• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

16 mai

Started by KennethS, April 24, 2004, 16:23:43 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

KennethS

sitter og ser litt på kampene 16 mai iår, koffor i helvete får Brann bare møkkalag på 16 mai? utrolig latterlig spør du meg, prøver nff og trekker vekk interessen rundt 16 mai i Bergen, se på disse oppgjørene Lsk-Vif, Rbk-Molde, Tromsø-Glimt <---3 hatoppgjør som trekker masse tilskuere, kem har lyst og se Ham kam på stadda 16 mai? sikkert få. hadde vært mye bedre med Brann-Viking.
tå på Brann

Zander:)

NFF liker jo ikke brann ..

Det er det ingen tvil om .. Etter alt de gjør for å prøve å stoppe brann
realerte ting virker det som så tror jeg neppe at NFF er serlig begeistret for brann!

XPen

NFF vet at brann får fulle hus uansett!

KennethS

Det får jo rbk også, men de får moille, hatoppgjør nr 1 på landet
tå på Brann

Knixen

Klubbene med størst publikumstekke og anlegg får vel hjemmekamp 16. mai. Derfor får Viking, Rosenborg, Lillestrøm (de har vel vekslet med Vif om å spille hjemme/borte 16. mai innbyrdes), Fredrikstad og Bodø/Glimt (samme opplegg  som med LSK-VIF, bare mot Tromsø) hjemmekamp.

Som det ble sagt, Brann får jo massevis av folk på 16. mai uansett.

Erik

Selv om det er et "møkkalag" tror jeg nokk stadion blir fullt opp.. har jo bare plass til 17500.... 16 mai er jo årest kamp syns jeg... Vorspiel på stadion e heeerlig:D

Brann e livet mitt :)

Eg e enig, eg tror nok folk skal på stadion selvom d e ham-kam som e motstanderen. Men det kunne med fordel vært et litt mer "spennende" lag. Men tror nok det blir ganske fult på stadion den 16 mai. Det er jo en tradisjon!!!
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

Branntilegdør

ingenting er vel som en gratis seier da?? hvis de klarer å ikke undervurdere motstanderen, så skulle f.eks ham-kam være overkommelig

2rB

Trur det er positivt...
Trur desverre ikkje det hadde blitt fullt mot HamKam - mot RBK f.eks. er det fullt...

Kvifor ikkje få full stadion 2 ganger fremfor å "bruke opp" RBK på 16. mai...

Erik

Bare bra med en "lett" motstander.... HATER og tape 16 maikamper.... resten av dagen og 17 er kjipe da...

gamlefar

Bare Brann og RBK som har faste hjemmekamper på 16. mai. Det har det vært i mange år siden de trekker flest folk den dagen. Andre steder kommer det faktisk nesten mindre folk på  kamp 16. mai enn ellers.

Henki

Det er vel ikke bortelaget man konmmer for å se uansett...
Ballen skal fremover!

Taz


KennethS

Quote from: "Erik"Bare bra med en "lett" motstander.... HATER og tape 16 maikamper.... resten av dagen og 17 er kjipe da...


e det som e problemet, vi taper jo alltid "lette" 16 mai kamper, og hele 17 mai feiringen går i vasken.
tå på Brann

Erik

nuvell... vi har no vunne de siste... har ikke vert den tøffeste motstad der heller...

haavarl

Quote from: "KennethS"Det får jo rbk også, men de får moille, hatoppgjør nr 1 på landet


Det har veksla veldig hvor god motstander RBK har hatt hjemme 16. mai.

På Lerkendal er det en fordel med de minst attraktive motstandere, siden stadion uansett fylles opp den dagen. Elendig for vår del å trekke Molde 16. mai.

Med andre ord tar du ganske feil der, Kenneth.

Hermelin

Ham-Kam et "møkkalag"...ja ja hva er Brann da spør jeg.

