• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Fortjent tap

Started by sekto, May 20, 2004, 21:14:07 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

sekto

Elendig spilt i dag. Faktisk så dårlig at jeg må si tapet var fortjent. Ingen kreativitet på midtbanen, som stort sett ble overspilt i første, og ingen i angrep som skapte noe.. Spilte bra i 5 minutter og fikk mål da..

Var tamt og tragisk Brannlag som kom på banen i andre omgang.
Kem har innbilt dem at de skal prøve å småspille midt på egen banehalvdel? Er jo dømt til å tabbe seg ut.
og når en spiller kommer i problemer, så tar han ikke å klarere, nei han spiller ballen til en medspiller som dermed kommer i enda større problemer, og sånn fortsetter det til de mister ballen..

Brann spilte hverandre dårlig, og spilte Stabæk god i andre.. Våknet først når de hadde fått to mål i tryne og det var 15 minutter igjen..

Irriterende tap.. I stede for å kjempe i toppen nå, så må vi sloss i bunnen..

megleren

Tror vi må se i øynene at Brann er det laget som ikke kan krige. Alle slåss jo oss ut av stilen og har oppdaget det mange ser, Tar vi Kvisvik og Olofinjana ut ved å slåss med de.. Ja da er vi noen hodeløse høns som løper i ring. Tror vi må kjøpe noen som kan krige og slåss om hver en ball. Når vi møter krig må vi krige igjen. Men hvem vi skal kjøpe? Og vi mangler noen mann. Ikke har vi erstatning for Hanstveit og høyre siden er jo ikke der. Tror de som spiller på topp vil nok komme. Men noen kant spillere trenger vi. Ny venstre back og høyre back og en kant spiller på samme side.
r og blir et sittesvin på Hansa

Sotraanda

Quote from: "megleren"Men noen kant spillere trenger vi. Ny venstre back og høyre back og en kant spiller på samme side.

Venstre back? Greit, Hanstveit er skadet, men kalvenes er jo backup for han, men han er jo også skadet... Eg mener Brann trenger en ny høyre kant, og en gammel kriger på midten, nemmelig Svante...!!
ater, heter, hater NFF!

GhostDog

Her er mer mangler enn en høyrekant. Her mangler basiskunnskaper som det å dempe en ball, sentre en ball, starte et løp, opptre som et lag og FIGHTE som menn, ikke som et fjollete piker 14 lag.. En ny høyreving vil ikke gi laget de basiskunnskapene - dessverre.

Nei, her må nok Mjelden gå i seg selv å se hva han må gjøre for å få disse "late f..." til å jobbe hardere. Trekk de i lønn, og sett pengene på konto for kjøp av noen gode spillere - ikke noen lovende 2dre div. spillere som kanskje kan bli bra i 2010.
 Beer a day keeps the doctor away!

Sotraanda

Quote from: "GhostDog"Her er mer mangler enn en høyrekant. Her mangler basiskunnskaper som det å dempe en ball, sentre en ball, starte et løp, opptre som et lag og FIGHTE som menn, ikke som et fjollete piker 14 lag.. En ny høyreving vil ikke gi laget de basiskunnskapene - dessverre.

Nei, her må nok Mjelden gå i seg selv å se hva han må gjøre for å få disse "late f..." til å jobbe hardere. Trekk de i lønn, og sett pengene på konto for kjøp av noen gode spillere - ikke noen lovende 2dre div. spillere som kanskje kan bli bra i 2010.

Hallan, no må vi roe oss.... Brann på sitt beste er et kanon lag, se på Molde kampen. Mange andre ganger i år har vi også spilt bra, la oss ikke ta helt av etter 1 veldig dårlig kamp.
Men forstår så absloutt frustrasjonen, for innstatsen i dag var rett å slett skandaløs!!
ater, heter, hater NFF!

Kruxleiven

Problemet Sotraand er vel bare at slike kamper som mot Molde kommer altfor sjelden.

Sotraanda

Quote from: "Fiore9"Problemet Sotraand er vel bare at slike kamper som mot Molde kommer altfor sjelden.

Riktig, å det har eg ikke sagt noe på. Poenget mitt er at i de kampene beviser hvertfall guttene at ferdighetene er der!
ater, heter, hater NFF!

GhostDog

Quote from: "Sotraanda"
Quote from: "GhostDog"Her er mer mangler enn en høyrekant. Her mangler basiskunnskaper som det å dempe en ball, sentre en ball, starte et løp, opptre som et lag og FIGHTE som menn, ikke som et fjollete piker 14 lag.. En ny høyreving vil ikke gi laget de basiskunnskapene - dessverre.

Hallan, no må vi roe oss.... Brann på sitt beste er et kanon lag, se på Molde kampen. Mange andre ganger i år har vi også spilt bra, la oss ikke ta helt av etter 1 veldig dårlig kamp.
Men forstår så absloutt frustrasjonen, for innstatsen i dag var rett å slett skandaløs!!

Syntes ikke kampen mot Molde var noe å skryte for mye av. Brann vant - men Molde spillte som et skikkelig møkkalag.
Dessuten, hvis vi sier at Brann utspillte Molde - så har faktisk Brann nå blitt utklasset av Sogndal, "knust" av Stabæk og til tider rundspillt av RbK så eg vet ikke.. Jeg mener fortsatt at der mangler mer enn en høyre midtbanespiller.

