• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

håper aldri Brann og Bergen får oppleve slike gloryhunters

Started by KennethS, April 30, 2004, 16:26:26 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

haavarl

Quote from: "KennethS"fordet NFF e typisk Norsk, kjedelig, grå utrolig tragisk, som resten av dette landet.

Nei, fordi det passer tv-kanalen bedre å sende det da. Hvorfor i alle dager skylder du på NFF? Det er din klubb som har sagt ja til å selge TV-rettighetene for mest mulig penger.

KennethS

STOR forskjell på og selge tv rettigheter og ødelegge fotballen slik som nff gjør, Nff burde kommer med klare regler om at kamper ikkje skal flyttes til ukedager, da kan de heller flyttes til lørdager, gjør nff det? nei, de selger sjelen sin, da e det bedre at vi går ut av nff og starter vårt eget, slik som premier league, først da tror eg norsk fotball har noe og hente av tv avtaler.
tå på Brann

Branntilegdør

er vel nøff som selger rettighetene på vegne av norsk fotball? hver klubb får en viss andel av dette beløpet..

haavarl

Klubbene har full anledning til å legge føringer. Hvis klubbene sier et bestemt NEI! til å flytte kamper - ja, så blir ikke kampene flyttet. (...og klubbene får mindre penger siden senderettighetene blir mindre attraktive...)

Joda, det er selvfølgelig NFF som forhandler på vegne av klubbene.

KennethS

både klubbene og Nff har skylden for dette, har kritisert Brann også, ikkje bare Nff. Det e veldig synd at fotball skal drepes i Norge pga Tv kamper, klubbene e tross alt veldig avhengig av publikum på kampene.
tå på Brann

enavgutta

Folk må bare slutte å se på tv og storme Stadion annenhver søndag framover!

abe78

Quote from: "KennethS"fordet NFF e typisk Norsk, kjedelig, grå utrolig tragisk, som resten av dette landet.

Et lite hint kenneth...NFF er underlagt UEFA som igjen er underlagt FIFA -ikke sant. Det er litt løse sammenhenger mellom disse organisasjonen -så 'underlagt' er kanskje et sterkt ord. Uansett så tror jeg at du skal flytte noe av skytset ditt over på de to andre. Antall sitteplasser på stadion reguleres i stor grad av UEFA - neste sesong er det ikke tillatt med ståplasser på stadion. UEFA begrunner dette med sikkerhetsmessige hensyn. Vi kan være så uenig som vi vil - men de har et poeng. Pluss! - Det går ann å drive god supporter virksomhet fra sitteplasser (les: engelsk fotball).

Brann trenger desperat å fornye eller eventuelt bygge ut ny stadion - det er for eksempel lite trolig at vi får spille UEFA (der var det ordet igjen) CUP på stadda, med dagens forfattning. NFF kommer til å kutte enda mer ned på antall ståplasser i forhold til sitteplasser neste sesong - det har til og med vært diskutert om alle ståplasser skal fjernes.

Faktisk er de fleste klubbene i eliteserien forberedt på et slikt lovverk og har i dag flotte stadioner som oppfyller krav til UEFA og NFF. All statistikk fører viser at bedre stadion fører til større tilskuer antall. Mange har brukt Molde som et negativt eksempel - der de påpeker at Molde hadde mye høyere antall tilskuere etter ny stadion - men at de minket kraftig i sesongen etter. Da må jeg minne de på hva slags sportslig situasjon Molde var i de sesongene - den var ganske forskjellig. I tillegg finnes det flere og langt mer interesante tilfeller enn effekten av nye stadion i molde.

(Til slutt nevner jeg at jeg ikke er medlem eller har noe med NFF å gjøre og jeg er heller ikke entrepenør som ikke kan vente på ny stadion. Jeg er bare drittlei alle som slenger så mye dritt om:

- "Vi trenger ikke ny stadion - fordi:
   A) Vi spiller aldri europacup..."
   B) Vi trekker ikke mer en max 17.000.."
   C) Den er så forbanna fin..."
   D) Det kommer ikke flere tilskuere med ny stadion..."
.og husk!

Cogito

At vi trenger ny stadion er sikkert. Og den kommer.

"Vi spiller aldri E-cup" -av og til gjør vi det, men vi spiller 13 obligge kamper i eliteserien i året, og det er vel først og fremst for dette vi trenger ny stadion.

"Vi trekker ikke mer enn max 17k" -Falsum. Vi har mange kamper ila de siste 10 årene som har hatt 18-20k attendance. Hvis det var flere gode plasser med bedre tribuner hadde dette vært enda høyere.

