• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Nye spillere til Brann

Started by Felt-H kongen, January 08, 2004, 09:02:08 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Felt-H kongen

Oj! Jeg glemte Tromsø-keeperen. Hvilken skandale! Hele argumentasjonen min faller jo fullstendig i grus.

Dette var noe jeg gjorde i full fart i går kveld fordi jeg var nysgjerrig på hvordan Rønningen hadde gjort det i forhold til de andre keeperne i Tippeligaen 2003. Selvfølgelig kan man være uenig med Oslo-avisene og mene at det de skriver på børsen er feil, men jeg kan vanskelig forstå hvordan begge avisene kan ha han på bånn uten at det har en liten rot i virkeligheten. Det er ihvertfall mye nærmere sannheten enn at han skal være en av Norges beste keepere. Min påstand står jeg ved fortsatt; Brann gjorde et stor tabbe da de ikke kontaktet Arason da han satt usikker og avskiltet i Trondheim. Nå er det for sent. Og vi har fortsatt et keeperproblem. Et stort keeperproblem. Noe som kommer til å koste oss mange poeng i løpet av sesongen. La oss bare håpe at det ikke sender oss ned i 1. divisjon.

Xminator

Du får sette deg ned og telle feil denne sesongen da. Arason har jo vert utrolig heldig i et par kamper mot Brann. det kan jo ha sin del av skylden?

Kanskje er han en bedre keeper? Så god at han ikke gjør tabber? Nei! Så god at han forsvarer en lønn på mer enn en million? Nei!

Og du glemmer det viktigeste i det hele. Brann har et av de største keepertalentene i eliteserien. Det er jo langt fra sikkert at det er Rønningen som står i mål. Opdal er regnet som et mye større talent enn f.eks Terje Skjeldestad. Han scorer høyere på testene de gjorde på landslaget enn Espen Johnsen. Vi har fremtiden og en keeper som holder høyt nok nivå.

Du glemmer også at Rønningen OG Oppdal fremdeles er under kontrakt. Og at Brann har begrensede midler til å hente nye spillere. Jeg er heller ikke overrasket over listen du kom med. Den gjenspeiler mye mer keeperens status, klubbens status og klubbens plassering enn keeperens faktiske styrke. Om vi går tilbake til 2001 (da vi gjorde det bra...) så scoret jo Rønningen 5.05 og Arason 5.17. Marginal forskjell... Og Brann hadde da eliteseriens nest beste keeper :p

Det blir litt sånn som BT-børsen og hvordan de gir Sogndal og Brann poeng. Det blir enkelt og greit ikke benyttet samme skala når poengene deles ut.

Henki

HERREGUD! Er det noen som i det hele tatt gidder å tro på at Brann hadde hatt råd til Arason da? Det blir for dumt å sitte her og sutre over at Arason ikke er Brannspiller. Han vile rett og slett vært for dyr i drift for Brann!
Ballen skal fremover!

Felt-H kongen

Nå er det faktisk ikke så veldig anstrengende å tro, Henki, så det tror jeg faktisk de fleste gidder. Men igjen; saken er at Brann IKKE tok kontakt med Arason da de burde. Om lønnskravene er ublue eller ikke er helt uinteressant siden det er noe vi aldri får vite. Dessuten vil du alltid få det du ønsker dersom du ønsker det sterkt nok (bortsett fra seriegull til Brann).

til Xminator: Selvfølgelig gjør Arason tabber, og han ville gjort det i branndrakt også. Akkurat som alle andre keepere vi har og har hatt. Men han ville ikke, som Rønningen, gjort de to, tre, fire, ti supertabbene i HVER ENESTE KAMP og som koster oss så vanvittig mange poeng. Og det er det som er min innvendig mot Rønningen. Tabbefrekvensen er altfor høy for en keeper på det nivået Rønningen angivelig er på. Hjelper ikke å spille en superb kamp når du gjør slike tabber som han gjør og som så oftest fører til baklengsmål.

