• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Oi! Motstanderen ville vinne!

Started by Xminator, May 20, 2004, 21:06:15 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

HVORFOR skal det komme som et sjokk på Brann at Stabæk faktisk vil gå i duellene?
Enda en gang taper vi på innsatsen. Og arroganse i forsvar. Måten Kvisvik mister ballen på før 2-1 er utilgivelig! Nå var han jo ikke den eneste.

9 hodeløse høns. Soma får godkjent, Rønningen virrer ikke mer enn normalt. Foresten ta med dommeren i samme slengen. Han kaster jo terninger i hver duell for å se om det blir frispark eller ikke. Null kontroll. Eller for å si det på en annen måte, fullt på høyde med Brann.

Vi blir mer og mer avhengige av en avslutning på sesongen med stolpe inn slik som i fjor. Kommer ikke den perioden så blir det veldig langt nede på tabellen til slutt. Noen som fremdeles mener Brann ikke trenger forsterkninger?

Ole Brom

Dette ser ikke bra ut......Enig at dommeren ikke var mye å skryte av men Brann var hakket verre om ikke enda verre en hakket verre enn verre !!!

Totalt mangel på innsats, ser ut som de hadde innkassert seieren på forhånd da "alle" slår Stabæk !! Men for å vinne en foppalkamp trengs det innsats, vilje, og mål, dette var noe Brann totalt var blottet for idag !

eksilbergenser

Alle er vel enig i at vi trenger forsterkninger. Ikke minst en spiss som evner å putte....
lt for Brann!

Ole Brom

Quote from: "eksilbergenser"Alle er vel enig i at vi trenger forsterkninger. Ikke minst en spiss som evner å putte....

ja det "så" jo ut som vi hadde god dekning på alle plasser før sesongen men nå begynner jeg å lure !

Ut med Knarvik inn med en TOPPSPISS som kan score mål  er førstepri !

Cogito

La oss for all del ikke blande dommeren inn i dette. Dette klarte Brann helt selv. Fåkkings deja vu! Slurvete amatørlag. Hvorfor vi alltid driter maximalt på Nadderud, er for meg en gåte.

Gåttabanen så skuffet jeg er nå!
 have a dream!

eksilbergenser

QuoteUt med Knarvik inn med en TOPPSPISS som kan score mål er førstepri !

Enig, ka den mannen gjør i stallen er for meg en gåte. Selg han til 1.divisjon der han hører hjemme!
lt for Brann!

Kruxleiven

Quote from: "Xminator"
Noen som fremdeles mener Brann ikke trenger forsterkninger?

Må være en kar som har forstått dette med innsats for å oppnå resultater. Hva med Flindt'en?  :lol: Alltid vært en joke i mine øyne, men 3 mål i dag er da bra. Eller Markegård som scoret i debuten? Antageligvis trenger vi noe av Gamst Pedersen, Damniel Fredheim Holm kvalitet. Kan ikke se at det blir bare lett å få tak i noe slikt. Lag som Molde og Lyn har jo prøvd seg med å hente hjem gamle stjerner. Kan ikke se at det har hjulpet dem. Stavrum har vel blitt omtalt som sitt lags dårligste i hvert fall en gang. Så vi må ha noe ungt og lovende som ikke er så lett å få tak i.

Ikke noen vits i med en toppspiss i dag som kan score mål. Vi skapte bare 2-3 sjanser likevel og scoret på en av dem.

Ole Brom

Quote from: "eksilbergenser"
QuoteUt med Knarvik inn med en TOPPSPISS som kan score mål er førstepri !

Enig, ka den mannen gjør i stallen er for meg en gåte. Selg han til 1.divisjon der han hører hjemme!

1 divisjon ?? Er han god nok for det da ??? Send han nedi bedriftsavdelingen og benken der !!!!

andy ahlsen

Tre holdt mål : Haugen,Soma og Rønningen - resten viste for all verden sine mangler.Mangel på hurtighet og intensitet i duellene. I tillegg mangler Brann totalt et eget spillemønster som kan utnytte de styrkene som tross alt er der.
Hvorfor var spissene alltid feilplassert ved hvert eneste framspill? Der spissene til Stabæk var i duell var Banns spisser ti meter unna!
Dessverre ny overkjøring på søndag mot et mye bedre lag med enda større hurtighet enn Stabæk i sitt spill.
Utrolig utvikling i fra de første kampene som lovet godt.

eksilbergenser

Hva kan jeg si? Ekte lidelse har et navn......
lt for Brann!

