• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Kanonstemning!

Started by Stoffi, April 19, 2004, 09:27:46 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Stoffi

Så et innlegg av Yngve om at SS sang så lavt. Vel, du må enten høre veldig dårlig, eller sitte på feil sted.
Fikk "rapporter" fra noen venner som satt på forskjellige steder rundt omkring, og de sa at SS sang bedre enn på LENGE!

Selv følte jeg at den nye ordningen på SS fungerer bra, det dras igang flere sanger, og det blir ikke en slik mumling som det ble forrige sesong. Når vi nå får fylt opp midtfeltet, så blir det helt sinnsykt å gå på Stadion.
Har faktisk aldri hatt så dårlig stemme dagen derpå, den brister i et sett.

På "byen e bergen", så dro hele Hansa til av full kraft, og det var helt rått å høre på. Store deler av Stadion synger og, men ikke så høyt.

Noen som hørte noe fra bøndene på Mastodonten?  :lol:
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Xminator

Håper ikke gjerdet blir flyttet. Regner med at det ble solgt en del BBB medlemskap søndag, og det blir sikkert flere frem mot neste hjemmekamp. Få opp et stort skilt med BBB inngang. Tror det blir trangt nok på midtdelen utover sesongen, og flyttest gjerdet blir det mest sannsynlig for trangt.

espen

Jeg stod selv på SS og synest stemmningen var bedre enn den har vært på ekstremt lenge. Det var litt problemer med å samkjøre de to sidene av inngangen, men jeg tror dette vil komme etter hvert.

Jeg ble ekstremt skuffet da en bekjent av meg på hansa tribunen nevnte at "stemmningen har vært mye bedre". Men hvis gutta som drar igang sangene sammles på midten og vi andre får tørke av støvet av både ører og stemmebånd vil dette bli knall!

Jeg vil også ligge til at jeg gleder meg noe helt sinnsykt til Søndag og synest vi bør dra igang noe skikkelig tifo til neste søndag igjen mot Odd!

Hahaha! dette blir en knall sesong!

Blue

Så kampen på Canal +, og ble litt skuffet over stemningen. Til tider var det meget bra, men det var veldig ujevnt. Noe annet som gikk igjen var at dere sang samstemt på de første to linjene, men så skar det nesten hver gang ut i et "takras" slik at man nesten ikke kjente igjen sangene. Maks nivåene tyder på at det kan bli kjempebra når det nye midtfeltet får kjørt seg til.
lue

Bekkalokket

Du kan ikke mene at det var god stemning på stadion i går...? Dårligste på lenge spør du meg. Ingen heia Brann rop fra hele stadda etc.... Selv etter den enorme åpningen tok det ikke av. Synd å si det men Stadion publikummet bør ta seg kraftig sammen og gi laget det trøkket de fortjener. For dette holdt ikke mål! Trodde ALDRI jeg skulle ytre dette, men Lerkendal publikummet nærmer seg faktisk stadion(Gud forby).

Bent

lerkendal ? de er jo stille som graven...
Ut med RBH

KennethS

Lerkendal??? drukket noe du ikkje har godt av nå? e mer liv på fosshaugane med 1000 stk en på lerkendal, av alle stadioner du kan nevne så spar oss for lerkendal.
tå på Brann

Bekkalokket

Følg litt med da. Kjernen er flere enn dere. De synger mer og oftere. Forferdelige sanger, men likevel. Vi må ta oss sammen. Mer allsang fra hele stadda og spes fra Hansa og resten av SS er det som må til. Jeg er kanskje blitt gammel og nøktern, men objektivt sett så må vi skjerpe oss for å beholde vår klare ledelse når det gjelder stemning i Norge.Lerkendal har nok bedre stemning enn Fosshaugane. Trønderne har kommet seg, om ikke mye så ihvertfall en god del sammenlignet med de kampene jeg så der på tidlig/midten av nitti tallet.

