• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

FASILITETER FOR BORTESUPPORTERE!

Started by KAMMA, May 17, 2004, 20:21:51 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

KAMMA

Starter med å si at det var fortjent at brann vant kampen, når hamkam ikke scorer på 3 vanvittig store sjanser i første omgang er dere klart best fra ca 60 min og ut..
Og så til det vi kommer til å huske best etter 16 mai 2004 i bergen: Vi må bare få takke brann for en vanvittig elendig tilrettelegging for bortesupportere. Det var intet mere enn en skam og en skandale! Først var det vingling frem og tilbake en mnd angående billetter, og når det endelig blir en slags ordning angående billettene blir vi plassert på FLATMARK!! Ingen helling, det virket mere som om vi var på en parkeringsplass.. Det er faktisk det dårligste vi har vært med på når det gjelder tilrettelegning for bortesupportere.. Og vi har spilt en sesong i 2. divisjon mot Trøgstad/Båstad og tynset! Unnskyld uttrykket, men arrangementet til brann angående bortefans var på linje med ei bøtte med møkk.. En skandale, håper dere ikke behandler andre bortelagssupportere på samme måte..... Og stemning, det ble det ikke på stadion før det var gått 78 minutter, da våknet publikum, fantastisk!!
lsker Kamma! 3 * VIF HAT.. i år så rykker enga ned hurra hurra.. og så var det jenta som spurte doktoren om det var mulig å bli gravid gjennom analsex, selvfølgelig svarte doktoren.. hvor tror du alle VIF supporterne kommer ifra?

Lefty

Quote from: "KAMMA"...når det endelig blir en slags ordning angående billettene blir vi plassert på FLATMARK!! Ingen helling, det virket mere som om vi var på en parkeringsplass.. Det er faktisk det dårligste vi har vært med på når det gjelder tilrettelegning for bortesupportere.. Og vi har spilt en sesong i 2. divisjon mot Trøgstad/Båstad og tynset! Unnskyld uttrykket, men arrangementet til brann angående bortefans var på linje med ei bøtte med møkk.. En skandale, håper dere ikke behandler andre bortelagssupportere på samme måte.....quote]

:D Vent med å dra kritikken av plassering av bortesupportere til Kamma har besøkt Nadderud...

Skal du stå sammen med bortesupporterne der, kommer du på kortside/svingen 30-40 meter fra banen.

Når det er sagt, var jeg i fjor glad jeg ikke så for mye av kampen! Hvor mye tapte vi?

6 -0?!

Lefty

Ole Brom

Quote from: "KAMMA"Starter med å si at det var fortjent at brann vant kampen, når hamkam ikke scorer på 3 vanvittig store sjanser i første omgang er dere klart best fra ca 60 min og ut..
Og så til det vi kommer til å huske best etter 16 mai 2004 i bergen: Vi må bare få takke brann for en vanvittig elendig tilrettelegging for bortesupportere. Det var intet mere enn en skam og en skandale! Først var det vingling frem og tilbake en mnd angående billetter, og når det endelig blir en slags ordning angående billettene blir vi plassert på FLATMARK!! Ingen helling, det virket mere som om vi var på en parkeringsplass.. Det er faktisk det dårligste vi har vært med på når det gjelder tilrettelegning for bortesupportere.. Og vi har spilt en sesong i 2. divisjon mot Trøgstad/Båstad og tynset! Unnskyld uttrykket, men arrangementet til brann angående bortefans var på linje med ei bøtte med møkk.. En skandale, håper dere ikke behandler andre bortelagssupportere på samme måte..... Og stemning, det ble det ikke på stadion før det var gått 78 minutter, da våknet publikum, fantastisk!!



Plasseringen dere fikk har vært bortesupporternes ståsted i mange år på stadion. Denne sesongen har bortefansen brukt den nye tribunen som er bygget i klokkesvingen. Grunnen til at dere ikke fikk den er nok at Brann regnet med at dere ikke hadde nok folk til å fylle den opp og på en slik kamp som 16 mai er det rift om bilettene. Da kunne heller brann selge alle 1000 setene der og bortesupporterne plassert på "gamle plassen" Dette er nok forklaringen.

