• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Syting og klaging IGJEN fra bortesupporterne - les dette!

Started by Mr_Soma, May 17, 2004, 15:15:19 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Mr_Soma

Jeg var innom "Kamma's" hjemmeside i sted og fikk meg en liten støkk da jeg leste dette:

Sitat

Vi hadde gledet oss til denne kampen helt siden treminlisten ble klar i vinter. Brann mot Ham-Kam på et utsolgt Brann Stadion 16. mai. Det kunne vel ikke bli så mye bedre enn det? -Men det kan det! Definitvit! Stemningen alle snakker om på Brann Stadion... Hvor var den? Det gikk 78 minutter før Brann scoret, og det tok akkurat like mange minutter før det var noe som lignet stemning. Da var det til gjengjeld bra. Men så lenge det stod 0-0 på resultat-tavla var det jo stille som i graven. Det gjalt både "Brann Batlajonen Bergen" og resten av tilskuerne. Bergen-publikumet er jo en vits!

Og så til det vi kommer til å huske best etter 16. mai 2004 i Bergen: Vi må bare få takke Brann for en vanvittig elendig tilretteligging for bortesupporterne! Det var intet mindre enn en skam og en skandale! Først var det vingling frem og tilbake i en måned angående billetter. Og når det endelig blir en slags ordning med billettene så blir vi plassert på en asfaltert bakke, uten helling! Det minnet mest om en parkeringsplass! Det er faktisk det dårligste vi har vært med på når det gjelder tilrettelegging for bortesupporterne. -Og vi har spilt en sesong i 2. divisjon mot lag som Trøgstad/Båstad og Tynset! Unnskyld uttrykket, men arrangementet til Brann overfor tilreisende bortefans var på linje med ei bøtte med møkk!

- Hva forventer disse folkene her? At de skal bli tatt imot på gullstol og få plasser på <<Altanen>> ???

Synes at det var klasse over stemningen igår - ihvertfall når det endelig løsnet for Brann.

GhostDog

Quote from: "Mr_Soma"Jeg var innom "Kamma's" hjemmeside i sted og fikk meg en liten støkk da jeg leste dette:

Sitat

Og når det endelig blir en slags ordning med billettene så blir vi plassert på en asfaltert bakke, uten helling! Det minnet mest om en parkeringsplass!

Hmm.. Dette var merkelig.. Asfaltert bakke, uten helling.. hmm. Noen som snakker om flatlandsaper?  Selvfølgelig synd at ikke de tilreisende supportere fikk noen bedre plasser enn Klokkesvingen(?) men det kommer seg vel når en får en ny "Klokkesving" med skikkelig tribune.
Trodde tilreisende supportere skulle få plass på felt W, eller var Kamma's supportere så få at de hadde druknet på det feltet?
 Beer a day keeps the doctor away!

grei

Ikke noe nytt at borteseksjonen er relativt skral. Er heller ikke noe nytt at det er null stemning der borte (Store stålyden når ikke fram). Er vel bare det at Ham-Kamsupporterne aldri har vært her før.

KennethS

Stemningen var ganske bra på stadda igår, selfølgelig blir folk mer stille når det står 0-0 og vi nærmer oss slutten, da e det som eg har sagt før veldig nervøst, bare noen få sanger kommer fram, de fleste e nok mer opptatt av kampen, vi har alle sett Brann tape slike kamper utallige ganger, og var nok klar for nok en skuffende 16 mai feiring, men når Brann får det utrolig viktige 1-0 målet tok det fyr på Brann stadion, at Ham kam folket ikkje fikk det med seg så lurer eg på kor de har vært. Men når sant skal sies så driter eg loddrett i ka briskebybanden sier, i hamar må de være stille fordet naboen har kakebesøk når det spilles kamp på briskeby ?? helt utrolig, at de kan komme til Bergen og slenge dritt om Brann stadion e for meg en gåte, stemningen på Briskeby e og har alltid vært fraværende.

men dette tror eg ikkje har noe med Stemningen og gjøre, tror rett og slett at dette har med utrolig dårlige tapere og gjøre, bare se på siden deres, de klager på at Brann får hjemme kamp 16 mai, de mener at kampen burde gått på briskeby??????????
tå på Brann

grei

Har vært på Briskeby mange ganger, var alltid noe særlig til stemning der, men har forhåpentligvis forbedret seg siden den gangen.

Ole Brom

Forventer de kongeplasser da ? Selvfølgelig får bortesupporterne dårlige plasser, dette går igjen på alle stadionanlegg norge rundt !

Og stemningen ? Tja ikke akkurat den beste kampen men vil påstå at stemningen igår er var vel bedre enn den noen gang har vært på Briskeby ?

Og bare vent til vi skal til Ham  Kam, da skal vi vise de stemning !

KennethS

Grunnen til de fikk "asfaltplassen" eller motsvingen var at de var så utrolig treige og svare Brann på kor mange billetter de skulle ha, så Brann ga faen og ga de den plassen.
tå på Brann

Mr_Soma

For meg virker de som en gjeng sære bønder uten sidesyn.