Ricky

Quote from: "Bekkalokket"Du kan ikke mene at det var god stemning på stadion i går...? Dårligste på lenge spør du meg. Ingen heia Brann rop fra hele stadda etc.... Selv etter den enorme åpningen tok det ikke av. Synd å si det men Stadion publikummet bør ta seg kraftig sammen og gi laget det trøkket de fortjener. For dette holdt ikke mål! Trodde ALDRI jeg skulle ytre dette, men Lerkendal publikummet nærmer seg faktisk stadion(Gud forby).

Til dels enig... litt nølende og avventende i starten, og det tok egentlig heller aldri helt av. Men det er mer "Stadion" sin feil, ikke SS. SS kan bare "sette i gang" Heia Brann og Byen e Bergen, de kan ikke få det til å ljome i veggene. Der sviktet Hansa og sittetribunene, selv om det ble liv ved en eller to anledninger.
Nå skal det jo også sies at når ufyselige ruskeværet satte inn, så gikk det jo også med en del energi på å holde varmen og dekke til de bare armene med skjerfet :)

grei

Stemningen var god det første kvarteret, og helt på slutten. Det var et tilfelle av skikkelig allsang og en del forsøk på kollektivt "Heia Brann" men de druknet som vanlig i klapping etter et par sekunder. Flere som husker tilbake til midten av 90-tallet da det ikke var sjelden at hele stadion var med på dette ropet, uforstyrret av klapping?

Ellers er det tydelig at lyden oppfattes veldig forskjellig ettersom hvor du står. Folk på Store stå rapporterer om formidabel stemning men der vi var på Sitte hørte vi det bare såvidt, mest etter at kampen var over egentlig. Akustikken på Stadion er dessverre for dårlig når det er tettpakket med folk, så lyden bærer ikke over gresset.

Yngve

Quote from: "Stoffi"Så et innlegg av Yngve om at SS sang så lavt. Vel, du må enten høre veldig dårlig, eller sitte på feil sted.
Fikk "rapporter" fra noen venner som satt på forskjellige steder rundt omkring, og de sa at SS sang bedre enn på LENGE!

Eg stod på felt A, heilt opp til gjerdet mot BBB gjengen, og ja eg syns stemmninga var dårleg, det var kun i byrjinga det var skikkeleg stemmning. Eg og har høyrd frå folk på hansaen, og dei sa det var bra i byrjinga, men deretter tapte det seg.

Eg trur årsaka til dette er at me er alt for dårlege i medgang, då vert me heilt paff.. gje oss litt motgang, og det vert betre med ein gong, for potensialet er mykje bere lyd, og ikkje minst meir samstemt lyd

Kruxleiven

Nok en gang sklir dette ut til å dreie seg om kjernen og Lerkendal. Drit i dem. Jeg har aldri vært på kamp på Lerkendal og jeg driter i hvor bra/dårlig de er. At de er blitt bedre er noe jeg har hørt alle si. Case closed! Det som var kult i går var at når jeg sto på SS så kunne jeg høre Hansa tribunen komme etter på "byen e Bergen". Hørtes veldig bra ut og det virket som en stadion med solid trøkk. Vi på store stå som skal bære stemningen når det butter i mot var vel opp i mot så bra som det kan bli. Tar meg selv i å ikke gidde å synge med på enkelte sanger. For kjedelige. Ble slitsomt med Alex sangen til Dylan Macallister. Enten burde vi finne på noe nytt eller bytte om til Dylan Macallister, Sha-la-la-la. Og de fleste andre spillerne får bare navnet sitt også klapp-klapp. Store stå var ikke spesielt bra i går, men en del bedre enn i mange kamper i fjor. Det er jo bra. Det nivået som ble holdt i går tror jeg det er vanskelig å komme over. Slik jeg ser det så er det når det kommer dårlige dommeravgjørelser og når Brann blir utsatt for urettferdighet at det blir liv i publikum. Nå når fjortisne er vekk (?) så har det bare ført til at vi er blitt færre og at de eldre ikke har kommet tilbake igjen?

