• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Vito Wormgoor

Started by Kagain, December 19, 2016, 14:37:45 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Billy Elliott

Quote from: Nixon on November 27, 2017, 14:49:29 PM
Quote from: Billy Elliott on November 27, 2017, 14:43:48 PMDet er jo du som slenger ut en påstand om andre, uten at du gidder (eller kan) backe den opp med fakta.


Vi kan jo ta et faktum: Hvem var det som eneste person her inne som protesterte mot at Vito ble årets spiller? Det er jo slikt man legger til helheten gjennom året og trekker sine konklusjoner.


Er det et faktum? Tror du virkelig jeg er den eneste her inne som mener at en annen spiller hadde fortjent årets beste-tittelen?

Men så klart, det hadde vært greit å kunne få lese begrunnelsen for prisen, og hva kriteriene er. Om det er slik at det som skjer utenfor banen veier omtrent like mye som det som skjer på, så kan det godt være at Vito er en meget fortjent vinner. Han har jo tross alt både bidratt med en svært så snasen bryllupsvideo og vært "sterkest på holdninger og lagbygging" (hva nå enn det betyr - i alle fall ikke færre baklengs). Dette var tydeligvis nok til å se bortfra at han var svært delaktig i at vi røk ut av både cup og Europa, samt ga bort mange viktige poeng i medaljekampen.

Nixon

Quote from: Billy Elliott on November 27, 2017, 15:44:20 PMEr det et faktum? Tror du virkelig jeg er den eneste her inne som mener at en annen spiller hadde fortjent årets beste-tittelen?


Ingen andre følte så sterkt for det at de logget seg inn for å skrive om det. Det er et faktum.
Rød makt på Hansa!

Billy Elliott

Quote from: Nixon on November 27, 2017, 16:06:33 PM
Quote from: Billy Elliott on November 27, 2017, 15:44:20 PMEr det et faktum? Tror du virkelig jeg er den eneste her inne som mener at en annen spiller hadde fortjent årets beste-tittelen?


Ingen andre følte så sterkt for det at de logget seg inn for å skrive om det. Det er et faktum.


Men uansett om det stemmer eller ikke (er under 24t siden prisen ble utdelt, andre kunne ha skrevet det hvis ikke jeg gjorde det), mener du det er et godt poeng?

Jeg har nå fremlagt flere argumenter for hvorfor jeg mener Vito ikke fortjener prisen. Om du er uenig, hadde det ikke vært mer formålstjenlig (og ikke minst redelig) å argumentere mot dem i stedet for å komme trekkende med "du har agenda mot Vito" (som du ikke gidder å dokumentere) og "ingen er enig med deg, alle er enig med meg"?

Nixon

Du skriver flere ganger om å være redelig. Men du lever ikke akkurat etter det prinsippet når du stadig vekk tillegger meg meninger og svarer på noe helt annet enn det jeg skriver. Når jeg skriver at du er den eneste som har kommentert, så mener jeg at du er den eneste som har kommentert, ikke at du er den eneste som mener det. Og selvsagt da ikke at alle er enige med meg. Jeg skjønner at det kan være fristende når du har en dårlig sak. Men det er tross alt du som kommer trekkende med redelig.

Og ja, jeg syns det er et godt poeng. For det er bare en bekreftelse på min agenda-teori.

Når det gjelder hvem som fortjener prisen så er jeg enig med de som har bestemt at det ble Vito. Og jeg kan i samme åndedrag si at det også er et svakhetstegn for årets sesong at det ble han. For han har ikke vært fantastisk. Men hvem har det jevnt over gjennom hele sesongen? Braaten kunne vært en sterk kandidat, men skader har ødelagt. Haugen er oppe der, men jeg syns han har vært ustabil, og drar ikke lasset når det butter i mot. Og når Vito i tillegg får gode skussmål utenfor banen er det greit at han får den prisen. Han er ikke perfekt, men gudene skal vite at det er det ingen andre som er heller på dette laget.
Rød makt på Hansa!

Billy Elliott

Quote from: Nixon on November 27, 2017, 16:31:24 PM
Du skriver flere ganger om å være redelig. Men du lever ikke akkurat etter det prinsippet når du stadig vekk tillegger meg meninger og svarer på noe helt annet enn det jeg skriver. Når jeg skriver at du er den eneste som har kommentert, så mener jeg at du er den eneste som har kommentert, ikke at du er den eneste som mener det. Og selvsagt da ikke at alle er enige med meg. Jeg skjønner at det kan være fristende når du har en dårlig sak. Men det er tross alt du som kommer trekkende med redelig.

