• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

og Bataljonen blir tippet på 5plass

Started by KennethS, March 30, 2004, 16:57:38 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

KennethS

tå på Brann

Erik

De tipper vell seg selv til nr 1 eller 2!!!

GamleErik

Akkurat det tviler jeg litt på, et snev av realisme bruker det å være i artiklene på Oddrane.no.
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

Gina

Det er vel bare å bite i det sure eplet og innse at vi må ta i et tak i år...
ina

Grey

Altså.. Hvorfor bruke krefter på å hele tiden sammenligne seg selv med andre. Jeg er Brannsupporter, og gir en god F... i hva trøndere, oslopakk, oslososser eller oddere måtte mene om oss. Det eneste som betyr noe sånn supportermessig er om man kan gå i seg selv etter kamp og si med hånden på hjertet at jeg ga 100%
Maybe a Greyhound could be my way

KennethS

Det som imponerer meg mest med slike kåringer e kor tar de fakta fra? har odd 1 mann ihver supporter gjeng som følger laget hele året? eller tar de fakta uti fra ka de leser på nettet og de 2 kampene de spiller mot Brann i året? en slik kåring e dømt til og mislykkes fra dag 1.
tå på Brann

Blææ

ont follow me,Im lost too

KennethS

Skulle ikke forundre meg om det ikke blir mere en 3-400 i klacken der sesongen gjennom.

der tar du nok feil. blir nok flere en det.
tå på Brann

Straffe!!!

Blir åpenbart interessant å se!

Når det gjelder at BST kun var en gruppe i gruppen så ser jeg ikke helt den siden de tross alt var den offisielle supporterklubben. Av andre slike er det vel bare ARG som kan kalles en organisert gjeng, om en ser bort fra subkulturer som Barten, casuals og andre som vel strengt tatt ikke har noe medlemsskap.

Jeg håper og har tro på at Bataljonen kan fungere slik jeg har forstått at den etter intensjonen skal - som en paraplyorganisasjon for supporterne, som skal legge forholdene til rette for medlemmene og være et talerør opp mot Brann og andre relevante instanser for å tale supporternes sak.

I så måte er det vel en fin gulrot i første omgang at man med medlemsskap får tilgang til de beste ståplassene på Stadion.
Dersom dette og andre tiltak kan medvirke til å øke medlemsantallet i Bataljonen synes jeg det er helt topp.

Tom Erik

For det første så er dette et aldri så lite spark til alle aviser og andre som bruker så mye tid og energi på å tippe hvor lagene havner på tabellen. Som oftest tar de så feil at det er flaut. Rett og slett fordi det er helt umulig å spå utfallet av en serie på bakgrunn av betydningsløse treningskamper og spillere man ikke vet hvordan man fungerer.

Vårt motsvar er altså å tippe hvor gode supportere blir i 2004. Når sesongen er over setter vi opp tabellen og rangerer de forskjellige supporterklubbene. Selvsagt helt absurd og idiotisk, men det skjønte dere naturligvis ikke.

Quote from: "KennethS"Det som imponerer meg mest med slike kåringer e kor tar de fakta fra? har odd 1 mann ihver supporter gjeng som følger laget hele året? eller tar de fakta uti fra ka de leser på nettet og de 2 kampene de spiller mot Brann i året? en slik kåring e dømt til og mislykkes fra dag 1.


Synes du vi bommer så stygt med det vi skriver?

brannfrik

eg e toltalt enig med både deg og gina og mener vi bør bite i det sure eplet og ta i et tak for å bedre stemningen.

og hvis det ikke kommer mer enn 300-400 på midten trenger ikkje det ha nåkke som helst å si.
400 supportere med det for øyet å gjøre sitt beste for å støtte laget kan garantert skape kjempestemning på stadion

Yngve

Quote from: "Blææ"Appropo han som lurte på om Brann har støtte i egen by:
Snittet i fjor var i overkant av 12200 pr kamp,med høydare som bla, 16 mai med 18-19000 innenfor murene.
Kunne vert mere men det er ikke plass.


Hilsner fra Hansaen.



