• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Er det ok at Hansa sponser Rosenborg?

Started by Harald 32, May 12, 2004, 15:50:16 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Harald 32

Var inne på Hansa.no og til min forundring så jeg at hansa har innledet et samarbeid med Rosenborg.

Er dette uproblematisk? Burde vi bergensere kommet med en reaksjon ovenfor Hansa? Synes dere det er greit at Hansa spytter ekstra med midler inn i et lag som fra før av svømmer i penger?

Harald

Brannfrelst

De støtter visstnok Stabæk,LSK og VIF og... Trodde hansa var et BERGENSK bryggeri og ikke norsk... Støtt Brann og ikke ræva klubbene!!
2.10.07-Gullet kom hem!

KennethS

tå på Brann

Brann e livet mitt :)

Skal de være sponsor for Ræv bk og?? E d mulig?? Trodde de bare sponset BRANN eg... Hansa e jo et bergensk bryggeri, men joda sant nok, hovedkontoret blir vel flyttet t pakket i oslo tenker eg. Alltid skal alt ligge i oslo.... ARGH....
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

Bergen Sin Gutt

Pøh, de må være bra dum i Hansa hvis de begynner å flytte hovedsete og/eller produksjon til Oslo. Tro aldri det skjer. I så fall taper de grovt med penger, jeg slutter hvertfall å drikke Hansa hvis de flytter ut av Bergen.

KennethS

Quote from: "Bergen Sin Gutt"Pøh, de må være bra dum i Hansa hvis de begynner å flytte hovedsete og/eller produksjon til Oslo. Tro aldri det skjer. I så fall taper de grovt med penger, jeg slutter hvertfall å drikke Hansa hvis de flytter ut av Bergen.

når ble det snakk om Oslo i det hele tatt? hvis Hansa blir flyttet så blir det nok utelands tipper eg, blir vel solgt slik som ringnes. Får håpe folk slutter og kjøpe "møkk" altså billig øl som Seidel osv osv, og kjøpe hansa! slik som meg, drikker ikkje møkk bare for og drikke.
tå på Brann

Bergen Sin Gutt

Quote from: "KennethS"
Quote from: "Bergen Sin Gutt"Pøh, de må være bra dum i Hansa hvis de begynner å flytte hovedsete og/eller produksjon til Oslo. Tro aldri det skjer. I så fall taper de grovt med penger, jeg slutter hvertfall å drikke Hansa hvis de flytter ut av Bergen.

når ble det snakk om Oslo i det hele tatt?

I innlegget over mitt forrige innlegg.

Kruxleiven

Hvor seriøs burde man være om dette?

Er det okay at jeg som Brann fan drakk E.C. Dahls når jeg var i Trondheim og at jeg til og med synes det smaker likt til hansa?

GhostDog

Quote from: "Fiore9"Hvor seriøs burde man være om dette?

Er det okay at jeg som Brann fan drakk E.C. Dahls når jeg var i Trondheim og at jeg til og med synes det smaker likt til hansa?

=:-( Sjokkskadet helt inn til tolvfingertarmen.. Nehei - for meg må du kose deg med hva du vil - pils er bare en av mange underklasse av øl. "Ekte" øl selges nesten ikke i butikkene lengre - bare noe skvip som ligner.
For de som synes at de brune dråper er verdt å smake på - test noen av de utenlandske sortene, har Tsjekkisk og Tysk pilsner både på butikk og pol. Test mot de Norske variantene (ikke det billigskvipet) så vil dere finne ut at pils er ikke pils.

Forøvrig så er det en tragedie at ikke Bergen har et lokalt bryggeri lengre - men det kommer...

Husk bare at øl er kultur - ikke fyll!
 Beer a day keeps the doctor away!

Bergen Sin Gutt

Harald 32

Jo hører hva dere sier, og er dessverre enig i det meste.

Det er trist å se hva som skjer med lokale bryggerier, bedrifter og annet når mennesker uten rotfeste får posisjoner og kun tenker profitt. Det er da man kan frykte at de kan prestere å selge ut av landet som Ringnes gjorde.

Men vi er jo borgere av denne byen og vi må kunne si ifra. Si ikke at noe ikke nytter før vi har prøvd.

Ingen tvil om at Hansa har vært en av våres viktigste støttespillere igjennom alle år, men de har jo også fått gevinst tilbake igjennom økt omsetning.

Håper de kan ta dette innover seg og tenke over det de gjør. Burde fått noen med rotfeste i Bergens kultur til å drive markedsføring/reklame- seksjonen.

