• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

"Brannsupporterene er noe pakk"

Started by Haugesund, May 11, 2004, 17:49:05 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Haugesund

Her følger en link fra lokalradioen i Haugesund hvor det diskuteres de forskjellige lags oppførsel ved kamper. Brann sup. er noe pakk, og noe av de verste som finnes i Norge.... Hør radiosendingen her; http://www.radiohaugaland.no/asx/Sporten2.asx

Ole Brom

Så du påstår at ALLE brannsupporterne er pakk og fanteri ??

Men ellers har du det fint ? Så neste gang EN haugesundssupporter "trår" over terskelen og gjør noe dumt så da er vel ALLE Haugesundsupportere idioter og bare lagerskandale ??

Rest my case

Skeid-mann

Brann-supportere noe pakk? Tja, noen er vel det. De fleste Brann-supportere jeg har møtt har vært jævla ålreite - selv om vi holdt på å bli lynsjet av en del bergensere etter at vi slo dem på Stadion for noen år siden.
De som angrep oss den gangen var noen bøller. Dem vi drakk øl med etterpå (de rev i for å unnskylde sine medsupporteres dårlige oppførsel) var IKKE en gjeng med bøller...selv ikke da vi sammen ramlet dritings ut av et av byens vannhull veldig sent den kvelden.

Merkelig; jeg har faktisk oppdaget at det samme går an med dem som holder med et av mine største hatobjekter, nemlig Kålenga. Vi vet at det finnes mye grums der i gården, men jeg møter utrolig sjelden noen av dem.

Poenget mitt er at vi fotballsupportere bør stå noe jævlig sammen mot drittkulturen på tribunene. Denne gangen var det Brann, neste gang er det noen andre. Det hjelper faen ikke at vi gir alle klubbens supportere skylda når slikt skjer. Det som hjelper da er at man ønsker klubben lykke til og ellers gir moralsk støtte i kampen mot dritten.

Jeg stoler på at dere i Brann gjør alt dere kan for å skvise ut alle sånne idioter i fremtiden. Jeg har vært på Brann Stadion mange ganger og vet hvilket utrolig trøkk det kan være der. Det finnes ikke en fotballplass i Norden hvor det koker så mye som det kan gjøre hos dere på det råeste. Når man har opplevd kokingen i Bergen, vet man at dette ikke dreier seg om pakk. Det dreier seg derimot om en helt spesiell by som har et helt spesielt forhold til sin helt spesielle klubb. Det dreier seg om et publikum som får den oppskrytte Kålenga-klanen til å rødme av misunnelse.

Brann-supportere og bergensere er store i kjeften, ja vel, men er ikke det en del av pakka? Det er jo det som er så forbanna sjarmerende med dere. Fortsett med det. Jeg skal stemme i når dere banker vettet av Kålenga i Bergen senere i år.

Hilsen Skeid-mann

PS: På Voldsløkka har vi et ordtak som vi slenger ut når noen slenger rasistisk hets :

"Det fargen på drakta som teller - ikke fargen på speller'n."

Den synes jeg alle lags supportere burde stjele.
KEID - OSLOS EGENTLIGE STOLTHET

Haugesund

Ole Brom; At JEG påstår at dere er et pakk?? Hvor får du det fra? Jeg la ut en link til et radioprogram som påstår at dere er et pakk og noe av det verste som noengang har vært på Haugesund Stadion.... Jeg var IKKE tilstede i det radio studioet under den sendinga. Jeg har ingen ting mot Brann Sup. uten om de få, så kun er ute etter å lage kvalm. Når dere er en så stor gjeng som dere er, så vil det alltid dukke opp noen sorte får til tider. Når dere viser ansvar og luker bort disse uromomentene, viser det storsinn!! Stå på videre og lykke til med sesongen. Håper dere møter FK Haugesund på HGSD Stadion i 3.runde NM. Da skal jeg stå og nyte Aabrekk & Co ryke ut av cupen med et brak  :lol:

Ole Brom

Takk for et flott innlegg Skeid-mannen ! Det er godt å se at det fins "voksne" innlegg her som tar for seg rasismen og kultur og skjønner hva det dreier seg om. vi har hatt nok av forsurede innlegg som bare er ment som oppgulp.

Er enig om at hele Norge og alle supportergrupperinger må stå sammen og få bukt med dette og straffe de som gjør dette. Straffer som svir no jævlig. Utestengelse for livstid er en straff som er passelig. Da ser alle alvoret og konsekvensene. Det hjelper ikke å utesteng en sesong og noe fy fy ord, her må det sterkere midler til !

Og sist, slagordet deres er genialt, dette bør opp og frem i media og brukes i fronten på vårt angrep mot rasismen !!