Fakta:
- Stadion er utsolgt
- Status etter 5 serierunder: Ham-Kam 9 poeng, Brann 4 8)

Nok sagt!

Henki

Og grunnen til at de 18000 som kommer til å være der på søndag er der heter Ham-Kam...
Høres da innlysende ut det gjør det ikke det da? :D
Ballen skal fremover!

Blææ

Nå trenger ikke poengfangsten etter 5 kamper å være grunnen til at Ham-Kam er et møkkalag.
Kanskje er Brann et bunnlag men lagt fra et møkkalag slik som Kamma.

Ta for eksempel draktene deres,Grønne og fyselige.
Meget tvilsom og hjulbeint trener.
Lite eller nesten ikke publikumstekke.
En av Norges styggeste stadioner.
I snitt et godt 1 div lag.

Listen kunne vært lang men det får være måte på hvor mye tid man offrer på en filleklubb fra Hamar eller deromkring.
ont follow me,Im lost too

Stoffi

Quote from: "Hermelin"Ham-Kam et "møkkalag"...ja ja hva er Brann da spør jeg.

Fakta:
- Stadion er utsolgt
- Status etter 5 serierunder: Ham-Kam 9 poeng, Brann 4 8)

Nok sagt!


Stadion hadde sannsynligvis vært utsolgt selv om det var Alta vi spilte mot.

Det som irriterer, er at sittesvin og medgangssupportere nå har kapret billettene til midten av SS, og dermed må jeg gå uten mine faste kompiser som går, siden de ikke har kjøpt billett enda.
ELENDIG billettservice som Brann har nå forresten.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Kamma-fan

Erik skrev: "nuvell... vi har no vunne de siste... har ikke vert den tøffeste motstad der heller..."
Hukommelse er vel kanskje ikke din sterke side... Så vidt jeg husker er det vel ikke mer enn to år siden 16.mai-kampen mot Bryne...(1-2). Sånt er jo heldigvis lett å glemme ;) Nå blir det uansett fullt - så får det ikke hjelpe om vi er et møkkalag. Vi gleder oss uansett :D

Branntilegdør

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Hermelin"Ham-Kam et "møkkalag"...ja ja hva er Brann da spør jeg.

Fakta:
- Stadion er utsolgt
- Status etter 5 serierunder: Ham-Kam 9 poeng, Brann 4 8)

Nok sagt!


Stadion hadde sannsynligvis vært utsolgt selv om det var Alta vi spilte mot.

Det som irriterer, er at sittesvin og medgangssupportere nå har kapret billettene til midten av SS, og dermed må jeg gå uten mine faste kompiser som går, siden de ikke har kjøpt billett enda.
ELENDIG billettservice som Brann har nå forresten.


er det sittesvinene sin feil, eller kompissene dine som VISSTE at det kom til å bli utsolgt?

Henki

Quote from: "Stoffi"
Det som irriterer, er at sittesvin og medgangssupportere nå har kapret billettene til midten av SS, og dermed må jeg gå uten mine faste kompiser som går, siden de ikke har kjøpt billett enda.
ELENDIG billettservice som Brann har nå forresten.


Den der posten kunne du spart deg for. Er man medgangssupporter bare fordi man faktisk har klart å få fingen ut og skaffe seg billett i tide? Og hvis man er et "sittesvin" innebærer vel det at man skal sitte på kampen og dermed ikke skal på SS. Og hvorfor er man et "svin" hvis man har sitteplass?
Slik jeg ser det var den kommentaren der helt meningsløs.
Ballen skal fremover!

Hermelin

Nå var poenget mitt også at Stadion ER utsolgt, på tross av at visse mener at Kamma er et møkkalag. Jeg er ikke så dum at jeg mener det er pga kamma-fansen! Jeg konstaterer at saklighet ikke er den sterkeste siden til visse Brann-fans.

Apropos saklighet - ikke kjøp "ekspertisen" i Fotball-Extra sine argumenter og retorikk angående Ham Kam. Selv om TV2 ligger i Bergen.

