• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Utnytt Hansa!

Started by Professoren, May 17, 2004, 00:40:11 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Professoren

Avventende og helt midt på treet-stemning i nesten hele kampen i dag, men de gangene Hansa stemmer i blir trøkket helt enormt!
Potensialet er stort der, i dag startet Hansa flere sanger, at en annen tribunedel en supporter-klubb-kjernen starter sanger tror jeg er helt unikt i Norge. Og når Hansa og SS synger sammen er det INGEN i Norge som kan matche stemningen på stadion.
Derfor, som andre har påpekt tidligere, når SS synger reis opp og stadion gjør det, så start "byen e Bergen" eller "heia Brann". Jeg kan garantere at i allefall Hansa står et ekstra minutt å synger med da.
Eventuelt kan "hele stadion" synges, men ettersom dette er "molde-stadion"-sang nummer 1, er jeg ikke så begeistret for den.
Ble litt skuffet over SS i dag, men skjønner etter å ha lest andre poster at ikke-bataljonen-medlemmer fikk adgang der i dag? Skjønner ikke helt begrunelsen for det, men, men...

Cogito

SS var fra midt ståsted på hoved glimrende. SS har for vane å drukne i mylderet på 16. Det gjorde de ikke på samme måten i år. Erfaringsmessig viser det seg at det alltid er forskjellige meninger om hvor bra stemningen har vært og hvor godt SS ble hørt etcetera.

Men som du sa, hadde hansa kommet up and running slik de gjorde i dag mot slutten av kampen, ja da hadde stemningen femdoblet seg.
 have a dream!

Erik

Litt  nedsig at Brann må score før hansa våkner...

Ricky

Oppløftende å registrere at Felt F på gamle sitte også startet noen sanger. Pleier ikke være så overvettandes mye initiativ fra den kanten, egentlig. Var vel et resultat av den spontane gleden av å endelig få det forløsende målet etter å ha hutret og fryst i timesvis i surt Bergensvær mens Brann misbrukte den ene sjansen etter den andre...

Christian

At mål må til for at suporterne virkelig skal våkne syns eg er helt greit. At det skal heies på spillerne på banen er jo rett, men for at SS skal stå på i 90 minutter bør det komme noe tilbake. Når det da gjør det (1-0 & 2-0) eksploderer Stadion i et inferno av lyd ingen arena i Norge gjør etter. Dette er herlig. Dette er det vi vil ha i Bergen!

Jadda!!!

KennethS

Quote from: "Erik"Litt  nedsig at Brann må score før hansa våkner...


tror de fleste våkent når Brann goalet, alle var nervøse vi har sett det før, Brann presser og presser, det ender som oftest med 0-0 eller 0-1, men når 1-0 og 2-0 kom da kunne hele stadda slippe seg løs, stemningen de siste 15 minuttene var helt utrolig, ingen andre klubber i Norge kommer i nærheten engang.
tå på Brann

Ole Brom

Hansa har virkelig blitt bitt av syngefenomenet ! Det er så herlig å høre når byen e bergen runger over tribunen mot Store Stå og SS følger opp. Ene versjonen i går var noe av det råeste på stadion på lang tid !

Stadion utvikler seg til å bli en syngende stadion der det ikke bare er SS som står for stemningen og starter sanger.

All honnør til Hansa og resten av stadion :)

Professoren

Quote from: "Erik"Litt  nedsig at Brann må score før hansa våkner...


Hansa synger ikke når Brann ligger under, men Brann trenger ikke nødvendigvis å ha scoret for at Hansa skal synge. Et par sjanser, litt fint flyt i spillet, et par fine enkeltprestasjoner (Kvisvik) er nok til at Hansa skal våkne.
Men SS må fremdeles ta initativet, og synge sanger som Hansa er med på, i første rekke "Byen e Bergen" og "Heia Brann".
Men det ble også tydelig i går at store deler av Hansa kan andre sanger også, "vi vinner serien i år" runget jo i går

grei

Håper Hansa følger opp framover, dette var veldig bra.

Nixon

Ingen tvil om at Hansa har et enormt potensiale. Sitter selv der og er ganske hes i stemmen i dag. Det sitter mange der, som undertegnede, som har 10-15 års fartstid fra SS, noe som betyr at vi har voksne stemmer med trøkk. Noe som er mangelvare på SS. Men det må, som det blir skrevet, litt til for at vi skal våkne. Men med festspill utover sesongen gir garantert stemning!!
Rød makt på Hansa!

enavgutta

Vi har det jævlig artig på Hansa. Det er en god miks av folk der, men også veldig mange eks-SSere som følger opp. Klapping og refrenger forplanter seg raskt og vi får faktisk med folk som ellers sitter med hendene pent foldet og sukker til vanlig.

enavgutta

Må bare legge til - at jeg tror Studentplassene har en meget god effekt. Vi som har partoukort og er tildels høylytte engasjerte supportere påvirker godt tribunen oppover. Merker at "gamlegutta" oppover kvikner fort til når vi skru opp støynivået.

Ole Brom

Quote from: "enavgutta"Må bare legge til - at jeg tror Studentplassene har en meget god effekt. Vi som har partoukort og er tildels høylytte engasjerte supportere påvirker godt tribunen oppover. Merker at "gamlegutta" oppover kvikner fort til når vi skru opp støynivået.


Flott ! Fortsett sånn :)

Tror at vi er på gang med hele stadion og at det bare blir mer og mer synging på de forskjellige tribunene. Det er fantastisk gøyt å høre når byen e bergen buldre på tribunene imot store stå etter at Hansa har startet sangen :)

Formica

Jepp.. Får frysninger når jeg tenker på siste 15 min av kampen igår. Ble tildelt plass på umbrotribunen, og det var jammen meg bra synging der og! Tenk å få "lukket" stadion med tribune i klokkesvingen! Finnes ikke lignende tilstander i Norge..

grei

...hadde vært veldig kjekt å få lukket mellomrommene mellom Hansa og de andre tribunene ja.

Branntilegdør

var en del synging på Umbro og ja. Eneste minuset var en jævla gammel gubbe som begynnte å slå pga kompisen min reiste seg under "Reis opp hvis du elsker Brann".

enavgutta

jess, får de "lukket" Klokkesvingen blir det helt sjukt på Stadda! Da får vi kanskje 2-3000 til pga opplevelsen av den unike stemningen hehe

grei

Quote from: "Branntilegdør"var en del synging på Umbro og ja. Eneste minuset var en jævla gammel gubbe som begynnte å slå pga kompisen min reiste seg under "Reis opp hvis du elsker Brann".


Apropos dette, hvor er det blitt av "Leppa fra Loddefjord" som herjet fra Gamle Sitte med sine negative utbrudd i en årrekke?

Ole Brom

Hehe ja gode gamle Leppa, han var litt tidi han du ! Kunne jo fått han inn i pauseunferholdninga:)

Go Up