• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ludcinio Marengo

Started by OmOssSjølOgHansaøl, August 16, 2017, 21:07:52 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Ikke overraskende forklarer LAN vrakingen med at Marengo er for ny. I tillegg blir det for offensivt å bruke ham og Vega samtidig.

Giles

At Marengo ikke får spille er symptomatisk for LANs verste egenskap. Sikring framfor å ta risiko. Selv når risikoen er minimal..
Men det er vel for spennende å vinne på Vikingmåten.

Torvanger

Dørgende lei av LAN sikkerhetsonani. Det må da finnes en gylden middelvei, mellom det naive, klassisk Brannske, med Hawaii-fotball og null sikring og LANs filosofi? LAN bør legge om etterhvert, eller så vil han få publikum fullstendig imot seg.

Torvanger

October 30, 2017, 12:14:10 PM #53 Last Edit: October 30, 2017, 14:34:00 PM by Torvanger
Det så ut til at Marenge slet med ryggen mot FKH også. På et av nærbildene, etter en defensiv tackling, holdt han seg til ryggen og så mot Brannbenken. Håper bare ikke at Brann tar for store sjanser, primært for Marengos egen del, for ryggproblemer er ikke til å spøke med og man skal vel i utgangspunktet la ryggen få fred, om det er problemer.

Gulløl

Quote from: Torvanger on October 30, 2017, 12:14:10 PM
Det så ut til at Marenge slet med ryggen mot FKH også. På et at nærbildene, etter en defensiv tackling, holdt han seg til ryggen og så mot Brannbenken. Håper bare ikke at Brann tar for store sjanser, primært for Marengos egen del, for ryggproblemer er ikke til å spøke med og man skal vel i utgangspunktet la ryggen få fred, om det er problemer.


Godt mulig at Gilli Rólantsson er tilbake fra start mot LSK og at Marengo får hvile ryggen. Gilli var frisk når han kom inn mot FKH og innlegget til Børven var perfekt.  Heller en spillersugen Gilli mot LSK enn Marengo om han ikke er helt bra i ryggen. Brann sleit veldig på corner mot FKH. Gilli vil nok være med å rydde noe mer unna i luften mot LSK enn Marengo vil gjøre på dødball. Brann får mye gode offensive kvaliteter med både Marengo, Skaanes og Vega på banen samtidig, men medfører det stor svekkelse på dødball mot hode- og dødballsterke lag må en tenke seg litt om om alle bør spille samtidig.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Torvanger

Gilli hadde neppe vært så frisk som han var i innhoppet, som fra start. Det var mange slitne bein etter noen og seksti og Gilli så ut som Usain Bolt på innlegget til Børven. Når Marengo er 100%, foretrekker jeg at han starter, spesielt hjemme mot LSK, der Brann må angripe.

krakra

Marengo sliter fortsatt med å få noe fruktbart ut av det han gjør. Det er veldig mange fine vendinger, førstetoucher og driblinger etterfulgt av dårlige pasninger eller at han går seg fast. Bare å se hvor mange av Marengos innvolveringer som ender opp med at ballen går til en motstander. Vega er på et helt annet nivå der. Han skaper faktisk ubalanse og målsjanser.

Marengo er en potensielt bra spiller på sikt. Akkurat nå tror jeg imidlertid både Skaanes og Gilli er bedre førstevalg. Særlig hvis førstnevnte er i gryende form. Gilli alà vårsesongen er langt bedre enn dagens Marengo.

Torvanger

Quote from: krakra on October 30, 2017, 14:43:16 PM
Marengo sliter fortsatt med å få noe fruktbart ut av det han gjør. Det er veldig mange fine vendinger, førstetoucher og driblinger etterfulgt av dårlige pasninger eller at han går seg fast. Bare å se hvor mange av Marengos innvolveringer som ender opp med at ballen går til en motstander. Vega er på et helt annet nivå der. Han skaper faktisk ubalanse og målsjanser.

Marengo er en potensielt bra spiller på sikt. Akkurat nå tror jeg imidlertid både Skaanes og Gilli er bedre førstevalg. Særlig hvis førstnevnte er i gryende form. Gilli alà vårsesongen er langt bedre enn dagens Marengo.



Uansett har han noe over seg, en uforutsigbarhet som gjør at motstanderne rygger når han får ballen. Vi får se hjemme mot LSK.

krakra

Men det hjelper ikke at de rygger når han løper rett inn i dem etterpå, eller slår et "innlegg" inn til keeper. Det er ingen som betviler at han har noe over seg, men spørsmålet er jo hvor mye han kan bidra fra start inn mot en sesongslutt der vi jager ecupplass. Jeg ser mer på ham som en joker akkurat nå enn en som bør spille fra Start.