Skumling

Quote from: "eksilbergenser"Hva kan jeg si? Ekte lidelse har et navn......

Meget godt sagt!

Xminator

Vi må vinne de kampene der motstanderen går ut for å lage krig. Ikke bare de kampene der motstanderen spiller ball! Måten å vinne på er å gå i duellene selv og være KYNISKE med ballen.

I går stilte vi jo med det Brannlaget gjennom tidene med størst snitthøyde og mer muskler enn noengang. Likevel taper Brann så godt som alle dueller fra midtbanen og fremover. Ett paradoks. Det handler om innsats og innstilling til jobben som skal gjøres. Soma har innstillingen som skal til. Se og lær!

Er usikker på om det er riktig å krisemaksimere helt enda. Er det kampene mot Molde og Hamkam (og til dels RBK) som er årets Brannlag? Eller er det mangelen på innsats som mot VIF/Sogndal/Stabæk? La oss håpe spillerene ser mønsteret og trakker godt til i de kampene som er igjen!

Nå er det BG neste. Enda ett lag som vil gå i krigen. De har slitt og kommer garantert til å spille kynisk. Lavt press med 3 på topp som hele tiden presser forsvaret. De vil garantert slå baller i bakrommet så snart Brann mister ballen. Spark og spring og minst tre sjanser alene mot Rønningen. Hurra for Norsk Fotball!

Ole Brom

Quote from: "Xminator"Vi må vinne de kampene der motstanderen går ut for å lage krig. Ikke bare de kampene der motstanderen spiller ball! Måten å vinne på er å gå i duellene selv og være KYNISKE med ballen.

I går stilte vi jo med det Brannlaget gjennom tidene med størst snitthøyde og mer muskler enn noengang. Likevel taper Brann så godt som alle dueller fra midtbanen og fremover. Ett paradoks. Det handler om innsats og innstilling til jobben som skal gjøres. Soma har innstillingen som skal til. Se og lær!

Er usikker på om det er riktig å krisemaksimere helt enda. Er det kampene mot Molde og Hamkam (og til dels RBK) som er årets Brannlag? Eller er det mangelen på innsats som mot VIF/Sogndal/Stabæk? La oss håpe spillerene ser mønsteret og trakker godt til i de kampene som er igjen!

Nå er det BG neste. Enda ett lag som vil gå i krigen. De har slitt og kommer garantert til å spille kynisk. Lavt press med 3 på topp som hele tiden presser forsvaret. De vil garantert slå baller i bakrommet så snart Brann mister ballen. Spark og spring og minst tre sjanser alene mot Rønningen. Hurra for Norsk Fotball!

fettnok

synes kvisvik gjorde en ålreit kamp han var ikke helt i slaget men han jobbet iallefall.
det som ser ut som problemet er at det virker som om spillerene ikke har det gøy utpå banen, de gir opp med en gang de mister ballen å hvis de får en pasning som er mer enn en meter vekk fra de så gidder de ikke ta den. hvis ikke det blir litt mer entusiasme på stadion på søndag en vi så på nadderud så taper vi garantert.
det er ikke vits i å hetse knarvik ting blir ikke bedre av det, men er enig i at brann bør hente inn en spis som faktisk vet hvor målet står å at man må ta sjanser for å score. i alle kamper roter brann vekk sjanser på at de prøver å være helt sikker på å score før de skyter. vær litt vill, ta en sjanse liksom. så vidt eg vet har ikke brann tapt hjemme hittil i sesongen å får håpe at de fortsetter den trenden.
ette går aaaaaldri bra!

Branntilegdør

synes Soma bør få dobbelt så høyt brøl som resten av gjengen på stadion på søndag. En slags markering av hvordan vi ønsker folk skal opptre. For han er eneste som vil vinne.

Ole Brom

Quote from: "Branntilegdør"synes Soma bør få dobbelt så høyt brøl som resten av gjengen på stadion på søndag. En slags markering av hvordan vi ønsker folk skal opptre. For han er eneste som vil vinne.

OG Rønningen !

GhostDog

Quote from: "Ole Brom"
Quote from: "Branntilegdør"synes Soma bør få dobbelt så høyt brøl som resten av gjengen på stadion på søndag. En slags markering av hvordan vi ønsker folk skal opptre. For han er eneste som vil vinne.

