• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Nye sangen til soma her?

Started by Mr_Soma, May 05, 2004, 11:22:34 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Truls

Jeg synes den "Hey Jude" - Soma sangen var genial og enkel! Dette hadde jo vært helt kanon å bruke den. Det er sånn hele stadion kunne sunget og det ville runget mellom de syv fjell som aldri før ! Den kan gjentas flere ganger etter hverandre, men men.
kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

Mr_Soma

Vi prøver <<Somasangen>> mot Norheimsund idag....


Soma e go' nok for roma
Soma e go' nok for brann...


Osv -


Mange som skal oppover idag eller?

ekte kjuagutt

vet at allerede en del folk har fått inn soma sangen d har vi hørt på store stå.. men eg syns den siste setningen ikje sittar helt liksom... som han ee vår mann?? kansje dokkar syns eg pirkar ellar nokke.. men hadde d vert bere og fikse d. f eks: no spillar soma for brann:) ??

bare et forslag asså

Mr_Soma

det er bare kjempefint at folk kommer med synspunker på denne sangen - hadde ikke trodd at den skulle være "perfekt" da jeg lagde den, og fortventet at folk enten ville slakte den eller kanskje like den.

Og nå ser det jo virkelig lyst ut, for den er nesten innøvd!

Dette liker vi vettu! Og denne skal bli en hit.

Stå på folkens.... digger dere!

|Netti|

Quote from: "ekte kjuagutt"vet at allerede en del folk har fått inn soma sangen d har vi hørt på store stå.. men eg syns den siste setningen ikje sittar helt liksom... som han ee vår mann?? kansje dokkar syns eg pirkar ellar nokke.. men hadde d vert bere og fikse d. f eks: no spillar soma for brann:) ??

bare et forslag asså


eg greie ikkje heilt avsluttninga eg heller..
men koffor ikkje bytte ut "på brann" med "på gang"? da e mykje lettere på synge :)

Badois

Quote from: "|Netti|""Soma e go' nok for roma, soma e go' nok for Brann, Soma han kommer fra bryne, soma han e vår mann (litt usikker der)
Soma, soma, soma han e vår mann, soma soma soma han e på brann"

sang enkelte forran meg idag :) den va vertfall genial, med samme melodi som "drite på oslo by" osv...



Hva med istedenfor: soma han e på brann.. kan vi ikkje heller ta soma e konge han.. hvis man legger skikkelig trøkk på det blir det veldig bra..
rann!!!!!

ekte kjuagutt

Eg syns d va dårli me soma sangen på tromsø kampen.. eg prøvde og synge me en gang me d ble ikje masse utav egentli... sangen e glimrende så den bør synges


Kruxleiven

Ventet på sangen i tromsø kampen. Hørte ingenting. Bare Ragnvald Soma klapp-klapp-klapp. Det var mange parttimere på venstresiden av SS da som ikke var åpen for noe synging i det hele tatt eller som begynte på gamle kisjeer om og om igjen. Men så gale som på 16. mai var det ikke.

Viser vel at det kanskje bar eer 1/10 av folket på SS som er innom her? Eller enda færre? Var nesten sikker på at klapp-klapp skulle bli erstattet med Roma-Soma nå.

ekte kjuagutt

Quote from: "Ole Brom"
Quote from: "Nixon"Umiddelbar tanke på Madam Felle sangen:

Kjennar dokkar Ragnvald Soma?

Kem?

........................................ osv.

Kom ikke på noe i farten, men for et potensiale for en sang til vår beste spiller!


Kjennar dokkar Ragnvald Soma ?

Kem ?

Jærbuen i SK Brann
Ofrer alltid alt for laget
Og Store Stå vi elsker han.

osv osv.................

Kan dette være noe ???


lurar på ka dokkar syns om nokke sont t en ny soma sang??

Ole Brom

Eg syntes vi kan være inne på noe bra her eg !

Mr_Soma

Jeg kan love dere at "Soma,Roma" sangen skal bli en hit på SS.
Nå har jeg måttet jobbe de to siste hjemmekampene (fikk med meg 2 omgang fra hansa mot Bodø G)

Men nÃ¥ er jeg i rute igjen,  sÃ¥ folkens - mot Fredrikstad kan jeg love dere at Somasangen skal ruve over hele SS. Om eg sÃ¥ mÃ¥ levere ut sangteksten til alle pÃ¥ forhÃ¥nd, sÃ¥nn at vi kan øve i pausen ;)

Eg har laget den og skal innføre den en gang for alle, hehe.

