• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Det minste vi kan gjøre for Russel - Ta en titt!

Started by Mr_Soma, May 10, 2004, 22:28:02 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Mr_Soma

Synes det er forkastelig det som skjedde inne i Sogndal med Robbie Russel...

Vi er tross alt, eller de fleste av oss voksne og nokså oppegående mennesker, uansett hvor høy promillen måtte være til å forstå at det derre er uakseptabelt.

- Det jeg mener vi bør gjøre når Sogndal gjester Stadion er å gi han en skikkelig varm velkomst, med ordentlig trøkk med klapping når navnet til Russel blir lest opp av Erik Hanøy før kampstart!

Noen som er enige eller?

Erik

Egentlig ikke... Han er en sipeunge som drar og blomstrer alt opp i skyene... hadde han vert litt mer på jorden så kanskje... Han ber jo om og bli mislikt da...

Mr_Soma

Helt i begynnelsen så tenkte jeg på dette med spyttingen og slikt - at det var vel overdrevet. I og med at det var snakk om at det var brus som ble kastet -

Og da er det jo ikke "værre" en hvordan vi hetser enhver annen motspiller, nevner hulsker,hoseth,karadas osv.

Da er det jo ikke noe "big deal"  - kanskje russel er en litt følelsesladet person som heller litt over til samme kjønn? Hvem vet.

Men da det verbale kom frem i Dagladet.

- Black Pussy
- Whore
- Monkey

Og man topper det hele med å lage apelyder mot han!
Da er det gått alt for langt.

brannfrik

helt enig med mr_somas første innlegg i denne tråden

det e faktisk våre suportere som har hetset han og fått han til å føle seg som dritt, og vi har et ansvar for å be om unnskyldning..
enten spyttingen var rasistisk motivert eller ikkje, og uansett kor full vedkommende var finnes det ingen unnskyldninger for å spytte på andre mennesker enten de er sorte eller hvite i huden!!  primitivt og uakseptabelt!!

gi gutten en god applaus når han entrer stadiongresset, det tror eg e den beste unnskyldningen vi kan gi han!

det e antakelig en del som husker episoden med christer george og stefan paldan for 5 år siden??? då bare lo vi av det og såvidt eg husker skjedde det ikkje nåkke mer enn en reportasje på tv2,også var det glemt inntil neste hjemmekamp mot godset...

at han sier ifra var viktig!! det var på tide med en skittentøyvask når det gjaldt rasisme i brannsupportermiljøet.

Mr_Soma

Bra du forstår hva jeg mener <<brannfrik>>

Om vi enten roper "Robbie Russel" klapp klapp klapp

Eller om vi bare gir han en skikkelig applaus når navnet blir lest opp så tror jeg det varmer!

Mr_Soma

Oppfordrer alle til å ta turen innom http://www.bt.no

Se videoen der hun som spyttet på Russel - og hør det første hun sier.

" Det var en Sogndalspiller som skulle ta innkast"

En Sogndalspiller?

Om du ikke vet navnet på en mann som Robbie Russel som har spilt i Sogndal i ganske mange år nå så sier det litt om fotballkunnskapene til denne kvinnen.

Dette er typisk slike som bare henger med BBB for å ha noe å gjøre på, for fritiden deres er ellers tom og grå-

KennethS

Quote from: "Mr_Soma"Dette er typisk slike som bare henger med BBB for å ha noe å gjøre på, for fritiden deres er ellers tom og grå-

jaha, og dette vet jo du alt om, til din opplysning så e dette en supporter som har reist land og strand rundt siden tidlig på 90 tallet, kansje før du var født? kem vet, du bør skaffe deg litt fakta før du slenger ut slike kommentarer.
tå på Brann

Mr_Soma

Nei ikke vet jeg -

Men det sier jo litt da Kenneth?
Om du går på kamp for å se Sogndal ihvertfall, så bør du jo vite hvem spillerne er på det laget - Og ikke bare bry deg om fjesene hos de rødkledde.

Om hun er en venninne av deg så beklager jeg - men det er til pass for hun.

Du spytter ikke en annen i ansiktet ustraffet -

Hun kan jo være glad hun ikke fikk seg en rett høyre fra en amper amerikaner, men da hadde jo saken blitt snudd helt om.

KennethS

hun forklarte det som skjedde, istedenfor og si navnet så sa hun sogndal spiller, spiller det noen stor rolle da? eg driter i sogndal eg e Brann supporter, eg støtter Brann eg kan spillerne på Brann, holder mer en nok for meg.
tå på Brann

DrMeland

Robbie Russel hadde sikkert satt pris på en fin velkomst på Stadion i August. Egentlig det minste vi kan gjøre.

Det som irriterer meg er den amatørmessige håndteringen i ettertid. Noen personer har gjort en tankeløs og tåpelig handling, og istedet for at saken løses mellom supporterne det gjelder, Robbie Russel, Sogndal, Brann og BBB så startes det en heksejakt hvor vedkommende skal utestenges på livstid og henges ut som en pøbel. Media er som vanlig helt vill (ettersom slike nyheter selger, og det er det som teller i den verdenen) og hjernedøde idioter overstrømmer disse diskusjonssidene her med tåpelige innlegg. Hadde vedkommende supportere beklaget ansikt til ansikt med R.Russel hadde han sikkert vært fornøyd og dette kunne vært en sak vi kunne lært av i ettertid.

Nå bunner dette ut i anklager og beskyldninger om rasisme. Dette handler ikke om rasisme, men om flytting av grenser. Virkemidlene som tas i bruk for å psyke ut motstander er blitt sterkere og plutselig er det stuerent å benytte rase, seksuell legning osv som skjellsord.

Rasisme defineres ved at "andre raser er mindre verdt enn sin egen" Hvordan kan så supportere hate Robbie Russel for hans rase og samtidig hylle Olof som den fantastiske fotballspiller og person han er? Svaret er selvsagt at det ikke går ettersom rasisme ikke er individuelt betinget. Hvis ikke folk skjønner dette bør de heller ikkje kaste seg inn i denne debatten.

Sorry at innlegget ble langt men er møkk lei hele saken! Nå må vi snu denne hendelsen til noe positivt og samlende, samt gi Hr. Russel en varm velkomst til høsten..
rMeland

Christian

Vel talt Dr. Meland.

Der satt du ord på det eg har følt hele veien. Det er ikkje snakk om rasisme i så måte. Det er som du sier snakk om flytting av grenser. Det gjør ikkje det som skjedde mer akseptabelt, men det setter fingeren på noe media og fotballekspertene der ute ikkje klarer å se. Kanskje med unntak av Erik Thorstvedt som på Canal+ i går som spøkte med at han sjøl var blitt spyttet på i England.

Eg gir gjerne Russel applaus før hjemmekampen mot Sogndal, men det blir det hele. Når kampen er igang er han Sogndalspiller og motstander. Så får vi vise at vi er mer kreative enn at vi må ty til kroppsvæsker og rasistisk grums.

Skumling

Quote from: "Christian"
Eg gir gjerne Russel applaus før hjemmekampen mot Sogndal, men det blir det hele. Når kampen er igang er han Sogndalspiller og motstander. Så får vi vise at vi er mer kreative enn at vi må ty til kroppsvæsker og rasistisk grums.

Jeg ser det på samme måten.

Go Up