OG Rønningen !

Rønningen var vel delaktig i andremålet til Stabæk? Kastet ikke han ballen til en motstander?
Ellers gjør han vel det han skal gjøre, så jeg klapper gjerne for ham.
 Beer a day keeps the doctor away!

enavgutta

Mulig jeg gjentar meg selv og andre innlegg, men skandaløs innsats når vi leder 1-0 mot bunndyrene og har mulighet til å få kontakt med toppen av tabellen. Et bedre Brannlag har vi ikke hatt på papiret på årevis, taper mot Eiksøyr, Tromsdalen og Finstand eller hva de nå måtte hete, på en møkkabane med løpebane rundt i Bærum. Vi snakker bøtelegging av en innsats som ikke hører hjemme i eliteserien. OG det e greit nok at Stabæk fikk blod på tann og ville kjempe fordi de hadde kniven på strupen, MEN slike dårlige lag skal man slå likevel. E jo drøyt å se Brann bli skremt av Stabæk på den måten.

Som flere har presiert her har Knarvik INGENTING å gjøre på dette laget. Haugen er en klassespiller som Knarvik aldri er nærheten av. Winters var nær 2-0 på Nadderud, hvis innsats hadde muligens vært en helt annen hadde han scoret her (faktsik dommerfeil, linjedommern var en gymnasiast som gjorde flere åpenbare feil, også en liten skandale spør du meg).  Og det er nettopp innsatsen som kommer til å snyte oss for Seriegull og Royal League i tiden / sessongene fremover. Mens Rosenborg, et lagt fullt av drittleie 30åringer som har vunnet seriengull de siste 11 årene, faktisk klarer å fighte seg inn igjen i toppen... så ser vi her en vesentlig forskjell på "stå og se på fotball" etter at vi leder på bortebane. Har ikke Mjelden lært gutta å sloss eller?

Hvis ikke vi ser FOTBALL på søndag, så forteller de om en dårlig spiller og bedriftskultur i sportsklubben. Da viser de forakt mot  eget ambisjonsnivå, Bergen byu, publikum - oss som alltid løser billlett på Stadion annenhver søndag.

Og jeg som trodde vi skulle hente oss inn i henge oss på toppen, stemningen skulle i taket på Hansaen og hele stadion skulle reise seg for Brann. Nå blir stille på Stadion, et kravstort sitte kommer til å følge laget med argusøyne - slik som mot Odd - og vente... i stillheten. Synd men sant, slik e det på stadion når Brann ikke leverer. Vi så tendensen i 80 minutter mot Odd, og vi så det fullbyrdet på Nadderud. Håper vi slipper å se den type fotball, arroganse, nonchalanthet mot Bodø nå og fremover.

Tvi tvi !

Blææ

Mye man kunne sagt om både Haugen og Knarvik men jeg nøyer meg med å si at ingen av dem er klassespillere og ingen av dem burde spillt for Brann.
ont follow me,Im lost too

Suppesupporter

Quote from: "Blææ"Mye man kunne sagt om både Haugen og Knarvik men jeg nøyer meg med å si at ingen av dem er klassespillere og ingen av dem burde spillt for Brann.

Kloke ord. Du er en vis mann. Men Haugen skal ha for at han kjemper innbitt for klubben! Han har hjertet uttapå drakten, og det må vi supportere sette pris på!

Knarvik er et kapittel for seg selv...

Professoren

Støttes på det varmeste! Uten Soma hadde Brann lagt under streken nå

Piddien Padden

Synes alle var ganske elendig. Unntatt SOma. Han var ganske flink. Kanskje på tide å selge Stadion og kjøpe nokken skikkelige spellare?
g è Piddien fra Padden og kem vetskje det? Jo de`e`Knadden i fra Padden

====
Eg hasje spes mykje te ovars for sure folk

Lefty

Når det gjelder Knarvik, må jeg minne folket om at det ikke er mere enn et par sesonger siden han ble "årets spiller" i Brann.
(Om jeg ikke husker HELT feil...)

Mannen mangler kamptrening/kampTENNING + en god porsjon selvtillit. Karen har jo et vannvittig skudd, det husker dere vel?

En annen ting er Egil Ulfstein; når det var et par-tre minutter igjen av oppvarmingen på Nadderud, kommer den karen tuslende...

- Er det sånn det skal være?!