Bekkalokket

Joda, enig med Hr Ricky, men hovedgrunnen til at ikke sitte og resten av ståtribunen blir med er nok fordi Heia Brann startes i altfor høyt tempo. Det samme gjelder byen e Bergen. .

Xminator

Problemet er vel egentlig de som aldri blir fornøyd. Det var kjempestemning der jeg stod. Om Hansa krever underholdning fra SS, så er svaret mitt, SYNG SELV!

Det var like bra stemning på SS i går som det har vert før. Inkludert tidlig 90 tall.

Helvetes sutring!

Yngve

Viss detta er det nivået som var på nittitalet, så er nicået frå dei dagar oppskrytt!
På dei tider bude eg langt vekkefrå, og var berre på eit par kamper i året, men synest å hugse at stemmninga ver betre.

Slik stemmning som det var på siste kampen i fjor mot Vif, slik skal det være, då var det stort å stå på SS. Hugsar særleg etter kampslutt, alle sto igjen for å høyra resultatet og når me høyrde tromsø hadde tatt leiinga 5 min på overtid braut helvete laus, heile hansaen reiste seg og ropte " rykkar ne, rykkar ne, rykkar ne.." SS var kjapt etter og det var eit lydnivå som var deiligt!

Ein bør ikkje vere fornøgd med stemmninga i går, det er mykje å gå på.

Og t xminator som klagar på sutring: det er no i såtilfelle du som sutrar om du ikkje tåler litt konstruktiv kritikk.

Zander:)

På BBB sitt felt og på Høyresiden var det stemning !

Men virker som jo nærmere klokkesvingen man kommer jo dårligere blir det !

Var trøkk der jeg sto iallefall.. Hørte ikke mye til noe annet enn da vi sang..  ( sto på høyre side av inngangen på BBB sitt felt..

hjallisen

En av årsakene at det kan virke som at det var litt dårlig stemning på store stå var at BBB feltet for bataljonens medlemmer er delt inn i to(pga inngangen). Inngangspartiet er for stort-nok til at det blir 2 parter på store stå. Når den ene halvdelen begynner på en sang-hang ofte den andre parten litt etter. Dette var nok til at lyden fikk et "grautapreg", syns jeg.

Det er jo såpass mange oppegående fans som ser at noe kan gjøres med inngangen. Få den litt mindre-lavere og med trapper slik at fansen får plass over inngangen. Dette vil-tror jeg, gjøre det til at storestå igjen blir samlet og synger høyere & samstemt. :D

Hvor er dugnadsånden?
ed beina plantet på bakken

Mar1us

Hvis folk klager over at d ikke er nok stemning på store stå?? Det kan hende at dere som sitter ikke gidder å ta i et tak da vel. .

Meld dere inn i BBB da vel, Sånn at dere kan støtte oppom laget litt dere og. .

For min del syntes jeg det var helt rått på stadion. . Konge god stemning. . D eneste som ødelegger d e de som sitter og ikke sier et knyst. De klapper jo så vidt. .

Så slutt å klag på Stemningen å meld dere inn i BBB sånn at vi får litt mer leven da!!
kte brann supporter som vil ha brann logo på Køllen

Mar1us

Hvis folk klager over at d ikke er nok stemning på store stå?? Det kan hende at dere som sitter ikke gidder å ta i et tak da vel. .

Meld dere inn i BBB da vel, Sånn at dere kan støtte oppom laget litt dere og. .

For min del syntes jeg det var helt rått på stadion. . Konge god stemning. . D eneste som ødelegger d e de som sitter og ikke sier et knyst. De klapper jo så vidt. .

Så slutt å klag på Stemningen å meld dere inn i BBB sånn at vi får litt mer leven da!!
kte brann supporter som vil ha brann logo på Køllen

grei

Du spør etter dugnadsånd, hvordan tror du denne nye tribuneordningen kom til?

