• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Møkkalag!

Started by Cogito, May 20, 2004, 21:11:20 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Cogito

have a dream!

Ole Brom

Forlanger at Mjelde kan lære seg å bytte riktig !!! Hvorfor bytter han ut winters og inn med knarvik ?????????????????????? Kan noen være så vennlig å forklare logikken bak dette bytte ?

Kruxleiven

Cogito

QuoteI admit it. Jeg er en dårlig supporter. Lei av dette laget nå.

Såså, det tror jeg ikke du mener Fiore9. Alvorlig talt, jeg kaller Brann et møkkalag, et drittlag, en gjeng med amatører som burde skamme seg etter en sånn kamp som dette. Det gjør jeg fordi jeg elsker Brann, og fordi det smerter meg langt inn i sjelen å se de slik som idag. Den man elsker tukter man. Det jeg så idag ga meg tarmslyng og lepra. Nå er jeg spent på søndagen. Men nå anser jeg Brann som et bunnlag. Skamme seg. Gå hem!
 have a dream!

BL

vi følger brann i tykt og tynt... uansett kordan det går så stiller vi opp!!! syns vi fortjener og skal kreve mer innsats og bedre spill enn det vi fikk idag!!!!!  det virket som laget var fornøyd med de 15 min som de faktisk spilte ganske ok... men det var kun ok! dette spillet bør ikkje fortsette mot bodø på søndag. det stikker dypt og gjør vondt når brann spiller på et så lavt nivå. vi fortjener bedre! brann fortjener og kan bedre!!!
Hansa-
Felt Z

Brann69

Quotebrann spiller på et så lavt nivå. vi fortjener bedre! brann fortjener og kan bedre!!!

Tviler sterkt på at de kan bedre.  Endelig hadde vi på papiret et svært bra lag, men det var bare på papiret.  Bortsett fra Soma, så er det ikke en spiller i Brann som ser ut til å ha noen som helst interesse av å heve seg over akkurat det som er nødvendig for å bli værende i eliteserien. Med RBK godt under normalformen hadde vi en eventyrlig sjangse til å henge med denne sesongen,  men selv med dette laget er vi og blir et bunnlag.
Hater det. Hater at jeg er nødt til å kaste bort dager, uker, måneder, år, på dette drittlaget. Det er en forbannelse. Hadde jeg bare greid å holde meg unna, men det er dessverre ikke mulig. Skulle vært avvenningsklinikker for denne brannavhengigheten,  da hadde jeg lagt meg inn med en gang, sluppet å kaste bort mer tid på dette laget.. Trøster meg med at det er værre for de som gadd å ta turen til Stabæk i dag. At de gidder...

Ricky

Herregud for en svak taktiker Mjelde har vært i år. Leste artikkelen hans på Brann.no tidligere i dag, og skjønte med en gang hvor det bar.

Kan du TENKE deg noe mer idiotisk å ha som taktikk å ligge seg lavt og satse på "hurtige overganger" (kontringer) i to bortekamper på rad, begge to mot den daværende tabelljumboen?
Det må jo være nærmere fem år siden vi hadde noen som helst forutsetninger for å kunne satse på en slik taktikk; man må jo nødvendigvis ha raske spisser med god ballkontroll som kan rykke og gå rett på mål når sjansen byr seg. Ingen småjoggende driblefanter (Winters, Knarvik) eller høye hodespillere uten ballkontroll (Macallister, Ystaas) kommer til å lykkes særlig ofte i raske overgangssituasjoner. Vi har jo heller ingen fart på midtbanen... Kvisvik, Olofinjana og Haugen - hvem skal liksom de greie å løpe fra med ballen i beina?

Brann bør seriøst gå utpå banen med den hensikt å styre kampen, vinne midtbanen og spille offensiv fotball. Backene bør mye høyere opp, slik at vingspillerne våre kan komme seg fremover på banen uten å skape store rom for kontringer imot.
Vi har teknisk gode nok spillere til å spille ballbesittende, og vi har sikringen bakover til å gjøre risikoen ved en slik spillestil akseptabel. Kvisvik var jo knapt inne på Stabæks banehalvdel!
Stabæk kunne flytte flere og flere spillere frem og være mer aggressive i å gjenvinne ballen inne på Branns banehalvdel etterhvert som Brann ség bakover på banen, og de vant fullt fortjent. De siste 20-30 minuttene fikk Stabæk fått både plass og selvtillit til å spille Brann-fotball, og da var det egentlig bare spørmål om hvor stort tapet skulle bli.

