• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann får ikke dispensasjon av NFF

Started by Thorleif, February 02, 2004, 15:07:58 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Thorleif

Vel, da var vi der igjen....... Min påstand er nok en gang at det sitter en gjeng med inkompetente mennesker innelåst på Ullevål og koser seg med å lage bestemmelser uten å se lenger enn sin egen nesetipp.

http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=3240&brann=f43e94d9ddfbbb39e537de4c8addb1e0

Hva med å gi de høye herrer (og kvinne?) i NFF klar melding nok en gang om hva vi mener? La det i så fall skje via en e-post med en noenlunde sivilisert språkbruk......

Adresse finner dere her:

nff: nff@fotball.no
All post som sendes til denne adressen vil bli videreformidlet til angjeldende person(er) i NFF. Seriøse henvendelser vil bli besvart så raskt som mulig, enten direkte via e-post eller på annen måte. Generelle henvendelser/forespørsler vil kunne besvares i egen seksjon på nettstedet fotball.no.

Xminator

Paradokset blir jo at om det blir høyere snitt i år så må det bygges enda flere sitteplasser til neste år...

Nå får vi se hva Brann kommer opp med av løsninger. Godt å se at de ikke har tatt en dispensasjon for gitt.

KennethS

Tydelig oppfordring fra Nff her e jo at klubbene bør trekke mindre tilskuere eller bli straffet.

Hater pakket i NFF
tå på Brann

Rossi#46

Måtte NFF brenne hart og lenge i HELVETTE. de ødlegger klubbe heilt.... vist de regjerer noen år til. så må vi si takk og farvell til Norsk fotball.

Skulle gjerne kverka de i NFF. men vi må tenka på en måte vi kan ta igjenn mot de... eg veit ik heilt... men kansje noen har noen gode ideer??!!
l

bored with the usa

FASCISTENE I OSLO beviser enda en gang hva de er god for...I stedenfor å støtte et tiltak som kan gi barn en sjangse til åkomme billig på stadion i klokkesvingen forlanger de flere sitte plasser til rikinger med tykke lommebøker og plastsete avtrykk i ræven! Det neste blir vel at de forlasnger at det skal bygges ut 1000 vip lounger på stadion også.....
lt var bedre før!

Håkon

NFF sitt vedtak er tragisk, dette blir til en provisorisk tribune som står der et par sesesonger før den forsvinner til fordel for noe større og bedre (kanskje fordi NFF forventer mer), HUFF!!!!!!!!

Men nå som vedtaket først er der, hva med at SBBL kaster seg rundt og bygger en ny tribune ala Hansa i Klokkesvingen? Ingenting er vel bedre enn det??? Så lenge det ikke belaster Branns konto da.....

Erik

Syns ikke vi bør legge alt på NFF, Brann og Bergen skal og ha refs for at de bruker så jævlig lang tid på og finne ut ting og bestemme seg for det, de viste dette kom, og da må de ta konsikvensene.. Kanskje no får de opp øynene og setter igang med og bestemme om det blir utbygging eller ny stadion, dette er for dumt!

paf

Quote from: "Håkon"
Men nå som vedtaket først er der, hva med at SBBL kaster seg rundt og bygger en ny tribune ala Hansa i Klokkesvingen? Ingenting er vel bedre enn det??? Så lenge det ikke belaster Branns konto da.....

Av alle reglene klubbene og NFF har kommet frem til, synes jeg nok dette er en av de aller tåpeligste. Når det er sagt: Klubbene, inklusiv Brann har hatt nok av anledninger til å påvirke underveis, men Brann har i hvert fall ikke brukt muligheten til å si fra på Forbundstinget. Det er vel i kategorien "regler som er greie så lenge de ikke angår oss selv".

Jeg skjønner ikke helt sutringen til Brann. Se til trønderne. De utvidet antallet sitteplasser kraftig før forrige sesong - resultatet var en god del flere tusen på tribunene. La oss nå se på dette som en mulighet til å trekke flere tilskuere til Stadion, få økonomi i utbyggingen og få på plass arbeidet med en ordentlig tribune i klokkesvingen. Alle som har solgt billetter til Stadion vet at forhåndssalget stopper brått opp når det ikke lenger er sitteplasser igjen. De aller fleste vil rett og slett sitte på kamp. Derfor er jeg overbevist om at det viktigste hinderet for flere tilskuere på stadion er nettopp det at vi "bare" har 11.000 sitteplasser.

Så vil noen si at da får vi det samme problemet neste år, men det gjør vi jo ikke så lenge vi begynner å satse litt på Brann Stadion. Hadde Brann hatt konkrete planer for utbedring av problemene på Brann Stadion i forhold til regelverket, hadde ikke dispensasjon vært noe problem. Men når vi ikke har det, er det rimelig opplagt at NFF reagerer synes jeg.

Henki

Dette er vel bare nok et bevis på hvor inkompetent NFF faktisk er. Greit nok at reglene har vært der i flere år nå men det må da for pokker gå ann å vise litt skjønn! Det kan da vel for pokker ikke være så rart at utbygging av Stadion sto høyest på Brann sin liste over gjøremål da økonomien så ut til å ta fullstendig knekken på klubben. Og Brann har jo  ikke kunnet gjøre så mye fra eller til når det gjelder Byarenasaken heller. Er jo ikke så mye å gjøre når bystyret ikke klarer å bli enig om å sette igang en konsekvensutredning en gang.
Synes det er litt meningsløst av NFF å drive med den typen paragrafrytteri som de her gjør. De vet utmerket godt at økonomien i norske fotballklubber er generelt dårlig og da burde de klare å være litt mer rundhåndet enn det de har vært i denne saken og gi klubbene litt lengre tid til å komme frem med langsiktige løsninger for anleggene sine!
Ballen skal fremover!

supporter78

Leste en plass at Brann allerede har setene. De kjøpte inn setene når de bygget hansaen.

Stoffi

Sendte dem en sur, men høflig mail.
Det henger ikke på greip at Brann skal straffes for å trekke tilskuere.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Yngve

Quote from: "supporter78"Leste en plass at Brann allerede har setene. De kjøpte inn setene når de bygget hansaen.

Dei setene var kjøpt inn når Brann skulle bygge Hansa tribunen, berre for å ha klar til bygging av klokkesvingen. Det betyr dermed ikje at dei har konstruksjonen som dei skal stå på..det er ei helt anna historie...

grei

Hva med å skylde litt på de dustene som har stemt igjennom dette idiotiet. Brann og de andre har hatt muligheten til å  si nei til dette før.

Ricky

Med "Brann", mener du da Lars Henrik Berge eller Harry Herstad? Ikke husker jeg hvem som representerte Brann da dette ble vedtatt på tinget i 1998 (?)...

Kagain

VEl, det som skremmer meg er vel om Brann faktisk får hamret opp noen provisoriske tribuner slik at NFF får kravet sitt igjennom. Er de skikkelig uheldige da så kan disse være for svake til å bære tilskuerne, og vi får vår egen lille fotballkatastrofe ala det som skjedde i England på 80-tallet. Jeg husker desverre ikke hvilken bane dette skjedde på, men det må være den absolutt ydderste konsekvens for regelrytteri.

KennethS

eller vip tribunen på koengen under elton john konserten  :shock:
tå på Brann

Kagain

Quote from: "KennethS"eller vip tribunen på koengen under elton john konserten  :shock:

Det kan være. Var ikke på på den, ville heller ikke, og gadd ikke lese om den heller. Ser frem til David Bowie konserten jeg.

Go Up