Lasaron

Han har da, så vidt jeg husker, vært sterkt involvert i to mål allerede. Men dette var hans minst gode kamp til nå. At Gilli kom innpå mot slitne bein gir ikke automatikk i at han skal spille bra, han har gjort det dårlig på slike innhopp før. Positivt at han var god i forgårs.

Er alle tipp topp friske mener jeg dagens vinger skal være Vega og Marengo, men er Marengo småskadet inn mot Lillestrømkampen vil jeg at Gilli tar den. Barmen bør fortsette som midtspiss og Skaanes som indreløper.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Corran

Etter hva Marengo fikk til mot Haugesund så mener jeg Gilli skal starte og i alle fall om Marengo kjenner litt til ryggen.
Så ut som om han holdt seg til den et par ganger lørdag.
Kan ikke si at Marengo har overbevist meg enda. Men han skal få mange muligheter til av meg for å overbevise ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ACHTUNG

Det må ha falt Marengo-"haterne" tungt for hjertet, når de igår kunne registrere hvor nær Luciano er å få slippe til i førsteelleveren. På trorss av at han har vært ute med skade, varmet han opp sammen med Skaanes og Karadas, i andre omgang og det var fullt forståelig at LAN valgte hodestyrke og defensivt trygghet, ved å sette inn sitt tredje bytte med Karadas, på slutten. Men, det hersker ingen tvil om at LAN ser mer enn det både vi som har sansen for hollenderen og de som misliker spilleren, han følger Luciano jevnlig via trening og vet at han har med en meget god spiller å gjøre.

Marengo slipper nok til etterhvert, kanskje allerede mot Godset, om kamforløpet tillater det.

ostraume

Såså. Det er vel ikke så mange Marenge-hatere her. Det er bare noen som synes dine beskrivelser av hvor fantastisk han er virker litt voldsomme.

"Fasiten" er vel at han får fått lite tillit av LAN så langt. Det er jo ikke et veldig bra tegn.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ACHTUNG

Han er uansett den første som får "varme opp" av de som nyss har kommet tilbake fra skade. Uansett blir det vinn-vinn, om Luciano slår ut i full blomst.

Spelaren

Torvanger - kan vi slippe teite retoriske grep her inne? Føler det er nok hysteri på nett nå for tiden... Ingen hater Marengo.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ACHTUNG

Quote from: Spelaren on March 19, 2018, 14:04:53 PMTorvanger - kan vi slippe teite retoriske grep her inne? Føler det er nok hysteri på nett nå for tiden... Ingen hater Marengo.


Spelaren, kjære Spelaren. Hermetegn ser slik ut ".....", sjekk gjerne hva jeg har brukt på -haterne. Og ja, en unnskyldning mottas.

Nixon

Var det noen spillere som ikke varmet opp i går i det kalde været?:)

Quote from: ACHTUNG on March 19, 2018, 13:56:55 PMHan er uansett den første som får "varme opp" av de som nyss har kommet tilbake fra skade.

Men hvem andre på benken hadde egentlig kommet tilbake fra skade?
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Tror alle "Irland-haterne" tok seg en bolle når de så hvor nær de var å komme til VM i Russland.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Gulløl

Marengsen kan drible tre mann i en telefonkiosk men helt alene med en halvtreg keeper som han med sin teknikk kunne runde lett forsvinner istedenfor teknikken ut av kroppen og han blir helt trefot.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Pelle

Quote from: Gulløl on April 26, 2018, 11:11:01 AMMarengsen kan drible tre mann i en telefonkiosk men helt alene med en halvtreg keeper som han med sin teknikk kunne runde lett forsvinner istedenfor teknikken ut av kroppen og han blir helt trefot.

Så ut for meg at ballen fikk en "dup" i en tue på den ujevne banen.
"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

Spelaren

Enig i det. Banen var helt på trynet hva kunstgress angår. Hele poenget er jo at det skal være en forutsigbar flate men slik den ser ut virker det som om telen har gitt varige skader.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

SeLyren

Quote from: Spelaren on April 26, 2018, 12:29:01 PMEnig i det. Banen var helt på trynet hva kunstgress angår. Hele poenget er jo at det skal være en forutsigbar flate men slik den ser ut virker det som om telen har gitt varige skader.
Ja, men de hadde jo fylt på med svart gummi... Teller ikke det for noe?
Barmen Army

ACHTUNG

Huseklepp har et eller annet imot Marengo, uttaler seg ofte negativt om hollenderen, blant annet i  siste podcast.