KAMMA

må bare minne om at vi har ett snitt på over 5000 pr kamp i år, selv om vi har møtt lag som normalt ikke trekker så mye folk på hamar, stabæk,tromsø,lyn. 17 mai toget i bergen i år kommer til å være det lengste dere noen sinne har vært med i etter 5-0 tapet mot kamma på søndag! :o

Lykke til og håper dere kommer over midtbanen med laget minst 2 ganger..
lsker Kamma! 3 * VIF HAT.. i år så rykker enga ned hurra hurra.. og så var det jenta som spurte doktoren om det var mulig å bli gravid gjennom analsex, selvfølgelig svarte doktoren.. hvor tror du alle VIF supporterne kommer ifra?

Grønt&hvitt

haha, kan forestille meg 17. mai toget i bergen i år... alle gråter og er triste, mens på Hamar går alle ikled grønt og hvitt!! og det er ikke uten grunn! ham kam pisser på brann, og alle vet att selv om dere har kvalitets spillere som olofinjana og mccallister, har vi et stødig forsvar og et bra angrep!!

jeg anbefaler dere å komme til Hamar å feire 17. mai, kanskje det blir litt morro for dere, selv om dere kommer fra bergen!

tipper 3-1 til Kamma!
or alltid vi støtter vårt lag. For vi er Kamma, hver natt og hver dag. Om sola forsvinner, om livet er stridt. Våre hjerter banker for grønt og for hvitt!! For vi er Kamma og vi er best!!!

DrMeland

Hehe... Ser ut til at 10 år i 1 div har gjort godt for selvtilliten til folk på Hamar...
rMeland

hjallisen

ed beina plantet på bakken

KennethS

Quote from: "KAMMA"må bare minne om at vi har ett snitt på over 5000 pr kamp i år, selv om vi har møtt lag som normalt ikke trekker så mye folk på hamar, stabæk,tromsø,lyn. 17 mai toget i bergen i år kommer til å være det lengste dere noen sinne har vært med i etter 5-0 tapet mot kamma på søndag! :o

Lykke til og håper dere kommer over midtbanen med laget minst 2 ganger..


vi hadde et snitt på over 6000 i 2 divisjon
tå på Brann

Sotraanda

Quote from: "Stoffi"
Det som irriterer, er at sittesvin og medgangssupportere nå har kapret billettene til midten av SS, og dermed må jeg gå uten mine faste kompiser som går, siden de ikke har kjøpt billett enda.


For det første, definer sittesvin. De kan da for pokker være like gode supportere som mange på SS.
Du mener da at de som vanligvis sitter, skal de vente med å kjøpe bilett for at dine kompiser skal få kjøpt, å ka i alle dager har de ventet med egentlig, viss de er så store supportere??
Er det de som sitter sin feil at stadion er utsolgt??
Foresten, latterlig innlegg av deg!
ater, heter, hater NFF!

KennethS

Quote from: "Stoffi"Det som irriterer, er at sittesvin og medgangssupportere nå har kapret billettene til midten av SS, og dermed må jeg gå uten mine faste kompiser som går, siden de ikke har kjøpt billett enda.
ELENDIG billettservice som Brann har nå forresten.


Hvis kompisene dine e så gode supportere som du påstår, koffor har de da ikkje klart og skaffe seg billetter før "sittesvinene" da? har vel mer at det ikkje gadd stresse, nå ser du kordan det gikk, sittesvinene e blitt SS'ere, mens vennene dine e blitt sittesvin eller kor de befinner seg.
tå på Brann

enavgutta


Ida Marie

Eg syns det er helt grett at vi skal spille mot Ham-Kam....Det er jo laget vårt vi komr for å se.
Det var forresten noen som kallte kam-kam et dritt lag, det har isje vert så alt for dårlig i år da!?
Men uansettt,dritt lag eller ikkje, vi har en uheldig tendens til å tape 16mai kamper mot sånne lag(husk bryne) :cry:
et er fargen på drakta som betyr no, ikkje spilleren sin...

gamlefar

Ja, det blir for dumt å sammenligne Hamarkompisene med Bryne, tenkt hvor fornærmet bøndene på Jæren blir da!

