• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Taijo Teniste

Started by Tom C, August 08, 2017, 13:49:46 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Tom C

August 08, 2017, 13:49:46 PM Last Edit: August 09, 2017, 07:17:58 AM by Tom C
 Ny spiller inn. Erstatter sannsynligvis Nouri.

Landslagsspiller for Estland siden 2007.

https://no.wikipedia.org/wiki/Taijo_Teniste
Aldri mer Obos....

Nixon

August 08, 2017, 13:54:52 PM #1 Last Edit: August 08, 2017, 13:57:14 PM by Nixon
142 kamper for Sogndal og 52 landskamper før fylte 30 er jo gode tall. Men hvordan er han fremover? Målgivende? For han er særdeles lite målfarlig med 0 mål på disse nesten 200 kampene.

Men med islendingen som viste gode takter på søndag, og Gilli som backup, var kanskje ikke høyrebacken det jeg trodde skulle prioriteres neste år.
Rød makt på Hansa!

Billy Elliott

Regner med han blir Jonssons backup. Er vel ikke akkurat en utpreget offensiv back, solid bakover, men lite fart og angrepskvaliteter.

Tom C

Men før han kom til sogndal i 2007, altså mellom 2004 og 2007, så scoret jo han 44 mål på 215 kamper..? Dersom han var forsvarsspiller da også, så er det jo litt rart at han har sluttet fullstendig å putte etter at han kom til Sogndal?
Aldri mer Obos....

Lasaron

August 08, 2017, 14:08:50 PM #4 Last Edit: August 08, 2017, 14:10:53 PM by Lasaron
Er han bosman? Eller snakker vi kjøp?

Edit: Sjekket selv. Han er bosman.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

krakra

Ekstremt kjedelig signering og det sier litt når klubben virker mer opptatt av å sikre dobbelt dekning på back _neste_ sesong enn å forsterke offensivt

pidre

Ok dette. En solid spiller, som kommer gratis og som trolig er rimelig i drift. Tror ikke dette går på bekostning av offensive forsterkninger.
Saludar a los monos!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Det er litt sånn at skulle man på forhånd hatt konkurranse i å komme på en mest mulig kjedelig signering innenfor realismens grenser, kunne fort denne blitt foreslått. Men, for all del, det kan godt være han viser seg å bli en grei signering.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

krakra

August 08, 2017, 14:36:17 PM #9 Last Edit: August 08, 2017, 14:39:47 PM by krakra
Merker meg at han har vært i Sogndal i seks år, og det eneste folk har å beskrive ham med er statistikker fra Wikipedia. Selv kan jeg såvidt huske å ha hørt navnet. Hadde jeg hørt navnet alene, hadde jeg neppe klart å si hvilken klubb han spilte for. Det samme tror jeg gjelder en god del andre. Så dette er ikke akkurat en spiller som har satt sitt preg på eliteserien, eller markert seg nevneverdig i Sogndal. Virker som en ny solid, men aaaaaakk så kjedelig spiller.

Gulløl

August 08, 2017, 14:45:42 PM #10 Last Edit: August 08, 2017, 14:47:53 PM by Gulløl
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

krakra

Quote from: Gulløl on August 08, 2017, 14:45:42 PM
Og fulstendig mangle fantasi, oversikt eller guts på overgangsmarkedet.

Gulløl

Har folket glemt at Taijo Teniste scoret seiermålet mot Brann i treningskampen 13 februar i fjor.
Må tilstå at jeg har glemt det, google søkemotoren fant det ut.
Må ærlig si at jeg må anstrenge meg litt for å hørt navnet.
Håper Bakke blir grinete og sur, da er han sikkert god  : )
https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/tamt-brann-lag-tapte-i-sogndal/s/5-8-278246
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Torvanger

Hva er det Brann holder på med? En spiller som nærmer seg høsten av karrieren sin vs en yngre og sultnere, med videresalgspotensiale? Ikke en gang et forsøk på å forlenge med Nouri?

Aaaargh!!

Kai-Olai

Ikke bare scoret han mål i den kampen, men Brann (Horwath) reddet også en straffe. Vitner om en kamp full av tilfeldigheter.. ;)

Nixon

Quote from: Torvanger on August 08, 2017, 15:09:56 PMIkke en gang et forsøk på å forlenge med Nouri?


Joda, det skal Brann ha. De prøvde helt til det siste.
Rød makt på Hansa!

Nixon

Eirik Bakke mener at fyren kommer til å forsterke Brann, og det er jo godt mulig at han har rett rent defensivt. Men basert på det forholdsvis lille han har spilt må da islendingens totalpakke være bedre? Men så spørs det litt hva Nilsen velger når det ene valget er en spiller som gjerne stenger helt av en side defensivt.
Rød makt på Hansa!

