• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Glemt?

Started by KennethS, May 11, 2004, 09:40:42 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

KennethS

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/article224823.ece


jaha, her har trønderpakket tydligvis glemt(fortrengt) 8 mai 1993.
tå på Brann

Genseren

De tapte da 1-6 mot $tabæk i fjor..

KennethS

ja det gjorde de også, helt utrolig så fort de glemmer der oppe.
tå på Brann

Ole Brom

Flott å se pakket endelig får litt motgang ! Håper inderlig at det kan bli kamp om 1 plassen i Tippeligaen i år, og årene fremover for den saks skyld. Regner vel med at sjefen sjøl, Mr Eggen, kommer innom og "rydder" litt opp etter Ola By'en etterhvert, kan kan vel ikke dy seg !

Cogito

«Tippeligaen har fått nye helter og et nytt topplag», skriver Dagbladet.
Sakset fra artikkelen referert til over.

Dummeste jeg har hørt. Jeg skal se RBK drite over en hel sesong før jeg tar de samme ordene i min munn. I 15 år har RBK vært i en liga for seg selv, trolig med unntak av de første årene på nittitallet. De har tapt kamper før, de har hatt down periods før og profetiene har hengt over de fra hele landet. Men de har alltid innfridd. Men like lite som jeg tror at hegemoniets tid er over, like lite unner jeg RBK fortsatt suksess. Jeg vil ha en jevnere og åpnerer serie. Ja kanskje er det det vi er i ferd med å se nå, kanskje kanskje, og vi kan håpe. Men RBK har hatt en underlig evne til å innfri, og jeg er rimelig sikker på at de vinner i år også. Det er sikkert de fleste, men at dette er starten på RBKs fall, ja se det skal jeg se med mine egne øyne først.

For når noen går ned må andre ta over 1. plassen. HVEM skal utfordre de? Tromsø? Odd? Jeg kan ikke se et nytt norskt mesterlag.
 have a dream!

Kruxleiven

Quote from: "Cogito"
For når noen går ned må andre ta over 1. plassen. HVEM skal utfordre de? Tromsø? Odd? Jeg kan ikke se et nytt norskt mesterlag.


Eller enda verre. "1-0 og 0-0 VIF". Dessverre er han DFH nesten like god som på CM.

Ole Brom

Vi får håper Brann kan være et av lagene som kan ta opp kampen da :wink:

Superjack

koser meg over alle de skuffede trønderene i kveld
0-2 mot Molde.
RBK kan rykke ned etter kvallik kamper mot Kongsvinger!!!!

Helt personlig!
i taper ALDRI!

Cogito

QuoteEller enda verre. "1-0 og 0-0 VIF".


Vif ja, himmel. Tror vi kan slenge på lsk i samme slengen. Maken til polete gampefotball. Det ville være et tap for fotballen i Norge hvis noen av de lagene skulle vinne serien i år med den fotballen de spiller.

For øvrig, i 2002-sesongen, når lsk fulgte rbk til døren håpet og ytret jeg instendig for at rbk skulle trekke det lengste strået. Etter 26 kamper med gampefotball, dødballskaos og kick'n run fra lillestrøm ville det vært en tragedie hvis de skulle heve pokalen over hodet. Noe de heldigvis ikke gjorde.
 have a dream!

Christian

VIF LSK er hjerteskjærende fotball. Det eneste som redder det oppgjøret er gode supportere. Det kan vi i ærlighetens navn ikkje nekte for. Likevel; kjip fotball er det og at VIF har 12 poeng og 6-3 i målforskjell sier vel sitt.

At "I" kan kritisere andre norske lag for å tenke defansivt er helt på tryne.

Ole Brom

Var en tragisk kamp å se, to lag som spiller møkkafoppal, men enig med rammen rundt, klanen er i en klasse for seg selv, ingen tvil om det.

