• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ludcinio Marengo

Started by OmOssSjølOgHansaøl, August 16, 2017, 21:07:52 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

OmOssSjølOgHansaøl

August 16, 2017, 21:07:52 PM Last Edit: August 16, 2017, 21:57:54 PM by OmOssSjølOgHansaøl
brann.no melder at vi har fått en ny ving: Ludcinio Marengo

Ifølge Soltvedt har Marengo bra fart og er flink til å utfordre en mot en. Han er tidligere lagkamerat med Vito Wormgoor. Han sier selv at han liker best å spille venstrekant. Trond Mohn har bidratt til overgangen, men den skal ikke ha vært veldig kostbar (ryktene sier ca 400 000 kr).

FAKTA

Alder:                  25 år (snart 26; han ble født 14. september 1991)
Høyde:                173/175 cm (Transfermarkt/Brann)
Vekt:                   70 kg (altomfotball)
Nasjonalitet:        Nederlandsk, født i Amsterdam med søramerikansk opprinnelse (Surinam)
Posisjon:             Kant, eventuelt spiss
Kontraktlengde:   2 år (til juni 2019)
Tidligere klubber: ADO Den Haag (2015-17), Go Ahead Eagles (lån 2017), VF Volendam (2012-2015)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Hatleking

Velkomen! Eg veit ikkje heilt kva forhåpningar eg har til denne fyren. Diverse stats og liknande er nok ikkje altfor imponerande, men det er vel òg ein spelar som Brann har speida godt på og veit at passar i Brann - forhåpentlegvis. Me treng uansett skikkelege vingar, så det er flott!

Spelaren

August 16, 2017, 21:10:50 PM #3 Last Edit: August 17, 2017, 07:40:53 AM by Spelaren
 :)



Navn: Ludcinio Marengo
Født: 14.sep 1991
Kommer frå: ADO Den Haag (Nederland)
Tidligere klubber: FC Volendam, Go Ahead Eagles (lån)
Høyde: 1,73 m (kilde:Transfermarkt)

Så er det altså bekreftet, og me kan ønske Ludcinio velkommen til Bergen og Brann. Han kommer frå kaptein Vito Wormgoors gamle klubb, og er som venstrekant og angriper å regne. Av youtube å dømme, foretrekker han å bruke høgrefoten.

Det er ingen storscorer me har hentet, på 45 kamper i Eresdivise har han scoret ett helt mål og tre assist. I divisjonen under har det gått hakket bedre, med 20 mål og 15 assist på 107 kamper.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

August 16, 2017, 21:11:23 PM #4 Last Edit: August 16, 2017, 22:10:21 PM by Nixon
Velkommen!

Og det er bare å kjøre han rett inn mot Viking. Da får vi ny-spiller-effekten før han blir smittet av det samme som Vega fikk og mange før han...;)
Rød makt på Hansa!

kabelmann

August 16, 2017, 21:57:56 PM #5 Last Edit: August 16, 2017, 22:01:14 PM by kabelmann
Dersom kjøpesummen tilsvarer kvaliteten så har vi kanskje ikke allverden å se frem til. 400 000 er bortimot gitt vekk.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Ja. Utnytt ham før han blir "utviklet" av Brann.

Gulløl

-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

krøvel vellevold

Var det 2 mål på 37 kamper? Imponerende!
Legg ned hele klubben!

Christian

Om han har bra fart og evnen til å passere mann, bidrar han jo med ferdigheter som det ikkje akkurat renner over av i laget per i dag. Positivt på papiret i alle fall.

Torvanger

Jeg går ut fra at de fleste har sjekket ham ut på Youtube, men okke som er det greit å få med denne:

https://youtu.be/AX2GwVIErL8

Billy Elliott

Quote from: Torvanger on August 17, 2017, 09:00:47 AM
Jeg går ut fra at de fleste har sjekket ham ut på Youtube, men okke som er det greit å få med denne:

https://youtu.be/AX2GwVIErL8


Gammel video, dog. Fra hans tid på nest øverste nivå i Holland.

Rex

Han ser ut til å være rask på videoen. Bra teknisk, god ballkontroll. Noen fine avslutninger og smarte pasninger.
Egentlig mye av det stallen mangler i dag. Kan bli veldig bra, hvis han finner seg til rette...

Torvanger

Jeg ser litt av det samme man ser med Agdneberro (eller hva han nå het igjen).

Xminator

Vi skal selvsagt ha forventninger til en 25 år gammel nederlender med 2-årskontrakt.

Gulløl

Ba skriver at han har vært gjennom en sesongoppkjøring der han har spilt 7 kamper og scoret 5 mål.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Kagain

Jeg er bare svært overrasket over at Brann kjøpte en ving som blir beskrevet som "uten for mange defensive fibre i kroppen". Håper at han slår til og at det ikke bare var et hastekjøp for å få noe inn. I alle fall, ingen dyr mann. Om han ikke skulle slå til så er det helt ok. Neste gang kan Brann kanskje legge inn 400 000 kr for en spiller litt lengre nede i divisjonene i Norge (Dang). Kan hende at denne også slår til.

krakra

Quote from: Gulløl on August 17, 2017, 15:00:27 PM
Ba skriver at han har vært gjennom en sesongoppkjøring der han har spilt 7 kamper og scoret 5 mål.
Hadde vært interessant å vite hva slags lag han har spilt mot, og hvem han scoret disse målene mot.