Se på bortekampen mot Aalesund ifjor. Rønningen slipper inn en ball som hadde fått mormor til å rødme. Skylder på banen noe som er helt patetisk fordi alle kan se at han har stillt seg feil i forhold til ballen så selv om det ble feilsprett burde han tatt den. Så, på overtid, har Aalesund frispark. Rønningen ligger oppe i krysset og klarer på et fantastisk vis å fiste ballen over. Så er spørsmålet; reddet han et poeng, eller kostet han oss to? Jeg mener han kostet oss to fordi super-redningen er ikke mer enn det vi kan forlange av en toppkeeper. Klovnemålet han slapp inn derimot er jeg sikker på at samtlige som har vært innom og diskutert her hadde tatt.

8

Quote from: "Xminator"Opdal er regnet som et mye større talent enn f.eks Terje Skjeldestad. Han scorer høyere på testene de gjorde på landslaget enn Espen Johnsen.




Hehe... Det var da som svarte at vi ikke slo til på Bjørn Dæhlie i sin tid... men fatt mot. Han her Poiree har jo bosatt seg ikke så langt unna og han scorer jo vanvittig bra på disse testene som er så viktige...:-)

Ikke nok med at synet og forstanden burde vært nok, men så kommer kongen på Felt H med litt fakta som burde stoppet noen og enhver fra å åpne munnen. Men, neida...

Og til deg Propell (Kjell Smell). Hallo? Har du ikke sett Sjonkel Rolf som alltid følger henne? Hvis du ser godt etter så ser du trådene...:-)

Henki

Hvis du med "fakta" mener de der spillerbørsgreiene til VG og Dagbladet så er ikke de verdt papiret de er skrevet på når det gjelder å "bevise" at Rønningen eller Opdal er dårlig keepere. Karakterene på spillerbørsene er like subjektive som meningene som kommer frem på dette forumet og er ikke noe mer gyldige enn andre bare fordi de stammer fra en eller annen journalist! Det er da vel ingen som tar spillerbørsene i avisen alvorlig vel???
Ballen skal fremover!

Yngve

minst like mange tabbar som Rønnigen..

Og når det kjem til Rønnigen, så meiner eg og at han har kosta Brann mange paoeng, alt for mange poeng. Og hadde det vore opp til Rønningen haddeme spela i 1 divisjon no, kvem hugsar ikkje siste kvallik kampen mot sandefjord, der me leda og hadde sikra ny kontrakt, så gjer Rønningen alt han kan for å endre på dette..

EG seier ikkje det at om me hadde fått Arason eller nokon andre så ville det ikkje vore fleir tabbar på stadion, tvert om, men langt i frå så ofta som med rønningen. Då veit me at me er garantert å få ein tabbe og to i løpet av ein kamp..

Og ja,  å berre ta utgangspunkt i spelarbørsane til avisene ikkje er noko å basere fakta på, ja det er folks meiningar. Men det viser jo berre det at folk meiner Rønningen spelar dårlegt...
I Dagbaldet :            Ivar Rønningen Brann 4,9
I 100 % fotball, (som er samarbeidet til BT, Adresseavisen og Stavanger aftenblad)   :             Ivar Rønningen   4.41

Så det er jo ein peikepinn det som står i spelarbørsane..eller kanskje ikkje olofinjana var så god som dei skal ha det til heller..

propell

Godt at noen er uenig med "vi-støtter-alle-uansett-bare-de-får-lønn-av-Brann"  -gjengen. Keeperen er den spilleren på et lag det er viktigst at man har tillit til. At denne ensomme ulven bakerst er trygg på seg selv og at andre er trygg på han er like viktig. Rønningen er det vel ingen som med hånden på hjertet kan si at de ikke får litt hjertebank av..?

så til deg 8 (potte rømme 4 merker smør): Det er hverken trådene eller Sjonkel Rolf som synger! Ikke er titten tei en "henne" heller. Hvor er i så fall puppene? I hine hårde dager da jeg var matros hendte det at ett tau holdt meg oppe da jeg malte skutesiden. Var plutselig ikke jeg ekte heller da?

8

Quote from: "Henki"Hvis du med "fakta" mener de der spillerbørsgreiene til VG og Dagbladet så er ikke de verdt papiret de er skrevet på når det gjelder å "bevise" at Rønningen eller Opdal er dårlig keepere.



Nå er det ingen som har påstått at spillerbørser er noe fasitsvar på hvor god en er, men å påstå at det ikke er verdt papiret det er skrevet på er vel en litt drøy påstand. Jeg skulle vært enig dersom Per Inge Torkelsen satt poengene, men det er da tross alt folk med peiling på fotball som setter dem.