7 poeng på 7 kamper er for dårlig. Blir det ikke seier mot Bodø/Glimt, så er vi etter alt å dømme hektet av i medaljekampen allerede i mai, og må vel faktisk begynne å konsentrere oss om å holde oss over streken. Blir det seier, så får sannsynligvis heng på lederlagene igjen, siden både Tromsø, Odd og VIF skal ut i bortekamper.

Nå blir kampen mot B/G en "siste sjanse", mens det burde ha vært en kamp om å overta serieledelsen. Vi skal slå tabelljumboene, og da hadde vi hatt 13 poeng nå.

Cogito

Nei helt sant Ricky, taktikken og valgene i dag var håpløse. Men vi må la monsamjelden få tid på seg. Han bør lære av dette. Brann har i fjor høst og tidvis i vår fremstått på sitt beste når de spiller med posession. Vi skal føre, vi skal trille, vi skal kombinere. Idag adopterte vi en dårlig utgave av vif og lsk stilen. Horrible.

Everything goes down mot glimt på søndag. Bunnlag, eller fremdeles håp. Carpe sjangsen Brann. for svingende
 have a dream!

Skumling

Kan bare henge meg på det som er blitt sagt her. Det minste vi må kunne forlange er litt innsats og løpsvilje, men sånn er det tydeligvis med dette laget, uansett hvilke spillere vi har. Er det lag som ligger i bunnen og trenger poeng, så la de møte Brann. Da får de det de trenger.

Bjarnason, Kvisvik, Haugen: horribelt dårlig. Ellers er det et par spillere som i det minste prøver. Takk og lov for at vi har Soma - i en klasse for seg selv, og den beste midtstopperen vi har hatt på år og dag.

Nå må denne gjengen innse at vi er et bunnlag og ta det derfra. Blir det ikke seier mot Glimt på søndag (og tro meg, jeg er ikke altfor optimistisk), ser jeg virkelig frem til en ny sesong rundt nedrykksstreken.

BL

Quote from: "Brann69"
QuoteTviler sterkt på at de kan bedre.

jo, det er klart de kan bedre... de har de vist også. høst-sesongen i fjor var det jo klasse over. 16. mai kampen ga de ikke opp, kjempet og klarte å dra i land 3 poeng. molde kampen var jo også bra... de kan! men når de får litt motgang blir de så forbanna feige og tafatte!!!
Hansa-
Felt Z

Ole Brom

Quote from: "BL"
Quote from: "Brann69"
QuoteTviler sterkt på at de kan bedre.

jo, det er klart de kan bedre... de har de vist også. høst-sesongen i fjor var det jo klasse over. 16. mai kampen ga de ikke opp, kjempet og klarte å dra i land 3 poeng. molde kampen var jo også bra... de kan! men når de får litt motgang blir de så forbanna feige og tafatte!!!

Det virker som "hjemmekomplekset" er blitt et "bortekompleks" etterhvert. Med engang vi kommer utenfor Bergens grenser blir enhver Brann spiller elendig !

Xminator

Steffensen burde få ansvaret for juniorlaget en stund, så hadde vi nok fått sett et mer offensivt Brannlag på bortebane...

anita

QuoteDet virker som "hjemmekomplekset" er blitt et "bortekompleks" etterhvert. Med engang vi kommer utenfor Bergens grenser blir enhver Brann spiller elendig !

Får assosiasjoner te Bryne..... Ikkje bra i det heila tatt....

Men har et håb om bedre tider :)

Ole Brom

Quote from: "anita"
QuoteDet virker som "hjemmekomplekset" er blitt et "bortekompleks" etterhvert. Med engang vi kommer utenfor Bergens grenser blir enhver Brann spiller elendig !

enavgutta

Nytter ikke når Mjelde sier han vil satse på kontringer når vi spiller borte mot en bunnlag. Vi vet jo alle av erfaringer av Brann aldri klarer å forsvare en 1-0 ledelse på bortebane kampen ut.

anita

Quote from: "Ole Brom"
Quote from: "anita"

Som sagt, har et håb om bedre tider, men hvis de første bortepoengå ikkje komme snart så kan det raskt udvikla seg te et meget stort problem å me kan havna i ein situasjon som ihvertfall ikkje eg forestilte meg før sesongstart.

Me får satsa på at Lyn-kampen 31. blir vendepunktet.... Eg leve ihvertfall i håbet :)

Go Up