Når man ser generelt på plasseringen til bortesupporterne på arenaene rundtom i norge, så er nok ikke disse plassene prioritert. Som oftest får de plassene som er minst attraktivt. Dette skjønner jeg for man bør prioritere hjemmepublikumet som går kampene. Om det er riktig får være opptil enhver å bedømme. Men det skal være sagt at på noen arenaer er det faktisk brukbare plasseringer til bortefansen.

Når det gjelder stemningen så kom dere nok på "feil" kamp. 16 mai kampene er veldig oppskrytt her i bergen etter min mening. Det er alltid mye folk, det er greit nok. Men ser en på hvem som kommer "ekstra" til disse kampene er det som oftest folk som IKKE går på stadion til vanlig. Dette kan være fulle fjortisser, endel russ og endel ungdom som er stor i kjeften etter et par halvlitere for mye. Disse kan som oftest ikke sangene og kampropene og det blir mye rot.

Men håper vi kan møtes neste år på stadion, da får dere nok den vanlige "bortetribunen" og mer stemning skal du se !

Gleder oss til 29 august da vi skal besøke dere, da skal vi garantert lage liv på tribunen :)

Kruxleiven

Whatever. Hakk i platen KAMMA. Vi har hørt det før om den elendige parkeringsplassen (herregud for en klisje. Finn på et annet kallenavn for plassen!). Jeg kan ellers ikke forstå hvordan dere kan være skuffet over livet vi lager på tribunen. Det er opplest og vedtatt i hele supporter Norge at vi har tapt oss og at vi er en middelmådighet på tribunen. Dessuten. Er man på bortekamp for å få med seg hvor livlig hjemmefansen er?

Professoren

Quote from: "Fiore9". Det er opplest og vedtatt i hele supporter Norge at vi har tapt oss og at vi er en middelmådighet på tribunen.


Vi er vesentlige dårligere enn tidligere av mange forskjellige grunner.
Men tror absolutt vi er på bedringens vei

KennethS

kan ihvertfall si noe positivt , stemningen som var på stadda de siste 20 e det ingen i Norge som kommer i nærheten av engang, at vi var på et annet nivå de første 70 min spiller ingen rolle, folk skjønner jo ikkje at slik som kampen utartet seg så synges det ikkje hele tiden, folk e for nervøse og personlig sto eg og bet negler mens eg ventet på 1-0, da 1-0 kom var det bare og slippe seg FRI!! :D det var deilig. Og når vi først skal kritiseres så kan jo vi ta litt tilbake, Briskebybanden var TRAGISK! herregud, tifoen deres var jo ryddet opp og bosset lenge før spillerne var ferdig og varme opp, nei skal mann kritisere andre bør mann gå i egne rekker først.
tå på Brann

Mr_Soma

Helt enig Kenneth!

KAMMA må ikke brøle ut i hytt og pine om ting som han egentlig ikke har kunnskaper om.

Han er kun her for å provosere.

Ole Brom

Ja vi får no se kor god stemning det er på Briskeby da !

kirsti

KAMMA:
Hadde du gått ut på bana (hadde du blitt plukka av att) hadde du høyrd Store Stå. Det VAR stemning. Er rett og slett ikkje noko å diskutera. Kunne sjølvsagt vore betre, men det kan det jo alltid.

Bortetribuna er fæl, ja, men det var fullt. Sorry, men sånn er det.
ar du hette og ljå, holder du med rbk.