Hjelp meg folkens! Og lag sanger til flere Brannspillere.

Kruxleiven

Har en melodi da, men ingen tekst som man kan lage noe av. Den er stjålet fra kanari-fansen, men egentlig har jeg hørt den i 1 år i utlandet før jeg hørte den fra dem.

Det er en typisk sang der man trekker på vokalen. Kanari synger noe som ender på Lsk. Lsk, Lsk -å-å-å. Har hørt at kjernen hadde en sang for Arason med akkurat sammed melodi. Arni Gautur Arason, Araso-on Ara so-o-on.

Dessverre kjenner jeg ikke navnet på melodien, men den er kjent over hele Europa. Spesielt i Tyskland og Nederland der den brukes heftig. For å si det en gang til så brukte KFL den nettopp mot Stabæk da Gylfi Einarsson scoret. Gylfi, Gylfi Einarsoon, Einarsooon, Einarså-å-on.

Enkel melodi, men denne skaper stemning. Den ruver over hele tribuen etter det jeg har sett før og får alle på tribunen med seg.

Jeg sliter med tekst til denne, men det enkleste er å gi sangen til Håkon Opdal siden man kan trekke veldig på a'en hans i etternavnet. På den annen side er det ikke særlig grunn til å synge for Håkon i øyeblikket. Håper noen andre kan komme på noe bedre.

Føler meg litt utsatt for "kjerns" "gullkorn fra andre fora" nå, men det får så være. Hva så om de gjør narr av oss? Er det ikke verre at vi ikke gidder å gjøre narr av dem?

Mr_Soma

Eh... tror vi sklir litt ut her, dette er vel strengt tatt en tråd som omhandler den nye sangen til soma?

Kjenner ikke til melodien du nevner som Opdal kunne fått.
Men du får jo aldri nok av sanger til spillerne, det meste er bedre enn navnet på spilleren og 3x klapp!

Kruxleiven

Jeg kjenner dessverre ikke navnet melodien selv, men den er hyppig brukt av KFL. De fleste har garantert hørt den.

Mulig jeg burde laget et eget topic ja, men jeg anså det som like greit å ha den her siden denne tråden er for sanger om spillere.

DonCorlione

kunne vi ikke brukt gamle sangen te Thorstein Helstad ??

"Vi har Ragnvald Soma, ja
vi har Ragnvald Soma, ja
Vi e Brann... gikk den ikke omtrent sann...

Hadde vi hatt den på viking stadion så tror eg de hadde blitt jævlig piss..
rann + Hansa = Ekte Bergenser

Mr_Soma

godeste Soma har sang <<DonCorlione>>.

Mr_Soma

Idag mot FFK så var vi en gjeng på 10-15 som klarte å dra med ganske mange på denne her.
Folk snudde seg mot oss for å høre etter, og neste gang vi dro den så sang de med.

Nå vil jeg tro at nesten hele høyresiden,mot Hansa kan denne sangen.
Det var der vi stod i dag.

Så nå må vi bare videreformidle den til venstresiden,for det virker som de ikke helt har den helt.

Var det mange som fikk den med seg i dag forresten?

Alexåsane

fikk den med meg ja.. men husker ikke teksten.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Mr_Soma

Quote from: "Alexåsane"fikk den med meg ja.. men husker ikke teksten.


Det høres bra ut...
Du stod kanskje på høyresiden sammen med oss?

Teksten finner du helt i begynnelsen av denne tråden.
Om du leser igjenom den 2 ganger så sitter den som ett skudd.
Få de du går med på staddan til å gjøre det samme, så har alle den til neste hjemmekamp!

ekte kjuagutt

Eg sto på venstre siden idag.. hørte desverre ingenting.. men vist vi hørar de andre e vi en gruppe på 5-10 stk som kan få med oss en haug me flere, vi kan teksten og bare ventar på og få brølt an ut:)

Mr_Soma

Quote from: "ekte kjuagutt"Eg sto på venstre siden idag.. hørte desverre ingenting.. men vist vi hørar de andre e vi en gruppe på 5-10 stk som kan få med oss en haug me flere, vi kan teksten og bare ventar på og få brølt an ut:)



Jammen det høres ypperlig ut!
Neste kamp tar vi å stiller oss opp på venstresiden,så får vi med dere og!