Er jo godt klar over at Brann har god støtte i eigen by, til tider fanatisk. Men eg synest at sal av sesongkort på SS er ein god indikator på kor mange av dei mest fanatiske som finnst. Og der har jo GamleErik eit godt poeng med at dette er ein ny organisassjon, og deira fyrste forsesong. Men alikavel, ser ein på andre klubbar, som t.d "vålerengen" så har jo dei seld 1650 sesongkort på "vestbredden", har ingen ide om kor mangen ellers, og det er jo forsåvidt uinteresant, for alle veit at utanfor klanen så er det ingen som bryr seg om dei, og det same i trondheim,  mens her i byen bryr alle seg. Men ville berre vete kor mange av dei som skrik høgast om at me er dei beste suportarane i landet, faktsik viser dette med å kjøpe partoukort..

Stoffi

QuoteDu skal lete lenge etter fans som er så mange som synger med så lite styrke. Det måtte i såfall være silkerampen fra Oslo vest...


Er nok ikke helt enig i det, alltid. Er ofte altfor mange som nynner ja, men når det skjer noe og folk blir engasjert, så eksploderer det, folk brøler.
Men dette er langt i fra godt nok til vanlig. Var ganske flau på vegne av SS i mange kamper denne sesongen.  :(

Men helhetsvurdering er nok en 2. plass. Vil gjerne se de supporter gruppene som er fler og bedre enn oss. Klanen er vel på 1. plass, kanarifansen kommer på en 3. plass. Ser vi bort i fra de 3 supportergruppene, så er det meget tynt i norges land.

Etter det jeg vet, så ville jeg ha ranket oddrane på 11-13. plass.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

grei

De dagene da alle hørte hjemme på Store stå var storhetstiden. De dagene kommer ikke tilbake. Blir interessant å se på utviklingen i år. De av oss som ikke står på midt på Store stå men i nærheten og gjerne synger sanger dersom det er god stemning vil vel trekke opp på Hansa i år vil jeg tro. Ståtribunen får en mer markert "hard kjerne" og færre av oss som ikke er hypp på å stå på Store stå men likevel synge, tipper jeg.

KennethS

Quote from: "Tom Erik"Synes du vi bommer så stygt med det vi skriver?


egentlig ikkje, men det virker jo at det e slik dåkkar ser oss idag, du sa jo dåkkar skulle tippe kordan vi blir ut sesongen, har du fått med deg noe som skjer med ss og BBB iår? eller regner du med vi blir det samme i år som i fjord?.
tå på Brann

grei

Jeg blir overrasket dersom det blir så mye bedre. Er ikke usannsynlig tipping dette for å være fra en som ser det hele "utenfra". Håper de tar feil dog.

Tom Erik

Quote from: "KennethS"
Quote from: "Tom Erik"Synes du vi bommer så stygt med det vi skriver?


egentlig ikkje, men det virker jo at det e slik dåkkar ser oss idag, du sa jo dåkkar skulle tippe kordan vi blir ut sesongen, har du fått med deg noe som skjer med ss og BBB iår? eller regner du med vi blir det samme i år som i fjord?.


Ja og ja, mer eller mindre.

Det hører med til historien at jeg er èn av forfatterne.

Pi_Meson

Quote from: "Stoffi"Men helhetsvurdering er nok en 2. plass. Vil gjerne se de supporter gruppene som er fler og bedre enn oss. Klanen er vel på 1. plass, kanarifansen kommer på en 3. plass. Ser vi bort i fra de 3 supportergruppene, så er det meget tynt i norges land.


BBB foran Kanarifansen? Vanvittig. Klanen og Kanarifansen er Norges suverent beste supportergrupper. BBB har ingen ting i selskap med disse to å gjøre.

KennethS

Quote from: "Pi_Meson"BBB foran Kanarifansen? Vanvittig. Klanen og Kanarifansen er Norges suverent beste supportergrupper. BBB har ingen ting i selskap med disse to å gjøre.


spør du meg så har ikkje BBB noe i noen som helst selskap og gjøre , BBB e en ny supporterklubb som må få tid på seg til og vise ka de e god for, BBB og BST e to helt forskjellige ting, Bst e lagt død, la BBB få sin egen dom utifra ka BBB gjør og ikkje for ka BST gjorde. Kom tilbake om 2 år og gi oss en dom istedet.

pi_meson:  tipper Kjernen slett med "fragle stempelet" lenge også. e vel det samme her.
tå på Brann

KennethS

Men en ting skal vi ihvertfall ha, vi har det mest trofaste publikumet i Norge.
tå på Brann

grei

Det vil jo vise seg etterhvert om BBB og BST virkelig er så forskjellige som folk skal ha det til.

