• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Sang til Soma

Started by brann1908, April 25, 2004, 17:24:59 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

brann1908

I sin stohetstid fikk Soltvedt en meget bra sang på melodien til salmen "Herre, vi priser deg" (eller noe sånt...). En slik sang bør ikke dø ut med spilleren, men heller overføres til en av våre nye helter; Soma!

(Mel. Herre, vi priser deg)

Soma vår sønn - født som en Gud
spiller for Brann, ja det gjør han.
Soma er her, han er vår mann.
Soma vår Gud vil vi takke!

Soma vi takker deg, Soma vi priser deg!
Soma - vi synger ditt hellige navn!

Viktig med visuelle effekter under sangene. Her bør de to siste linjene synges samtidig som vi 'tilber' Soma med begge armene.

sekto

Jeg likte faktisk den sangen.. fengende..
men kanskje littsom å banne i kirken å synge salmer på Stadion..  :wink:

Soma er vel ikke overkristen eller noe sånn såvidt jeg vet, så da bør den jo være grei den..
Jeg skal stemme i hvis du starter den neste kamp..

Cogito

Et meget godt forslag. Ypperlig. Vittig og med stil på en gang. En slik sang ville utvilsomt gitt SS en sårt tiltrengt voksenhet. Imidlertid vil nok ikke den gjengse SS'er synes dette er bra, sannsynligvis vil de ikke se at dette er vittig og proft på en gang. Men så må jo de som synger få lov til å velge sangene.

Angående sanger som har kristen opprinnelsen og som knyttes til den kristne religion er dette langtfra et fremmed fenomen. Vi har selv gjort det, og gjør det fremdeles. Hver gang vi synger "Vi e berømte Brann fra Bergen", bruker vi melodien til "Jesus elsker alle barna". En annen melodi som brukes ofte på fotballbaner er Komba Ja My Lord, og hvis ikke det skulle være nok så har man jo saktens hørt om "Abide with me", en gammel engelsk kirkesalme fra 1700-tallet som synges foran hver FA-cupfinale. Tradisjonen goes way back. Dèt er kultur, dèt er stort, dèt gir perspektiver![/quote]
 have a dream!

Kruxleiven

Den gjengse SS'er? Er det meg? Jeg ser for såvidt ikke noe galt i den sangen der, men hvordan i helvete låter den? Kan folk her salmesanger? Ikke jeg i hvertfall. Virker nesten som du vil fremme kristendommens budskap cogito  :lol: Selv er jeg veldig fokusert på at vi bør tilpasse oss supportersangene i Europa og det som er vanlig der. Ikke fordi vi må kopiere, men fordi de har tøffere sanger/melodier enn vi har/klarer å lage. Angående "Cum ba yah my lord" så brukte vel kjernen den som "Rosenborg my lord" en tid om jeg ikke tar feil. Akkurat da var jeg ikke spesielt imponert over dem, men det var nå en digresjon.

grei

Inne på noe bra dfen sangen der, men det er litt andre tider nå enn da Soltvedt spilte. Vi har ikke den samme heltedyrkelsen av spillere (fordi vi vet at de lett kan forsvinne/vende oss ryggen). Denne sangens hyllest er for sterk for en ny spiller som jeg har stor tro poå men fremdeles har mye å bevise. Sånt bør være forbeholdt spilelre med lang og tro tjeneste for klubben -Soma er ingen Gud for de aller fleste.

Ellers er det bra med nye sanger som unngår utslitte "berømte Brann fra Bergen"-fraser (kan vi være så snill å gi den sangen en karantene poå noen kamper? 10 ganger per kamp i 10 år begynner å tære på tålmodigheten...) Men klisjérim som "mann" på "Brann" er også i aller høyeste grad oppbrukt. Tenk selv igjennom hvor mange sanger vi har på dette rimet.

Go Up