Uansett, den som er fornøyd med gårsdagens stemning har enten dårlig hukommelse eller stiller lave krav. For folk som ikke bryr seg om stemningen på tribunen er det sikkert likegyldig, men de som vil at Brann Stadion skal være den fryktede hjemmebanen som potensialet tilsier vet at det er mye å gå på. Det må være lov å påpeke fakta uten å bli beskyldt for klaging.

Dette med stemningen er som været, vi kan snakke og snakke men vi kan ikke gjøre noe med det. Det vil si, vi kunne gjort noe med det dersom Nostradamus var Brannsupporter, men det er han neppe. Utviklingen skjer nærmest av seg selv. På midten av 90-tallet var Brannsupporterne Norges beste. Siden den tid har Store stå-gjengen blitt færre og yngre. VIF-Klanen har på samme tid blitt mangedoblet antallet i gjengen (dengang var det kanskje 300-400?).

Denne utviklingen er ikke først og fremst resultat av at bevisste valg og strategier som er foretatt i Bergen eller Oslo. Det er endringer som skjer på et nivå som enkeltindivider ikke kan påvirke, det skjer nærmest av "seg selv". I Oslo gikk trenden ´?n vei, i Bergen gikk trenden motsatt vei. Det er prisen å betale for at vi har noe så flott som kulturelle forskjeller. Det er selvsagt mange faktorer som spiller inn, men endringene kan ikke reduses til håndfaste ting vi kan gjøre noe med. I så fall hadde vi gjort det for lenge siden. I stedet gjør vi det vi kan basert på gjetninger om hva som vil funke, som når Store stå i sin tid flyttet bort på Hansa.

Er vi heldige svinger tilfeldighetene vår vei igjen senere. Gamle sitte er stokk konservativ, men Hansasvingen har potensiale og kanskje får vi engang en tribune på motsatt side der en større gjeng kan få boltre seg?

DrMeland

Enig med Grei i at Stadion ikke akkurat er noen perle når det gjelder akustikk. Problemet med Stadion er at sittetribunen imot er for lav og klokkesvingen er åpen. Nye stadioner er mer innelukket som igjen skaper gjenklang når lydnivået blir sterkt nok. Det er dette som ofte får stadioner til "å koke". Dette vil aldri skje på Stadda sålenge den er slik som i dag (uten at det egentlig gjør noe)

En annen ting er at å klage fordi det ikke låt bra nok på tv blir helt feil. En produsent kan lett få 25 bønder til å synge ut flere hundre mann. Det handler bare om plassering og volum på noe som kalles mikrofoner...
rMeland

C@Bøe_79

Til orienterin så var det ingen mic foran SS igår,men vi var godt hørt på tv..

Men enig med at det ikke var godt nok...

PS:Det høres ut inne på SS som det er kanonstemning,men sitte sa det annerledes...

Brann-spillerene gir for tiden 120% på banen og da bør vi svare med 140% fra tribunen,noen enig i det??

Christian
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Professoren

Toff

Var spent på å se hvordan stemningen var på stadion i går. Og må si jeg egentlig er litt skuffet. Etter alt maset om å samle alle som synger på midten trodde jeg at det skulle være bedre enn det var i går. Samtidig synes jeg det er for dumt at folk skal stå som sild i tønne på deler av ss, mens på midten var det helt tydelig at det manglet mye folk. Kan se på bildene at det er store områder som er ledig. Blir litt for dumt at man skal legge beslag på så stort området at man ikke klarer å fylle det. Da er det bedre å ha mindre slik at ikke avstanden blir for stor. Samtidig får de andre bedre plass på de andre feltene. Jeg gidder ikke å gå på ss når man skal stå så trangt for så se at man har mye ledig plass på midten.
off

Xminator

QuoteJeg gidder ikke å gå på ss når man skal stå så trangt for så se at man har mye ledig plass på midten.

Det er sikkert mulig å bli medlem i BBB? Det blir tidsnok plassmangel på midtfeltet.

GamleErik

En av grunnene til at det ikke var så fullt som det kanskje burde være på midten er det faktum at mange ikke hadde fått med seg den nye inndelingen på forhånd.