At noen kan påstå at dommeren var i nærheten i går, er for meg helt utrolig! Man kan jo si det gikk begge veier, men Brann skulle hatt et straffespark på 1-0 og hadde ikke det satt spikeren i kista, så vet ikke jeg...

Lefty
Like forbanna som noen!

enavgutta

Vel,  priser kommer av framgang og det har ikke Knarvik hatt. Teitur burde tatt han med til Lyn da han drog den gangen.

Ole Brom

Quote from: "Lefty"Når det gjelder Knarvik, må jeg minne folket om at det ikke er mere enn et par sesonger siden han ble "årets spiller" i Brann.
(Om jeg ikke husker HELT feil...)

Mannen mangler kamptrening/kampTENNING + en god porsjon selvtillit. Karen har jo et vannvittig skudd, det husker dere vel?

En annen ting er Egil Ulfstein; når det var et par-tre minutter igjen av oppvarmingen på Nadderud, kommer den karen tuslende...

- Er det sånn det skal være?!

At noen kan påstå at dommeren var i nærheten i går, er for meg helt utrolig! Man kan jo si det gikk begge veier, men Brann skulle hatt et straffespark på 1-0 og hadde ikke det satt spikeren i kista, så vet ikke jeg...

Lefty
Like forbanna som noen!

Man kan ikke leve på gamle minner og priser da ! Greit nok at Knarvik har vært i Leeds og spilt bra men totalt sett har han ikke levert i Brann. Om han forsvinner fra klubben er det jeg kommer til å huske om knarvik er all sytinga og grininga i media om lite spilletid og feildisponering. Ikke hans spill, desverre..!

Brannfrelst

Er det noe jeg kan huske om knarvik så er det målet hans mot sandefjord 06/11-02!
Hadde det ikke vert for denne mannen hadde vi kanskje vert i 1.divisjon nå! Tenk litt på det dere.
Vi må gi oss å klage på spillerne våre,de trenger støtte i motgang!
2.10.07-Gullet kom hem!

Ole Brom

Quote from: "Brannfrelst"Er det noe jeg kan huske om knarvik så er det målet hans mot sandefjord 06/11-02!
Hadde det ikke vert for denne mannen hadde vi kanskje vert i 1.divisjon nå! Tenk litt på det dere.
Vi må gi oss å klage på spillerne våre,de trenger støtte i motgang!

Skal Knarvik få spille bare pga dette målet da ?? Ingenting blir fortere historie enn i fotball ! Vi må leve i nuet og det enkelte Brann spillere presterer for tiden er IKKE godt nok, og Knarvik er definitivt en av disse !

enavgutta

Gleder meg fremdeles som en hund til kampen, og likevel tross alt STOR tro på at vi vinner igjen :)

Lefty

OG Rønningen !

Herregud!

Rønningen er den største surva på HELE laget! Ting er ALDRI hans feil...
Også er han altfor opptatt av dommeren!

Og få skjorta nedi buksa, keeper! :(

Lefty[/u]

Ole Brom

Quote from: "Lefty"

OG Rønningen !

Herregud!

Rønningen er den største surva på HELE laget! Ting er ALDRI hans feil...
Også er han altfor opptatt av dommeren!

Og få skjorta nedi buksa, keeper! :(

Lefty[/u]

Og hvor mange kamper har du sett i år ?? Vil no si at Rønningen har vært ganske bra i år ! I motsetning til omtrent hele laget !! Greit Rønningen dreit seg litt ut på 2-1 målet i Stabæk kampen men eller har han vært jevnt god !

Lefty

Quote from: "Branntilegdør"
Og hvor mange kamper har du sett i år ?? Vil no si at Rønningen har vært ganske bra i år ! I motsetning til omtrent hele laget !! Greit Rønningen dreit seg litt ut på 2-1 målet i Stabæk kampen men eller har han vært jevnt god !

Xminator

Rønningen dret seg jo ikke ut på 2-1 til Stabæk. Ballen forandrer retning etter at Soma takler.

Rønningen har vert stabil denne sesongen - ferdig med det.

Lefty

Quote from: "Xminator"Rønningen har vert stabil denne sesongen - ferdig med det.

Har noen sagt noe annet?!

Lefty

Ole Brom

Quote from: "Xminator"Rønningen har vert stabil denne sesongen - ferdig med det.

Har noen sagt noe annet?!

Lefty

Da er vi enig alle tre da !:)

Go Up