• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Hvem har ropt på Gull i Bergen?

Started by Ben Dover, March 28, 2004, 10:36:31 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ben Dover

Når man leser aviser fra Oslo og andre regioner, så fremstillers det som om Bergen`s innbygger nok en gang roper "I år tar vi Gull". Men dette er noe jeg ikke noe jeg har hørt noen si: ikke ledere, trener, spillere,   lokalpresse, venner. MAO ALLE. Spillerenes målsetning er selvsagt høyest mulig, men erklært mål om min. 4 plass siden de da kan spille i scandinavisk cup. Jeg mistenker store deler av pressen ønsker å selge på "idiotene" Bergenserene, som uansett hvor dårlig lag de har så tror de at de tar gull. Jeg vil oppfordre Bergensere til å boikotte: Dagbladet, Adresseavisen, VG, Nettavisen m. flere. Disse avisens skriver så mye uriktig om Brann og Bergensere at jeg er overbevist om at det er en "molbo"- merkelapp store deler av media prøver å sette på Brann/Bergen. Vål`enga ser ut som en Hells Angels klubb kledd i supporter- utstyr, de er i følge media kuul, og brenner for laget. Hva er galt her???

Selvsagt synger Store Stå om å vinne gull, det er en del av sangene, mer en edruelig tro på at vi kan vinne i år.

Er før denne sesongen svært skuffet over alle løgnene som er servert i deler av pressen.

Det værste ekempelet var fra i fjor en gang da en Adresseavisen- skribent skylte Brann`s manglende suksess på det Bergenske folk, ja, du leste riktig. Vi Bergensere var rett og slett for breikjeftet og dum, at vi aldri ville vinne. Og selvsagt, vi trodde jo hvert år på gulll. Kan søke ettter denne "hårete" artikelen hvis det er interessant.

Hilsen en Brann supporter som ikke tror på gull.

Stein på stein :)
lsker Brann

GamleErik

Det er nok Dagbladet sin utsending som har hørt noen diskutere hvorvidt og hvor ofte vi får oppleve maskoten i år.

(Må innrømme at jeg ikke er sikker på om det er Gullbrann, Guldbrann, Gullbrand, Guldbrand eller hva det er, men for en journalist som er ute etter å finne store vyer er det vel strengt tatt nok å høre lydene/ordene Gull og Brann i en setning for å fyre opp et bluss/tenne dem/gi blod på tann)

Forklaringen på Dagbladets misforståelse?
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

Superjack

Synes å huske et dagblad som i fjor tippet både Vif og Lyn høyt på tabellen.  Tror ikke jeg tar veldig feil om de ligger høyt oppe på sladrebladets tippeligatipping i år også. Var det noen som sa noe om å være høyt oppe i mars?
Sogndal og stabæk kommer til å slite i år og Tromsø blir årets "overraskelse", de er suverene i treningskampene.
i taper ALDRI!

Strilen

Faktisk det beste jeg har lest på lenge (og så skal det sies at jeg ikke leser mye). Ikke bare er vi verdensmestre, men så er vi fanen og jævla god. Her skryter bartepakket å ha vunnet serien  12 år på rad, men kem e det som har vunnet serien ca. 30 år på rad før sesongen begynner??????

Eg sier ikkje mer!!!

grei

Dagbladet er ikke helt på viddene, ingen jeg kjenner snakker om å vinne serien, men la oss si at Brann tar 10 poeng på de første fire kampene, da vil nok antallet ganger BA nevner ordet "gull" per utgave komme rimelig høyt.

KennethS

så du mener BA snakker for oss alle du altså?
tå på Brann

Xminator

Jeg er også rimelig sikker på at 3 serie på de første 3 kampene vil føre til at vi tar litt av. Akkurat det har ikke jeg problemer med heller ;) Og vi er jo ikke alene om å ta av. Sogndal skulle jo vinne både det ene og det andre etter noen kamper i fjor :)

Tviler litt på at Brann årgang 2004 vil la seg påvirke av at byen tar litt av. Det er en veldig erfaren gjeng vi stiller i år. Ikke samspilt nei, men det er mange kamper på toppnivå i førstelaget.

grei

Det BA skriver er stort sett relativt godt forankret i det folkelige ja... de er interessert i å selge aviser og ønsker å bli godt likt av supporterne. Skriver BA side opp og ned om gull så er det en god indikator på hva supporterne snakker om- og omvendt.

Ellers er folk her bra historieløse hvis de virkelig mener at Bransupportere stort sett har en nøktern holdning. Det er vide kjent at mange veldig lett tar helt av tidlig på sesongen! Selv når man ligger langt nede og kommer seg kraftig på høsten er det folk som snakker om gull. Sjekk arkivene til bst-forumet for full dokumentasjon.

Grey

Quote from: "grei"Det BA skriver er stort sett relativt godt forankret i det folkelige ja... de er interessert i å selge aviser og ønsker å bli godt likt av supporterne. Skriver BA side opp og ned om gull så er det en god indikator på hva supporterne snakker om- og omvendt.

Ellers er folk her bra historieløse hvis de virkelig mener at Bransupportere stort sett har en nøktern holdning. Det er vide kjent at mange veldig lett tar helt av tidlig på sesongen! Selv når man ligger langt nede og kommer seg kraftig på høsten er det folk som snakker om gull. Sjekk arkivene til bst-forumet for full dokumentasjon.

Det er bra historieløst å si at det BA skriver er godt forankret i det folkelige, eller hva supporterne mener. trenger ikke gå lengre tilbake til 2002-sesongen for å finne eksempler på dette. BA (og BT for den del) har svært liten innsikt i hva som beveger seg i supportermiljøet.
Maybe a Greyhound could be my way

grei

BA er nok mer interessert i å treffe den jevne Brannsupporter enn de 50 mest fanatiske sjelene på Store stå ja, hvis det er det du mener. De kjenner sikkert ikke så godt til miljøet som reiser på borteturer osv.

Andrews

BA er f**n meg ikke ute etter annet å selge aviser, og driter i Brann og supportere. I en årekke har de levd av å skrive om skandaler på Stadion og I STOR GRAD LAGET SKANDALENE SELV da de uteble. Det de skriver/kritiserer mangler fullstendig en rød tråd. Lokalpressen i Bergen har skapt mer trøbbel for Brann en de har gjort godt. Hva for eksempel med utallige overgangsrykter om bare i forkant av denne sesongen har BA gravd opp fra ingenting, uten noen som helst forankring i virkeligheten? Det toppet seg med innlegget om at Mjelde totalt overlater ansvaret for bruken alkohol/tobakk til spillere. Viser bare hvor vikitg Brann-såpe er for salgstallene til BA.

grei

Lokalmedia spiller en viktig rolle i å holde interessen oppe rundt Brann. All omtalen er verdt enorme summer. Det er snakk om et symbiotisk forhold.

Grey

Quote from: "grei"BA er nok mer interessert i å treffe den jevne Brannsupporter enn de 50 mest fanatiske sjelene på Store stå ja, hvis det er det du mener. De kjenner sikkert ikke så godt til miljøet som reiser på borteturer osv.

Tror vi snakker forbi hverandre når det gjelder begrepet "supporter". Selv om følelsene for Brann gjerne er like sterke for familiefaren som har sittet 20 år på umbro-tribunen, så betegner jeg ikke han som en supporter i den daglige bruken av begrepet. Så er den saken grei..

Ellers kan jeg si meg helt enig med Andrews
Maybe a Greyhound could be my way

Superjack

Seyi roper på gull i bergen i dagens BA.
i taper ALDRI!

Go Up