Og ja, jeg syns det er et godt poeng. For det er bare en bekreftelse på min agenda-teori.


Spar meg. Først dikter du opp en agenda-teori som du ikke gidder å dokumentere. Så velger du å argumentere utfra den. Det er selve kroneksempelet på elendig og uredelig debattskikk. Jeg skriver lengre innlegg, men du klipper kun ut den ene setningen, eller de få ordene du finner det for godt å svare på. Igjen; uredelig. Og så er du saktens meg frekk nok til å reagere på at jeg skrev "eneste som mener" i stedet for "eneste som har kommentert".

Quote from: Nixon on November 27, 2017, 16:31:24 PM
Når det gjelder hvem som fortjener prisen så er jeg enig med de som har bestemt at det ble Vito. Og jeg kan i samme åndedrag si at det også er et svakhetstegn for årets sesong at det ble han. For han har ikke vært fantastisk. Men hvem har det jevnt over gjennom hele sesongen? Braaten kunne vært en sterk kandidat, men skader har ødelagt. Haugen er oppe der, men jeg syns han har vært ustabil, og drar ikke lasset når det butter i mot. Og når Vito i tillegg får gode skussmål utenfor banen er det greit at han får den prisen. Han er ikke perfekt, men gudene skal vite at det er det ingen andre som er heller på dette laget.


Hvis Haugen har vært ustabil, hva har da Vito vært? Haugen topper assiststatistikken i Eliteserien, og har i tillegg lagt på 5 mål på toppen. Det er altså 15 målpoeng, 3 flere enn Mike Jensen hadde i fjor da "alle" var enig om at han var ligaens soleklart beste spiller.

Vito var sterkt delaktig i at vi røk ut mot Ruzomberok (totalt unødvendig straffe), at vi røk mot Mjøndalen (solgte seg og ble fintet på ræv av begrensede Gauseth), at vi ga bort seieren mot AaFK borte (idiotisk straffe) at vi ga bort poengene hjemme mot Sarp (idiotisk frispark i sluttminuttene), osv, osv. Dette er bare eksemplene jeg kommer på i farten. Han har selvsagt hatt kamper hvor han har prestert bra også, og hvor jeg ga han gode børskarakterer (som du hadde sett om du gadd å sjekke), men at han skal ha vært noe mer stabil enn Haugen er bare tull.

Nixon

Quote from: Billy Elliott on November 27, 2017, 16:59:23 PM
Og så er du saktens meg frekk nok til å reagere på at jeg skrev "eneste som mener" i stedet for "eneste som har kommentert".


Det blir jo to helt ulike diskusjoner. Men hvis du mener at det var frekt å påpeke at du svarte på noe helt annet enn det jeg skrev så greit. Spør du meg så griper du etter halmstrå.

Men slik jeg ser det har du lagt frem din sak mot Vito. Jeg har skrevet hvorfor jeg mener at det er greit at han vinner prisen selv om sesongen slett ikke har vært perfekt for hans del. Helt greit å være uenig der.

Og du har på ingen måte klart å motbevise min bunnsolide agenda-teori. Dine poengsummer i løpet av sesongen, protesten din som eneste her når han vinner prisen, og all den energien du bruker når du "prøver" å motbevise det. Vel, det er vel ikke så mye mer å si.
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Utfra det som er prestert i kamp mener jeg Fredrik Haugen har vært vår viktigste og beste spiller.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

dudo

Quote from: Lasaron on November 27, 2017, 17:30:45 PM
Utfra det som er prestert i kamp mener jeg Fredrik Haugen har vært vår viktigste og beste spiller.
Jeg er enig. Braaten hadde vunnet om han både ikke hadde blitt skadet og opprettholdt nivået fra i vår.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Billy Elliott

Registrerer at også Huseklepp mener at Haugen har vært årets beste Brannspiller i den nyeste Ballspark-podcasten. Han sa det til og med helt uoppfordret.