De kan ikke forvente noe kjempestemning når spillet deres ødelegger halve kampen.

Enten ligger de nede i 4 minutter med en overdose eller så pumper de lange baller.

Da blir det ikke god fotball slik vi vil ha det, og underholdningen blir laber.
Ham - Kam er ikke akkurat noe attraktiv motstander da.

enavgutta

Var uansett herlig å se Solbakken banke løs på benken !

Tåtut

Som jeg sa på kamma forumet KennethS, bergenserene har det mest i kjeften  :D  Klart kamma skal ha de beste plassene når de gjester bergen og de deiligste damene til bataljonen  ;D

Ole Brom

Quote from: "Pi_Meson"
Quote from: "Ole Brom"Forventer de kongeplasser da ? Selvfølgelig får bortesupporterne dårlige plasser, dette går igjen på alle stadionanlegg norge rundt !

Vissvass.

Har du reist litt da siden du kommer med dette geniale motangrepet ?

Selvfølgelig prioriterer man hjemmepublikummet, det er jo disse som generer penger til klubben. Rundtom i Norge blir man plassert som oftes i et hjørne på arenaen som etter min mening ikke er de mest attraktive plassene. Og nå har faktisk bortefansen fått bedre plasser på Stadion da.

Mr_Soma

Nå skal det være klart en gang for alle, vedr dette med plassering av bortesupporterne.

Om du kommer på besøk til naboen, får du da sitte i godstolen hans som er plassert helt sentralt i stuen slik at tv'en ligger helt ypperlig til og du bare kan plassere pailabbene dine smertefritt opp på stuebordet?

Nei - du blir trøkt i hjøret på treseteren, lengst vekke fra alt!
Så får du kun med deg glimt av det som skjer.

Slik er det i hverdagen på bortebane også, du får ikke bedre plasser enn hjemmefansen!

Mr_Soma

Gjestfri?

Har ikke sagt at det er jeg som er lite gjestfri og imøtekommende -
Men dette er mine erfaringer, om jeg har kjipe naboer er en sak.

Men du skjønner jo poenget? Det var vel litt hardt å ta i dette med naboen og slikt, for bortesupportere er jo "rivaler".

Men du er nokså naiv om du tror at når du er gjest får alt tilrettelagt og servert på gullfat som nettopp har hatt en runde på den røde løper.

Ole Brom

Helt enig, helt enig ! Skal bare se når klokkesvingen blir bygget ut engang får nok bortepakket et hjørnet av tribunen slik som på andre stadion.

Bardehval

Av en eller annen grunn pleier ikke stemningen å være like god på 16 som på kamper ellers. Om det har noe å gjøre med at det er sild i tønne på Store Stå, at noen er litt for overstadig er ikke godt å si, men det blir ofte en liten nedtur.

Ole Brom

Quote from: "Bardehval"Av en eller annen grunn pleier ikke stemningen å være like god på 16 som på kamper ellers. Om det har noe å gjøre med at det er sild i tønne på Store Stå, at noen er litt for overstadig er ikke godt å si, men det blir ofte en liten nedtur.

Det har med drita fulle fjortisser, russ, andre fulle folk som er stor i kjeften som aldri ellers går på stadion som ikke kan verken sanger eller kamprop. Dette går igjen hvert år på 16 mai.

Har fortsatt vond i øret etter en full klovn som sto bak meg å skreik piss hele kampen !

KennethS

"Enig med HerrFlick i at bussturen til Bergen var en kjempetur, og vil herved takke styret i Briskebybanden for det. Banden sang jo 17000 ut av tribunen på Brann Stadion."

klippet det ut fra debattforum på hamkam sin side, e ikkje måte på kor god briskebybanden e :D , helt fantastisk, Norges beste??? må de være.
tå på Brann

Erik

HAHAHAHA like bra som solbakken har "roen" på innbytterbenken  :D

Branntilegdør

Quote from: "Ole Brom"Helt enig, helt enig ! Skal bare se når klokkesvingen blir bygget ut engang får nok bortepakket et hjørnet av tribunen slik som på andre stadion.

Jepp, skal en tribune a'la mastodonten "lønne" seg, så må den fylles hver gang. Ikke bli halvveis full av bortesupportere, hvor man i tillegg må sperre av halve tribunen.

Bantex

Syntes H-K spillerne var litt pinglete det falt jo for ingenting og det var ikke snakk om å reise se igjen før dommern hadde blåst frispark til (etter at bra skårte så la de seg ikke så lett, merkelig nok var de pluteslig blitt mer opptatt av å spille fotball enn å dra ut tiden og lage frispark....)
i vinner hele driten i år!

Gullet får vi på staddern i årets siste hjemmekamp, mens hele stadion står å synger "Vi vinner serien i år......."

Opptimist? Nei, bare en godtroende realist med hjerte i BRANN!!!!

Ole Brom

De hadde ikke tatt dopa sitt, så det var ikke så rart de var litt "henglslete"  :lol:

Go Up