• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Robbie Russell og Ousman Nyan

Started by Storvik, May 11, 2004, 16:54:44 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Storvik

Vet ikke om dette kommer til å falle i smak hos alle.

Jeg synes på liv og død at Russell og Nyan må få en liten "bemerkelse" fra Bataljonen, kanskje en liten offentlig unnskyldning når de kommer til Stadion?

Nei, jeg mener ikke at alle i BBB er rasister, men det kunne vært greit å vise at vi andre tar fullstendig avstand fra slike usportslige handlinger. Det er så forferdelig synd at en slik handling fører til at BBB nå blir uglesett av HELE fotball - Norge, kanskje mer enn noen gang?

Hva synes dere andre?

Ole Brom

Dette er bare nok et eksempel på at EN klovn ødelegger for resten. Dette er ikke noe nytt, sånn har det vært for flere supportergrupper. Desverre. Dette blir hauset opp både av media og personer som vil "fyre" oppunder, folk som gjerne kommer fra andre supporterklubber som vil "skade" de tilhengerne som gjelder. Dette gjelder nok for "våres" supportere også, det er ikke til å legge under en stol. Skulle en Vif fan drite seg ut kan du banne på at det bla. er noen brannsupportere som skal slenge drit og hause det opp. Dette vil nok alltid forbli sånn, desverre.

Jeg gremmes hver gang jeg ser denne kjerringen spytte på Russel for derretter stå der og le sammen med veninna si. Dette er noe av det styggeste som har vært i moderne tid. Det er helt for jævlig at dette skjer oss, og for den saks skyld unner jeg ingen andre supportere dette, selv ikke våre verste rivaler.

Denne episoden bør være en ettertanke, en påminnelse om at vi lever i år 2004. Rasehat hører fortiden til men desverre ikke for alle.

Jeg håper at samtlige, ikke bare Brannfans men også andre supportere av andre lag kan ta lærdom av denne tragiske episoden og heller stå opp og riste sidemannen om slike ting forekommer igjen. Det hjelper ikke å komme med spydige kommentarer om at ALLE brannfans er noen pøbler men det skal som oftest ikke mer enn en person til for å ødelegge for resten.

Det er også tragisk at det må til en slik episode for at rasistdebatten blusser opp igjen og kommer på dagsorden. Slik har vi sett nok eksempler på i andre saker.


Min bønn til alle dere der ute : Det hjelper ikke å sverte alle og gre alle under en kam som det heter, når noe skjer. 99.99 % av alle grupperinger er ordentlige folk som vil klubbens beste og desverre fins det noen oppgulp hos alle og enhver. Stå heller sammen og få bukt med problemet.

Jo flere som står sammen jo sterkere er vi.

Takk for meg.

Skeid-mann

....pleier vi å møte rasistiske tilrop på Voldsløkka med følgende ordak :

"Det er fargen på drakta og ikke på speller'n som teller."

Hilsen Skeid-mann
KEID - OSLOS EGENTLIGE STOLTHET

Brann-Peter!

heelt enig med "ole brom" og "Storvik"... spesielt med førstnevnte fordi det ville satt bbb litt mer på plass, men da må vi ikke bare unnskylde til nyan og russel, men vi må få fram det viktigste: nemlig, å vise at vi ikke er rasister på noen måte... kjempe bra dere... dette viser virkelig at det er noen som bryr seg...

_________________________

george til år 3000
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

Go Up