Pelle

Quote from: ACHTUNG on April 26, 2018, 20:17:30 PMHuseklepp har et eller annet imot Marengo, uttaler seg ofte negativt om hollenderen, blant annet i  siste podcast.

Huseklepp hadde han som BB mot stabekk
"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

Spelaren

Quote from: SeLyren on April 26, 2018, 13:19:02 PMJa, men de hadde jo fylt på med svart gummi... Teller ikke det for noe?

All verdens gummi hjelper ikkje når selve banen er kaputt. Bra de skal skifte til sommeren.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

SeLyren

Quote from: Spelaren on April 27, 2018, 12:05:22 PM
Quote from: SeLyren on April 26, 2018, 13:19:02 PMJa, men de hadde jo fylt på med svart gummi... Teller ikke det for noe?

All verdens gummi hjelper ikkje når selve banen er kaputt. Bra de skal skifte til sommeren.
Sarkasme er vanskelig på nett.
Barmen Army

Spelaren

Quote from: SeLyren on April 27, 2018, 12:28:43 PM
Quote from: Spelaren on April 27, 2018, 12:05:22 PM
Quote from: SeLyren on April 26, 2018, 13:19:02 PMJa, men de hadde jo fylt på med svart gummi... Teller ikke det for noe?

All verdens gummi hjelper ikkje når selve banen er kaputt. Bra de skal skifte til sommeren.
Sarkasme er vanskelig på nett.

Neida, oppfattet. Men brukt for å ekspedere videre.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ACHTUNG

Marengo skuffet mot VIF, han utfordet ikke slik han pleier og kom aldri til dødlinjen. Men samtidig bør han også få lov til å ha en kamp, der ikke alt stemmer og det er gledelig å se at han ble stemt frem som månedens spiller i mai, via en avsteming på Brann.no:


http://www.brann.no/nyheter/marengo-ble-beste-spiller-i-mai

Corran

Synes han fungerer mye bedre med Gilli enn med Ruben
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ACHTUNG

Quote from: Corran on June 13, 2018, 12:26:44 PMSynes han fungerer mye bedre med Gilli enn med Ruben

Marengo var langt friskere mot RBK borte og det fungerte bra mellom ham og Ruben, så man bør ikke skylde på at samspillet manglet. Jeg syns Marengo var mer reservert enn normalt og trakk seg unna i flere situasjoner, der han normalt bare hadde rust på. Santidig kan du ha et poeng vs Gilli, som ikke kommer til sin rett på samme måte på høyre, som på venstre, der han kan skjære inn og fyre løs med høyrefoten. Det ble jo på mange måter et angrepsvåpen.

ostraume

Det er vel og på sin plass å skryte av Nouri som nøytraliserte Marengo på en god måte.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Corran

Nei man skryter ikke av motstandere og i alle fall ikke motstandere som ikke ville være i Brann lengre.

Achtung: rbk kampen fikk jeg ikke sett så hvordan det fungerte der er utelatt fra min ukvalifiserte synsing
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Quote from: Corran on June 13, 2018, 15:07:57 PMNei man skryter ikke av motstandere og i alle fall ikke motstandere som ikke ville være i Brann lengre.

Achtung: rbk kampen fikk jeg ikke sett så hvordan det fungerte der er utelatt fra min ukvalifiserte synsing
Skryt eller ikke skryt. Nouri er en av eliteseriens absolutt beste høyrebacker både når han var i Brann og nå i VIF. Han tar ganske god kontroll på de fleste venstekantene i eliteserien, også Marengo på søndag.
Men nå har vi heldigvis Teniste som er hakket bedre en Nouri når han er skadefri.
Nouri sitt ettermæle blant Brann fansen ble grundig ødelagt etter utblåsningen han hadde like etter at han forlot Brann. Derfor den massive pipingen på han på søndag.

-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

ACHTUNG

Marengo møtte definitivt en back med samme toppfart og som hang med på snurreriforsøkene til hollenderen. Det må ha vært det som gjorde at han vegret seg for å oppsøke dødllinjen, for alt for ofte kom det skrå innlegg inn før 16-meteren, som Skålevik var dømt til å ikke nå, pga stopperduoens fysikk og hodestyrke. Faktum er at om det en kamp Karadas kunne ha startet, så var det denne, for han kunne faktisk ha gjort noe med innleggene som kom fra blant annet Marengo.

Go Up