Men vent til "nye" SS kommer skikkelig igang så skal vi gi de kamp, men en ting kan ingen andre ta fra oss, stadion er den beste stemningsskapende arena i Norge, det vil eg påstå !

enavgutta

Altså, etter de befriende 2 målene på 16.ende kan vi igjen begynne å tenke på seriegull :-)

GhostDog

Quote from: "enavgutta"Altså, etter de befriende 2 målene på 16.ende kan vi igjen begynne å tenke på seriegull :-)


I hvertfall gull og grønne skoger..  :roll:
 Beer a day keeps the doctor away!

grei

Quote from: "Ole Brom"Men vent til "nye" SS kommer skikkelig igang så skal vi gi de kamp, men en ting kan ingen andre ta fra oss, stadion er den beste stemningsskapende arena i Norge, det vil eg påstå !


Jeg skjønner vel hva du egentlig prøver å si, men når jeg hører "stemningsskapende arena" så tenker jeg en stadion som innbyr til stemning gjennom hvordan den er bygd. Der stiller nok mange andre arenaer sterkere enn Brann Stadion. Har du vært på e halvtomt Ullevål? Det runger i veggene når man synger, det er nesten som å være innendørs. Kontrasten er sterk til Bergen hvor 1000 syngende mennesker på Store stå såvidt er hørbart i svingene. Måtte vi få en skikkelig tilrettelagt Klokkesving når de engang bygger ut der (litt pussig å kalle det Klokkesvingen fremdeles forresten, ikke er det klokke der og ikke er det snakk om noen sving).

Ole Brom

Det jeg mener er at når vi får igang SS og får flere folk der etterhvert, får gjengen mer samstemt og flere sanger så vil det bli bedre stemning totalt der. Og når vi ser at Hansa tribunen blir bedre og bedre til å være med på syngingen så kommer det seg. I tillegg er der flere som sier at gamle sitte har begynt å bruke stemmen sin mer og mer !

Og ja, vi trenger å bygge klokkesvingen og få tak der også, da vil det hjome godt i veggene !

Jeg mener at stemningen totalt på stadion blir bedre og bedre og ikke bare SS som synger og drar igang. Dette ser bra ut og med ny tribune i klokkesvingen kan dert bli knall !

Xminator

Slapp av, "I" holder ikke flaksen en hel sesong. Han har fått veldig mange flere store sjanser mot seg enn det 3 baklengsmål tilsier. Synd VG Nett har tatt bort sjansestatistikken, det bruker å gi en god indikasjon på tabell ved slutten av sesongen.

Grey

Quote from: "Cogito"
QuoteEller enda verre. "1-0 og 0-0 VIF".


Vif ja, himmel. Tror vi kan slenge på lsk i samme slengen. Maken til polete gampefotball. Det ville være et tap for fotballen i Norge hvis noen av de lagene skulle vinne serien i år med den fotballen de spiller.

For øvrig, i 2002-sesongen, når lsk fulgte rbk til døren håpet og ytret jeg instendig for at rbk skulle trekke det lengste strået. Etter 26 kamper med gampefotball, dødballskaos og kick'n run fra lillestrøm ville det vært en tragedie hvis de skulle heve pokalen over hodet. Noe de heldigvis ikke gjorde.


Så du håpet altså at Brann skulle tape den siste og avgjørende kampen mot Rosenborg? :p
Maybe a Greyhound could be my way

Ricky

Quote from: "Xminator"Slapp av, "I" holder ikke flaksen en hel sesong. Han har fått veldig mange flere store sjanser mot seg enn det 3 baklengsmål tilsier. Synd VG Nett har tatt bort sjansestatistikken, det bruker å gi en god indikasjon på tabell ved slutten av sesongen.


Den er der ennå, den. Bare mye vanskeligere å finne. (Må klikke på "kamper", og deretter kan man finne den i menyen oppe)

http://fotball.vg.no/bors/maalsjanser.php?sesong_id=24

Snitt-tallene er misvisende nå, siden det ikke er lagt inn statistikk etter at streiken begynte, mens antall kamper fortsetter å bli oppdatert automatisk.
Pr 9.mai hadde Vålerenga - ifølge VG - fått færrest målsjanser imot seg. Dette skyldes blant annet at VG talte 4 målsjanser til Brann mot VIF, mens alle andre talte rundt 10-12.

Ole Brom

Hehe det er bra du har kontroll Ricky :lol:

Go Up