• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

TV-kamper?????

Started by Thorleif, May 13, 2004, 07:49:37 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Thorleif

Plekter

Verre er det å flytte Viking-Brann til en mandag! Det hindrer nok mange til å reise nedover! Er man ferdig på jobb/skole i 16-tiden så rekker man rett og slett ikke ned! (Med mindre man tar fly kanskje)...

Ole Brom

Christian

Enig i at det har gått langt no, men det kan nok ikkje fortsette inn i evigheten. Fotballkamper på tv er et produkt som skal selges og kvaliteten på dette produktet daler om supporterne svikter. Klart det er hjemmepublikum som dominerer, men fotballkamper er langt bedre med to supporterleirer som virkelig gir alt og faktisk konkurrerer.

Ta cup-finalen. Den går jo midt på blanke formiddagen. Ser ikkje helt for meg den bli flyttet til kveldstid en ukedag ;) Men det blir kanskje en drøy linje å dra. En kan kanskje heller spørre seg korfor ikkje flere TV-kamper kan gå kl fire på lørdager. Viking - Molde gjorde i alle fall det og tidspunktet er godt innarbeidet som fotballtid, òg i Norge. Dessuten gir det kjempemulighet for supportere å reise til kampene.

stig

Det minste de kan gjøre er å ha kampstart søndags ettermiddag. hvertfall ikke seinere enn 18. e jo umulig å rekke jobb mandag når det e tv kamp.
Nettsideansvarlig

KennethS

i disse streike tider kan jo det være en ide for supporter Norge og gå til streik mot Nff og Canal + , så kan de se kor gøyt det blir på stadionene rundt om i Norges land uten supportere. Tror det hadde funket hvis alle var med på det.
tå på Brann

Xminator

Masse Brannkamper på TV er flott. Det øker interessen og gir Brann bedre kort når de skal hente penger fra sponsorer. Det virker ikke som om det påvirker hvor mange som kommer på hjemmekamper. Det har nok en effekt på hvor mange som reiser til bortekamper.

Kamptidspunkt. Er ikke tilhenger av mandagskamper. For min del ville fredag og lørdag vert bedre dager. Uansett hadde det vert greit om flytting av kamp skjedde noen uker i forveien så det gikk å planlegge litt. Vestlandssupporteren på 2 dagers tur til "gokk" har nok ikke for mye å si når TeVe bestemmer kamp... Det har likevel så stor betydning for Brann at det blir litt egoistisk å si "nei for jeg kommer meg ikke hjem".

KennethS

Går ann og flytte kampene til lørdag istedenfor Mandag, mye bedre alternativ.
tå på Brann

haavarl

Quote from: "KennethS"i disse streike tider kan jo det være en ide for supporter Norge og gå til streik mot Nff og Canal +

Igjen vil jeg si: skivebom. Det er klubbene som velger å selge TV-rettighetene; NFF bestemmer ikke dette, og Canal+ tvinger i alle fall ingen til å selge! Si heller fra til deres egen klubb. En bra streikeform kunne kanskje være om alle ble hjemme og så på Canal+, da ville det ikke lønne seg for klubben i lengden.

KennethS

Det e Nff som forhandler for klubben, det e nff som bestemmer når kampene skal spilles, at nff selger seg ut på denne måten e skamelig, når eg foreslår streik så ja , da skal det gå ut over klubbene også, kansje de også våkner og finner ut at supporterne betyr mye for klubben, Brann e elendig når det gjelder og ta vare på supporterne, bare det at Brann går ut og sier de vil ha mandag og tirsdags kamper sier jo det meste.
tå på Brann

kirsti

Dette har eg vore oppteken av lenge. Hadde ein kræsj med Facistforbundet i fjor, grunna ein ferie som måtte ombestillast totalt av di NFF hadde flytta to kampar. Det var peanuts. No er det heilt ekstremt.

Eg meiner me ikkje bør godta det her. Diverre blir me nok ganske så aleine om å protestera, av di andre i stor grad sitt på ræva og heier på laget sitt. Eg meiner dette må sjåast i samanheng med 80/20-regelen, dårleg dømming, stivbeint saksbehandling og andre ting NFF er kjend for. Det er anten revolusjon eller konkurranseutsetting som må til her. Så får ein velja ut frå politisk standpunkt :)
ar du hette og ljå, holder du med rbk.