Detter blir nesten som å misjonere...hehe.

Men jeg vet at på venstresiden,helt oppe,så har du en gjeng med godt voksne menn,på over 40. Tviler de er inne på dette forumet- De har en enorm stemme,og om vi får de med oss så er sangen ett faktum!

Sotraanda

Mr_Soma, eg sto nok ganske nærmt deg i dag. Sto på høyre siden, et apr meter fra inngangen, 3 trinn fra toppen, og sang med på Soma sangen da noen(du sikkert en av de) kjørte i gang med sangen. Etter 3 og ca 25 min... Var et par stk som sang med, vikrket som flesteparten sto og hørte på å prøvde å lære seg teksten.
ater, heter, hater NFF!

Mr_Soma

Quote from: "Sotraanda"Mr_Soma, eg sto nok ganske nærmt deg i dag. Sto på høyre siden, et apr meter fra inngangen, 3 trinn fra toppen, og sang med på Soma sangen da noen(du sikkert en av de) kjørte i gang med sangen. Etter 3 og ca 25 min... Var et par stk som sang med, vikrket som flesteparten sto og hørte på å prøvde å lære seg teksten.


Okei! Jeg stod på det nest øverste trinnet, med rød lue!
Men det jeg tror vi gjør lurest i, er å finne disse gruppene med folk. Det er alltid puljer med kameratgjenger på rundt 10-15 stk. Om vi får formidlet sangen til disse her, så er saken gjort og alt går automatisk.

Men tror dette å bruke denne Somasangen som en prøvekanin på å innføre andre nye sanger bare er bra. Ved en senere annledning vet vi hva resepten på å få innført nye sanger på SS er.

Neste kamp plasserer vi oss på venstresiden,hvor vi har disse gode gamle. Håper dere følger etter?

Sotraanda

Nja, liker meg best på høyre siden eg å står nok der mot LSK og.
ater, heter, hater NFF!

Mr_Soma

Okei,tradisjon er tradisjon...hehe.
Men da overlater jeg oppgaven til deg å dra igang høyresiden når vi starter den på motsatt side?

Tar du utfordringen?

Sotraanda

Eg å en kompis hadde planer om å dra den i gang i dag, å da dere dradde igang hang vi såklart på. Starter dere den neste gang skal vi hvertfall synge med på andre siden, sånn at den runger på HELE ss, å ikke bare på ene siden helt til den andre siden overtar med en annen sang.
ater, heter, hater NFF!

Mr_Soma

Høres glimrende ut......
Det er kun det det handler om, for det var vel ingen som sang den på venstresiden idag når vi dro den igang.

Men mot LSK så kjører vi på, da er det STEREO!

Brann_Askøy

Quote from: "Sotraanda"Eg å en kompis hadde planer om å dra den i gang i dag, å da dere dradde igang hang vi såklart på. Starter dere den neste gang skal vi hvertfall synge med på andre siden, sånn at den runger på HELE ss, å ikke bare på ene siden helt til den andre siden overtar med en annen sang.


Er den kompisen meg Andre? :P

viks

Ser ut som debatten er avsluttet her, men eg har et annet forslag til Soma sang, som gjerne må slaktes for min del.

(mel. jeg hat to øyne som jeg kan se med, og munnen kan jeg jo faktisk le m osv..)

Han har to hender, han kaster langt med,
han hopper høyt, og han tackler hardtMANNN (gjentas 1 gang)

Melodien er enkel, folk kan den, og teksten er lett og lære seg. Har heller ikke hørt melodien brukt på andre spillere/lag.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Sotraanda

For det første... sangen var ikke så gale den...
For det andre... viks, vi HAR jo allerede en Soma sang!!
ater, heter, hater NFF!

grei

Quote from: "viks"Ser ut som debatten er avsluttet her, men eg har et annet forslag til Soma sang, som gjerne må slaktes for min del.

Han har to hender, han kaster langt med,
han hopper høyt, og han tackler hardtMANNN (gjentas 1 gang)

Melodien er enkel, folk kan den, og teksten er lett og lære seg. Har heller ikke hørt melodien brukt på andre spillere/lag.


