• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Et spørsmål

Started by Oslo, May 12, 2004, 10:08:48 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Oslo

Jeg har et par spørsmål til Brannfans og medlemmer av BBB.

Nå har vi lest i avisen om tidligere hendelser fra Brannsupportere. Bl.a. banankasting etter Emille Baron supplert med apelyder. Utskjelling av Vålerengas Dembo Tourray og bruk av ord som "ape" og "nigger".

Hvorfor i all verden er det ingen i BBB som har tatt tak i dette før denne forferdelige epsioden med Russell som ble slått opp i media?

Har det vært en aksept for rasisme i BBB?
En aksept som nå har blitt vanskelig å opprettholde pga. av det sterke presset utenfra etter Russell-episoden?

KennethS

http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=1583

hvis du leser denne linken så får du et godt svar på koffor, når ingen vet det har skjedd så e det ikkje så lett og ta tak i det heller. Syntes det e utrolig rart at slikt kan skje uten at media har skrevet et ord om det heller, spesielt hvis det e sant at han til og med har fått telefon fra supporter lederen i Bst det året.
tå på Brann

B.B.

Syns det e utrolig rart at det har vært kastet bananer etter Hr.Baron under en kamp uten at dette er blitt slått stort opp i media.

Velger å tro at akuratt denne bananhistorien er oppspinn. Derimot så vet eg at enkelte idioter som går på staddaen har slengt med kjeften i tide og utide. Vil derimot poengtere at dette e enkeltpersoners handlinger, og som oftest blant den yngre garde. Personlig ser eg disse fyropene mer som et tegn på umodenhet og en latterlig "tøffe seg" holdning enn som følge av klare rasistiske motiver. Tror rett og slett at endel idioter (ikke bare blant branntilhengere) ikkje klarer å se konsekvensene av slike tåpelige uttalelser.

Eg har imidlertid aldri opplevd (velger å tro at ingen andre heller har) at det har vært samlet hets mot fargede spillere. Har vært med på samlet hets av Mini og Staurvik, men det får de pinadø tåle!!

For fremtiden vil eg oppfordre alle som går på brannkamper eller andre kamper å si i fra dersom de opplever ting som kan tolkes som rasistisk. Det e viktig å gi beskjed sånn at enkelte av disse umodne menneskene kanskje klarer å oppfatte meningsløsheten med det de gjør. Då vil vi kanskje klare å få dette helt vekk en gang i fremtiden. Det blir imidlertid for mye forlangt at en organisasjon som BBB skal stå ansvarlig for hver enkelt medlems holdninger og uttalelser. Det e det ingen supporterorg. som klarer, hverken i Norge eller andre steder. Kanskje med unntak av i Haugesund, men der e de jo bare fem personer.

Heia Brann!!
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

Go Up