Stoffi

Vel, Bortesupporterene står på et veldig lydisolert sted og hører ikke mye. De for eksempel ikke høre Hansa synge, og de hører vel heller ikke Store Stå runge
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Lefty

Quote from: "Stoffi"Vel, Bortesupporterene står på et veldig lydisolert sted og hører ikke mye. De for eksempel ikke høre Hansa synge, og de hører vel heller ikke Store Stå runge


Nei, tydeligvis ikke...  :)

Lefty

Ole Brom

Quote from: "Stoffi"Vel, Bortesupporterene står på et veldig lydisolert sted og hører ikke mye. De for eksempel ikke høre Hansa synge, og de hører vel heller ikke Store Stå runge


De hører nok at både SS og Hansa synger men tror nok lyden drukner. Får vi bygget skikkelig tribune i klokkesvingen med tak over og bortesupporterne får plass der vil de nok høre oss mer og vil vil nok høre de mer.

Zander:)

Stemningen på slutten når hansa var med var såpass bra,
tror ikke det er noen andre stadioer i norge som har såpass bra stemning!

KAMMA

Vi ga beskjed til brann at vi var ca 500 som tok turen fra hamar.. klokkesvingen, det går vel ann å dele opp den tribuna om den tar 1000 mennesker? uansett la meg slippe å få den samme plassen da vi kommer neste år...
lsker Kamma! 3 * VIF HAT.. i år så rykker enga ned hurra hurra.. og så var det jenta som spurte doktoren om det var mulig å bli gravid gjennom analsex, selvfølgelig svarte doktoren.. hvor tror du alle VIF supporterne kommer ifra?

Brannfrelst

for det første,kampen var utsolgt og forventer dere VIP-plasser eller??

For det andre,dere er i 1.divisjon neste år å spiller mot kolstad,bærum o.l.

For det tredje,dere var da ikke MER enn 150 mennesker...

Så slutt å klag!!
2.10.07-Gullet kom hem!

KAMMA

Du må da være enig at om du går på fotballkamp i 2004 mot en av norges største klubber kan vi forvente oss å bli plassert på ei tribune... Du får ikke så dårlige fasiliteter i 5 divisjon engang..
lsker Kamma! 3 * VIF HAT.. i år så rykker enga ned hurra hurra.. og så var det jenta som spurte doktoren om det var mulig å bli gravid gjennom analsex, selvfølgelig svarte doktoren.. hvor tror du alle VIF supporterne kommer ifra?

Brannfrelst

Hehe... Nå begynner du å bli litt morsom her... Hvor ville du ha blitt plassert da?? Midt på hovedtribunen kanskje?? Bortesupporterene får jo alltid de dårligste plassene...
I 5 divisjon har de vel ikke annlegg en gan om jeg ikke tar feil :lol:
2.10.07-Gullet kom hem!

Ole Brom

Quote from: "KAMMA"Vi ga beskjed til brann at vi var ca 500 som tok turen fra hamar.. klokkesvingen, det går vel ann å dele opp den tribuna om den tar 1000 mennesker? uansett la meg slippe å få den samme plassen da vi kommer neste år...



500 ??  vel.. hvordan skulle man "dele" opp tribunen da ? Kamma supportere til venstre og Brann til høyre ? Eller skulle man gjort som i England og hatt 8 rekker uten tilskuere med 200 vakter imellom ?

Schlapp av dere får nok ikke den samme plassen neste år, denne mastedonten som vi er blitt pålagt bygd av SKANDALE NFF er lite attraktivt for hjemmepublikummet så den er nok "ledig" neste år. Grunnen for at dere ikke fikk den iår, står i et annet innlegg lengre bak.

Branntilegdør

Quote from: "KennethS"kan ihvertfall si noe positivt , stemningen som var på stadda de siste 20 e det ingen i Norge som kommer i nærheten av engang, at vi var på et annet nivå de første 70 min spiller ingen rolle, folk skjønner jo ikkje at slik som kampen utartet seg så synges det ikkje hele tiden, folk e for nervøse og personlig sto eg og bet negler mens eg ventet på 1-0, da 1-0 kom var det bare og slippe seg FRI!! :D det var deilig. Og når vi først skal kritiseres så kan jo vi ta litt tilbake, Briskebybanden var TRAGISK! herregud, tifoen deres var jo ryddet opp og bosset lenge før spillerne var ferdig og varme opp, nei skal mann kritisere andre bør mann gå i egne rekker først.