"Den er så forbanna fin" Mja, smak kan ikke diskuteres, men det kan estetikk til en viss grad. Stadion som den er appelerer til visse emosjoner i meg, men fra et nøytralt ståsted kan neppe stadion sies å være fin. Hansa er ganske fin. Nordre og klokke er støgge.

"Det kommer ikke flere tilskuerer med en ny stadion" -Jo. Garantert. Et nyere, finere, bedre fasilitert stadion vil helt sikkert bidra til 1500-2000 høyere snitt på sikt. På kort sikt enda høyere.

Ny Stadion ja takk. Bring it on.  20k takk.
 have a dream!

enavgutta

Cognito, du burde vært satt i forbindelse med ledelse, investorer, velgjørere, kommunen og andre Brann og Bergen patrioter. Har på følelsen at disse tingene trengs å poengteres overfor de rette personene, på et høyere nivå, potensielle beslutningstakere. Kanskje denne tråden og diskusjonen kan være en begynnelsen på at VI publikummere begynner å øve press på Stadion planen og faktisk iverksettes, og at f.eks jeg slipper å bli 30 før Nye Brann Stadion er på plass.

Bare for å underbygge hva som er tidligere sagt her, vil utbedring av Stadion og fornyelse heve ALT som har med Sportsklubben Brann å gjøre. Det være seg ambisjonsnivå, satsing, økonomi, apparat osv... PRODUKTET BRANN vil fremstå som fresht og videreutviklet!

KennethS

Quote from: "abe78"

Et lite hint kenneth...NFF er underlagt UEFA som igjen er underlagt FIFA -ikke sant. Det er litt løse sammenhenger mellom disse organisasjonen -så 'underlagt' er kanskje et sterkt ord. Uansett så tror jeg at du skal flytte noe av skytset ditt over på de to andre. Antall sitteplasser på stadion reguleres i stor grad av UEFA - neste sesong er det ikke tillatt med ståplasser på stadion. UEFA begrunner dette med sikkerhetsmessige hensyn. Vi kan være så uenig som vi vil - men de har et poeng. Pluss! - Det går ann å drive god supporter virksomhet fra sitteplasser (les: engelsk fotball).

Brann trenger desperat å fornye eller eventuelt bygge ut ny stadion - det er for eksempel lite trolig at vi får spille UEFA (der var det ordet igjen) CUP på stadda, med dagens forfattning. NFF kommer til å kutte enda mer ned på antall ståplasser i forhold til sitteplasser neste sesong - det har til og med vært diskutert om alle ståplasser skal fjernes.

Faktisk er de fleste klubbene i eliteserien forberedt på et slikt lovverk og har i dag flotte stadioner som oppfyller krav til UEFA og NFF. All statistikk fører viser at bedre stadion fører til større tilskuer antall. Mange har brukt Molde som et negativt eksempel - der de påpeker at Molde hadde mye høyere antall tilskuere etter ny stadion - men at de minket kraftig i sesongen etter. Da må jeg minne de på hva slags sportslig situasjon Molde var i de sesongene - den var ganske forskjellig. I tillegg finnes det flere og langt mer interesante tilfeller enn effekten av nye stadion i molde.

(Til slutt nevner jeg at jeg ikke er medlem eller har noe med NFF å gjøre og jeg er heller ikke entrepenør som ikke kan vente på ny stadion. Jeg er bare drittlei alle som slenger så mye dritt om:

- "Vi trenger ikke ny stadion - fordi:
   A) Vi spiller aldri europacup..."
   B) Vi trekker ikke mer en max 17.000.."
   C) Den er så forbanna fin..."
   D) Det kommer ikke flere tilskuere med ny stadion..."

Brann eller NFF e ikkje underlagt fifa eller uefa når det gjelder og selge rettigheter til kamper, hvis du hadde giddet og lese noe så hadde du sett at det e det det gjelder.
tå på Brann

grei

Quote from: "abe78"Antall sitteplasser på stadion reguleres i stor grad av UEFA - neste sesong er det ikke tillatt med ståplasser på stadion.

Løgn.

Yngve

Quote from: "grei"
Quote from: "abe78"Antall sitteplasser på stadion reguleres i stor grad av UEFA - neste sesong er det ikke tillatt med ståplasser på stadion.

Løgn.
Set pris på at du er så flink å argumentera og dra in nye spanande argument i debatten. Takk. Over til emnet så er det ikkje direkte løgn, for det er sant at antalet sitteplassar regulerast av UEFA, og neste år er regelen at me må ha 80/20 fordeling. Då kan Brann enten bygje ut fleire sitjeplassar, eller strupe kapasiteten på stadion på 15250 plassar. Og det går, desverre, mot kun sitjetribunar slik som har vore vanleg i England i ein 10års tid. Me får berre håpe at Tyskland har så stor makt i UEFA at dei får endra på reglane. Dei byggjer jo som kjent nye stadion/tribunar for tida og der er det mange ståplassar, opp i 40%. Dei regelrett drit i UEFA påbudet for dei veit korleis dei skal tene pengar og fortsatt ha ein god stemmning på kampane.