Til slutt vil jeg beklage at jeg kom til å si at Hansa "spytter" penger inn i Rosenborg. Sorry, dere spytter ikke. ;-)

Ole Brom

Drit i hele Hansa, de er bare ute etter å tjene penger og gjør det som må til, enten det å sponse rbk, enga, eller brann. Det spiller ingen rolle for de bare penga ruller inn. De eneste som er lojale mot brann er nok kun oss stakkars supportere :)

KennethS

Hansa og Rosenborg
Rosenborg er et av de siste fotballagene vi har inngått avtale med. Vi er glad for å kunne være en aktiv støttespiller også for Eliteserielag i den nordlige delen av landet vårt.

kvalmende ord og lese, sårer et sårt hjerte.
tå på Brann

Ole Brom

Selvfølgelig er dette vondt å lese. Men tenk om Ringnes hadde inngått en 15 millionerrs avtale med Brann da ? Hva hadde mannen i gata sagt da ?

GhostDog

Quote from: "Ole Brom"Selvfølgelig er dette vondt å lese. Men tenk om Ringnes hadde inngått en 15 millionerrs avtale med Brann da ? Hva hadde mannen i gata sagt da ?

Da hadde jeg sagt - ryk og reis.. Forøvrig synes jeg sponsingen til Hansa Borg asa er latterlig. Men pænga rår..

Branntilegdør

det hadde jo bare vært konge, 15 mill til Brann, og personlig ikke en eneste ekstra halvliter på meg selv..

Ole Brom

Ja penga rår ,det er sikkert ! Mener at man må tenke det beste for klubben og skulle no ringnes komme på banen, javel hadde ikke likt det men kunne det medført at vi fikk frigjort penger til spillerkjøp hadde nok mannen igata akseptert det.

Håper Idar og Chess kommer på banen engang i fremtiden og blir hovedsponsor for brann og går inn med en 30-40 mill :):)

Lov å drømme !

GhostDog

Quote from: "Ole Brom"Ja penga rår ,det er sikkert ! Mener at man må tenke det beste for klubben og skulle no ringnes komme på banen, javel hadde ikke likt det men kunne det medført at vi fikk frigjort penger til spillerkjøp hadde nok mannen igata akseptert det.

Du vet, ikke all sponsing er av det positive. Noen "billige" kroner kan gjøre mye skade på Brann. Det har noe med å utvanne det genuine merkenavne Brann å gjøre - hva hvis "Barbie" hadde blitt hovedsponsor? Rosa drakter med tyllskjørt og barberte legger?
Hvis Brann hadde solgt sjelen sin til Ringnes eller en annen bedrift som ikke har hovedkontor i Bergen så ville det blitt helt feil for meg.

Synes Hansa nå er usmakelig som sponsor i og med de ikke sponser Brann ut av interessen for å heve lagets kvaliteter - men kun utnytte navnet til å skvise noen kroner ut av oss konsumenter.
Som ølinteressert var Hansa alltid et førstevalg tidligere - på bakgrunn av at det var et lokalt brygget øl - men i dag så velger jeg heller kvalitet og håndtverk i og med Hansa ikke lengre er et lokalt tuftet bryggeri.

Sånn er det bare..

Ole Brom

Quote from: "GhostDog"
Quote from: "Ole Brom"Ja penga rår ,det er sikkert ! Mener at man må tenke det beste for klubben og skulle no ringnes komme på banen, javel hadde ikke likt det men kunne det medført at vi fikk frigjort penger til spillerkjøp hadde nok mannen igata akseptert det.

Du vet, ikke all sponsing er av det positive. Noen "billige" kroner kan gjøre mye skade på Brann. Det har noe med å utvanne det genuine merkenavne Brann å gjøre - hva hvis "Barbie" hadde blitt hovedsponsor? Rosa drakter med tyllskjørt og barberte legger?
Hvis Brann hadde solgt sjelen sin til Ringnes eller en annen bedrift som ikke har hovedkontor i Bergen så ville det blitt helt feil for meg.

Synes Hansa nå er usmakelig som sponsor i og med de ikke sponser Brann ut av interessen for å heve lagets kvaliteter - men kun utnytte navnet til å skvise noen kroner ut av oss konsumenter.
Som ølinteressert var Hansa alltid et førstevalg tidligere - på bakgrunn av at det var et lokalt brygget øl - men i dag så velger jeg heller kvalitet og håndtverk i og med Hansa ikke lengre er et lokalt tuftet bryggeri.

Sånn er det bare..

Hehe hadde vært litt av et syn med "barbie" drakter ja :)

Ingen tvil om at Hansa er usmakelig i våre øyne, det er helt sikkert !

Men slik er no sponsorne blitt etterhvert, kun ute etter å godtgjøre sitt eget navn. Dette er ikke så mye vi kan gjøre med, må nok bare leve med dette.

Om ikke sponsorne "støtter" brann så gjør vi no det  :lol:

Henki

Quote from: "Ole Brom"
Ingen tvil om at Hansa er usmakelig i våre øyne, det er helt sikkert !

Regner med at det er selskapet og ikke produktet du tenker på... :)
Ballen skal fremover!

Ole Brom

Hehe øllet til Hansa er det ingen som slår nei !

Go Up