• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Soma en ny Svante?

Started by Ã?rnen, January 13, 2004, 10:24:19 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ã?rnen

Kan Soma bli den stabiliserende defensive krigeren som Brann sårt har savnet siden Kung Svante forlot Brann?

*PÃ¥ pluss-siden med Soma :

- raskere
- har bedre teknikk
- vil bidra med lange innkast

*Nøytral :

- håper Soma takler like bra som Svante

PÃ¥ minus-siden med Soma :

- dårligere på hodet
- mindre runtine?

Jeg tror Soma kommer til å bli en hit på stadion, og Olofinjana vil kunne bidra enda mer offensivt.

Henki

Jeg ville heller foretrukket å se Soma på høyrebacken. På midtbanen har vi jo allerede Helge Haugen og etter den høstsesongen han hadde i fjor ser jeg ingen grunn i det hele tatt til at han ikke bør være førstevalget ved siden av Seyi på midtbanen.
Ballen skal fremover!

Stoffi

Soma er nok bedre enn Haugen. Jeg tror jeg vil våge å påstå at Brann har den beste midt-midtbanen i Norge hvis Soma går inn der. Vingene våre er heller ikke gale.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Christmas Tree

QuoteJeg ville heller foretrukket å se Soma på høyrebacken.


Og du anser ikke det faktum at Soma, som kjent, er venstrebeint og har aldri noensinne spilt høyreback (eller høyrekant for øvrig) som et mulig argument mot dette forslaget?

Belfort

Soma som høyreback?tull og tøys. Han er venstrebent.

Ja jeg tror langt på vei Soma vil fylle hullet etter Svante. I tillegg til at han er sterk, er han god å posisjonere seg,i tillegg til et utrolig skuddbein. Det eneste jeg er usikker på er hvorvidt sentral midtbane vil ha nok løpskapasitet og savnet av løp i dypet.

Og som nevnt i innlegget over. Soma er bedre enn Haugen,det hersker det ingen tvil over.

Ã?rnen

Noen som husker løpene til Cato før han dro fra Brann? Non-stop.. La den mannen holde seg skadefri før sesongen så vil vi se mange løp fra den kanten. I tillegg ser man at når Brann skorte i fjor så var Olofinjana i og rundt 16 meteren omtrent på hvert eneste mål. Det kommer nok en del løp fra han og...

KennethS

ka e det med at folk vil ha soma på back? rett og slett det dummeste eg har hørt på lenge.
tå på Brann

ChRiStEr87

Bare at folk nevner soma som back er skandale, men høyre av alle ting.

Soma i steden for Haugen ja, men Haugen har også en del å gi.

SÃ¥ kan Olifinjana fortsette med scoringer langt i fra!
roppen er i Stavanger, men hjerte er fra Bergen.

Henki

Ballen skal fremover!

Karsten

Soma er vel egentlig midtstopper?
Det er der han vil spille, men han godtar at mjelde vil bruke han som denfensiv midtbane.

Forsvar fv: Hanstveit,Soma,Bjarnason,Ophaug
Midt fv: Kvisvik,Olofin,Haugen,Guntveit

Tror det kan bli veldig bra.

Xminator

Soma er best som midtbane :p

At han vil spille stopper er jo en slik landslagsgreie, slik som Azar en gang skulle bli midstopper.

Christian

Haugen hadde en veldig god periode og vil bli god for Brann i kommende år. MEN han var vel ikkje akkurat fast på laget i sesongavslutningen, var han? Soma og Olofinjana gjør jobben, så får Helge ta til takke med å være superreserve og innhopper på misten. I alle fall denne sesongen.

Ã?rnen

Noen som husker Svante sin kamp mot RBK på stadion i 99? For en spiller han var. Krigersk som få og avsluttet kampen med bandasje rundt hele hodet. Brann vant 2-1.

Luftstyrken til Soma tror jeg blir vedlig viktig for Brann på midtbanen. Der kom Haugen litt til kort. Men for all del Haugen gjorde noen veldig gode kamper i fjor. Når Soma forsvinner til utlandet om 2-3 år står Haugen klar som en "mini" Keane til å overta jobben.

Christmas Tree

Quote from: "KennethS"ka e det med at folk vil ha soma på back? rett og slett det dummeste eg har hørt på lenge.


Nå vel, han er ikke akkurat ukjent med venstrebackposisjonen. Husker jeg riktig spilte han mer eller mindre fast på den plassen da han var på U21-landslaget.

Men det er klart at han, slik det ser ut for øyeblikket, er mest aktuell på sentralmidtbanen eller i midtforsvaret.

DrMeland

Det stemmer at Soma slo igjennom som venstreback, men jeg tror vi kan fastslå at han rett og slett er for god til å spille back...
rMeland

Branntilegdør

Quote from: "DrMeland"Det stemmer at Soma slo igjennom som venstreback, men jeg tror vi kan fastslå at han rett og slett er for god til å spille back...


Fin konklusjon?? =) Du var en av de som ble plassert på backen selv da du spilte eller??

Ã?ge

Quote from: "DrMeland"Det stemmer at Soma slo igjennom som venstreback, men jeg tror vi kan fastslå at han rett og slett er for god til å spille back...


I tillegg er vi godt dekket der med Hanstveit og Kalvenes.
Haugen får være litt tålmodig denne sesongen.

DrMeland

Branntilegdør: Hehe... Når jeg var aktiv spilte det ingen rolle hvor på banen jeg ble plassert for jeg var like dårlig uansett.

Mente at når vi betaler godt over 2 millioner for en klassespiller blir det feil å plassere han på backen. Spesielt når vi fra før har spillere som Hanstveit, Kalvenes, Ophaug, Guntveit og Knutsen som alle kan spille back.

Lurer egentlig litt på om folk er klar over hvor god spiller Soma egentlig er...
rMeland

Xminator

Soma gjør oss mindre sårbare når Olofin er ute med skade/karantene/landslag. Haugen som makker til Soma er fortsatt en veldig slagkraftig midtbane. So det blir foreslått, Soma kan spille Svanterollen. Bare det at Soma er en bedre spiller og har andre ferdigheter.

Innkastene til Soma blir viktige til neste år. Innkast på motstanders halvdel er en ball inn i feltet :)

Som drmeland sier, jeg tror ikke vi er helt klar over hva vi har fått her...

Go Up