Bra forslag, men for å spille på "babymelodien" så hadde det kanskje vært greit å kjøre andre linje i samme stil som den første:

"Han har to føtter som takler alt"

Det er vel mer naturlig å tenke at bein takler og ikke føtter, selv om føttene teknisk sett gjerne er "sist på ballen", men bein passer ikke inn i rytmen, og når man bytter ut hardt med alt så fungerer det også som et ordspill på det å få ting til (ikke bare det å takle rent konkret).

"Han e en konge, gir alt for Brann,"

Her mangler det en stavelse, så "Han e en konge, gir alt for laget" "Han e en konge i midtforsvaret" eller ligende passer nok bedre.

Det vanlige er at den fjerde linjen rimer på den andre og ikke på den tredje som i forslaget. F.eks: Og Ragnvald Soma, det blir han kalt. Altså:

Han har to øyne som han kan se med,
han har to føtter som takler alt
Han er en konge i midtforsvaret,
og Ragnvald Soma det blir han kalt.

Den siste linjen kunne teoretisk sett vært bedre, det er jo sant at han blir kalt Ragnvald Soma, men det er jo en selvfølge i og med at det er navnet hans.  Hadde han hatt et kallenavn (Super-Soma f.eks hvis vi forestiller oss det ikke er oppbrukt pÃ¥ raymond) sÃ¥ hadde dette kanskje passet bedre inn.

Ser det er en annen Soma-sang i omløp men (med all respekt), den er ikke like god, den inneholder det overbrukte mann/Brann-rimet, den røde tråden i innholdet mangler og ordlyden "Soma han e på Brann" har en litt barnslig klang (de fleste sier "Soma spiller på Brann", ikke "Soma han e på Brann").

Mr_Soma

Har ikke folk fått med seg at Soma har sang?
Om vi skal drive å lage sang på sang til spillere som allerede har sang så blir det IHVERTFALL kaos på Store Stå.

Vi må vel en gang for alle kunne bestemme oss for en sang,og ikke drive med diverse utforskninger.

Bruk heller kreativiteten på spillere som ikke har sanger!Beveg blikket over på de "sangløse" spillerene folkens!

Ole Brom

Quote from: "Mr_Soma"Har ikke folk fått med seg at Soma har sang?
Om vi skal drive å lage sang på sang til spillere som allerede har sang så blir det IHVERTFALL kaos på Store Stå.

Vi må vel en gang for alle kunne bestemme oss for en sang,og ikke drive med diverse utforskninger.

Bruk heller kreativiteten på spillere som ikke har sanger!Beveg blikket over på de "sangløse" spillerene folkens!



Sjekk tråd om Hanstveit, der har jeg laget en sang til han !! Og annen link der jeg oppfordrer samtlige til å skrive inn alle sanger og rop !

Mr_Soma

Quote from: "Ole Brom"Sjekk tråd om Hanstveit, der har jeg laget en sang til han !! Og annen link der jeg oppfordrer samtlige til å skrive inn alle sanger og rop !



Glimrende Ole Brom.
Ja til flere som deg!

eXploSer


Ja lala lalalala jalalala Soooma!!
Ja lala lalalala jalalala Soooma!!

Soma é go' nok for Roma
Soma é go' nok for Brann
Soma han kommer fra Bryne
Soma han e vår mann!
Soma,Soma,Soma han e vår maaaaann,
Soma,Soma,Soma han e på BRANN!!!


x2

synes den trengte en inledning slik som 'vi e fra bergen, og vi e stolt av det' og at 'ja lala lalalala' var FOR bra for å ikke bli nevnt

Mr_Soma

Fine greier... men det er vel to vidt forskjellige melodier dette her...?

grei

Quote from: "eXploSer"
Ja lala lalalala jalalala Soooma!!
Ja lala lalalala jalalala Soooma!!


Ja, mange rare forslag skal man se...

Mr_Soma

Men husk å sett dette Ja lala lalalala jalalala i sammenheng med Twentesangen da.

Men toneforskjell blir det uansett -
Tror vi skal konsentrere oss med å få satt selve Soma sangen før vi eventuellt begynner å pynte på den?

Mr_Soma

Hvordan gikk det med denne "Soma-sangen" i Stavanger?
Noen fler som er blitt kloke på den?