Bryne fortjener bedre enn det!

Og hva er alt snakket om ishockey?  Dette er  faktisk et forum hvor vi diskuterer Brann.  Så vidt  jeg vet  har ikke Brann et hockeylag.

5000 i snitt?  Ja, det greier aldri Brann å slå, gratulerer, er vel ingen lag i Norge med så mange tilskuere?  Måtte vel lokke med halv pris til alle som kom i traktor

KAMMA

5000 i snitt mot møkkalag er bra på en byggeplass som tar 8000 fullsatt.. legg til at det har vært møkkavær også så får vi en bra snitt.. Uansett gleder jeg meg til kampen på søndag.. Vi kommer ca 500 fra hamar og håper vi blir tatt bra imot i bergen!! hyggelig by...

Når slummen fra enga kommert til hamar blir det stappfullt, det samme mot brann og fredrikstad...

Ellers må jeg ønske bergen flyers lykke til i forberedelsene til neste sesong i hockey, vi får håpe folket i bergen får øynene opp for norges nest mest populære lagidrett... Dere trenger publikum skal dere bli gode...

tips søndag 5 - 0 til kamma! :D
lsker Kamma! 3 * VIF HAT.. i år så rykker enga ned hurra hurra.. og så var det jenta som spurte doktoren om det var mulig å bli gravid gjennom analsex, selvfølgelig svarte doktoren.. hvor tror du alle VIF supporterne kommer ifra?

Xminator

Bryne er jo faktisk en god sammeligning. Blir nok ganske lik formutvikling for Hamkam i år ;)

enavgutta

Altså, vi kommer til å til å pungtere det hjulbeinte Hamarlaget fullstendig på 16ende. Det hersker det ingen tvil om .

KennethS

Quote from: "KAMMA"Vil ha meg frabedt å bli sammenlignet med bryne...
En annen ting er at det finnes ikke noen idrettsbyen bergen, bare en fotballby..
En skam at norges nest mest populære lagidrett nesten ikke trekker tilskuere i bergen... konkurs er dere år etter år...

På søndag blir det 5 - 0 til kamma!!

Men ellers håper jeg dere knuser slummen fra enga da de kommer til bergen...


jaha, og ka e norges neste mest populære lagidrett? åå såg det nå, ishockey, flyers trekker bra med tilskurere de, personlig liker eg ikkje hockey , derfor holder eg meg unna.
tå på Brann

KennethS

Quote from: "KAMMA"5000 i snitt mot møkkalag er bra på en byggeplass som tar 8000 fullsatt.. legg til at det har vært møkkavær også så får vi en bra snitt.. Uansett gleder jeg meg til kampen på søndag.. Vi kommer ca 500 fra hamar og håper vi blir tatt bra imot i bergen!! hyggelig by.


Dåkkar e nyopprykket , selfølgelig har dåkkar litt "medgangsupportere" på kampene nå, men bare vent til dåkkar begynner og falle på tabbellen, noe som vil skje, da kan du komme og skryte av snittet ditt.
tå på Brann

Cogito

Hockey? La meg herved benytte anledningen til å fordømme ishockey.
FuBball er det det går i her i byen.
 have a dream!

DrMeland

Hva i helvete er dette gnålet om hockey!? Hvem bryr seg om hockey?