GhostDog

"Allright - kara!"
Kan man enes om at der er muligheter for å forbedre laget på flere plasser enn keeperplassen?
Personlig har jeg ikke noe tro på at noen av målvaktene kommer til å koste oss elitediv spill i 2005, det å trekke frem situasjonen mot Sandefjord blir litt ensporet - Brannlaget
 Beer a day keeps the doctor away!

Felt-H kongen

Jeg vil bare presisere at jeg for alt i verden håper vi får beholde Håkon Opdal i mange sesonger og at han fortsetter å utvikle det utvilsomme talentet han har. Jeg ønsker bare å bli kvitt Ivar Rønningen fordi han rett og slett er altfor dårlig. Han er uten tvil den dårligste keeperen Brann har hatt så lenge jeg har gått på Stadion. Og jeg kan til og med huske da vi hadde en keeper som het Kari til fornavn. Nå ble Kari aldri noe mer enn andrekeeper, men dog. Selvfølgelig skal vi støtte laget og de spillerne som har den røde drakten på seg. Jeg ville aldri funnet på å rope mishagsytringer mot Rønningen mens han spiller på Stadion. Fordi jeg ikke oppnår noe med det. Derimot kan jeg si akkurat det jeg mener her. Og Rønningen er og blir en skandale. Hvorfor ble han kastet ut av Vålerenga og Lillestrøm? Jo fordi de så at han ikke var god nok. Han ble hentet til Bergen av Tor Thodesen som gjorde det beste han kunne for å gjøre Brann om til andrelaget til VIF. Vi fikk Walltin. Vi fikk Rønningen. Og for ikke å glemme den største, eller skal jeg si minste, av dem alle; vi fikk supermusen. Så lenge Rønningen er førstekeeper i Brann, vil vi aldri oppleve toppfotball i Bergen. Ihvertfall ikke av hjemmelaget.

Kruxleiven

Quote from: "GhostDog""Allright - kara!"
Kan man enes om at der er muligheter for å forbedre laget på flere plasser enn keeperplassen?
Personlig har jeg ikke noe tro på at noen av målvaktene kommer til å koste oss elitediv spill i 2005, det å trekke frem situasjonen mot Sandefjord blir litt ensporet - Brannlaget


Stiller meg faktisk 100 % bak alt du sier. Det er sjelden jeg gjør, men her var faktisk alt fornuftig sagt. Det provoserer meg at folk skal være i overkant kritisk over hva Rønningen presterer. På den annen side er Felt-H kongen inne på noe vesentlig. Han ville ikke sagt på stadion sin frustrasjon over Rønningen, men her inne er det lov. Det er jeg enig i. Signaturen min er jo ikke akkurat noen hyllest til heller til "frelseren" fra Tau.

Er det bare Rønningen som ikke holder mål? Har han aldri reddet oss i kamper der vi har slitt? Husker noen storspillet hans fra vårten/sommeren 2002 som endte i flere landslagsuttak? Semb var dum, men han var ikke så dum at han tok ut totalt udugelige keepere. Hva med Tomas Lund da? Er det noen som med hånden på hjertet kan si at det er virkelig gledelig å ha ham i Brann? De målene han scoret i fjor ville alle ha scoret på. Resten av tiden brukte han på å sitte på benken å heve lønn.

Felt-H kongen

Visst var Rønningen meget god våren 2002. Om han var så god at han fortjente landslagsplass derimot, er en annen sak. Men høsten 2002, våren 2003 og høsten 2003 har han gjort, som jeg nå har sagt om og om igjen, alt for mange tabber til at han kan forsvare førstekeeper-rollen i en klubb som tar mål av seg å være blant Norges beste. Nå er det nå en gang slik at ingenting blir raskere historie enn en fotballkamp (<----klisjé). Og når han nå har vært fryktelig dårlig i halvannen sesong, synes jeg han har fått mer enn sin del av sjanser. Ellers kan vi jo sette inn Sten-Glenn Håberg på topp for han var jo fantastisk i en halv sesong. Eller hva med Helge Karlsen på høyreback? Han var jo udiskutabelt Norges beste back gjennom flere sesonger.