Zander:)

Fært så vi klager da , dere må se dårlig en kamp , ja det er forferdelig, må nesten syte over det i en mnd til ?

Sotraanda

Quote from: "Taz"



Så absolutt. Borteseksjonen på stadion er en katastrofe, å det tror eg flesteparten her inne også innser. Men det er forhåpentligvis bedringer på vei, har jo NFF tribunen som bortegjengen kan bruke etterhvert....
ater, heter, hater NFF!


Ole Brom

Jeg har sjøl stått endel både i klokkesvingen og gamle cola svingen i mun ungdom og det er no ikke den verste tribunen jeg har stått på ! Ikke den beste for den saks skyld... Ting blir bedre når ny tribune i klokkesvingen foreligger.

KennethS

Quote from: "Taz"


Enig, men "asfaltdumpen" skal ikkje brukes som borteseksjon iår, var annledningen 16 mai at Brann valgte og plassere Ham Kam supporterne der, den nye "mastodonten" skal brukes , om den ikkje e så bra heller (burde vært bygget et tak på den i det minste) så e den ihvertfall litt bedre enn "parkeringsplassen". Når det gjelder Nadderud så har eg bare vært der engang, var like tragisk som parkeringsplassen, de får + for at det bare kostet 20 kr og komme inn, men minus for at de ikkje selger kikkerter i døren :D.
tå på Brann

KennethS

Quote from: "Ricky"



For det første så går det ikkje ann og synge der, eneste som hører deg e de som står ved siden av, akustikken suger maks. E annerledes for de som ikkje skal synge og stå i klokkesvingen , skal du bare se kampen e det vel greit på en fin dag, når det regner suger det seff. Få en skikkelig tribune i klokkesvingen og stadion ville blitt landets mest inntime.
tå på Brann

Kamma-fan

Har vært på en del kamper de årene jeg har bodd i Bergen og alltid stått der hvor den nye tribunen står nå. Der har det i hvertfall vært en viss høydeforskjell mellom de foran og de bak. Det er mer enn man kan si om den plassen bortesupporterene blir tildelt. Det er tydligvis ikke mange av dere som har stått der (men det skulle jo bare mangle). Det er ingen grunn til å bli fornærmet av lit kritikk. Det er jo ikke deres feil. Det kommer sikkert til å bli bedre etter hvert.

Christian

Quote from: "Ole Brom"Jeg har sjøl stått endel både i klokkesvingen og gamle cola svingen i mun ungdom og det er no ikke den verste tribunen jeg har stått på !


Var det ikkje Solo-svingen den het då? Men ja, det gikk fint an å se fotball der òg.

Stoffi

Jeg elsket å stå der da jeg var liten drittunge.  :)  Husker vi lagde et banner, "Lille Stå" og satt oppå en bod i noen kamper.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!


Branntilegdør

hørte no ikke fløyten ved flere anledninger i ham kam kampen.. Og enkelte mener jo det ikke var så veldig bra stemning før målene. så vet ikke helt om det sier så mye =) Fordelen med viking stadion er at lyden ikke forsvinner så lett.

monzilla

eg skjønner ikke korfor hamkamsupportere kommer inn her til oss for å syte over dårlige plasser.
for det første : Hvem tror dere Brann prioriterer. Bortesupportere eller hjemmesupportere?
for det andre : Hva kan vi som Brann-supportere gjøre med det? Vi har nok av ting å jobbe mot, og en kamp mot Brann sin behandling av bortesupportere er det siste vi hiver oss i gang med.

grei

Heggas: Det tror jeg på. Altså at Viking Stadion har hjulpet de veldig mye med stemningen. Kom over noen amatørfilmklipp fra forrige Vikingkamp, nederst på denne siden (ca. 6 MB hver).