Les meir om kapasiteten på stadion neste år her: http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=3250

Ole Brom

La oss konse om å videreutvikle og bygge på stadion for disse byplanene har då jammen mast om i flere år og kommer fan isje te enighet om nokke !

Få Bergen Kommune + sponsore på banen og lag en fremdriftsplan for hele stadion om området rundt, så kansje om et par år har vi en oppgrsdert og flott arena vi kan være stolte av !

abe78

Quote from: "grei"

Løgn.

Bevis?
.og husk!

GamleErik

For å understreke så er reglene maksimalt 20% ståplasser neste sesong.
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

enavgutta

Altså "sitteproblematikken" kan ikke være så dramatisk.  Vi står jo stort sett ganske ofte selvom vi "sitter" på Hansaen f.eks.

grei

Ståplasser må til. Selv sitter jeg på Hansa på grunn av utsikt, at de jeg går med vil sitte der og at der jeg får billigst billetter, men merker at engasjementet går ned i forhold til de gamle stående dagene. Trangen til å reise seg opp er der hele veien.

Stemningen i England var gjennomgående bedre den gangen man sto som sild i tønne. England hadde et problem med store ulykker, tribunebråk  og tap av liv og måtte gjøre noe. Vi har ikke hatt de samme problemene, men episoder som den i Sogndal hjelper vel ikke akkurat på når supporterne skal kreve ståplasser på tribunene. Tror likevel vi slipper en 100%-regel her i Norge av enkle økonomiske grunner. Når Kongsvinger og Mandalskameratene rykker opp vil det være veldig vanskelig å forlange at de utelukkende skal tilby sitteplasser. 80/20 er etter det jeg kan se det "endelige" kravet fra NFF, det vil si at denne andelen vil holde seg også etter neste år.

Ole Brom

Skal bare se at NFF pålegger Brann til å bygge nok en tribune i klokkesvingen om snittet vårt blir bedre en fjoråret noe som jeg tror er ganske tenkelig !

Hater hater hater NFF !!!!

grei

De pålegger ikke bygging, men Brann blir nødt til dette dersom de skal kunne ta inn mer enn rundt 15000 tilskuere. Tipper de kommer til å doble den midlertidige tribunen i Klokkesvingen.

Knixen

Quote from: "grei"De pålegger ikke bygging, men Brann blir nødt til dette dersom de skal kunne ta inn mer enn rundt 15000 tilskuere. Tipper de kommer til å doble den midlertidige tribunen i Klokkesvingen.

No ble jo Brann pålagt å bygge 1200 sitteplasser siden det e et krav fra NFF om at det skal være minst like mange sitteplasser som tilskuersnittet forrige sesong. Men på den annen side, om Brann ikkje får et tilskuersnitt høyere enn antall sitteplasser trenger vi ikkje bygge ut, men kapasiteten blir redusert pga innskjerping på denne 80/20 sitteplass/ståplass-regelen.

GamleErik

Reglene vi må passe oss for (Ikke hundre prosent sikker på om punkt 2 gjelder også foran neste sesong):

1. Maksimalt 20% ståplasser.

2. Mininum så mange sitteplasser som tilskuersnittet sist sesong var.

Per dags dato er snittet 15 628. Dette snittet vil nok falle utover sommeren men la oss si at vi får sportslig opptur og at snittet for sesongen blir på 13 500.

Hva skjer?

Brann har ca 12 200 sitteplasser og må skaffe til veie 1 300 til på samme måte som man måtte bygge mastodonten i klokkesvingen.

Da må man enten bygge ut i klokkesvingen eller så ofrer man 2/3 av store stå for å få plass til 1300 sitteplasser.

Med 13 500 sitteplasser har man lov til å ha 3 375 sitteplasser som enten vil være Store Stå og felt T (har ikke sjekket billettinfo) hvis man bygger en mastodont i svingen eller 1/3 av store stå, felt T og halve klokkesvingen om man plasserer seter på 2/3 av store stå.
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

enavgutta

ALtså, Mastadonten må RIVES og ikke utbygges. Et skammelig stygt syn på 16.ende og ellers på søndager!

Branntilegdør

personlig synes jeg den ser bedre ut enn selve svingen i seg selv.. Skulle bare vært større(bakover) og gjerne mot Umbro og.

enavgutta

Ja, det è jo nettopp dette denne debatten har dreiet seg om. Vi får håpe at disse mange ytringer og enighet om opprustning av Stadda får ringvirkninger langt inn i Brann ledelsen og andre venner av klubben!