Nei man må ta ut laget etter hvordan man presterer. Selvfølgelig skal man få sjansen til å spille seg god, men det får da være grenser for tålmodighet. Så når nå de fleste tog er gått mhp ny keeper til Brann, håper jeg at de ikke fornyer kontrakten hans og at han derfor forsvinner til sommeren.

Ricky

Nå er vel kanskje Walltin, Valencia og Knarvik bedre eksempler enn Helge Karlsen og Sten Glenn Håberg, men det er så sant som det er sagt. Jeg hadde helst sett at vi stiller med en keeper som ikke lager frispark utenfor 16-meteren rett som det er, og som lyser av sikkerhet i hver eneste cornersituasjon.
Nå har riktignok hverken Opdal eller Rønningen fått særlig drahjelp av forsvaret de siste årene (hvor mange skudd pleide f.eks Arason å få mot seg i en kamp?), så det kan jo hende at den som er så heldig å få starte sesongen på keeperplassen vil fremstå som en toppkeeper med det nye forsvaret vårt foran seg..

Xminator

Nå når de har avsluttet spillerjakten så må jeg si meg ganske fornøyd med hva vi har fått.

Det som gjør meg mest usikker er hva som skjer med Olofinjana. Det virker som om Brann blir nødt til å selge til sommeren. Når jeg sier "nødt" så er det ut fra at tilbud vil kommer og spilleren selv har et ønske om å dra. Agenten hans skal jo også skrive dollar i regnskapet sitt for 2004, så det meste tyder på at Olofin forsvinner.

Hvem skal erstatte Olofinjana. Det er den viktige diskusjonen nå... Selv håper jeg at Svindal-Larsen ikke får spille altfor mye denne sesongen og er klar for retur til Norge da :P Ellers er det vel ikke mange kreative midtbanespillere å ta av. Det er nok sannsynlig at vi avslutter sesongen med Haugen og Soma som sentral midtbane.

8

Quote from: "Xminator"Det er nok sannsynlig at vi avslutter sesongen med Haugen og Soma som sentral midtbane.



Det er nok sannsynlig at du her misbruker ordet sannsynlig. Nå er ikke Olofinjana solgt ennå og det er neimen ikke bombesikkert at han blir solgt i sommer. Mulig han blir det, mulig han ikke blir det, så la oss ikke dra forhastede konklusjoner. Husker da Helstad BOMBESIKKERT skulle selges sommeren 2001. Han forsvant sørover sommeren 2002.

Og det at Haugen og Soma skal bekle den sentrale midtbanen ved sesongslutt er også en vel forhastet påstand. Ro ned. La oss nå først få begynt sesongen før vi snakker om avsluttningen av den. Haugen kom som en stor overraskelse i fjor. Kanskje en annen kommer i år? Storesund?

8

Quote from: "GhostDog"Når det gjelder personhetsen mot Rønningen så syns jeg det blir litt utidig, det gjelder og Oddas store sønn.

8

Quote from: "propell"så til deg 8 (potte rømme 4 merker smør): Det er hverken trådene eller Sjonkel Rolf som synger! Ikke er titten tei en "henne" heller. Hvor er i så fall puppene? I hine hårde dager da jeg var matros hendte det at ett tau holdt meg oppe da jeg malte skutesiden. Var plutselig ikke jeg ekte heller da?



Propell (vel). Når jeg snakket om henne, snakket jeg om dronningen vår.... Hvis du ser godt etter så ser du puppene også...

Joda, da var du ekte da. Har hørt at det bare er ekte tullinger som lar seg lokke opp i tau på gamle skipssider...:-)

8

Ivar Rønningen har holdt nullen i to kamper nå. Kjempe. Måtte det fortsette. Dessverre er dette lite realistisk. Husker da han gjorde sitt inntog i Brann høsten 2001. Mange klasseredninger gjorde keeperplassen hans. Men det varte ikke lenge før han gned glidemiddel på hanskene. Nå ser det ut som vi alle enes om at Ivar Rønningen er en katastrofe i emning. En og annen bra redning er ikke mye vits når fyren gir bort så mange mål. Han har hatt et bra forsvar foran seg i to kamper nå. Urovekkende når vi møter litt bedre motstand.

Go Up