Branntilegdør

når så mange kamper vises på tv, så burde i hvert fall Brann gå en ny runde med NFF ang. hvor mye de skal ha av potten.. Fordi, sponsorpengene er allerede kommet inn før disse kampene blir satt opp på tv. Dvs at Brann ikke får noe mer penger, så lenge de ikke har inne en prosentvis andel av hvor mye de blir eksponert osv. Så noen tall på hvor mye hver klubb får hver kamp, og det var latterlig lite!

Ricky

15 av 18 kamper er selvfølgelig helt latterlig, da sier det seg selv at klubben bør bryte med NFF og ta over rettighetene til sine egne kamper og dermed enten tjene gode penger på tv-avtaler, eventuelt få lagt føringer på eventuell flytting av dato og klokkeslett for kampstart. Det samme gjelder for Rosenborg og Vålerenga.
Kall meg gjerne usolidarisk, men det er noe som er feil når disse tre lagenes kamper utgjør 90% av tv-avtalen, mens fortjenesten av salget spres utover til drøssevis av klubber, Fotballforbundet og Rune Hauge (var det ikke over 20 mill han fikk!?). Finnes ikke samsvar mellom det Brann gir og det Brann får, og da er det på tide å finne andre løsninger.

Eneste fordelen med at alle Brann-kampene går på tv, er at alle får se hvilken urett vi lider som følge av dommere som er uegnet til å dømme på TL-nivå. :)

Helge

TV-sendte kamper på lørdager eller senest kl 18 på søndager!!
å på en smell og reis deg igjen!

grei

Jeg vet hvertfall om tre personer som synes det er kjekt med alle disse TV-kampene... :wink:

Yngve

I og for seg så er det jo ikkje noko gale med mange tv sendte kampar for Brann sin del. Spelar laget bra i ein bortekamp og to som er sendt på tv vil jo det berre forsterka interesso for neste heimakamp, så der er det opp til Brann å trekkje folk. Men det som vert heilt feil er å flytte publikumskampar som Brann- Vif, Viking -Brann o.l. kampar til måndag når det ikkje er mogleg for dedikerte suporterar å reise på bortekammp, det er jo synd og skam, det er slikt som verkjeleg er med på å trekkje ned stemmning og til sist den generelle publikumsinteresso. At klubbar som Brann ikkje har skjønt det, men velger å gå ut og seie at dei er intereser i måndags og tysdagskampar for at hyttefolket skal få sjå kamp ewr ein skam. Eg er sikker på at det er fleire klansfolk som er interesert i å reise på bortekamp i Bergen enn det er hyttefolk.

Ein kan jo berre spekulere i kvifor enkelte kampar vert flytta, slik som Brann- Vif og Viking- Brann, desse oppgjera har jo desverre fått eit dårleg rykte på seg etter bråk med casuals og andre i vif kampane og generelt bråk i viking kampane der no viking suporterane er byrja å drikka seg klare på os av alle plassar. I tillegg er det jo gode inntekter for reklamekanalane som er avhengige av slike kampar for å fra folk.

mi meining er at måndagskampar ikkje er noko problem i seg sjølv, men til dømes for Brann sin del er det berre eit par kampar som bør leggast til måndagar og det er dei to oppgjera nord for polarsirkelen der er det jo ikkje nokon som reiser organisert, i utgangspunktet er det vel berre studentar og folk som avtener verneplikta si som er å ser desse kampane. Generelt så kan jo kampar på austlandet som innbefattar laga vif, lyn, lsk, stabæk i alle tilfeller setjast opp på måndagar sidan reiseavstandane er så korte. Dette er kamapr som utan problem kan gå på måndagar. Eller så kan jo alle kampane til laga nord for polarsirkelen spelast på måndagr. For Brann sin del så om ein kamp skal flyttast så bør dei flyttast til laurdagar som er ein innarbeid fotballdag sia NRK starta med tippekampar på 60 talet så det bør ikkje vere noko problem. I alle tilfelle ikkje dei laurdagane det ikkje er kampar i England, då er det mogleg for bortesuportarane å reise og kome tilbakar i løpet av ei helg og dei fleste slepp å ta av arbeidsdagane sine.

Det var no det eg hadde å seie i denne omgang..

Go Up