Huff

Er nok lang kø foran Brannbutikken som jeg antar at har ekstraordinære åpningstider for å ta unna draktsalget. Gleder meg allerede til hallelujastemning, bengalske lys og tusenvis av ekstatiske supportere på pressekonferansen.

Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Henki

Dette er vel ikkje den offensive forsterkinga vi har venta og håpa på. Eg skjønar at dei ønskjer å erstatte Nouri, men det er frustrerande at dei tilsynelatande bruker tida på å leite etter forsvarspelarar og ikkje ein målscorar.
Ballen skal fremover!

Gepard

August 08, 2017, 16:24:25 PM #19 Last Edit: August 08, 2017, 16:26:09 PM by Gepard
Forhåpentligvis en signering som man ikke har brukt mye tid på, eller ressurser, en helt grei erstatter for Nouri, som vel egentlig erstattes av Vidar (som kommer til å bli helt klasse)

Betyr nok fort at Nouri forsvinner tilbake til Vif asap, at man øsnker å signalisere at man har erstatteren klar ?

Må få inn klassespiss og indreløper av rang om det skal bli et spenennde vindu dog..


Kagain

Om dette er det eneste som dukker opp i overgangsvinduet må jeg ærlig innrømme at jeg blir skuffet. En backup-back? Hvafornoe? Hva er det for greier å bruke penger på? Om vi trenger backup så kommer jo Hatakka tilbake fra lån og er klar for den nye sesongen. Han kan ikke være helt ubrukelig. Han har tross alt en haug av kamper for Finland u21 (18 kamper og 6 mål). Sånn apropos Demir liksom.

Jonsson, Kristiansen, Hatakka, Grønner og Gilli burde være nok når vi snakker om spillere som kan spille på backplass. Hvilken unggutt skal dette gå utover? Viljar Birkeland?

Håper virkelig at Brann trekker noen kaniner opp av hatten når det går helt mot slutten av overgangsvinduet. Litt som med Sønnen og gjengen i OBOS-sesongen. Om vi ser historisk på dette så kan vi jo sammenligne (dvs. håpe på) dette med kjøpet av Viljar Vevatne. Han ble kjøpt inn uten at det var noe stor oppstandelse. Noe senere ble resten av flokken kjøpt inn. Og Vevatne var historie.

Ellers må jeg jo si at med så få spillere som kommer inn så burde Tom C spandere et emoticon på overskriften (slik som på Vito og Grønner sine tråder)...

Corran

Kjedelig men gratis og ikke en spiller i sommervinduet dette. De har sikret seg en spiller for neste år.
Må si jeg ikke er helt enig med denne overgangen, men om de må ha en ny spiller inn på back plass så var vel dette en trygg og fornuftig signering
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hatleking

Sånn. Då har me gjort unna dei to neste overgangsvindauga. Viss de slår på nyheitene no så er det store scener frå Estland der landet har blitt snudd på hovudet og Brann-flagg er overalt.

For å vere litt seriøs så er dette nok ikkje ein dum signering. Eg hugsar at han tidleg var ein spanande back, men han har hatt litt skadar som har hemma utviklinga hans. Han har litt av nokre innkast viss eg hugsar rett. Eit heilt greitt tilskudd i stallen som alternativ på backplassane, men ikkje noko særleg meir. Dette er ein signering Jerv kunne ha gjort utan at så mange hadde gått av hengslene der heller.

Lasaron

Quote from: Hatleking on August 08, 2017, 17:33:26 PM
Sånn. Då har me gjort unna dei to neste overgangsvindauga. Viss de slår på nyheitene no så er det store scener frå Estland der landet har blitt snudd på hovudet og Brann-flagg er overalt.

For å vere litt seriøs så er dette nok ikkje ein dum signering. Eg hugsar at han tidleg var ein spanande back, men han har hatt litt skadar som har hemma utviklinga hans. Han har litt av nokre innkast viss eg hugsar rett. Eit heilt greitt tilskudd i stallen som alternativ på backplassane, men ikkje noko særleg meir. Dette er ein signering Jerv kunne ha gjort utan at så mange hadde gått av hengslene der heller.