Likte virkelig initiativet som ble tatt med å dele ut ark med de nye sangene!
Kanskje dette også skulle blitt gjort neste kamp,hvor man kunne tatt med seg disse hjem og lest igjennom de. For slik jeg har forstått det så er det bare en <<håndfull>> av oss supportere som er her på forumet.

Om noen kunne stått ved inngangen å delt ut dette enten før kampstart eller etter kampen?

TcK

jeg tenker litt på å skrive ut et par hundre papirark (ikke a4), med teksten til "soma/roma" sangen. jeg vet at den kommer til å bli en slager når alle blir med på den.

er det bare meg som tar med noe tekst til utdeling, eller hjelper noen andre til? kongesang av mr_soma! takk for sist forresten. (kameraten til jarle her..)

holder på med et sangforslag til ørnen. stay tuned.


tck
Jesus elsker alle barna

Mr_Soma

Nei god dagen du! Eller god morgen alt etter som....
Jarle svippet meg nettopp hjem faktisk.

Så det er du som står bak "ørnen sangen" ?
Bra dette her altså.

Fikk med meg når england sang idag, og det var magisk! Fikk frysninger helt ned til ankelen med standpunkt i øreflippen.

Utrolig at det var ganske mange flere engelskmenn enn portugisere idag altså!

Jeg er mer enn gjerne med å dele ut sangen på søndag...
Også må vi stå på venstresiden denne gangen,føler vi har fått ut våres budskap på høyresiden i form av soma/roma sangen.

Er kun venstresiden som gjenstår så har vi den!
Gleder meg til kampen.

Snakkes!

TcK

dette blir konge... vi må IHVERTFALL få gitt tekster til folka som står RETT til venstre for inngangen, helt oppe. det er storestås kraftigste stemmer tilsammen tror jeg.. en 8-9 voksne mannfolk som synger ... "nydelig".

det blir herlig på søndag tror jeg.

tck
Jesus elsker alle barna

Mr_Soma

Ja har kjennskap til 2 av de...
Så det skal ikke være noe problem.

Været er jo magisk, håper det holder seg til imorgen!
Da blir det festfotball med stor F!

Tror vi må være der oppe litt tidlig imorgen...

TcK

Jesus elsker alle barna

Ole Brom

Quote from: "TcK"



Kjempeflott ! Blir disse delt ut i inngangen til SS ?

TcK

nÃ¥r du har komt inn pÃ¥ stadion, etter securitas har tatt pÃ¥ deg, da kommer jeg, og kanskje en annen kar, til Ã¥ stÃ¥ og dele ut. det er fint hvis noen gidder hjelpe til/avløse etter en stund. men det viktigste er at det blir bra med sang. La Bataljonen lære de andre opp!  :wink:

snakkes på stadion


tck
Jesus elsker alle barna

TcK

dette er vel kanskje den eneste tråden det går an å skrive noe positivt i.

mot rbk kommer soma sangen til å sitte kanon på hele SS. ihvertfall ut i kampen. dét tør jeg sitte pengene mine på. herlighet.. jeg skjønte ikke mye av det som skjedde i dag... takk for god sang på soma/roma folkens. nå trenger jeg en liten pause.

tck.
Jesus elsker alle barna

Ole Brom

Quote from: "TcK"dette er vel kanskje den eneste tråden det går an å skrive noe positivt i.

mot rbk kommer soma sangen til å sitte kanon på hele SS. ihvertfall ut i kampen. dét tør jeg sitte pengene mine på. herlighet.. jeg skjønte ikke mye av det som skjedde i dag... takk for god sang på soma/roma folkens. nå trenger jeg en liten pause.

tck.


Flott tiltak med å dele ut Soma sangen, den ble sunget flere ganger på en ELENDIG dag på SS ! Noe av det mest skandaløse jeg noensinne har hørt !

vel vel.... hva med å trykke opp flere sanger neste gang ?

Mr_Soma

Må bare få rette en stor takk til TcK for glimrende initiativ, med tanke på at du delte ut teksten idag til Soma/Roma sangen!

Jeg tror dette er resepten på å få nye sanger innført på SS.

Ellers var dagens innsats på banen like dårlig som på resten av tribunen.

10 000 tillskuere er veldig dårlig på en søndag hvor det er opplett og varmt.

Tynt.

Men igjen,takk! Tror at sangen sitter hos alle nå! Herlige greier...

Go Up