Nå er lyden litt avhengig av hvor man står og man kan gjerne bli "lurt" av lydopptak osv, men har vært på Stavanger Stadion mange ganger og Viking-Hordene har aldri vært i nærheten av å høres så kraftig som dette. De har ikke pleid være spesielt mange heller men dette runger jo mer enn det f.eks gjør på Store stå. Dette viser hvor viktig det er å ha gode lydforhold, man får massel gratis, pluss at når lyden først når et visst nivå så blir terskelen til å være med å synge (for folk som normalt holder kjeft) betydelig lavere.

Dette temaet hadde forsåvidt fortjent sin egen tråd da det er en liten avsporing av den opprinnelige debatten.

Ricky

Quote from: "KennethS"
For det første så går det ikkje ann og synge der, eneste som hører deg e de som står ved siden av, akustikken suger maks. E annerledes for de som ikkje skal synge og stå i klokkesvingen , skal du bare se kampen e det vel greit på en fin dag, når det regner suger det seff. Få en skikkelig tribune i klokkesvingen og stadion ville blitt landets mest inntime.


Akustikken er vel et problem for hele Stadion, ikke bare Klokkesvingen. Var det noen som hørte BST når vi stod i Hansasvingen, kanskje?
Har mine visse tvil til at det skal være så særlig mye bedre på Briskeby... Er vel ikke tak over hodet der heller, om jeg ikke tar feil.
Skulle gjerne sett at Brann stadion var en komplett arena, men det er den nå en gang ikke. Frem til vi får bygget den ferdig, så får bortesupporterne leve med at fasilitetene ikke akkurat er som på Ullevaal eller Viking Stadion.

grei

Quote from: "Ricky"

Akustikken er vel et problem for hele Stadion, ikke bare Klokkesvingen. Var det noen som hørte BST når vi stod i Hansasvingen, kanskje?


Det var det det ikke var.  Det er noe med konstruksjonen og materialene som gir dårlige lydforhold. Ting kan tyde på at entrepenørene ikke var bevisst på dette da de bygget Hansa. Viking og andre steder viser at det går an.

Ole Brom

Tror vi hørte oss sjøl bra når vi sto der :)

Tror det blir bra når "nye" klokkesvingen blir ferdig ! Engang...

Grey

Quote from: "Christian"
Quote from: "Ole Brom"Jeg har sjøl stått endel både i klokkesvingen og gamle cola svingen i mun ungdom og det er no ikke den verste tribunen jeg har stått på !


Var det ikkje Solo-svingen den het då? Men ja, det gikk fint an å se fotball der òg.


Tenker vi sier Hansa-svingen jeg
Maybe a Greyhound could be my way

Brann e livet mitt :)

Er så lei klagingen av borte supporterene,er det ikkje d ene så e det d andre. Slutt å klag vel og vær fornøyd med den plassen dere får. Og ikkje kom å si at d ikkje var liv før 70 min var spilt, eg skreik no i alle fall i ett sett, noe eg ikkje kan si om ham kam supporterene, hørte ikkje de en gang. Kan ikkje skjønne at du gidder stresse med dette en gang.
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

Ole Brom

Quote from: "Brann e livet mitt :)"Er så lei klagingen av borte supporterene,er det ikkje d ene så e det d andre. Slutt å klag vel og vær fornøyd med den plassen dere får. Og ikkje kom å si at d ikkje var liv før 70 min var spilt, eg skreik no i alle fall i ett sett, noe eg ikkje kan si om ham kam supporterene, hørte ikkje de en gang. Kan ikkje skjønne at du gidder stresse med dette en gang.


ENIG !

Det var brukbar stemning kampen igjennom men tok skikkelig fyr site 15-20 minutt !

Pleier vi å høre bortesupporterne da :)

grei

Jeg tror det heller er slik at de unge stiller mindre krav til stemningen enn de eldre. De sier "kongestemning" der de som er litt eldre og mer erfarne synes det er flaue greier.