Lange innkast? Konge! Det må vi ha mer av. Jeg digger de lange innkastene til Gilli. Havner alltid på et motstanderhode. Kjempegøyt. Da slipper vi at Gilli må jogge på tvers over banen for å ta de kjempespennende innkastene fra høyresiden.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Spelaren

Lange innkast har blitt det mest idiotiske tullet under Nilsen.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hatleking

Quote from: Lasaron on August 08, 2017, 18:35:01 PM
Quote from: Hatleking on August 08, 2017, 17:33:26 PM
Sånn. Då har me gjort unna dei to neste overgangsvindauga. Viss de slår på nyheitene no så er det store scener frå Estland der landet har blitt snudd på hovudet og Brann-flagg er overalt.

For å vere litt seriøs så er dette nok ikkje ein dum signering. Eg hugsar at han tidleg var ein spanande back, men han har hatt litt skadar som har hemma utviklinga hans. Han har litt av nokre innkast viss eg hugsar rett. Eit heilt greitt tilskudd i stallen som alternativ på backplassane, men ikkje noko særleg meir. Dette er ein signering Jerv kunne ha gjort utan at så mange hadde gått av hengslene der heller.


Lange innkast? Konge! Det må vi ha mer av. Jeg digger de lange innkastene til Gilli. Havner alltid på et motstanderhode. Kjempegøyt. Da slipper vi at Gilli må jogge på tvers over banen for å ta de kjempespennende innkastene fra høyresiden.


Ja - eg hugsa rett. Salto-innkast, faktisk. Her eit lite døme:
https://www.youtube.com/watch?v=nJGhT9zWQL8

ostraume

Får vi noe Teniste-Tifo på søndag?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

tintin

Mye negativt. Nouri takket atter en gang nei og brann har erstatteren klar evt backupen klar til Jonsson, helt greit å ha dette avklart allerede... kan han bekle begge backene er det jo topp... (det aner eg ikkje altså) overgangen har jo ingenting å si for verken dette eller kommende vindu, tjener sikkert langt mindre enn nouri uansett tipper eg.. ingen halleluja overgang, men helt greit i min bok. Brann vil jo stå på egne bein etterhvert, og denne overgangen er helt innafor .

Gulløl

Liker ikke iste, ihvertfall ikke ten iste. Tar heller en iskald gulløl.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Giles

Teniste er en god back som fortjener et velkommen til klubben. Klagingen på manglende offensive forsterkninger hører ikke hjemme her og er ikke noe Teniste kan lastes for. Ta det i overgangsråden.

Leffen

August 09, 2017, 10:04:50 AM #30 Last Edit: August 09, 2017, 13:24:56 PM by Leffen
Teniste er sikkert en grei back. Men det betyr altså at forsvarssrekken vår neste år kommer til å ha alderen: 30-29-31-30. Ikke akkurat veldig fremtidsrettet og noe å bygge stallen videre på.

Xminator

Quote from: krakra on August 08, 2017, 14:17:03 PM
Ekstremt kjedelig signering og det sier litt når klubben virker mer opptatt av å sikre dobbelt dekning på back _neste_ sesong enn å forsterke offensivt


Ja Soltvedt har jobber 24/7 med Tenieste det siste halve året. Nå kan han endelig se på noen andre.

Spelaren

Quote from: Kagain on August 08, 2017, 16:38:50 PM
Ellers må jeg jo si at med så få spillere som kommer inn så burde Tom C spandere et emoticon på overskriften (slik som på Vito og Grønner sine tråder)...


...og for et festlig emoticon det ble :) .
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kagain

Quote from: Spelaren on August 09, 2017, 14:39:54 PM

...og for et festlig emoticon det ble :) .


I approve. Garantert bedre enn "the emoji movie" uansett.

Gulløl

Brann har enda ikke meldt Teniste klar. Altså da er han IKKE klar enda.
Noen dager for tidlig ute med spillertråden denne gang, kanskje det blir rekord  : )
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Gepard

Problemet med denne overgangen er at det er den eneste Soltvedt har klart å levere sålangt, hadde han komt mellom to solide signeringer hadde folk neppe brydd seg. Nå er han liksom det Brann klarer å f til, og tom først neste sesong, da blir det realtivt triste greier.