Billy Elliott

Hvor stor tro kan egentlig Soltvedt ha på denne spilleren når han kun gir 2-årskontrakt? Slår han virkelig til må vi jo selge allerede neste sommer igjen for å ikke miste han gratis.

Lasaron

Brann har postet en video på fjaseboka av Marengo på trening. Det er noe med de videoene der, noe usigelig uinteressant. De klippene fra trening. Jeg tenkte: Ja, de har postet en video av han fra trening, ja da får vi vel et inntrykk av hvordan han er, da?!
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Gulløl

Quote from: Billy Elliott on August 17, 2017, 20:29:34 PM
Hvor stor tro kan egentlig Soltvedt ha på denne spilleren når han kun gir 2-årskontrakt? Slår han virkelig til må vi jo selge allerede neste sommer igjen for å ikke miste han gratis.


Kan være en mulighet for at det er spilleren som ikke ville ha mer en 2-årskontrakt. Er ikke alltid slik at spillere vil ha lang kontrakt.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

osoerli

Quote from: Billy Elliott on August 17, 2017, 20:29:34 PM
Hvor stor tro kan egentlig Soltvedt ha på denne spilleren når han kun gir 2-årskontrakt? Slår han virkelig til må vi jo selge allerede neste sommer igjen for å ikke miste han gratis.


Er det ikkje 2,5 år?
edit: no såg eg det var til sommaren 2019, det er for kort.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Så er me nå engang en klubb som knapt er oppe i knestående etter årevis med dyr moro på kreditt. Det er kun smuler frå de rikes bord som er tilgjengelig, kanskje en og annen skjult juvel med max flaks. Me er tilbake på en økonomisk avstand til rbk som er skremmende stor, og de kan sikkert videreselge dyre Adegbenro med stor gevinst akkurat når det måtte passe dem. Gode spillere signerer ikkje lange kontrakter med oss sålenge ståa er som den er.

Først må me etablere oss i toppen, økonomien må over i grønn sone og kostnadssluket som Stadion er må ordnes. Slik kan lønnstaket og forhåpentligvis også renomméet gi bedre spillere lengre kontrakter som sikrer oss evnt gevinst ved salg. Fram til dess er det handel i billigkassen som gjelder.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kagain

...og det er vel kanskje nettopp derfor de kun har gitt han en kontrakt som strekker seg over to år. Delvis var det kanskje et panikkjøp, noe som medfører en viss usikkerhet om dette er en spiller som kan gi noe til Brann. Jeg håper han kan trå til, men jeg biter meg merke til at dette er en veldig utypisk LAN-spiller, så da spørs det om LAN velger å bruker han eller om de prøver å akklimatisere noen defensive fibre inn i han først.

Superjack

Velkommen til klubben. Fått mye rart rekende på en fjøl før i SKB, som har vist seg å være kupp. Mye opphauset som har vært møl også og så dem som virker som boss og var boss....
I motsetning til mange her inne er jeg fornøyd med overgangene. Steffen fikk ikke spille, og var ikke god nok når han fikk sjansen. Det er etterlyst hurtig spiss / kantspiller, denne karen passer beskrivelsen og var rimelig.
Med tanke på at sesongen herifra og ut er å sikre en ny sesong med europacupplass så er det ok. Så får vi heller se i vinter, før neste sesong, hva som skjer.
Orlog ut, Søderlund inn? Piotr ut og Nyland inn?
i taper ALDRI!

Ninja-Bob

Liker den audmjuke feiringa hans på den Youtube-videoen. Verkar som ein seriøs fyr.

osoerli

Bra kamp i går, men eit par idiotiske film-forsøk trekker ned.  Slutt med det!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Brann_ruler86

Quote from: osoerli on August 21, 2017, 12:56:37 PM
Bra kamp i går, men eit par idiotiske film-forsøk trekker ned.  Slutt med det!


Ja det håper jeg han legger fra seg, akkurat det var litt pinlig. Men ellers en meget god debut!
Gå ta banen!

Torvanger

Tversoverpasningen til Skaanes i andre..................

Superjack

Brann har fått straffe mot seg for enda mer åpenbare filminger enn den der... Velkommen til klubben, god start, og nå har vi dobbel dekning på begge kantene.
i taper ALDRI!

osoerli

Quote from: Superjack on August 21, 2017, 14:46:53 PM
Brann har fått straffe mot seg for enda mer åpenbare filminger enn den der...


Like pinleg for det.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

actanon

Rikard Norling er vår mann!

Gulløl

-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Kagain

...men er det håp for han defensivt? Ser Marengsen beklaget seg litt over at det ble mye defensiv jobbing i kampen mot Viging (http://www.brann.no/nyheter/ludcinios-reise). Ellers høres han vel ut som Rennie med litt mer spilleforståelse.