Ole Brom

Quote from: "Haugesund"Ole Brom; At JEG påstår at dere er et pakk?? Hvor får du det fra? Jeg la ut en link til et radioprogram som påstår at dere er et pakk og noe av det verste som noengang har vært på Haugesund Stadion.... Jeg var IKKE tilstede i det radio studioet under den sendinga. Jeg har ingen ting mot Brann Sup. uten om de få, så kun er ute etter å lage kvalm. Når dere er en så stor gjeng som dere er, så vil det alltid dukke opp noen sorte får til tider. Når dere viser ansvar og luker bort disse uromomentene, viser det storsinn!! Stå på videre og lykke til med sesongen. Håper dere møter FK Haugesund på HGSD Stadion i 3.runde NM. Da skal jeg stå og nyte Aabrekk & Co ryke ut av cupen med et brak  :lol:



Okei, gikk litt fort der :) Er bare så forbanna på det som er skjedd, det ødelegger for alle andre ! La oss heller stå sammen mot dette som er skjedd. Siste eksempelet var en FFK supporter som er utestengt pga rasisme.

Får vi flere som Skeid-mannen synspunkter og innspill er vi på god vei til å samle en front mot dette svineriet !

Brann-Peter!

du er en utrolig forståelsesfull mann du, skeid-mann!! utrolig hvordan du kan støtte oss så til de grader når du heier på et helt annet lag, i en annen landsdel, full ros til deg altså!! bra vi har sånne som deg...

utrolig bra!!!

____________________
Brann 4 ever
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

Cogito

Well aren't we one happy family?
Nei seriøst, word!
Skeid-mann, din veltalenhet er stor. Det finnes lyspunkter blant hauger med stupide innlegg.
 have a dream!

KennethS

hørte nettopp igjenom den filen fra Radio Haugaland, han fyren som utaler seg om Brann supporterne kan ikkje ha mye peiling på ka det går i, utaleser som det han kommer med e så langt fra virkeligheten at eg blir kvalm når eg hører slikt, han får sitte sammen med måkeberget og trøste seg med at Haugesund aldri mer får møte Brann, for de kommer aldri opp igjen, og glad e vi fordet, herregud for et PAKK.

utalesen : "Skylder på at de blir infiltrert?" HALLO, vet han ka en supporterklubb e? vet han kordan slikt fungere?

Vif klanen dobbel så mange som Brann supporterne i haugesund? LOL
syntes eg ser for meg 3000 klans folk i haugesund, haugesund pakket klarer faen meg ikkje har skikkelig tribuneplass til oss når vi e der engang, også kommer de og trakker ned på oss etterpå, nei her bør hoder rulle.
tå på Brann

Stilongs

Quote from: "KennethS"hørte nettopp igjenom den filen fra Radio Haugaland, han fyren som utaler seg om Brann supporterne kan ikkje ha mye peiling på ka det går i, utaleser som det han kommer med e så langt fra virkeligheten at eg blir kvalm når eg hører slikt, han får sitte sammen med måkeberget og trøste seg med at Haugesund aldri mer får møte Brann, for de kommer aldri opp igjen, og glad e vi fordet, herregud for et PAKK.

utalesen : "Skylder på at de blir infiltrert?" HALLO, vet han ka en supporterklubb e? vet han kordan slikt fungere?

Vif klanen dobbel så mange som Brann supporterne i haugesund? LOL
syntes eg ser for meg 3000 klans folk i haugesund, haugesund pakket klarer faen meg ikkje har skikkelig tribuneplass til oss når vi e der engang, også kommer de og trakker ned på oss etterpå, nei her bør hoder rulle.
BRANN SUPPORTER!!!!!!!!!!
ansasvingen 4ever!

Henki

Blir litt meningsløst av personen i radioinnslaget å generalisere på den måten som han gjør. Jeg er Brannsupporter men ser liksom ikke på meg selv som "pakk".  Noen i BBB burde kanskje ta kontakt med Radio Haugaland og høre med ham hva det var han siktet til da han kom med uttalelsene sine. Brann har som regel et snitt på mellom 10000-12000 tilskuere pr. sesong og å drive å skjære alle disse over en kam er jo litt drøyt.
Synes også noen av eksemplene han brukte for å underbygge påstandene sine ikke holder helt vann heller. For eksempel det om at Brann ikke tok affære selv da en av bussene til FKH supporterne ble utsatt for hærverk i Bergen for noen år siden. Hvis ikke jeg husker helt feil ble hærverket på bussen utført da den sto parkert i Bergen sentrum natt til søndag. Blir jo litt meningsløst å hevde at Brann må ta ansvar for hva en eller annen tulling gjør midt i byn i en situasjon som ikke er knyttet til selve kampen. Hvis bussen hadde vært parkert utenfor Stadion i forbindelse med kampen da hærverket ble utført hadde det vært en helt annen sak. Men å hevde at Brann ikke tar ansvar når det gjelder supporterbråk synes jeg blir meningsløst. Vaktholdet på Stadion er da veldig bra, er det ikke det da???  
En annen interessant ting var det som ble sagt på radioinnslaget om hets av Bala Garba under en kamp mellom Sogndal og Haugesund på Foshaugane for noen år siden, så det har vel ikke vært bare fryd og gammen der i gården heller. Det har det vel heller ikke vært alle andre steder i fotballnorge heller etter hva som har kommet frem de siste dagene.
Ballen skal fremover!

