• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

søndag søndag...

Started by Bent, April 29, 2004, 16:43:58 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Bent

Ut med RBH

grei

Ta fri på mandag på grunn av kamp på søndag, det må i tilfelle være på grunn av overdreven feiring søndag kveld. Eller på grunn av depresjoner kanskje? Tror ikke du hadde fått det så mye lettere om de fleste kampene hadde gått på for eksempel tirsdag. Dersom du trenger en dag eller to å komme deg på etter kamp hadde det nok gått med et par fridager da også.

Bent

vel.. jeg skulle ønske at de gikk lørdag.. og med at de går på søndag så mente jeg å reise på f.eks bortekamper. Og som du kanskje ser under navnet mitt, så er jeg bosatt i oslo, så alle kamper er bortekamper fra meg foruten vif,lyn og stabækk. Har vært på 2 av 3 kamper så langt, men tror den statistikken ryker ettersom arbeidsgiver blir mindre sammarbeidsvillig i fremtiden.
Tror vi hadde fått flere med på tur om en hadde hatt kamper på lørdager.
Ut med RBH

Erik

jeg har ordnet meg fri mandagen etter sogndalkampen... er jo lov det vettu..

Bent

å ta fri 18 mandager på rad... ja det er populært...
Ut med RBH

Erik

Ja du skal vell på alle 18 bortekampene og sant?

Bent

hadde jeg hatt muligheten så hadde jeg nok reist på de fleste foruten de nord for trondheim. alle kamper er bortekamper for meg.. det er ikke det som er poenget.. poenget er at vi hadde hatt flere supportere på borteturer hvis kampene hadde gått på en lørdag...og hvis jeg har hørt riktig så er noen av branns kamper flyttet fra søndag til mandag, noe som er enda værre.
Ut med RBH

Branntilegdør

jeg vil helst ha dem på søndager.. Er student, jobber i helgen(ikke søndag), da passer det perfekt. hadde kampen gått på en lørdag, hadde hele byturen gått i dass.

Bergen Sin Gutt

Jeg har hele mitt liv vært tilhenger av lørdagskamper, av forskjellige grunner. Det funker da forbannet bra i andre land.

KennethS

det har vært prøvd med lørdagskamper i norge før, men lite hell, det e grunnen til at det ikkje spilles lørdagskamper lengre, men Nff e faktisk villig til og la siste serierunde spilles en lørdag, med tanke på at supporterne (for de lag som har noe og feire) skal få ta seg ut lørdagen , slik at de slipper og komme på jobb med 2 i promille. Når det gjelder Brann supportere så tviler eg på at vi slipper og vinne noe for og få 2 i promille, så den dagen e det fint med sesong avsluttning :D
tå på Brann

Henki

Quote from: "Bent"Hvorfor i helv... har de kamper på søndag.. regner med at de fleste her er i arbeid/går på skole...

Hehe, vel de fleste av oss har tatt til fornuften og valgt å bli boende i Bergen...  :wink:
Ballen skal fremover!

Bergen Sin Gutt

Quote from: "KennethS"det har vært prøvd med lørdagskamper i norge før, men lite hell

Når var dette, og hva var/er grunnen til at det akkurat her skulle være noe problem å gå på fotballkamp en lørdag i forhold til store deler av europa?

Jeg minnes et par lørdagskamper de siste årene da det har vært nesten fullt hus.

KennethS

vetsje når det var, kan tenkte meg det var lenge før "organiserte" supporter klubber inntok arenaene, når har jo nff sagt at det e uaktuelt og prøve igjen, så det får du nok aldri oppleve igjen, med noen unntak.
Brann har faktisk ønske om og spille flere mandags og tirsdags kamper, pga de tenker på de som e på hytta skal få tid til og komme hjem, helt utrolig talentløst, ka med alle bortesupporterne som ikkje kommer pga dette tullet? men men, i norge betyr supporterne 0!!! og det vil de alltid gjøre.
tå på Brann

DrMeland

rMeland

KennethS

Lørdagskamper hadde vært KONGE for oss supportere, flere hadde reist og flere hadde kommet til stadion, men for klubbene står valget på "de trofaste supporterne som følger laget i tykt og tynt og som går på stadion i øsende regnvær selv om laget tapte 10-0 oppe i nord uken før" eller "hyttefolket som sviker laget med engang de taper 1 kamp, eller som prioriterer hjemmekos og tv hvis kampen går på tv" , der har jo Brann valgt "hyttefolket", utrolig at nff ikkje ser dette, her tror eg det e snakk om masse tilskuerer , flere enn hyttefolket kunne klart og samle, med flere supportere på tribunen, jo flere tilskuere, stemning trekker folk, tenk deg BBB mot Klanen, klanen kunne stille 3000 i Bergen og Visaversa, bare medie oppmerksomheten hadde trukket fullehus, men her i norge skal vi kunne gå på fjellet i helgene og kansje gå på kamp, hvis det ikkje regner, eller kampen går på tv mandag.
tå på Brann

