• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Innspill til årsmøtet:

Started by Torvanger, October 24, 2017, 09:12:12 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Billy Elliott

Quote from: Torvanger on October 24, 2017, 09:12:12 AM
Noen klubber har nedfelt hvordan man ønsker at klubben skal fremstå, det fins sågar nesten detaljerte vedtak på hvilken type fotball man ønsker at klubben skal spille.

Hvilke klubber er dette?

Torvanger

October 24, 2017, 09:49:58 AM #2 Last Edit: October 24, 2017, 09:51:57 AM by Torvanger

Billy Elliott

Nå vet jeg ikke hvilken sammenheng dette er tatt fra, da du ikke lenker, men dette høres da mer ut som en orientering, ikke et vedtak?

Torvanger

Quote from: Billy Elliott on October 24, 2017, 10:07:36 AM
Nå vet jeg ikke hvilken sammenheng dette er tatt fra, da du ikke lenker, men dette høres da mer ut som en orientering, ikke et vedtak?

Vedtak, ønske, veiledning.... Du skjønner vel hva jeg mener? Fokus er vel nøkkelord. LAN er opptatt av å ta poeng, uansett hvordan det ser ut, er vi fornøyd med den innstillingen?

Billy Elliott

Quote from: Torvanger on October 24, 2017, 10:35:44 AM
Quote from: Billy Elliott on October 24, 2017, 10:07:36 AM

Vedtak, ønske, veiledning.... Du skjønner vel hva jeg mener? Fokus er vel nøkkelord. LAN er opptatt av å ta poeng, uansett hvordan det ser ut, er vi fornøyd med den innstillingen?

Det er ganske stor forskjell på at sportslig ledelse orienterer om hvilke valg som er tatt og hvorfor, og det å vedtaktsfeste hvilken formasjon og spillestil klubben skal ha.

Jeg er absolutt for en mer offensiv fotball enn det LAN vanligvis velger, men mine innsigelser på spillestilen har ingenting på årsmøtet å gjøre.

Torvanger

Hvor skal man ellers få kanalisert dette, om ikke på årsmøtet? Innspill til styret, som er i dialog med sportslig ledelse? At man skal bruke alle midler for å holde plassen, eller å rykke opp, det er en sak, men ellers bør det ligge en formulering på en eller annen måte, som gjenspeiler hvordan Brannfansen ønsker at laget skal spille fotball.

Billy Elliott

Quote from: Torvanger on October 24, 2017, 11:52:57 AM
Hvor skal man ellers få kanalisert dette, om ikke på årsmøtet? Innspill til styret, som er i dialog med sportslig ledelse? At man skal bruke alle midler for å holde plassen, eller å rykke opp, det er en sak, men ellers bør det ligge en formulering på en eller annen måte, som gjenspeiler hvordan Brannfansen ønsker at laget skal spille fotball.

Her på forumet f.eks., eller i leserinnlegg til avisene, på din private blogg eller på supportermøter. Egentlig hvorsomhelst. Du kan selvsagt også ta det opp på årsmøtet, hvis det finnes et passende punkt på agendaen for medlemsinnspill, men det jeg først siterte var din påstand om at ulike klubber vedtaksfester spillerstil og formasjon. Det kan man ikke gjøre. Taktikk er ikke noe man kan vedta, det må være trenerens direkte, og sportssjefens overordnede ansvar.

Torvanger

Jeg kan forsikre deg om at det er lagt føringer for dette i RBK, som Ingebrigtsens etterkommer også må forholde seg til.

SK

Spillestil o.l. har ikke noe på årsmøtet å gjøre. Det vil være å gripe inn i et område der treneren må være suveren. Hva som ønskes i Bergen er godt kjent. Det er, som folk nevner, mange kanaler hvor dette kan tas opp. Noe som også gjøres.
Hadde vi tatt sølv i fjor hvis LAN ikke hadde fått kjørt stilen sin slik han ønsker ? Man kan ikke frata treneren handlingsrommet sitt, det er en vanskelig nok jobb fra før av.

Go Up