KennethS

Han fyren som utalte seg e styremedlem i FK Haugesund.
tå på Brann

Haugesund

"Han fyren som utalte seg e styremedlem i FK Haugesund." Dette er feil! Han VAR styremedlem i Fkh. Nå er han derimot kampinspektør.... Vet ikke om det gjorde saken noe bedre. Får håpe for deres skyld, at han ikke skal være inspektør på Brann kamp ;)

Stilongs

Etter slike utalelser forlanger jeg oppvask i FKH, håper ikke FKH vil ha noe kjennskap med en idiot som uttaler seg slik og generaliserer på den måten.

Nei, fjern han fra alle FKH kamper i fremtiden.
ansasvingen 4ever!

DrMeland

Bodde i Haugesund for noen år siden og der ble et styremedlem i supporterklubben (Måkeberget tror jeg de heter fremdeles) fengslet i 3 måneder for vold. Kan ikke huske at ALLE i Hgsd ble stemplet som voldsmenn og bøller av den grunn..

Haugesund ligger fotballmessig skvist mellom Brann og Viking og har attpåtil blitt fraløpt av lillebror (Vard Haugesund). De begynner vel å bli svett i ræven?
rMeland

Pabloz


Henki

Får håpe det blir lenge til neste gang, med mindre det blir i cupen da. Tror nemlig det blir en stund til vi får se FKH i Tippeligaen igjen...
Ballen skal fremover!

FKH-Tobbi

Quote from: "KennethS"... herregud for et PAKK.....
.....haugesund pakket klarer faen meg ikkje har skikkelig tribuneplass til oss når vi e der engang, også kommer de og trakker ned på oss etterpå, nei her bør hoder rulle.
e elske FK Haugesund

Stilongs

Quote from: "FKH-Tobbi"
Quote from: "KennethS"... herregud for et PAKK.....
.....haugesund pakket klarer faen meg ikkje har skikkelig tribuneplass til oss når vi e der engang, også kommer de og trakker ned på oss etterpå, nei her bør hoder rulle.



IRONI FKH-Tobbi, IRONI. Hørt om det?
ansasvingen 4ever!

Kallingen


Henki

Det der med dårlig vakthold og farlige forhold for bortesupportere er jo en kjent sak fra flere steder enn Haugesund hvis beskrivelsen av forholdene på Haugesund stadion er riktig. Har selv aldri vært på Haugesund stadion men har vært på Fosshaugane og er ikke så mye bedre der. Mye totalt ubrukelige vaktert som ikke har noen som helst opplæring og erfaring med å håndtere større mengder bortesupportere og tribuner som ikke er egnet for å trykke inn så mye folk som det har blitt gjort.
Ballen skal fremover!

Branntilegdør

ang. bortesupportere, så er det vel slik at jo mindre man nekter dem, jo mindre bråk får man med dem. Ta f.eks 500-1000 Brannsupportere i sogndal. "fucker" man med dem, så får man kanskje hele bølingen tilbake? Og hva skal la oss si 20 vakter gjøre mot et tidoblet antall folk? (antar at ikke alle klikker)

Kallingen

Quote from: "Henki"Det der med dårlig vakthold og farlige forhold for bortesupportere er jo en kjent sak fra flere steder enn Haugesund hvis beskrivelsen av forholdene på Haugesund stadion er riktig. Har selv aldri vært på Haugesund stadion men har vært på Fosshaugane og er ikke så mye bedre der. Mye totalt ubrukelige vaktert som ikke har noen som helst opplæring og erfaring med å håndtere større mengder bortesupportere og tribuner som ikke er egnet for å trykke inn så mye folk som det har blitt gjort.


Joda det er det ikke tvil om. I tillegg er Sogndal og Lillestrøm de eneste stedene eg har blitt oppfordret til å stå i ro så ikke tribunen brekker... :?  (Lillestrøm i 1992 tror eg).

Men det var uansett ikke poenget. Poenget var de latterlige uttalelsene til de to som høres ut som de er ansatt i FKH. Det er ikke rart det blir ampert på en tribune med forhold som beskrevet over. Hør intervjuet med geniale Alf og geniale Charles så skjønner du hva eg mener. Harald Aabrekk har kanskje oppfordret til ansattelse av dem for selv å virke genial i sammenligning.  :)

Henki

Quote from: "Kallingen"

Hør intervjuet med geniale Alf og geniale Charles så skjønner du hva eg mener.


Har hørt intervjuet og er helt enig med deg. Poenget mitt var bare at det er flere steder enn Haugesund at man har mye å rette på når det gjelder håndtering av bortesupportere. Og Sogndal står for meg som noen av de mest latterlig dårlige på det området.
Ballen skal fremover!

Ole Brom

Hvert eneste år er det noe tull med bortesupportertribunen, slår fan aldri feil ! En gjeng med amatører som driver den åkeren der inne !

Go Up