Bergen Sin Gutt

I enkelte land i europa er det misnøye når noen kamper blir satt opp søndag. Ett eksempel er da Sky Sports hadde rettighetene til å vise Celtic sine kamper(og andre skotske kamper) for etpar sesonger siden. De satt opp kampene kl.19(6) om søndagskveldene. Det ble så mye ramaskrik ut av det at de måtte begynne å vise kampene kl.18.30(5.30) lørdag i stedet for. Noe sånt kan vi vel bare glemme her. For det første er vi for lite engasjerte og hissige på å si i fra, for det andre er de som bestemmer slike ting stort sett hjernedøde og ute av stand til å høre på andre og å prøve ut nye ting.

Har virkelig nff sagt at det er uaktuelt å å prøve med lørdagskamper igjen? Forbannede tosker. Jeg ser ikke en eneste grunn til at det skulle medføre noen forandringer i negativ retning. Tror heller at stemningen hadde blitt bedre og at flere folk hadde funnet veien til Stadion. Det er ting som taler for det.

Cogito

QuoteNår var dette, og hva var/er grunnen til at det akkurat her skulle være noe problem å gå på fotballkamp en lørdag i forhold til store deler av europa?

Jeg minnes et par lørdagskamper de siste årene da det har vært nesten fullt hus.

Lørdagskamper ble sist prøvd i 87, hvis jeg husker rett, samme året som uavgjort ikke var lovlig i Norge. Heldigvis ble uavgjort et begrep igjen året etter. Hva kampdagen angår, mener jeg å huske at lørdagen 87 var lite besøkt, og NFF trakk vel den konklusjon at søndagen var bedre.
 have a dream!

KennethS

jepp, i brustad rapporten, der de også vil at Brann skal ha faste kamper mandager kl 19.00
tå på Brann

Bergen Sin Gutt

Quote from: "Cogito"
QuoteNår var dette, og hva var/er grunnen til at det akkurat her skulle være noe problem å gå på fotballkamp en lørdag i forhold til store deler av europa?

Lørdagskamper ble sist prøvd i 87, hvis jeg husker rett, samme året som uavgjort ikke var lovlig i Norge. Heldigvis ble uavgjort et begrep igjen året etter. Hva kampdagen angår, mener jeg å huske at lørdagen 87 var lite besøkt, og NFF trakk vel den konklusjon at søndagen var bedre.

Jeg tipper at det heller var denne idiotien med straffesparkkonkurranse ved uavgjort som var årsaken. Flere kollegaer av meg som hadde partoutkort på den tiden sier at dette var årsaken til dårlig besøk da denne regelen var gjeldene. De kunne ikke engang huske at det var lørdagskamper det året, så da kan vi konkludere med at lørdagskampene ikke hadde skylden!

Var det ikke nff som ville ha opp stemningen på norske arenaer? Da kan de jo ta første skritt på veien ved å innføre lørdagskamper.

grei

Er ikke noe av poenget at man ikke skal konkurrere direkte med England? Helt frem til de sluttet vise Premier League på rikskanalene var jo svært mange av de fotballinteresserte opptatt med å se engelsk fotball på lørdager. Ikke særlig smart å regne med at menigmann foretrekker sur sludd på et forblåst stadion framfor sofaen med noen brune og en et engelsk storoppgjør.

Nå er det andre tider, og lørdagsfotball er ikke meg i mot, slett ikke. Men argumentasjonen holder ikke helt, man kan ikke sette opp kampprogrammet etter hvor hver enkelt av hjemmelagets supportere bor ("vi i Tromsø har en tilhenger som kommer med fly fra Trondheim, derfor må vi spille et kvarter før så han rekker flyet hjem").

Innsenderen sier jo han har fått med seg kampene også, så umulig kan det jo ikke være. Det er uansett langt bedre enn for en tid siden da det var en masse mandagskamper bare på grunn av et en obskur liten tv-kanal med rettigheter ville vise kampen.

Bent

QuoteMen argumentasjonen holder ikke helt, man kan ikke sette opp kampprogrammet etter hvor hver enkelt av hjemmelagets supportere bor

Som jeg har sagt før... denne saken handler ikke om hjemmelagets supportere og hvor de bor.  Men at bortesupporterene umulig kan reise på de fleste kamper uten å ta fri dagen etterpå. Oppmøtet på Vif kampen var jo labert..vi får se i Sogndal neste gang.. stiller det 45 mann da også ?
Ut med RBH

Go Up