Nixon

Har troen på Marengo. Men i går fikk han til tilnærmet null på sin side. Ikke umulig han spilte seg ut av laget mot Sogndal.
Rød makt på Hansa!

Corran

Tror han får den rollen Huseklepp hadde i fjor i de første kampene. Tror Gilli starter mot SIL
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Jeg mener samtidig at man skal ta kampen for det den var, en treningskamp. Det blir veldig urettferdig om den og den er ute av laget, etter å ha levert glimrende mot Viking, i en kamp med mye høyere intensitet vs gåfotballkampen igår.

krakra

Og jeg mener man bør ta Vikingkampen for det dèn var. En kamp mot Elitseriens svakeste lag, med to baklengs i snitt per kamp. Det var greie arbeidsforhold for de offensive. Det kommer ikke til å bli de samme arbeidsforholdene mot Sogndal. Jeg syns dessuten Marengos prestasjoner i den kamper er noe opphauset. Det var ikke veldig mye han skapte. Den fintet hans var veldig bra, men innlegget gikk til ingen. Vi scoret på grunn av en svak Viking-klarering. Marengo har selv oppsummert kampen med at han ikke fikk skapt noe særlig framover og stort sett gjorde jobben bakover. Han har åpenbare kvaliteter, men om det er rett å autumatisk gi ham en fast plass er jeg virkelig ikke sikker på. Han er en veldig fin type å kunne sette inn fra benken. Så får han litt tid og ro på seg til å tilpasse seg laget og norsk fotball uten alt for mye press.

Torvanger

Quote from: krakra on September 01, 2017, 12:10:04 PM
Og jeg mener man bør ta Vikingkampen for det dèn var. En kamp mot Elitseriens svakeste lag, med to baklengs i snitt per kamp. Det var greie arbeidsforhold for de offensive. Det kommer ikke til å bli de samme arbeidsforholdene mot Sogndal. Jeg syns dessuten Marengos prestasjoner i den kamper er noe opphauset. Det var ikke veldig mye han skapte. Den fintet hans var veldig bra, men innlegget gikk til ingen. Vi scoret på grunn av en svak Viking-klarering. Marengo har selv oppsummert kampen med at han ikke fikk skapt noe særlig framover og stort sett gjorde jobben bakover. Han har åpenbare kvaliteter, men om det er rett å autumatisk gi ham en fast plass er jeg virkelig ikke sikker på. Han er en veldig fin type å kunne sette inn fra benken. Så får han litt tid og ro på seg til å tilpasse seg laget og norsk fotball uten alt for mye press.



Med ham og Vega på flankene, har vi motstanderen konstant på tå hev, samt at deres backer vil vegre seg for å delta for mye offensivt. Gilli er ikke av samme kaliber som disse to, han er enklere å få has på, men glimter til offensivt, innimellom. Og å degradere Viking, som har hatt flotte resultater å vise til før Brann hjemme og som har dominerte mot blant annet RBK på Stavanger Stadion, det blir rett og slett for dumt. Branns 4 mål var resultat av gnistrende godt angrepsspill.

Morkel

Quote from: Kagain on September 01, 2017, 07:15:47 AM
Ellers høres han vel ut som Rennie med litt mer spilleforståelse.


Det er mer enn spilleforståelsen som skiller de. Marengo virker å ha noe bedre grunnteknikk, både i henhold til innlegg, dribling og pasninger. Han har også et lavere tyngdepunkt. At han sier han er en god "streetplayer" burde tilsi at han er ok på små flater så lenge det ikke blir for fysisk. Rennie var vel først og fremst god når han fikk rom. Og er vel også 10-12 cm høyere og fysisk sterkere. 


Kagain

Huh. Det hadde jeg ikke tenkt på. Rennie var faktisk ganske høy (186 i følge Brann), men ikke så særlig mye tyngre enn Marengo. Men ja, det er nok mer som skiller dem. Ellers hadde vel LAN gått for REnnie igjen?

Spelaren

Er dette nok en feilscoutet panikk-investering? Det at det kom i orden i siste liten kan jo tyde på at de kjente det brant litt rundt føttene - etter en god debut har me fått sett null og niks av ham. Det var ikkje måte på lovordene Nilsen hadde rundt hans gode fotballforståelse, evne til å utfordre etc. Ord som i ettertid har virket like tomme som "konkurranse om plassene" hva Nilsen-retorikk angår.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

LAN liker ikke å bruke nye spillere. Trenger ikke bety så mye

Corran

Rapportene fra BT (var det vel) er vel at han har gjort det dårlig på trening
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Hva så? Gilli gjør det dårlig i kamp. Burde ikke det telle mer?

Corran

Nei ikke om han er mye dårligere på trening. Ingen vits å bytte til noe dårligere.
Men eg ser ikke treningene så svaret er på generelt grunnlag
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Det tas ikke et eneste poeng på trening. Ojo var også svak på treningene

SK

Marengo har spilt én obligatorisk kamp, og der var han god. Riktignok ikke verdens beste motstand, men det burde da telle for noe.

ostraume

Quote from: krakra on September 24, 2017, 21:23:48 PM
LAN liker ikke å bruke nye spillere. Trenger ikke bety så mye


Klovn.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra


Go Up