Enig med Cogito: La oss fordømme ishockey på lik linje med kunstløp og synkronsvømming. Hockey er for tåper som enda ikke har oppdaget gleden i fotball..
rMeland

KennethS

sier jo seg selv at hamar folket på skryte av ishcokey, når ham kam ikkje klarer og levere varene på banen, kan de skryte av storhamar. Og siden Ham kam kommer til og rykke ned blir det ishockey de må holde seg til i framtiden.
tå på Brann

Stoffi

Quote from: "Henki"
Quote from: "Stoffi"
Det som irriterer, er at sittesvin og medgangssupportere nå har kapret billettene til midten av SS, og dermed må jeg gå uten mine faste kompiser som går, siden de ikke har kjøpt billett enda.
ELENDIG billettservice som Brann har nå forresten.


Den der posten kunne du spart deg for. Er man medgangssupporter bare fordi man faktisk har klart å få fingen ut og skaffe seg billett i tide? Og hvis man er et "sittesvin" innebærer vel det at man skal sitte på kampen og dermed ikke skal på SS. Og hvorfor er man et "svin" hvis man har sitteplass?
Slik jeg ser det var den kommentaren der helt meningsløs.


Vel, jeg har ikke sett de på midten av SS tidligere i år, så jeg må anta at det er sittesvin eller medgangssupportere som nå er tidlig ute, med endel unntak selvfølgelig.

Og ja, kompisene mine burde fått fingen ut av ræven for lenge siden.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Truls

kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

Henki

Quote from: "Stoffi"
Vel, jeg har ikke sett de på midten av SS tidligere i år, så jeg må anta at det er sittesvin eller medgangssupportere som nå er tidlig ute, med endel unntak selvfølgelig.

Og ja, kompisene mine burde fått fingen ut av ræven for lenge siden.


Men hvorfor er man et "svin" hvis man har sitteolass da? Det er 12000 sitteplasser på Stadion, er alle de som sitter der "svin" da? Mener du at alle de 18000 som kommer på søndag burde kjøpt seg billetter på ståtribunene istedet? Da er tellekunnskapene dine ikke helt 100% for tiden.
Må ærlig innrømme at jeg ikke helt skjønner resonementet ditt her.
Ballen skal fremover!

kirsti

Stadion hadde vore litt rar med berre ståplassar òg... Er noko eiget med når til og med hovudtribuna reiser seg OG klappar på ein gong. Då er det stor stas. Sjølv om eg personleg anser det å sitja som å føya seg etter facistforbundet.

Publikumssnittet til HamKam er bra (hittil) i år. Hamar Kommune har noko sånt som 26 000 innbyggjarar. Bergen har vel 130 000? Mykje folk frå nærområda òg på Briskeby, det skal vera nemd. Må nok ta med innbyggjarane i Ringsaker, Stange og Løten i opprekninga, sjølv om det framleis er få.

Grunnen til at eg veit dette er at eg bur i Hamar. Ein by der eg nesten vart kasta ut etter å ha kalla supporterane til både HamKam og Storhamar medgangssupporterar. Det er dei òg. Ikkje den indre kjerna, men dei er få. Den (i bygdemålestokk) store hopen som no syng "Vi er Kaaaammaaa" består i hovudsak av folk som knapt ofra HamKam ei tanke i fjor.

Ishockey er ein drittsport.

HamKam imponerte meg i treningskamp mot rbk i vår, dei tapte 0-3, men me kjenner rbk... HamKam spelte iallfall så bra at eg er ikkje overraska over dei resultata dei har oppnådd. Men det held ikkje slik heilt ut. Eg tippa 11. plass på Kamma før sesongen, og det står eg for.
ar du hette og ljå, holder du med rbk.

Henki

Quote from: "kirsti"
Bergen har vel 130 000?



Har nok 230 000...  
Tyrkleif eller??? :)
Ballen skal fremover!

Cogito

238 000
Bare å sjekke statistikksidene til kommunen det.
 have a dream!

KennethS

og tar du med nabo komunene, som fjell, askøy, os, meland, osterøy ,øygarden osv, så bor det over 400.000 personer her.
tå på Brann

Branntilegdør

ganske mange brannsupportere fra de stedene ja..

Go Up