Lasaron

Ja, det at det ikke er offisielt enda kan kanskje tyde på at noen av partene er i ferd med å få kalde føtter. Jeg så Sandefjord-Sogndal i går. Teniste virket veldig alminnelig. Hadde noen lange innkast som faktisk traff Sogndalspillere, men de var selvsagt kjedelige å se på. Så minimalt hardere enn Gilli sine at det fortsatt fungerer som et slapt innlegg der motstanderne på forhånd har fått organisert seg inne i feltet. Utfra det han viste i den kampen (som selvsagt er noe lite grunnlag, men jeg mistenker den var ganske representativ) syns jeg det er trist om Brann henter 30-åringer på dette nivået.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Gulløl

Kanskje Nouri (og familien) har fått kalde føtter i tolvte time. Nouri tjener nok bra i Brann og har han ingen attraktive tilbud i sommer er det gambling å håpe det ordner seg med noe minst like bra eller bedre til vinteren. Skal han bort fra Brann får han vist seg lite frem på banen for nye klubber i høst, Jonsson blir nok prioritert. At BA og sentrale personer i Sogndal "bekrefter" at det blir Brann for han neste år er ikke sikkert før signaturen er på plass. Men mest sannsynlig blir det Teniste inn og Nouri ut og at det kun gjenstår noen overgangsrelaterte formaliteter for Teniste.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Nixon

Quote from: Gulløl on August 12, 2017, 11:36:42 AM
og at det kun gjenstår noen overgangsrelaterte formaliteter for Teniste.


Han har jo kontrakt ut sesongen for Sogndal, og det trenger vel ikke å bli offisielt før etter sesongen. Så at Brann ikke bekrefter trenger ikke å bety noe som helst.
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Jeg vil heller at Nouri forlenger enn at det blir Teniste.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

haak

Da har Teniste signert for 3 år fom 01.01.2018

Xminator

Quote from: Lasaron on August 12, 2017, 13:57:04 PM
Jeg vil heller at Nouri forlenger enn at det blir Teniste.


Det ville sikkert Brann også, men jeg tror nok Soltvedt ser for seg at denne Jonsson skal ta steget før neste sesong og at Teniste er å regne for backup - og rutinert forsikring om Jonsson ikke utvikler seg.

Lasaron

Mulig. Ellers er tre år en ok kontraktslengde når det først blir kontrakt med en slik spiller.

Når det gjelder debatten om at LAN og Soltvedt bygger et lag av gråstein: På brann.no blir Teniste bedt om å beskrive seg selv. Han har ett adjektiv i svaret sitt. Stabil.  ::)
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Nixon

Virker som det er minst like mye typen Teniste som fotballspilleren Teniste som er hentet. Det er jo vel og bra med "riktige typer" som Soltvedt sier. Men på en annen side hadde Soltvedt kanskje ikke hoppet på Scharner dersom klubben hadde fått sjansen i dag.
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Quote from: Xminator on August 14, 2017, 12:21:43 PM
Quote from: Lasaron on August 12, 2017, 13:57:04 PM
Jeg vil heller at Nouri forlenger enn at det blir Teniste.


Det ville sikkert Brann også, men jeg tror nok Soltvedt ser for seg at denne Jonsson skal ta steget før neste sesong og at Teniste er å regne for backup - og rutinert forsikring om Jonsson ikke utvikler seg.


Heldigvis går Brann for rutine på backup. En stabil back som har spilt fast på Sogndal i mange år. Tenk om Brann skulle brukt en ungfole som backup? En de har utviklet selv? Nei, sånn kan vi ikke drive en klubb.

Hvis Piotr forsvinner og man satser på Horwath som førstekeeper er det viktig å hente en rutinert backup. Vi kan ikke ha urutinerte Markus Pettersen som backup ut sesongen. Det er alt for risikabelt.

Ironi til side. Skal Brann bli en varig, god klubb mener jeg stallfyll skal hentes fra egne rekker, eventuelt typer som Vidar Ari Jonsson.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

krakra


Nixon

Quote from: Lasaron on August 14, 2017, 15:29:35 PMHvis Piotr forsvinner og man satser på Horwath som førstekeeper er det viktig å hente en rutinert backup. Vi kan ikke ha urutinerte Markus Pettersen som backup ut sesongen. Det er alt for risikabelt.


Litt utenfor emnet her, men det vil vel neppe være særlig utviklende for Pettersen å sitte på benken for A-laget dersom det gjør at han kommer til å spille færre kamper for Brann 2. For Horwath kan jo lett spille resten av kampene i år.

Forøvrig et innspill uten å ha sett terminlisten. For alt det jeg vet hadde de funnet en løsning slik at han fikk kamptrening med andrelaget.
Rød makt på Hansa!

krakra

Det er sjeldent de spiller samme dag.

Lasaron

I det store og hele hadde det gått veldig greit. Noen få kamper hadde han gått glipp av. Det er innenfor.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Spelaren



Nilsen i dagens BT. DJ Tiesto har signert en treårskontrakt og Bergen er sikkert siste stoppested. Det med lange innkast skremmer meg, for har virkelig ikkje Brann nå innsett at våre lange innkast er elendig taktikk?
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Go Up