Gamleørn

Vito ble kåret til årets spiller for at brann kan forsvare kjøpet av han, den høye lønnen hans, samt kapteinsbindet. Som nevnt over sviktet han kapitalt i sesongdefinerende kamper (ruzomberok, mjøndalen) og flere kamper i TL. Fredrik Haugen burde blitt årets spiller fordi han leverte 15 målpoeng jevnt over solide prestasjoner.
Vi rykker aldri ned for vi er brann

Nixon

Quote from: Gamleørn on November 27, 2017, 23:40:33 PM
Vito ble kåret til årets spiller for at brann kan forsvare kjøpet av han


Så du tror at Bataljonen er kjøpt og betalt av Brann? For jeg regner med at du er klar over at dette var en kåring fra Bataljonen?
Rød makt på Hansa!

Utmedsnolken

Stemte vi på vito eller var det styrevedtak?
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

He he, det tenkte jeg også på under utdelingen på søndag. For har ikke dette vært en avstemning før på Bataljonen sine sider? Nå er det vel bare noen som har snakket sammen.
Rød makt på Hansa!

krakra

Quote from: Nixon on November 27, 2017, 16:31:24 PM
Du skriver flere ganger om å være redelig. Men du lever ikke akkurat etter det prinsippet når du stadig vekk tillegger meg meninger og svarer på noe helt annet enn det jeg skriver. Når jeg skriver at du er den eneste som har kommentert, så mener jeg at du er den eneste som har kommentert, ikke at du er den eneste som mener det. Og selvsagt da ikke at alle er enige med meg. Jeg skjønner at det kan være fristende når du har en dårlig sak. Men det er tross alt du som kommer trekkende med redelig.

Og ja, jeg syns det er et godt poeng. For det er bare en bekreftelse på min agenda-teori.

Når det gjelder hvem som fortjener prisen så er jeg enig med de som har bestemt at det ble Vito. Og jeg kan i samme åndedrag si at det også er et svakhetstegn for årets sesong at det ble han. For han har ikke vært fantastisk. Men hvem har det jevnt over gjennom hele sesongen? Braaten kunne vært en sterk kandidat, men skader har ødelagt. Haugen er oppe der, men jeg syns han har vært ustabil, og drar ikke lasset når det butter i mot. Og når Vito i tillegg får gode skussmål utenfor banen er det greit at han får den prisen. Han er ikke perfekt, men gudene skal vite at det er det ingen andre som er heller på dette laget.
Mens Vito har dratt lasset når det buttet imot? Han var jo tross alt kaptein. Jeg vil si at Haugen har hatt flere gode kamper på dårlige offenisve Brann-dager enn Vito. Han har oftere vært den eneste som har stått fram enn Vito. Når det gjelder stabilitet så er det lettere å fremstå som stabil som en stopper enn som offensiv spiller. Ikke bare i Brann, men overalt. For Branns stoppere har det jo gjerne vært sånn at de får de beste karakterene når vi tetter igjen bakover, selv om motstander gjerne har blitt stengt igjen allerede på midten, mens det er midtbanen og da gjerne også de offensive spillerne der, som får de største trekkene når vi lekker bakover. Som mot Godset. En kamp der vi faktisk er ganske gode offensivt, men helt krise defensivt og det er flere som gir midtbanespillerne dårligere karakter enn stopperne. Særlig Vito som var personlig involvert i en haug av sjanser, og også det første målet.

Hos VG og Tv2s spillerbørser er Haugen best. Nå har ikke de siste kampene kommet inn i vår børs ennå, men ved første øyekast ser det ut som Haugen vinner den og.  Brann er et lag der det er en langt større prestasjon å fremheve seg i topp ES-klasse som offensiv spiller enn som defensiv spiller i mine øyne. Alt er tilrettelagt for at forsvaret skal prestere. Det samme gjelder ikke playmakeren.

Braaten var kanskje enda et knepp over Haugen før han ble skadet, men han har jo gått glipp av halve sesongen.

Torvanger

Hvorfor synger ikke Store Stå VITO som i BIKO?

Fra 1:28 kan man høre det som lett kan omgjøres til VITO, VITO.....etc.    ;D

https://youtu.be/luVpsM3YAgw

Gulløl

Seriestarten ser ut til å henge i en meget tynn tråd for Vito.
Klipp fra BA:
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Kagain

Isj da. Det var jo dumt at Brann nok en gang sitter med en midtstopper med store skadeproblemer. Vel, Demidov er sluppet på fritt nå, så de kan jo hente han igjen :)

Gulløl

-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Gulløl

Var småskadet i store deler av fjorårssesongen, likevel var han god. I år er han skadefri og har fått trent mer og trenger ikke reservere seg i kampsituasjon. Nå ser vi virkelig hva som bor i han. I noen kamper i år har han fått mannsoppdekning, ikke så mange midtstoppere som får det. En dyr mann å hente men en kjempeinvestering og verdt hver krone både som spiller og som kaptein. Trolig eliteseriens beste midtstopper for tiden. Egentlig alt for god for Brann men håper han blir her lenge.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Billy Elliott

Mye bedre i år enn i fjor, ja. Utvilsomt.

