvde faktisk å få folk med på "sk Brann, Bergen stolthet" et par ganger da SS holdt på, med det var ikke så lett..

Det er vanskelig nok å få de til å bli med på vanlige korte sangerr. Den "sangen" der blir alt for anmasende til at Hansa blir med. Man må nok begynne litt mer forsiktig, med sanger som pubikum vet tar slutt innen alt for lang tid (Vi e Brann f.eks).

Ole Brom

Quote from: "grei"
Quote from: "Kai-Olai"Satt på Hansa og prøvde faktisk å få folk med på "sk Brann, Bergen stolthet" et par ganger da SS holdt på, med det var ikke så lett..

Det er vanskelig nok å få de til å bli med på vanlige korte sangerr. Den "sangen" der blir alt for anmasende til at Hansa blir med. Man må nok begynne litt mer forsiktig, med sanger som pubikum vet tar slutt innen alt for lang tid (Vi e Brann f.eks).

OG Byen e Bergen !!

enavgutta

Byen è Bergen virker det som både gammel og ung klarer å være med på - på Hansa.. :) hehe

2rB

Quote from: "enavgutta"Byen è Bergen virker det som både gammel og ung klarer å være med på - på Hansa.. :) hehe
MEN - Me på SS må lera oss å synga sangene meir enn 2x...
Dei korteste sangene er ferdig i eine enden før dei brer seg - so synges det ein gant til - og så er det slutt...

Ole Brom

Quote from: "2rB"
Quote from: "enavgutta"Byen è Bergen virker det som både gammel og ung klarer å være med på - på Hansa.. :) hehe
Dei korteste sangene er ferdig i eine enden før dei brer seg - so synges det ein gant til - og så er det slutt...

Enig der ! Husker Sk Sk Brann sangen runga i nesten timevis før ! Vel var vel gjerne i 20 minutter av gangen :) Ja disse sangen dør ut nesten før de har begynt !

Kruxleiven

Fordi man er lei de samme sangene derfor går de så kort. Det er min teori i hvertfall.

Stoffi

Nei, fy faen. 2 ganger er nok.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Ole Brom

Ja er enig at 2 ganger er nok. Problemet er som man er innpå er at sangene er ofte korte og da kan man bli "lei". Jeg savner flere lange sanger med god tekst, med god tekst om 'Brann og Bergen. Hvorfor ikke komme opp med sanger selv spør vel mange da ? Ja jeg har ymtet om å få gjort noe, laget en sanggruppe hvor vi kan møtes med kreative hjerner og få laget sanger, tekster og kamprop. Vi har Tifo gruppe i BBB, hvorfor ikke ha en avdeling som tar for seg dette ?

Go Up