Dette kommer nok til å gå seg til etterhvert, hvis det mot formodning vil bli lite folk hele sesongen vil det bli flyttet på et gjerde eller to.
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

SigveK

Litt OT, kanskje, men
Quote from: "C@Bøe_79"Til orienterin så var det ingen mic foran SS igår,men vi var godt hørt på tv...

De brukte nok shotgunmicer(veldig sensitive og veldig retningsbestemte; kan plukke opp samtaler på flere titalls meter på tross av mye støy i bakgrunnen) fra gamle sitte et sted. Får jevn lyd fra hele SS istedet for mye fra de som står helt framme ved micen.

Blææ

Les hva en Klansmann mener etter Brann-Molde,klippet fra VGD:

Som bortkommen Vifsupporter tok jeg turen til Brann stadion i går i kampen mot Molde. Det var ingen god opplevelse, da jeg etterhvert måtte stikke fingeren i jorda og innse en ting; makan til entusiasme og stemning på alle tribunene demses er det ingen i Norge som kan matche. Faktisk ingen som kommer i nærheten en gang. Den syngene gjengen er ikke mye å skryte av, men stadion som helthet er bare helt fantastisk på en dag som denne. Når hele stadion sang med var det som å være i England.

'Hilsner fra Hansaen
ont follow me,Im lost too

Christian

Jøsses. Her er det vel ikkje annet å gjøre enn å takke og bukke.

Men det er sant. Den ene gangen hele Hansa (og kanskje andre tribuner òg) virkelig stemte i på Byen e' Bergen var det fantastisk. La oss håpe vi får oppleve det samme mange ganger iløpet av året.

Bekkalokket

På mange kamper i de seinere sesonger har store deler av sitte og Hansa stemt i på Byen e bergen og Heia Brann. Dette ordner seg fint hvis de som starter sanger på midten av SS gjør dette på en skikkelig måte. Altså med å starte sangene SAKTE og kraftfullt slik at alle tribuner blir "dratt" i gang. Sånn er det bare.

Blææ

Blææ

Skumling

Quote from: "Blææ"
Reis opp visst du elsker Brann..Når man først får hele stadda til å reise seg i trampklapp,hvorfor ikke fortsette med Heia Brann og Byen e Bergen når alle først står?

Ja! Dette har jeg irritert meg over i lengre tid. Ser ikke det store poenget med å stå og klappe i 10 sekunder før det hele dør hen. Når folk først har kommet seg opp må vi fyre opp under stemningen. Jeg mener også det bør være bortimot obligatorisk å dra til med Heia Brann-ropet etter scoringer - all erfaring tilsier at da runger det i stadionveggene.

Henki

Quote from: "Yngve"Viss detta er det nivået som var på nittitalet, så er nicået frå dei dagar oppskrytt!
På dei tider bude eg langt vekkefrå, og var berre på eit par kamper i året, men synest å hugse at stemmninga ver betre.

Er helt enig i at det var mere lyd fra SS før. Synes helt ærlig talt at SS skuffer mer og mer for hver sesong som går. Jeg mener, alvorlig talt, på søndag spillte Brann en virkelig imponerende kamp men lyden fra SS var ingenting å skryte av og når det først kom noe derfra var det som oftest drittslenging om Moldespillere. Forsåvidt helt greit med litt utdriting av motstanderen sine spillere men det viktigste må da være å heie på Brann. Og så bra som Brann var på søndag var det heller ingen grunn til å slenge så mye drit til motstanderen!
Ballen skal fremover!

Zander:)

Når det først kom no var det drittslening om molde ..

Var du full på kampen , kan huske vi sang dritt om hoset 2 ganger ..

Du husker bra fra kampen tydeligvis

Henki

Kampen husker jeg bra som bare det, skulle bare mangle.
Men synes ikke det var så mye lyd i SS som ambisjonene før sesongen tilsa at det skulle være.
Ballen skal fremover!

Go Up