Gulløl

-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger


Corran

Artikkel nummer 2 forklares vel godt med artikkel nummer 1
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

OmOssSjølOgHansaøl

Jeg er 99,9 % sikker på at vi ikke hadde tapt 4-1 mot LSK, selv i 3-5-2, om Wormgoor hadde spilt som midt-midtstopper - uavhengig av om han hadde hatt Grønner eller Karadas ved sin side. Wormgoor kan ikke bare vurderes ut fra sine egne involveringer, men hvordan han bidrar til å gjøre hele laget bedre.

Det er veldig viktig at han ikke forsvinner i sommer.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Kagain

Quote from: Nixon on June 01, 2018, 06:12:22 AMhttps://www.ba.no/sk-brann/sport/fotball/har-spilt-null-serieminutt-etter-forlengelsen-jeg-angrer-overhodet-ikke/s/5-8-808963

Samtidig. Et annet sted i byen.

Akk. Grønner er en hederskar. Håper at de får til noe for han etterhvert. Enten et nytt utlån (så kan han satse på en Lie Skålevik) eller at han får spille for laget sitt.

blobby winters

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on June 01, 2018, 13:38:20 PMDet er veldig viktig at han ikke forsvinner i sommer.

Hvor mye penger er det snakk om for Wormgoor dersom han skal til en annen klubb i sommeren?

Kagain

Jeg ser at Stig Thorbjørnsen i artikkelen om det "beste stopperparet i Skandinavia" sier som følger

"Selv om Acosta er 31 og Wormgoor er 29 tror Torbjørnsen at de to er interessante for større europeiske klubber. Og ikke minst, sjefsspeideren tror de to ville gått rett inn på landslaget.

- Alderen er ikke på deres side. Det er ikke noe videresalgspotensial i de. Men at det er et midtsjikt i Europa som ikke bryr seg så mye om alder og kunne tenke seg de. De har potensielt tre til fire år til på dette nivået, sier han.

- De kunne spilt i den nederlandske ligaen eller i Championship, for eksempel. Hadde de vært norske ville de spilt på landslaget."

Det som teller mot dem er vel alderen som nevnt her. At de ikke har videresalgspotensial betyr jo at det ikke er en investering som en forventer skal kaste av seg en merverdi gjennom et videre salg. Dermed vil jo prisen blir noe begrenset. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har fulgt med på overgangene i Europa i noe større grad så jeg kan ikke komme på et tilsvarende salg (En forsvarsspiller på 30+ med suksess i en klubb fra Norge).

Transfermarkt (som ikke alltid treffer like godt på prisene) har de priset slik

Wormgoor: 800 000 Euro
Acosta: 500 000 Euro

Det ser ut som begge har kontrakter som går ut etter neste sesong. Det betyr vel at om de spiller sesongen ut i Brann så begynner verdiene å falle nedover på dem.

Jeg tenker at Wormgoor kanskje kan hente inn maks 10 millioner om den rette klubben treffes. Spørsmålet er bare om det er verdt det. Om han blir solgt så brytes jo stopperduoen opp. Jeg tror at Grønner fint kan gli inn og danne duo sammen med Acosta, men vi må i så fall være forberedt på at det kan ta noe tid før de blir samspilte. Det vil si at det kanskje i en overgangsperiode slippes inn flere mål. Brann er jo ikke de som vinner de største kalasseirene, så disse målene kan potensielt bety at en del kamper som kanskje hadde blitt vunnet eller fått uavgjort om Wormgoor hadde vært med ender med tap for Brann. Jeg vet ikke om Wormgoor er en fyr som blir sur dersom en overgang vil trekke ut i tid eller bli terminert grunnet for lave bud på han. Han virker jo som en ok og real fyr.

