• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Fjortiser på store stå

Started by kimma100, April 19, 2004, 10:57:49 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

kimma100

Herregud eg e så jævlig forbanna på bataljonen.. pga inndelingen på store stå.. no kommer det jo ivertfall mange fjortisser (jenter som skriker eller prøver og synge ) det e rett og slett flaut..

espen

Jeg liker den nye inndelingen godt, og jeg har ingen problemer med å ha fjortisser på SS. Det kommer en tid når kjernen blir for gammel for dette og ønsker å befinne seg på andre plasser enn SS. Og da er det absolutt nødsvendig at noen andre er der til å overta.. Brann er en livstil og du kan nødig tvinge på deg et engasjement når det passer best for alle sytepavene som står der...

Men hva jeg synest er bra med inndelingen er at du mister alle disse wannabes som synest det er kult å stå på ss, men du får beholde de unge som lever og ånder for brann på samme måte som deg!

Jeg synest det er helt latterlig at noen mennesker skal få røve fra dem den gleden det er å kunne stå på SS. Og hvis jeg ikke tar helt feil stod du der selv når du var 14 som så mange andre av de som går igjen år etter år!

Så slutt å syt å syng heller enda høyere!

Er hvertfall min ydmyke mening

Stoffi

Meget bra innlegg, Espen.  :)  Er helt enig.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Bent

Hvis de prøver å synge så er vel det et slags fremskritt.. før sto no de bare der og hang og tastet på mobiltelefonen sin.
Ut med RBH

Skyscraper

nja, men det var likevel folk som, snek seg inn. hoppet ned fra tribunen bak SS, eller over det ene gjerdet og under det andre. hørte flere, "få ned de sjerfene" og lingende ting.  

Men Fjortiser er greitt på SS så lenge de synger, og de bryr seg. må ikke slå alle over en kam.
å skal det skje... Nei, vent... Nå

Xminator

Det var da vist andre enn 14issene som tastet på telefonene sine. Tror ikke det er noe aldersbestemt fenomen...

DJ_ADG

vi trenger alle som synger, d e bedre å ha 14isser som fårsøker å synge enn å de på sittetribune uten å synge
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Yngve

Men då må dei synga, ikkje som dei jentene som stod bak meg i går " eg klarar isje å slutte å le, hihihi" "no må eg ta bilde av kampen" i heile 2omgang trur eg ikkje ein gong dei såg på banen.

Men rett skal vera rett, det var og overraskande mange 14tissar som song med og i går på felt A.

Brannfrelst

På C feltet,ganske nermt B feltet var det mange fjortisser som stod å skulle ta bilde,le og synge HEEEEELT feil. I tilggeg var det mange "få ned skjerfene" "eg ser ikkje noe" Blir så irritert av det. Ellers var det mange som ikke respekterte røykeforbudet. D er dårlig.

Når det gjelder all konfettien og rullene på C feltet nermest BBB,noen andre som fikk med seg det?? D var ikke pent!!
2.10.07-Gullet kom hem!

sekto

Stemmingen i går syntes jeg personlig var rimelig bra. Og det som er av fjortisser som stod der, har i hvert fall noe engasjement for klubben.

Jeg fant meg selv i fjortisshelvete på bussen på vei opp til Stadion, og kan nå skilte med at jeg vet omtrent alle som har rotet med alle og hvilken fester som var bra forrige helg på en av ungdomsskolene her i Bergen.

Jeg fryktet litt for at dette var dem som kom til å være igjen i midten på Store Stå, helt til jeg skjønte at ingen av disse personene hadde fått med seg at SS nå var delt inn i tre deler.
"Gud kor teit" var oppfatningen, men ingen så ut til å være nevneverdig brydd.

Og jeg tror dette er litt av det som den nye inndelingen av SS har gjort. Står man i midten, så har man tatt seg bryet å finne ut at det faktisk er noe på gang, og betalt 200kr for å være med på det.

For dem som fortsatt bestemt vil klage over fjortissfakter, så vil jeg gjerne høre hvordan de egentlig vil ha SS.
Skal det være kun menn som får stå der, skal det være en snittalder på over 30? Skal man måtte kunne komme med minst en negativ kommentar om alt som skjer på banen?

Jeg tok noen plikt år borte i Klokkesvingen før jeg begynte å gå på Store Stå. Tror at flere  kunne hatt gått av det..

espen

Quote from: "sekto"
Jeg fant meg selv i fjortisshelvete på bussen på vei opp til Stadion, og kan nå skilte med at jeg vet omtrent alle som har rotet med alle og hvilken fester som var bra forrige helg på en av ungdomsskolene her i Bergen.

Spiller det noe trille?