"Sjefsdeppa"
 Beer a day keeps the doctor away!

Xminator

Så snart Brann innser at Winters aldri vil gjøre Brann til noe mer enn et middelmådig fotball-lag er mye gjort. Det er en del rutinerte norske måltyver med usikker fremtid i middelmådige utenlandske serier. Om en ikke går etter for eksempel Sæternes "fordi vi har Winters", så er det noe galt. Branns spisser slik vi har sett det til nå i år er enkelt og greit for tannløse. Winters gjør jo mye bra, demper ballen og setter fart mot mål. Eget mål. Det virker jo også som om farlig sone er noe han er redd og bør springe fortest mulig bort fra :p Synest også han er for lite aggresiv på innlegg og retur.

Både Dylan og Ystås er fremdeles uferdige. Ystås er vel den som har vert flinkest til å plassere seg i scoringsposisjon. Det er ikke tilfeldig at han er stjal målet til Walde og var den som umarkert fikk bredside ballen i mål mot Stabæk. Spiller han resten av kampen for Brann scorer han mer enn ti mål totalt, mest sannsynlig 15-16. Drømmen må jo være at Helstad blir kjøpt hjem igjen. Og da på bekostning av Winters.

OG, den av Branns høyrekanter som har fått høyrekanten mest i gang er jo Knarvik. At han driter seg ut defensivt i samme kampen er jo en annen sak.

Laget som det bør være neste kamp:
Rønningen
Guntveit-Soma-Bjarnason-Hanstveit
Ystås-Haugen-Olofinjana-Kvisvik
Winters-Dylan

OG 120% innsats.

Ole Brom

No spilte jo Ystaas høyrekant, noe jeg mener er misbruk av hans talenter ! Han bør spille spiss, ferdig med det ! Så får heller Dylan og Winters kjempe om den andre spissplassen til vi får en scoringskåt spiss på plass, og ja Helstad hadde vært drømmen !

Etter min mening bør Knarvik selges snarest, men om det er noen som vil ha han er jo en annen sak !

Laget som spiller mot Bodø Glimt bør være vinnerlaget !!!:)

KennethS

Laget som bør starte neste kamp:

Rønningen
Ophaug, Soma, Bjarnasson, Hanstveit
Guntveit, Haugen, Olofinjana, Kvisvik
Ystaas, Winters
tå på Brann

BL

Quote from: "KennethS"Laget som bør starte neste kamp:

Rønningen
Ophaug, Soma, Bjarnasson, Hanstveit
Guntveit, Haugen, Olofinjana, Kvisvik
Ystaas, Winters

er hanstveit bra igjen?
Hansa-
Felt Z

Suppesupporter

Kampen mot Stabæk var en merkelig affære. Stabæk virket til å bli ekstra motivert av at Martin Andresen signerte ny kontrakt i pausen. En spiller som ikke var på banen en gang, klarte å motivere Stabæk mere en det faktum at Brann ledet 1-0 - og Brannspillerne burde blitt sinnsykt motivert av å kunne ta 3 poeng på Nadderud.

Når Mjelde presterer å bytte ut Winters med Knarvik, i kampen for å score mål og ta poeng, da blir jeg sjokkert!

Gang på gang, så irriterer jeg meg grenseløst over den elendige innsatsen til Knarvik. Det virker som om guttungen er så høyt i skyene i eget hue, at det å løpe, jobbe, kjempe for å vinne ballen, er en oppgave som han gir til de andre lagkameratene. En spiller som kun virker til å være interessert i å trille ball og skyte fra langt hold, har ingenting på et Brannlag å gjøre. Et Brannlag som nå må vise at de vil blø for klubben!

Men f*** heller. Jeg skal stille på stadion som alltid, og heie Brann frem til seier mot Glimt!

BL

Quote from: "Mr_Soma"Helge Haugen kan ikke stilles i denne kategorien, Olofinjana er mer offensiv og ballfordeler enn han er en kriger.

har du fulgt med i det siste eller? er vel ingen som kjemper eller kriger mer enn haugen og olofinjana på sitt beste... begge to jobber og kjemper hele kampen gjennom!!
Hansa-
Felt Z

sekto

Haugen er jo en fighter.. Han kjemper hardt, men han mangler fortsatt litt ferdigheter når han vinner ballen. Men han er ung og trenger tid.. Olofinjana skal fordele ballen og ta seg av det offensive finspillet, og jobbe på hardt for å styre midtbanen. Men han er ingen knokkelspiller, og  han skal ikke brukes som det heller.. Da får han ikke utnyttet ferdighetene.

Det Brann trenger etter min mening er en spiss som kan snitte 15 mål per sesong minst. En som kan skape sjanser alene og som er sikker når han får muligheten.
Får vi en sånn spiller, så er blir også de andre spissene bedre..
PFO spilte bra når han hadde Helstad med seg f. eks, når Helstad dro, så ble PFO dårligere..

Ole Brom

Chess ville vel hente en spiss til oss ! Har ikke hørt så mye etter KaraDASS episoden. Kanskje vi kan få en forhjulspresang i sommer  :lol:

Go Up