KAMMA

Dere har fått en liten klage av noen hamkam supportere som forventer seg en tribune da man møter en av norges største klubber.. Du må da være enig i at å stå på en parkeringsplass da man har reist 9 timer med buss er direkte elendig!! 'Drit i dette nå, håper og tror at alt blir bedre neste år... liker egentlig brann som klubb men ble fryktelig skuffet over å ikke bli plassert på ei tribune... Og en ting til, kamma supporterne ble spredd over hele stadion fordi brann ikke hadde en ordentlig ordning ovenfor oss, ang billetter...  kjedelig også at mange som følger brann i tykt og tynt ikke fikk se kampen fordi mange medgangssuppertere eller hva dere kaller dem kjøper billett en kamp i året.. men ett tips til alle de som ikke kom inn, hva med å støtte brann og kjøpe sesongkort? skulle vel ikke by på store problemer? håper dere kommer mange til hamar, innviterer herved dere til docile og grotta hamars to fotballpuber...
lsker Kamma! 3 * VIF HAT.. i år så rykker enga ned hurra hurra.. og så var det jenta som spurte doktoren om det var mulig å bli gravid gjennom analsex, selvfølgelig svarte doktoren.. hvor tror du alle VIF supporterne kommer ifra?

KAMMA

Dere har fått en liten klage av noen hamkam supportere som forventer seg en tribune da man møter en av norges største klubber.. Du må da være enig i at å stå på en parkeringsplass da man har reist 9 timer med buss er direkte elendig!! 'Drit i dette nå, håper og tror at alt blir bedre neste år... liker egentlig brann som klubb men ble fryktelig skuffet over å ikke bli plassert på ei tribune... Og en ting til, kamma supporterne ble spredd over hele stadion fordi brann ikke hadde en ordentlig ordning ovenfor oss, ang billetter...  kjedelig også at mange som følger brann i tykt og tynt ikke fikk se kampen fordi mange medgangssuppertere eller hva dere kaller dem kjøper billett en kamp i året.. men ett tips til alle de som ikke kom inn, hva med å støtte brann og kjøpe sesongkort? skulle vel ikke by på store problemer? håper dere kommer mange til hamar, innviterer herved dere til docile og grotta hamars to fotballpuber...
lsker Kamma! 3 * VIF HAT.. i år så rykker enga ned hurra hurra.. og så var det jenta som spurte doktoren om det var mulig å bli gravid gjennom analsex, selvfølgelig svarte doktoren.. hvor tror du alle VIF supporterne kommer ifra?

KAMMA

Dere har fått en liten klage av noen hamkam supportere som forventer seg en tribune da man møter en av norges største klubber.. Du må da være enig i at å stå på en parkeringsplass da man har reist 9 timer med buss er direkte elendig!! 'Drit i dette nå, håper og tror at alt blir bedre neste år... liker egentlig brann som klubb men ble fryktelig skuffet over å ikke bli plassert på ei tribune... Og en ting til, kamma supporterne ble spredd over hele stadion fordi brann ikke hadde en ordentlig ordning ovenfor oss, ang billetter...  kjedelig også at mange som følger brann i tykt og tynt ikke fikk se kampen fordi mange medgangssuppertere eller hva dere kaller dem kjøper billett en kamp i året.. men ett tips til alle de som ikke kom inn, hva med å støtte brann og kjøpe sesongkort? skulle vel ikke by på store problemer? håper dere kommer mange til hamar, innviterer herved dere til docile og grotta hamars to fotballpuber...
lsker Kamma! 3 * VIF HAT.. i år så rykker enga ned hurra hurra.. og så var det jenta som spurte doktoren om det var mulig å bli gravid gjennom analsex, selvfølgelig svarte doktoren.. hvor tror du alle VIF supporterne kommer ifra?

Ole Brom

Hehe da sitter vi en strek over denne diskusjonen som tok litt av da :)

Vi gleder oss til 28 August !

Go Up