Så lenge de viser engasjement går det greit, og hvis de ikke gjør det kan dere bruke energien på å få dem til å synge.

Personlig har jeg vært på SS siden 80 tallet ( - noen års avbrekk i voksen alder), og jeg fikk ikke med meg en eneste fotball kamp før jeg var 16. Fram til da var jeg lykkelig begeistret av å se ryggen på mannen forran meg, jeg jublet når de andre jublet, buet når de andre buet og sang når det var plass til det..

Angående mobiltelefoner så var det flere på 20+ som stod ved siden av meg å skrev meldinger halve kampen.. Så da bør det heller bli forbudt med mobil. Og ikke gi skylden bare på fjortisser fordi dere ikke har baller nok i buksen til å ta det opp med en såkalt "voksen"

Dette var første kamp med den nye ordningen, og til vil gå seg til etter hvert.

Så lenge dere ikke vil drepe SS kulturen helt så får dere bare godta det!

Og hvis fotball kampen er så jævlig kjedelig at dere ikke har noe bedre å fore enn å ligge merke til alle rundt dere bør dere kanskje vurdere å gå andre steder for å få underholdning.

Og hvis det blir så plagsomt at flere reagerer får dere gi beskjed, verre er det ikke..

Jeg synest dette er en latterlig diskusjon som jeg ikke skjønner hvorfor jeg gidder å ta del i..

Bruk energien på noe positivt som kan fremme laget som står i våre alles hjerter

Brannfrelst

Noen kommentarer til rullene og konfettien fra C feltet?? Var ca 15 ruller... Og en drøss med konfetti...
2.10.07-Gullet kom hem!

grei

Quote from: "sekto"

Jeg tok noen plikt år borte i Klokkesvingen før jeg begynte å gå på Store Stå. Tror at flere  kunne hatt gått av det..

Kjenner meg igjen her, ja. Da jeg var på deres alder sto jeg i svingen og så bort på Store stå med ærefrykt og tenkte "en gang skal jeg kanskje få stå der jeg også".

Zander:)

Jeg har lenge suttet på staddaen ..

Jeg så meg klar i fjor til å gå på storestå ! :)

Jeg er en av de som synger hele tiden , en av de første til og begynne og den som er med å synger til slutten ..

sekto

Ser ut som jeg ikke er den eneste som valgte å vente noen år.
Det som jeg ser som det mest positive med det er at er man villig til å stille opp på kamp etter kamp, uten å oppleve den store stemningen der man er, så er man kanskje mer sugen på å virkelig støtte laget når man skal stå på Store Stå.

Kommer man på SS og er 14 år, så har man kanskje ikke lært seg alle sangene, man føler seg ikke helt hjemme, og man tørr ikke synge eller rope noe i frykt for at folk bare skal le av deg.

Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men tror mange begynner å gå på Store Stå for tidlig, tørr ikke si noe, så blir folk sure når de ser dem stå der og ikke bidra.
Hjerte er kanskje der, men de er redd for å se ut som idioter..

Erik

Må si det er latterlig på hvor mye dritt folk kan grine og klage på... BBB feltet har aldri vert så voksent før på leeenge.. en og annen 14tiss? hva så?? tåler du det ikke kan du sitte heme og følge med på Davy og Ivar...
Folk hoppet over ja, en glipp... vaktene kom og vil vere der mot Odd...
Ser og folk klager på stemmningen.. Syns den var og bedre på lenge...
Syns alt i alt dette er jævlig bra med oppdeling osv :)

bjorøy

FAEN DA..Fjortisser er de eneste jentene hormonfulle ungdommer midt i puberteten får, så det er flott at de står der... :o  Brann er for alle vettu , ikke vær så jævli hoven...Snakkes! Bjorøy
jorøy

C@Bøe_79

Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Blææ

Er det seriøst at det søkest om skjenkeløyve under SS?
18 års aldersgrense og øl under tribunen ...mmmmmmmmmm

Hilsener fra Hansen
ont follow me,Im lost too

Bent

hehe... da hadde vel Nøff sett helt rødt tenker jeg.. blande sport og alkohol? og i tillegg banne ? nei fyda..
Ut med RBH

C@Bøe_79

Det søkes ikke,det er en framtidsvisjon fra Brann..
Mulig det vil bli prøvd til høsten,Steinar Aase snakket om det på avsparksfesten..
Men husker ikke alt som ble sagt om tema,kanskje andre fikk mer med seg????

MVH
Christian
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

stig

Tror han sa at det skulle søkes ambulerende skjenkeløyve  til enkeltkamper allerede til høsten. Det var lettere å få lov til,og de trengte ikkje løyve mandag-lørdag
Nettsideansvarlig

Go Up