• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Mange småting ang superklubben Brann

Started by Superjack, May 06, 2004, 23:40:31 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Mr_Soma

Ja det er forsåvidt greit -

Men blir det for mange kjøp så blir det bare bølger i innad i laget -

Det tar tid å bygge ett lag, noe lag som Chelski og Real Madrid smertlig kan erfare. Greit nok, de vinner, men de er til tider ustabile grunnet usikker start 11'er.

Og ingenting er bedre enn en skikkelig BANKERS av en første ellever.

Klart det ville vært  fint med 2-3 nye klassespillere som El Fakiri,Helstad og Ivers.

Men mer enn det kan by på problemer.

Men Brann trenger uten tvil en ny spiss her, lukter det Helstad retur eller ny trønderbart i Bergen by?

Vi får se!

Xminator

Den spissen som ville gitt Brann et klart løft er Helstad.
Kunne også tenkt meg Alexander Aas.
Helge Haugen gjør jo en glimrende jobb på midten, så er ikke like sikker på om El Fakiri hadde gjort så stort utslag som navnet tilsier.

Noen erstatter for Olofinjana er ikke El Fakiri, til det mangler han for mye i høyden. Olofinjana får mye oppmerksomhet for det offensive, men når vi får dødballer i mot er han uunværlig.

Branntilegdør

hvis du husker drivet til fakiri, så tar han tilbake MYE bare på det i forhold til hodedueller. Og ellers når det gjelder hodedueller på midten. Det er ikke hodeduellen i seg selv som er viktig. Men å vinne andreballen.

Kruxleiven

Bare jeg som er lei av å høre om Hassan og Helstad? Ja, det er all mulig grunn til å tro at de ville hevet lagets prestasjoner, men helt alvorlig. Hassan har da kommet til finale i Champions League. Virkelig noen som tror han vil hjem til Norge? Han er jevnlig på benken og får sjansen en gang i blant. I tillegg tjener han mye penger og bor på et rimelig fett område der klimaet ikke er å forakte. Eller kanskje Hassan foretrekker regn her i Bergen? Thorstein føles det riktignok som en stund siden han forlot oss, men det er likevel så altfor kort tid. Når man ikke er eldre enn 27 og bare har 2 sesonger bak seg i utlandet som proff så vil man selvfølgelig fortsette med mindre familie eller andre ting i hjemlandet krever at man må dra hjem. Skulle Thorstein bli kastet ut av Austria så skal man ikke se vekk i fra at en bundesliga klubb eller noe belgisk (alle nordmenn havner jo der) vil plukke han opp. Når Helstad er blit 30-33 så kanskje Brann. Hvis ikke Ham-Kam da. Jeg tror Helstad velger en av de to nevnte.

Iversen er en annen sak. Grunnen til det er at interessen burde være lav for han i England. Kanskje en 1. divisjonsklubb vil ha han? Ellers mener jeg de fleste klubbene i England har bedre spisser enn Iversen. Så da er det mulig at Steffen kan returnere til Norge.  Og angående RBK så kan det nok bli vanskelig å konkurrere med dem, men det er jo ikke sikkert de vil ha han. Ville vært fantastisk å se Iversen senke gamleklubben for oss ja, men vi får prøve å være realistisk. Ligges det nok penger på bordet så.... Hvem vet? Og på på brann.org nevnes også Karadas. Nei takk! Dårlige spillere skal ikke spille for oss.

Mr_Soma

Thorstein er en hedmarking, og kommer nok ikke til å vende nesen tilbake til Bergen - Face it!

Han solgte huset i Olsvik og det som tilhørte han i Bergen. Også har han Isabell på 2 år, og eksen Hilde bor med hun i Oslo.

Så det blir nok ingen ny Brannkarriere for Thorstein, etter jeg snakket med han like før sesongen begynte her i norge.

Go Up