• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Tideligere kvinnelig styremedlem fra BST spyttet?

Started by Karl Hungus, May 10, 2004, 19:32:26 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kruxleiven

Så TV bildene og er ganske sikker på hvem det er, men jeg legger selvfølgelig ikke ut navn. Jeg tror det må dreie seg om noen sekunders "hjärnsläpp" som det ville hett i Sverige. Må ha mistet de fleste hemninger og latt hat og raseri over motstanderen ta overhånd. Neppe noe rasistisk tror jeg. Det sa hun jo også i TV Hordaland at det vikke var. Hun mente også at de rasistiske ropene må ha kommet fra et annet sted på tribunen. Kjenner igjen situasjonen fra tidligere besøk på stadion (både med Brann og andre lag). Når det skjer noe tvilsomt og det ligger hat i luften sprer det seg som ild i tørt gress blant supporterne. Som oftest betyr det at gjenstander flyger inn på banen. Føler med henne som sikkert gjennomgår et mareritt nå. Og Robbie da? Han har fått nok sympati. Han er ikke vår spiller og han har vel "whinet" nok.

Hva med mannen ved siden av henne som holdt Robbie igjen? Så vidt jeg kunne se var det bare litt pirk i trøyen men selvfølgelig nok til at Robbie merket det og dermed snudde seg. Trenger vel en straff han også, men jeg mener det blir altfor strengt å utestenge han på livstid. Hva han gjorde var på kanten men det er ikke mulig å relatere det til noe rasistisk.

Ole Brom

Vet godt hvem både fyren og dama er men vil heller ikke "dra de enda mer ned i søla" ved å navngi disse. Må innrømme at det var et lite sjokk da jeg skjønte hvem dama var som gjorde dette vanvittige idiotiske klovneriet. Kjenner hun såpass at jeg vil påstå at det ikke ligger noe rasistisk bak dette, det er jeg temmelig sikker på. Da har hun ihvertfall skjult sine rasistiske tanker og hat VELDIG godt !!Jeg føler med alle de andre brann supporterne som støtter laget sitt, som ufrivillig er blitt "stemplet" som bråkmakere og rasister. Det virket som vi hadde supporterne på "rett kjøl" om man kan si det. Den siste tiden har det ikke vært noe bråk med supporterne. Men uansett er dette en trist affære som jeg tar total avstand til. Slikens oppgulp gjør meg kvalm, dette hører ikke hjemme noensted, verken på en fotballbane eller i gata.

Jeg vet at denne damen angrer, noe som kom fram på innslaget på tv'en. Håper at hun er voksen nok til å kunne offentlig gå ut og beklage dette, først og fremst til Russel himself og til Sogndal, deretter til BBB og Brann og ta sin "straff" som en voksen kvinne.

Tipper hun ikke er å se på stadion de neste sesongene.....og foppalpubben for den saks skyld.....

Karl Hungus

Akkurat når jeg trodde det ikke var mulig å synke lavere, står samme damen frem på TV Hordaland for å forklare det som skjedde. Makan til patetiske unskyldninger: Det var mye frustrasjon, det var mye irritasjon, det var noe som skjedde i affekt av kampens hete, jeg var full Episoden skjedde i det 27 minutt da stillingen var 1-1. Det var ikke noen spesielle episoder på banen som skulle tilsi at supporterene skulle være frustrerte, irritert, eller forbannet på noen som helst annen måte.

Ho prøver også å unskylde seg med at ho bare var en av 20 stykker som spyttet. Og at det skjer ting på alle fotballarenarer i Norge og i verden.

KennethS

Quote from: "Karl Hungus"Episoden skjedde i det 27 minutt da stillingen var 1-1. Det var ikke noen spesielle episoder på banen som skulle tilsi at supporterene skulle være frustrerte, irritert, eller forbannet på noen som helst annen måte.
tå på Brann

Karl Hungus

Quoteehh, jo, Dylan hadde nettopp fått kort etter og ha blitt voldtatt av to sogndal spiller, når han gjør igjen så får han gult kort  (greit nok, men Sogndal spillerne skulle vært blåst av lenge før), noe begge sogndal spillerne skulle hatt først.

I følge avisene skjedde episoden etter 27 minutter av første omang. Dylan kom ikke på banen før i det 75 minutt.

KennethS

Da tar avisene skamelig feil, det var noen par minutter etter at Dylan kom utpå det tok helt av, kansje de mener 27 minutter i andre omgang?
tå på Brann

Sotraanda

Quote from: "KennethS"Da tar avisene skamelig feil, det var noen par minutter etter at Dylan kom utpå det tok helt av, kansje de mener 27 minutter i andre omgang?

45 + 27 = 72

Dylan kom inn i det 74 min, fikk gult kort i det 85 min.
Så dette med frustrasjonen etter at Dylan fikk kort kan ihvertfall ikke være grunnen for spyttingen ettersom den skjedde etter 27 min av 1 omg.

Robbie ble altså spyttet på i det 27 minutt!!! Av 1 omg!!
ater, heter, hater NFF!

Karl Hungus

Quote from: "KennethS"Da tar avisene skamelig feil, det var noen par minutter etter at Dylan kom utpå det tok helt av, kansje de mener 27 minutter i andre omgang?

I følge både BA og VG skjedde det i det 27 minutt av første omgang. Dessuten blir 27 + 45 = 72. Det er tre minutter før Dylan kom på banen, og ikke "noen par minutter etter"

KennethS

Da skjønner ikkje koffor de har spyttet, men alt det med vaktene og når det skikkelig kokte var rett før slutt, etter at Dylan var kommet innpå, en politimann ble slått mot i ansiktet og fikk sikkert 20 liter brus over seg.
tå på Brann

Go Up