Acosta tror jeg kanskje Brann kan få 5-7 millioner for da han er 32 år 19. desember. Men det må i så fall være fra klubber som trenger den type stopper. En annen interessant ting som blir nevnt i artikkelen er at de er en noe uvanlig type stoppere:

"Samtidig har de den egenskapen som jeg savner og mener er utdøende i norsk fotball: Midtstopperne skal forsvare målet sitt. I Norge spør vi ofte om midstopperne er gode med ball og hvor flinke de er til å tre gjennom ballen hos motstanderen. Wormgoor og Acosta er skikkeligere forsvarsspillere og nekter motstanderen å score mål. De er gode til å forsvare seg."

De ligner sånn sett på de gode gamle betongstopperne som hadde sin storhetstid i England for mange år siden (Ruddock, Pearce, Björklund, Butcher osv) og det er vel ikke for mange klubber som bruker forsvarsspillere på den måten lengre. Dermed kan det kanskje også bli problematisk å få de store summene for våre stoppere.

blobby winters

Grundig vurdering som jeg setter pris på. Takk.

Sommervinduet er den som er viktigst for utenlandske klubber. Er det et lag fra som eksempel engelsk Championship som er interessert i Vito vil de helst hente han i sommeren før sesongen begynner der borte.

Jeg tror ikke 10MNOK er i nærheten av det som vil friste Brann til å selge midt i en sesong hvor vi virkelig er med i gullkampen.

Han blir i Brann ut sesongen med mindre enn han virkelig ønsker seg vekk og Brann vil unngå å ha en ufokusert og demotivert kaptein. Lagånd er veldig viktig for LAN.

Gulløl

Selger vi Vito i sommer gir vi definitivt fra oss gull muligheten i år, det må taes i betrakting. Da er det IKKE verdt det selv om vi skulle få 15-20 millioner for Vito. Godt mulig at Grønner og Acosta på litt sikt kan fungere opp mot like bra som dagens midtstopperduo. Men samkjøringen vil ta tid og tapte poeng før det fungerer optimalt. Som kaptein og leder er Vito like viktig som spiller. Pr. i dag har vi ikke en like bra kapteinkandidat som kan overta. Noen vil sikkert si at Hetle Nilsen kan overta som kaptein, men det er absolutt ikke fornuftig og hensiktmessig når faren er trener.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Leffen

Wormgoor klager på piping. Var det noe særlig piping på eget lag da? At han klager på piping mot Nouri og Finne er jo tullete. Skulle tro at han, av alle, hadde forståelse for det. Var på Galatasaray-Besiktas for noen uker siden. Der pep 50.000 mennesker konstant hver gang motstanderen hadde ballen!

Spelaren

BA? Uansett, Brann spilte mye idiotisk tullball i bakre rekker, situasjoner som stadig endte med sleiv og slurv så engen fekk innkast. Når me i tillegg drev med det der mot slutten når det jages mål er det ikkje rart publikum klager.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: Leffen on June 11, 2018, 19:18:18 PMAt han klager på piping mot Nouri og Finne er jo tullete.

Nå nevner han ikke Finne, men bare Nouri. Og det er jo forståelig siden de to spilte så mange kamper sammen i forsvaret og sikkert utviklet et godt forhold. Og med tanke på hvilken jobb Nouri gjorde for oss den tiden han var her så var pipingen noe ufortjent etter min mening.
Rød makt på Hansa!

Spelaren

Kanskje. Men Nouris feige angrep på Soltvedt var fullstendig bak mål, spesielt tatt i betraktning han fikk mer enn det som i utgangspunktet var avtalt. Han kom til klubben på et spesielt tidspunkt, og legger all skyld på Rune når det vel så gjerne er agenten hans som har misledet ham.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

blobby winters

Tror det har litt med lidenskap og lojalitet til Brann å gjøre.

Huse takket nei til Brann kontrakt, kom tilbake med Haugesund og fikk god behandling.
Nouri takket nei til Brann kontrakt og ble buet når han kom tilbake.

Forskjell?

Huse har helt klart Brann i sitt hjerte.
Nouri har aldri tydet på at han har lidenskap/lojalitet til Brann. Tvert i mot når han velger å gå til en erkerival.

blobby winters

Synes det bare er en del av fotball rivalisering at Nouri ble buet i går. Noe annet ville ha tatt litt spenning ut av kampen og signalisert at Eurosport supersøndag derby kamp ikke var en ordentlig derby likevel og bare en hvilken som helst annen kamp vi spiller for moro og gøy.

Go Up