• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Sang til Olofinjana

Started by erlendy, March 01, 2004, 01:15:49 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

erlendy

Melodi: "Say you, say me" av Lionel Ritchie

Say you, Seyi, Olofinjana....naturally
Skyyyyyyyyt!!!!!!!!

Kruxleiven

Har felles navn og felles ide vi erlendy. Tror jeg har foreslått den der melodien før. Synes det er en bra ide, men det kan vel være vanskelig å få den til å passe til melodien.

KennethS

når begynnte vi og synge på engelsk?
tå på Brann

Erik

No?? guttene må jo skjønne hva vi synger til de. litt fjernt og synge norsk til en scotte og en afrikaner...

brannfrik

vi sang jo norsk til alonso solis, og han likte det.  
skal vi liksom begynne å kauke på sognedialekt sjøl om vi har fått kalvenes og ystaas?

GamleErik

Så fremt man behersker spillerens morsmål tilstrekkelig til å kauke det burde det slik jeg ser det ikke by på store problemer å synge på andre språk.

Sognedialekt er ikke et "språk" jeg behersker for å si det slik, dessuten er vel Vossamål mer aktuellt for Kristian Ystaas, og Kalvenes er så vidt meg bekjent fra Bergen (opprinnelig Varegg).
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

KennethS

så vidt eg vet har olifinjana lært seg norsk brukbart, så om vi synger på norsk til han så lærer han seg det nok, syntes ikkje vi skal synge på annet en "bergensk". Var jo ett av stemplene vi endelig ble kvitt fra "Red Army" tiden, for de som husker den tiden.

Brannfrik: Kalvenes e kav bergensk, så hvis du vil kauke sognedialekt til han så værsegod ;)
tå på Brann

Straffe!!!

Veldig enig i at vi skal prøve å unngå å synge på engelsk, men for all del... Mannen er jo utlending.

Her er et forslag som ikke skulle være noe problem i så måte:

Noen som husker den gamle schläger fra Bob Geldorf-tiden med Live Aid og sosiale gigantarrangementer - "Free Nelson Mandela"?

Seeeeyi Olofinjana
        La-la-la-la-la etc

Er jo strengt tatt bare to linjer av refrenget, men fenger bra og passer godt inn i navn & sånn. Sangen kan synges om og om igjen, om ønskelig. I tillegg kan alle de som elsker å ødelegge enhver sang med intens klapping gjøre dette av hjertens lyst, særlig på la-la-la-partiet, og dermed skape litt "afrikanske rytmer"... Evt legge inn noen Tossa-bevegelser med armene også.

Go Up