Brann har et unikt publikum man kan være stolte av, og når vi virkelig mobiliserer er det enormt bra, som når et par tusen mann invaderer Stavanger Stadion, Fosshaugane og Ullevål.

Hjemme blir det fort for slapt, og veldig få er interessert i å delta i noen "klack". Dette gjør at stemningen hjemme ofte ikke er så altfor bra, med mindre det skjer ekstraordinære ting.

KennethS

tror nok det blir bedre nå, har fått inntrykk av at en del gamle travere kommer tilbake til SS, det pga at de slipper og stå med så mange fjortisser i år, og det skjønner eg godt, håper virkelig at vi slipper så mange unge iår. Ifjord var det jo "tøft" og stå med Brann supporterne, det endte med at folk bare sto der og holdt kjeft, men stå der skulle de, tragisk, håper vi e kvitt det engang for alle. Flyttingen til Hansa tribunen ene sesongen var også en medvirkende faktor på den dalende gløden på SS, mange som valgte og bli igjen på hansa, noe som ødela mye. Var en stor tabbe og i det hele tatt gå fra SS.
tå på Brann

Heia Brann!!

Håper du har rett Kennet S! :)

Eg kan sikkert regnes som en av de gamle traverene!

DrMeland

Synes artikkelen er både bra og usaklig på samme tid. Den faller på en  måte mellom to stoler når de på den ene siden prøver å gi en objektiv analyse av oss som supportere og på den andre siden prøver å være vittig, noe som ender opp i gamle klisjeer om skarring på r'ene osv.

Alt i alt er Brann-supporterne inne i en omstilingsfase som nok tar tid før ting får satt seg. Har lyst å nevne at artikkelen har et interessant innfallspunkt når det gjelder de berømte "fjortissene". Disse har fått så ørene flagrer på dette diskusjonsforumet, men som Odd-pakket sier; er ikke dette egentlig en ressurs? Og hvordan kan vi bruke denne ressursen?

Dette er en utfordring som vi bør ta tak i. Oppfordrer til kreative innspill...
rMeland

daff

Quote from: "DrMeland"Synes artikkelen er både bra og usaklig på samme tid. Den faller på en  måte mellom to stoler når de på den ene siden prøver å gi en objektiv analyse av oss som supportere og på den andre siden prøver å være vittig, noe som ender opp i gamle klisjeer om skarring på r'ene osv.



Hvis du leser hva Tom Erik skrev tidligere om at dette var et spark til alle de aviser som synser og tipper, og etter det leser dagbladet sin tipping så skjønner du hvorfor.

DrMeland

Nei, beklager daff men jeg skjønner ikke hvorfor...

Har Odd-supporterne gitt en slags anmeldelse av Brann-supporterne som et kritisk innlegg til media og sportsjournalisters synsing?? Alle vet at sportsjournalister ofte er klovner, de ønsker å selge aviser ikke formidle nyheter noe Dagbladets vurdering av Brann er et godt eksempel på. At de prøver å spøke det bort i ettertid gjør bare det hele enda mer komisk.

Hvis Tom Erik ønsker å harselere med "alle de aviser som synser og tipper" som du kaller det, hvorfor rangerer han ikke AVISENE opp mot hverandre istf supporterklubbene?
rMeland


DrMeland

Hehe... Søke hjelp?

Går ut fra at dette var Odd-supporterne sitt kritiske innlegg til psykiatri-tilbudet i Norge. Forventer at de i neste omgang vil sette opp en rangert liste over toalett-fasilitetene på landets stadioner og bruke denne som en indikator på hvordan serien vil ende. Selvsagt et ballespark til all "synsingen" som foregår fra psykiaternes side på de hygieniske og sanitære forholdene som fotballsupportere utsettes for under sesongen...

Er jeg virkelig så slem i dag?
rMeland

Go Up