• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Våre rivaler/fiender

Started by Kruxleiven, April 15, 2004, 13:08:40 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kruxleiven

2rB

Stoffi

De største "erke" rivalene vi har er vel RBK og Vålerenga siden de er de eneste i Norge som er bedre enn oss på henholdsvis fotball fronten og tribunefronten.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

2rB

Quote from: "Stoffi"De største "erke" rivalene vi har er vel RBK og Vålerenga siden de er de eneste i Norge som er bedre enn oss på henholdsvis fotball fronten og tribunefronten.

Så da stiller vi i Oslo alle mann?

KennethS

e Rbk bedre en oss på tribunefronten? og den kommentaren etter du nettopp har opplevd "gravferd" på lerkendal atter engang? lerkendal e tragisk, hele trondheims publikumet e tragisk, e kun liv på lerkendal når rbk leder 5-0 med pause.
tå på Brann

grei

Han sa ikke det, han sa "henholdsvis fotball fronten og tribunefronten".

Uansett er ikke analysen 100% korrekt, VIF var erkefienden også dengang Store stå var bedre enn Klanen (dette var frem til 96-97 kanskje).

Når jeg tenker tilbake var de nesten mer rivaler da. Det hadde med den rådende kulturen på den tiden, Red Army som manet til hat og at Apeberget dengang var våre eneste konkurrenter (OK, såvidt Bøffelberget også). Det var noe mer innbitt over oss dengang, men en eller annen gang ga vi opp her i byen og bestemte oss for at det å være best på tribunen ikke var noe mål i seg selv. Etter det har det vært rimelig daft.

Personlig synes jeg det ligger langt mer ære i å være en dårlig klubb med gode supportere enn omvendt. Fotball handler om mer enn resultatene til laget på banen.

andy ahlsen

Siste taler har veldig rett. Jeg var første gang på stadion da Ahlsen spillte avskjedskamp og ble umiddelbart frelst av den fantastiske stemningen.
Lenge før kamp var en stor skare på plass å gav Rosenborg den velkomsten de fortjener, i tillegg kokte det bare Brann var over midtstreken , med andre ord syke tilstander for en østlending. Siden har jeg vært på stadion så ofte som mulig men har merket meg dalende stemning med unntak av de gangene hele stadion har vært i kok eksempelvis under kampen mot RBK for noen år siden.
Mot klanen kan ikke store stå hevde seg særlig godt men hele stadion slår det meste fortsatt. Red Army gav forresten også ut en fanzine med bra humor noe noen bør ta opp igjen snart.
Back to old days?

Superjack

Siste gang det var stemning i taket på stadion var i 1999 da brann slo rosenborg på stadion. Da Azar kom innpå og gjorde Ca-ræv til en fluelort på bakken.
Noen som husker semien mot lillestrøm i 1995? 9000 mennesker lagde mer leven enn 1000 vif klaner kunne laget til sammen
i taper ALDRI!

KennethS

ikkje rart med utfallet av kampen, blir nok slik stemning på stadion igjen iår når vi banker det ene laget etter det andre :D
tå på Brann

Ricky

Sølvkampen mot Molde i '00 kan vel også nevnes...

stig

syns stemningen som var det siste kvarteret i siste kamp ifjor var duganes. var akkurat som i gode gamle dager der en stund. hadde vært bra om vi klarte det flere ganger,men det e vel resultatavhengig. eller at geddi gjør comback og gir seg igjen;)
Nettsideansvarlig

Go Up