Cogito

Mao, eventuell tribunekapasatitet til neste år:
drøye 15 000.
=skandale

Surrealistisk. Tragisk. En gang var kapasiteten 24000.
På tide å handle. Mei ned og bygg opp.
 have a dream!

enavgutta

Kopi av denne tråden er herved avsendt Bjørn Dahl for å fart på sakene/vedtakene.  :D

Ole Brom

Og til NFF for å vise hvor flink de er til å drepe engasjementet til supporterne ved å komme med det ene latterlige forslaget etter det andre !

Henki

Det som hadde vært litt greit er om Bjørn Dahl, eller noen andre i Brann som har peiling på hvordan ting ligger ann, kunne kommet med en klargjøring for hvordan reglementet vil påvirke kapasiteten neste år. Virker som det er litt forvirring ute og går. Jeg er ihvertfall forvirret.
Og bekymret...
Ballen skal fremover!

grei

Spør Flatbergen...

Hva lurer du på forresten? Det meste kommer vel fram her.

Henki

Lurer mest på hva kapasiteten kommer til å bli neste år, virker som det er så mange meninger og antagelser. Og det hadde jo vært greit om Brann kunne kommet på banen snart og redegjort litt for hva planene er for fremtiden. Men det er det visst noen andre her på forumet som allerede har kontaktet Bjørn Dahl for å prøve å finne ut av... :)
Ballen skal fremover!

Jorgen

Finnes det noen standard mål på hvor stor en sitteplass må være?? Hvis ikke er det jo bare å mate inn stoler med samme bredde som en gjennomsnittlig stående bergenser... Så oppfyller kravene sitteplasser og har fått en ny ståtribune.
Beer is the proof that God loves us and wants us to be happy"- Benjamin Franklin

Ole Brom

Quote from: "Jorgen"Finnes det noen standard mål på hvor stor en sitteplass må være?? Hvis ikke er det jo bare å mate inn stoler med samme bredde som en gjennomsnittlig stående bergenser... Så oppfyller kravene sitteplasser og har fått en ny ståtribune.

Du får sende en mail til NaziFF !

Yngve

Henrik, berre ta det med ro, du får setet ditt neste år og! men neste år er kapasiteten slik at det skal vere 80 % sitteplassar og 20 % stå, eller så har Brann valet med å strupe kapasiteten på 15250 for då opprettheld dei krava. Dette finn du på brann dått enno (lett å verte påverka..) og i ein anna tråd her ang stadion.

Henki

Ah, takk Yngve, en redning i nøden er slettes ikke å forrakte!
Men man blir jo litt bekymret allikevel da, 15000 er ikke mye...
Ballen skal fremover!

enavgutta

Noe annet en utbygging er en skandale. Håper Dahl tar dette til etterretning. Ellers ringer vi og hører om Vollvik è keen på "Idar Vollvik Stadion" :-D

enavgutta

Hvorfor tar ting så jævlig lang tid i Idrettsveien egentlig? Hvorfor kan de ikke være litt åpne og komme med en del statements. Det har jo vært en kjennsgjering at når gamle fotballspillere og lagkamerater skulle drive business i korridorene der oppe så gikk det skeis, men nå virker det som det er litt mer handlekraft og kunnskap på rett plass.

Ole Brom

Tja kanskje BBB kan "presse" ut en statements ??

Skrive en mail på vegne av alle Brann supporterne ?

grei

Husk det at den dagen det evt. blir utbygging av Klokkesvingen for real så er dette et prosjekt som tar tid. Det må jo skje helst jo før enn siden men det er ikke noe man kan gjøre "i hasten" for å redde kapasiteten. Tvert om vil kapasiteten sikkert gå ned den sesongen vi bygger fordi Klokke er opptatt med bygging. Hvor skal de gjørre av de provisoriske tribunene den sesongen? Frykter seter på gode gamle Store stå da, ja..

Yngve

Seter på SS er nok eit alternativ jah.. Men me fer no satse på at Brann byrjar utbygginga rett etter seriestart, slik at dette ikkje vert det største problemet. For etter å ha støypt litt vil jo ein ny klokkesving vere mogleg å stå i, og då er vel det problemet løyst forsåvidt.

Ole Brom

uff seter på store stå får meg til å grøsse.......

Det blir vel noe omrokkeringer i den sesongen det skal bygges ny tribune, men som du sier over, begynner de å bygge rett etter sesongslutt har de mange mnd å bygge på ! Sett alle arbeiderne på akkord og lov de sesongkort om de blir ferdig før tiden :)

Go Up